/spanien/barcelona/forum/19659.aspx/spanien/barcelona/forum/19659.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-02 20:06
Ämne: Villareal gjorde en ....
Håller med dig dom spelade bra och gav allt men det räckte inte till mot världens bästa lag:) Men Pique's utvisning var skandal...
Tror det blir Eto'o, Henry och Bojan från start imorn
Barcelona MESSII DA KING!!!
2009-01-02 20:04
Matchen mellan Real Madrid vs Villareal tror jag blir 1-2 eller 1-3. Jag tror det för att jag läste nyligen att Higuain missar matchen, han e ju deras bästa målskytt.
Så jag hopps att illareal vinner och att Sevilla får med sig en p, vilket inte är troligt.
Men jag är säker på att Barca vinner mot Mallorca, men de ska inte underskattas.
Och jag tycker att Valdes är bättre än Reina(kanske beror på att jag är Barca fan)

Visca el Barca!!!!!!!!!
Undrar oxå vad Barcas låt heter som brukar spelas upp varje hemmamatch.
Tack i förväg!
Barcelona LionelMessi
2009-01-02 20:04
MessssiiTheOne!

Inte säkert , Real har ny tränare , nya spelare (inte så många då)
Men Huntaler (Stavning) är farlig som f*n , så Villareal kommer ha en riktig tuff match imorn (:
Barcelona LionelMessi
2009-01-02 20:02
Villareal gjorde en sjukt grym match mot oss, det kunde ha blivit lika faktiskt ..
Flera gånger kontrade dom och, gjorde riktigt farliga lägen , men Barcelona spelade bäst fotboll i planen, någon som vet om Eto'o kommer att vara med mot Mallorca?
MessssiiTheOne!
2009-01-02 20:01
Jag tror Villareal kryssar imon :) 2-2
Barcelona Chrilledille
2009-01-02 20:00
Ämne: Reina är väl inte i ....
i och med att jag följer Reina i varje match så vet jag hur bra han är. Och eftersom att han är 2:a målis i landslaget så är han väl nr 2 i Spanien... Men alla kan ju inte ha samma åsikt. Världen vore ju jäkligt tråkig då ;)
Barcelona LionelMessi
2009-01-02 19:59
Chrilledille
Håller med dej , undrar varför alla tror Villareal kommer att torska..
Men hoppas det blir tvärtom!
Barcelona Chrilledille
2009-01-02 19:57
Ämne: Grabbar vilka tror n....
Känns ju nästan som om man skulle lira på Villareal. Jag menar, 4,50!!! jesus christ!! Enligt mig så är Villareal favoriter i den matchen iaf...
Delarocha RIP Puerta
2009-01-02 19:57
Reina är väl inte i närheten av att vara nr 1? Hade personligen rankat honom i samma klass som Valdes. Är inte Palop men speciellt Diego Lopez bättre?
Barcelona Chrilledille
2009-01-02 19:54
Culéé//

Visst är Valdes en bra målvakt, men tyvärr för honom så har redan Spanien två målvakter som är bättre än honom. Casilias är nr 1 och Reina är given som nr 2/snudd på nr 1. (kan bero på att jag är Poolsupporter...) Men man vinner inte golden glove tre år i rad (leder även den ligan i år igen, kan alltså bli 4 år i rad) utan att va en grym keeper...
Barcelona LionelMessi
2009-01-02 19:53
Grabbar vilka tror ni vinner Real.M Eller Villareal?

Hoppas att Villareal vinner , skulle vara kul o vara förre dom med 15 poäng (om vi vinner)
Hoppas också Sevilla förlorar :)!
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-02 19:49
Ja ok det är sant men om man jämför med hans förra säsong så är den ganska dålig... nu har haft lite skador men jag tycker han är ganska överskattad :) Såg att el nino är en av dina kanoner ;) håller med dig till 1000%
Real Madrid Nian¤
2009-01-02 19:45
Ämne: Ämne: FCBMess....
Katastrofal är väl att överdriva en aning. Han har ju gjort en hel del mål iallafall.
Barcelona Culéé
2009-01-02 19:44
Delarocha RIP Puerta

Det är inte bara mina inlägg som blir ignorerade, De jag försöker göra är att starta en diskussion (lyckats med vissa personer), och meningen var inte att jag skulle börja lipa.

Bara för att jag är 14 år gammal så behöver du inte säga till mig att jag ska lipa?

Väx upp istället för att tro att man bestämmer över folk genom att man ska säga vad man ska göra.

Barcelona FCBMessi_10
2009-01-02 19:42
Ämne: FCBMessi_10//

Vem....
Jag vet men han har gjort en katastrofal säsong än så länge ;)
Real Madrid Nian¤
2009-01-02 19:39
FCBMessi_10//

Vem vet, kanske. Har en fråga varför har du "C.Ronaldos säsong 08/09" på din kalkonlista?

Barcelona FCBMessi_10
2009-01-02 19:26
Imorgon mina vänner så sätter del 2 av säsongen igång!!! Och det känns underbart att få se att allas moral är på topp och det känns som att en trippel är i luften i år eller vad tror ni???
Barcelona devaK
2009-01-02 19:23
Tror inte han ens får sitta på bänken
Barcelona Mojito
2009-01-02 19:16
Culéé

Jag älskar också Valdés och ser gärna att han får chansen i landslaget.

Samtidigt är en del av mig lite tveksam ur ett Barca-perspektiv;
Han lär, let´s face it, inte peta Casillas oavsett hur bra han spelar. Marängen är solklar etta. Då är det bättre att han får fokusera på Barcas matcher än agera skottränare åt Casillas och Reina och ha en massa restid i kroppen.
Å andra sidan kan detta ge utrymme för vår andramålvakt och på så sätt skapa en större konkurrenssituation.

Drömmen vore förstås om han fick chansen i en träningsmatch, tog den, Casillas skadade sig och Valdés tar över som nummer ett, haha ;-)
Nej, klart jag inte önskar att Casillas ska skada sig, men samtidigt, hur kul är det att sitta på bänken i landslaget...?
Delarocha RIP Puerta
2009-01-02 19:10
herregud, blir du ledsen för att ingen skrev en analys av ditt inlägg? Det skrevs nyligen en krönika om Valdes. Sluta lipa.

Ska alla skriva en liten kommentar om ditt inlägg eller vad är din tanke?
Barcelona Culéé
2009-01-02 19:00
det är otroligt hur man bara kan skita i vad folk skriver i de här forumet.

ciao
Delarocha RIP Puerta
2009-01-02 18:51
Hoppas det är sant. Jag skiter i hur mycket Eto'o kostar. Jag vill bara behålla honom så länge som möjligt. En bättre anfallare till barcelona går inte att hitta. Så lägg allt krut på att behålla Eto'o så är jag nöjd.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-01-02 18:48
Vad anser ni om det här (Länktips) ?
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-01-02 18:48
.
Atlético Vargas79
2009-01-02 18:30
Alla culés! Kolla in intervjun med Eidur Gudjohnsen i länken. Straight from Camp Nou.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-02 18:17
Gio verkar inte vara önskvärd i tottenham, ingår inte i harry rednapps(stavning?) planer.

Hoppas gio nu inser att hans pengar kåta agent inte vill det bästa för unge gio, utan bara är ute efter pengar. Sparka agenten och slå en signal till pep.
Barcelona Culéé
2009-01-02 17:44
Tjena grabbar!

Mitt första inlägg idag ska handla om en målvakt vid namn, Victor Valdes.
En fantastisk målvakt som stått i barca målet sedan 2003, han har haft dåliga och bra dagar.
Valdes har vart i mitt hjärta och varit en idol som målvakt för mig.
Man hör varje dag ute "Valdes är sämst, Casillas är bättre"
Skulle man inte vilja träffa de personerna som sa de på den tiden?
Varje gång han gör en makalös räddning så går en stöt genom min kropp.
Man vill bara hoppa upp och skrika VAMOS VALDES!
Ingen målvakt i hela världen ska stå i Barcas målbur, för den tillhör Victor Valdes.
Han har alltid varit nr1 för mig.
Den här säsongen visar på att han börjar bli bättre än förut, Det skulle vara en dröm för mig att åtminstone se Valdes på bänken i landslaget.
Det skulle lysa upp hans självförtroende så mycket.

Visca el Barca y visca el Valdes
Barcelona Criff
2009-01-02 17:06
Rijkaard är en riktig Cule :)

"The only clue he did give, which will please Barcelona fans no end, is that he won't be taking over at Real Madrid, saying the 'history' is linked too much to that of the Blaugrana, whom he coached for five seasons, winning two league titles and the Champions League."

Barcelona Lionel_
2009-01-02 16:38
Längst ner på länktipset står Iniesta med som en av spelarna som representerat Katalonien. Det verkar dock bara var i en match (2003 mot Ecuador) så det kanske var ett undantag då.

Såg också på Iniesta Wikipedia-sida att han var på väg till Real innan han valde Barcelona. Anledningen? Brottsligheten som hägrade kring träningsanläggningen och atmosfären kring densamma.

Pepe Reina har dock aldrig representerat Katalonien och är som någon skrev född i Madrid.
Barcelona tarrak
2009-01-02 15:52
Det var en intressant tanke om att ta tillbaka Giovani, som Rambla tog upp, men jag ser nog helst att klubben avstår. Även om han skulle skärpa sig, vilket jag tror att han är oförmögen att göra under en längre tid, så sänder det fel signaler till våra andra unga spelare. Kom ihåg att det var han själv som uteslöt en återkomst till Barcelona, när övergången blev kvar. Det skall till otroligt mycket krypande (och inte den typen han utför på Londons trottoarer) för att jag skulle förlåta honom.
Annons: