/spanien/barcelona/forum/19657.aspx/spanien/barcelona/forum/19657.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-24 13:36
Jag är jävligt orolig över Juninhos frisparkar. Vi måste verkligen inte ge Lyon några frisparkar.
Barcelona ihefsu
2009-02-24 13:11
Ämne: ihefsu

Största s....
Det är skitskoj.

Barcanist:
Humordöd...
Canaletes
2009-02-24 13:03
Fredrik R

Samma sak om dem går ner eller inte. Det kommer vara derby med Barca B då! :P haha
Barcelona Riiio!!
2009-02-24 12:57
Ämne: Mycket bra gästkröni....
Håller med dig. Underbart skrivet! Speciellt bilden också, glada och händerna i skyn!!! Så ska det vara!
Vamoos barça!!
Barcelona L!VOZ
2009-02-24 12:50
Mycket bra gästkrönika av MOJITO!

Säger en sak till dem som klagar och sågar efter en förlust, LÄS & LÄR!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-24 12:42
Är det någon som kommer ihåg vilka Barca mötte när Valdes gjorde två räddningar direkt efter varandra? Tror det var i slutet av säsongen (kommer itne ihåg vilken säsong dock), har för mig att det är mot Villareal men är inte säker. Han gjorde en räddning högt först och sedan en låg direkt på returen.
Någon som kommer ihåg och kan länka till de räddningarna?
funderar på att ta upp målvaktssysslan igen efter 1 år utan fotboll... Behöver lite inspiration.. =P

Jag hoppas Espanyol åker ner och ännu längre ner och ner och ner.
Barcelona Riiio!!
2009-02-24 12:40
Ämne: gjorde fel där nere ....
Precis så!
Barcelona Napao
2009-02-24 12:37
Ämne: Fredrik R

Jag tro....
Mitt hat mot dom espanyol är inte kortsiktigt man jag tror skulle sakna den matchen om dom åker ut, men kan vara utan 1-2 år utan dom så skulle inte gråta om det vart så som hamna i segundan.
Barcelona Messi4321
2009-02-24 12:20
gjorde fel där nere men så här

----alves--------puyol----marquez----------abidal
--------------------toure------------------------
-------------xavi-------------iniesta------------
--------messi---------eto'o--------------henry---
Barcelona Messi4321
2009-02-24 12:18
Undrar bara är det nån som vet hur barca exakt spelar i formationen var i banan alla befinner sig. är det så här?
---------alves-puyol-marquez-abidal--------------
------------------toure-------------------------------------xavi------------iniesta---------------
-----messi------------eto'o---------------henry--är det så vi spelar om det inte är så så kan ni hjälpa mig.
Barcelona Barcelonito
2009-02-24 12:12
Sluta överdriv Benzemas förmåga. Så bra är han inte att han leker skiten ur någon mittback i storlagen. Bara Barca behåller bollen i laget, håller högt tempo och pressar högt och aggressivt så spelar det ingen roll om det är Puyol eller Pique som är mittback. Det handlar inte om vad individen gör i försvarsspelet utan hur hela laget fungerar tillsammans när de försvarar sig.
Barcelona Riiio!!
2009-02-24 12:03
Men har ni tänkt på att Marquez brukar dra på sig väldigt många fouls och det blir kanske till att han spelar lite lugnare idag, Juninho vill jag inte se med en boll strax utanför straffområdet.
För övrigt så tycker jag vi skall ställa upp såhär.

Valdes
Alves,Puyol,Marquez,Sylvinho
Toure
Xavi,Guddy
Messi,Eto,Henry

Vad tycker ni??
Barcelona Ciao-V
2009-02-24 11:47
Ämne: Ämne: Många a....
Långsökt var ordet!
9 raka seger är jag säkert på att Madrid inte hade vunnit om de hade spelat två matcher i veckan. Nu börjar det tuffa. Då får vi se vad spelarna tål och klarar av.
Blir det som vanlig, kämpigt och poängtapp? Skador och fysiskt ansträngning som följd vilket jag inte önskar att någon ska drabbas av.

Vad jag menade var att vissa små grabbar i Puertan borde inte vara så säkra på verkan ligan eller CL.
Barcelona J.Gamper
2009-02-24 11:14
Puyol eller Sylvinho som vänsterback ikväll?
Barcelona Dizzy
2009-02-24 11:05
Riiio!!

Håller med dig Pique kommer göra sig helt borta mot Benzema. Pique är en stark lång bra spelare men hans vändningar är riktig sega.
Barcelona Riiio!!
2009-02-24 10:59
Finns det någon mer än mig som vill se Puyol i mittförsvaret tillsammans med Marquez???
Vet e f*n om det e så bra med Benzema mot Pique??
Real Madrid Fredrik R
2009-02-24 09:41
tarrak, Mojito och Klint: Goda poänger, av samma skäl ser jag gärna att Osasuna halkar ned under sträcket. Så mycket skit som haglar över Casillas ifrån läktarna varenda möte i Pamplona så har man fått mer än nog utav deras gräsliga fans.
Real Madrid Fredrik R
2009-02-24 09:37
Ämne: Många av små grabbar....
Det blir en svår match ja och man ska definitivt inte ta ut något i förväg varken i ligan eller i CL. Men att hoppas som madridista är väl inte så långsökt? Vi är nu kanske i bäst form i Europa, 9 raka segrar, inklusive emot ett lag som ni spelade lika mot som vi körde över. Vi har släppt in 2 mål på dessa 9 matcher. Vilket tyder på starkt försvarsspel, något som är otroligt viktigt i CL.
Barcelona tarrak
2009-02-24 09:32
Fredrik R

För att Espanyol är en vidrig klubb, styrd av en vidrig president, påhejade av (en stor grupp) vidriga supportrar? Finns inget roligt eller charmigt med den rivaliteten. Jag bryr mig inte så mycket om vilken division de huserar i, men jag är väldigt nöjd att de snart kommer att flytta från Montjuic som annars är en av mina favoritplatser i Barcelona.
Barcelona Mojito
2009-02-24 09:28
Fredrik R

Jag tror att det handlar om kortsiktigt "hat". Att Espanyol besegrade Barca gör ju så klart att man inte tycker om laget, speciellt på det sätt de uppträdde i matchen också med spelavbrott, fejkande av skador etc.
Hade vi vunnit mot dem hade de flesta säkert gärna haft dem kvar i ligan.
Precis som du säger är ett derby ett derby, även om det säkert bertyder mer för Espanyol än för Barca, både sett till laget och supportrarna.

Sen kan det självklart finnas personliga värderingar i varför folk tycker som de gör.
Barcelona Klint
2009-02-24 09:26
Fredrik R

Ur en rent fotbollsmässig synvinkel håller jag med dig då dessa derbyn har blivit allt hetare på senare tid. Men om du tittar på Espanyols fans (fans med vidriga åsikter) samt deras pajas till president så ser du att det finnas vissa skäl att skandera La Segunda!
Real Madrid Fredrik R
2009-02-24 09:22
Jag förstår inte varför vissa här inne vill ha ut Espanyol ur La Liga, rivalitet i all dess härlighet men det skulle ju innebära att Barcelona som fotbollsstad enbart har ett lag i den högsta ligan. Samtidigt som Madrid har tre, Real, Atletico och Getafe. Jag förstår inte alls varför det är något man eftersträvar. Derbys är ju bland det roligaste som finns att kolla på.
Barcelona Ciao-V
2009-02-24 09:11
Många av små grabbarna i Puerta kommer att bli besviken igen.
Det finns en tro på att Madrid kommer att vinna både ligan och CL.
Herregud, Madrid möter Liverpool som är en av favoriterna i CL. Fatta det och bespara er besvikelsen. Madrid har chans att slå ut Liverpool men Liverpool är inte att leka med i CL.

Och ligan, det kan ni bara hoppas. Madrid kan vinna hur många matcher som helst men om Barca inte tappar poäng, då har Madrid inte en chans...
Real Madrid Emadinho
2009-02-24 04:11
Se länktips, bland de sjukaste målet ja nånsin har sätt.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
2009-02-24 03:50
Haha, Grabbar. Ni vet väl hur man laddar upp inför match, har ni inte sett så ska ni kolla =P Gick ju bra sist, 4-0 :D
Barcelona Barcanist (f.d Lionel super Messi)
2009-02-24 03:24
Okok, jag fattar att din pil var riktad mot mig.
Men stäng inte av forumet för alla Maränger, det är faktiskt kul o ha en del av dem här.
Barcelona Barcanist (f.d Lionel super Messi)
2009-02-24 03:23
Jag tycker faktiskt det är kul med maränger här. Då kan man diskutera och argumentera om saker och ting.

Men när det gäller sånna där personer som 3-åringen som var här nyss så säger jag bara, stäng av honom från hela SF.
Redaktionen
2009-02-24 03:22
Och det hela blir INTE bättre för att man kommenterar honom/henne och sänker sig till samma nivå. Visa att ni kan bete er bättre istället.
Redaktionen
2009-02-24 03:19
Hans/hennes inlägg tänker vi inte ens kommentera. Inlägget är raderat och människan är spärrad på obestämd framtid.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
2009-02-24 03:18
Jippi, ännu ett moget Madridpäron på besök. Man kan ju undra vad dom söker när dom skriver så här, Man tappar ju respekten för alla Maränger.
Annons: