/spanien/barcelona/forum/19650.aspx/spanien/barcelona/forum/19650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Marc
2009-01-04 15:02
----Messi----

Vad gjorde då Sanchez för msstag igår då?

Han blev bortdribblad på målet, visst. Men det kunde lika gärna varit Puyol eller Marquez som blev det. Tycker han var bra i passningsspelet igår f ö.
Barcelona Barca Barca Barca
2009-01-04 14:56
grabbar vet någon varför Våran kung messi satt på hedersläktaren o inte spelade ? men själv är jag glad att man kunde vinna utan messi . och en härlig vändning
Barcelona Criff
2009-01-04 14:51
2bbbe, Lita på att Pep tar den seriöst :)
Barcelona 2bbbe
2009-01-04 14:49
Hur pass seriöst tar vi på cupen egentligen??

Spelar bästa laget?Får Hleb fortsätta efter sin gedigna insats?? Messi?? Vad händer me Caceres?

Tankarna florerar, men ja ska inte klaga för den fotbollen vi presterar har inte skådats på länge.
----Messi----
2009-01-04 14:48
Delarocha RIP Puerta

Du behöver inte försvara Victor S. De finns bättre spelare än honom i laget, och det vet du också. så jag förstår inte varför han ska få spela när de finns bättre spelare än honom i truppen.
Barcelona Criff
2009-01-04 14:48
Eva, härlig summering utav matchen, men hur fick du det till 14 gula kort? :P

Varningar: Henry (35'); Josemi (35' + 89'); Mario Suárez (42'); Márquez (49'); Aduriz (56'); Xavi (64'); Lux (68'); Alves (72'); Varela (72'); Scaloni (75'); Arango (75').
Delarocha RIP Puerta
2009-01-04 14:44
------messi-----

Tror du på allvar att du vet mer än de som tränar honom varje dag och ser honom spelare varje dag? Sluta tro att du kan nånting. Ingen på det här forumet kan bedöma ens i närheten av så bra som Pep + staben kan. Så bara onödigt att kalla honom värdelös och jämföra honom med en div.4 spelare för du vet själv att det inte är sant.
Spanien guddytoshoes
2009-01-04 14:44
Visca_Barca //
I och med att jag älskar vacker fotboll, talanutveckling så har jag även fast jag är CFC fan följt Spanska ligan den senaste säsongen, och jag måste ge dig att du är nog den skribent på denna / och inkl. Reals forum som är antingen.
1. Den Yngsta och mest omogna skribenten.
2. Pep borde vara din högerhand och inte omvänt (du har ju lösningarna)
3. Driven av hets mot ett par spelare, ifall Sanchez och Gudy som bägge gjorde en helt ok insats igår. (och det hade inte hjälpt ifall Sanchez inte hade blivit bortdribblat efter ett fel på mittfältet och Gudys skott hade gått in under ribban istället för att träffa ribban.) Pga. att du redan har en förutfattad mening om dessa och säkert flera spelare.

Suma summarum är att som CFC fan skulle uppskatta ifall vi hade en lika bredd trupp som ni har i år. Vi saknar tyngden och loyaliten bland spelarna vilket kommer leda till att vi högst tar en 2 plats i ligan och semi i CL. Så njut av spelet och var glad för att Pep har en bredd trupp och massor av spelare att välja ifrån och därmed slippa slitna spelare när ni närmar er mars / april.

Till er övriga lycka till i ligan och CDR (hoppas fortfarande att CFC tar CL;)
Barcelona Blaugrana93
2009-01-04 14:40
Man märker på såna här matcher som igår, hur viktig Dani Alves är för att spräcka motståndarlagets "bussar" framför mål. Löpningarna längs högerkanten, väggspelen inläggen och framspelningar han gör är värdefulla för Barca och han ska få mycket beröm för dem. Härligt att vi äntligen får se den offensiva högerbacken de behöver. På Zambrottas tid kände man hur mycket det saknades. Och Yaya Toure, jag saknar ord.:D
----Messi----
2009-01-04 14:36
Men herregud få in de i era hövven nu. Victor S är KASS. Tro mig en div 3 spelare i sverige hade gjort ett bättre jobb än honom.

Blir så jävla trött på alla som försvarar honom, och säger åt oss andra som kritiserar honom för okunniga.
Barcelona Squez
2009-01-04 14:26
Skönt med vinst igår kväll! Yayas mål var en läckerbit.

Nu hoppas jag att Bojan får starta i CdR-matchen på tisdag. Grabbens självförtroende kan inte va på topp, likaså för Caceres.
Barcelona Ciao-V
2009-01-04 14:17
Criff:
Jag förstår hur du menar.
Det är väl kanske inte omöjligt att man kan ställa upp en sån startelva i någon enkel match någon gång i framtiden.
Barcelona Criff
2009-01-04 14:12
Ciao-V, Ja klart, jag menar inte en 11a under en hel säsong :P
Utan i en match, eller några enstaka, att man har så bra spelare som dessutom är katalaner att dem ibland kan spela tillsammans enbart utan andra spelare.

Sen så svårt är det väl inte? Tycker det katalanska landslaget klarar sig ypperligt på bara katalaner?
Delarocha RIP Puerta
2009-01-04 14:11
westinhoblaugrana; :( tror du han ahr något emot det. Ska nog stå Abidal där:P
Barcelona Ciao-V
2009-01-04 14:10
Ämne: basaric, Ta det lugn....
Varför vill du se ett lag bestående av bara catalaner?
Hoppas att du menar Barca-produkter. Det vill jag också men jag tror att det blir svårt att han en hel elva bestående av bara egna produkter om man vill tävla om titlar. Man kommer att altid att behöva en och annan spets utifrån.
Det är bra så länge det inte blir mer än fyra-fem stycken...
Barcelona Criff
2009-01-04 14:10
Delarocha RIP Puerta, Njaaa, jag menar inte i dagens trupp :) Utan mer i framtiden. Fast det lär bli svårt.

Men idag har vi väl rena katalaner,
Valdes, Jorquera, Puyol, Pique, Xavi, Pedro, Bojan..

Kommer inte på fler för tillfället.

Sen har man väl han Victor Vasquez som är lovande också som offensiv mittfältare.

Så det är inte omöjligt ;)

Oj glömde ju hackkycklingen Victor Sanchez också :)
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-04 14:07
Delarocha

Tror det blir lite svårt för Alves att vara på båda ytterbacksplatserna samtidigt...:P. Men visst...vi kan alltid drömma.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-04 14:04
Criff; har vi 11 katalaner i a-truppen? Hoppas Iniesta räknas med bara. Messi räknas väl inte :(
Barcelona Criff
2009-01-04 14:01
basaric, Ta det lugnt man. Diskussionen har redan dött ut.
Och de fansen som klagar idag, kommer hylla Pep vid eventuella titlar och inte ens ha en tanke på konstiga uttagningar och grejer.

Det är så. Alla kan inte uppskatta allt.

Fast jag är en utav dem som drömmer om att få se en hel katalansk start elva någon gång i framtiden :)
Barcelona basaric
2009-01-04 13:57
Läste att några klagar på att Sanchez har varit dålig alla matcher i FC Barcelona tröjjan , då vill jag gärna att ni berättar hur många matcher han har spelat och mot vilka lag , gärna också att ni förklarar varför han har varit dålig dom matcherna. Om ni kommer ihåg att han har varit dålig då ska ni kunna det här också.
Om jag får säga mitt så tror jag att det var första gången ni såg han spela igår och att ni är ett gäng medgångare som bara vill ha stjärnor direkt i laget, ni orkar inte följa lagets egna produkter ni vill bara ha namn.
Och att ni kritiserar Pep förklara ju det mesta..
Ni kan INGETING om fotboll, han kommer från ingenstans och ser till att Barcelona gör sin bästa säsong någonsin hittils iaf ... Snälla sluta skämm ut forumet och dra härifrån.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-04 13:57
Mojito; jag ser gärna Busquets, Caceres och Bojan från start i nästa match. Marquez är min personliga favorit i Barca så han bör ju spela varje match:P

Sen Hleb tycker jag börjar komma in i det mer och mer så varför inte spela Bojan, Hleb, Iniesta som trio där fram. Busquets, Keita och Xavi eller nåt på mitten. Eller iniesta i Xavis roll och Henry på vänsterkanten.

Valdes
Alves Marquez Caceres Abidal
Xavi Busquets Keita
Hleb Bojan Iniesta

Hade varit en elva jag hade velat se.
Å andra sidan är ju Messi tillbaka så kan ju lika gärna spela med honom:P
Byt ut Hleb mot Messi då:D
el capitano
2009-01-04 13:56
Arsene Wenger och Cesc till Real? hehe..aprilskämt =)
Allt går inte att köpa med pengar men det finns folk som tror på tomten, då får de tro på det! ;-)
Barcelona Rambla
2009-01-04 13:55
Titta på videon och förklara sen hur Sanchez gör ett misstag? Det är Yaya som dräller med bollen, eller rättare sagt så är det två spelare som snabbt pressar honom så att han ger bort bollen till Aduriz. Denne sätter fart och gör en snygg tunnel på Sanchez och springer sen ifrån både honom och Yaya. Det är mer en jäkla bra prestation av Aduriz än något misstag från Sanchez.
Barcelona Criff
2009-01-04 13:54
el capitano, Ja usch, Jag tycker Villareal är det enda spelf´örande laget vi har haft problem med.
Deras spel liknar väldigt mycket Barcelonas i deras bästa stunder och det fick vi se på El Madrigal.
Tror det är enda gången jag har sett vår press utspelas.
Samma förra rået vi mötte dem, fast då var det på Camp Nou.

Real kommer få det riktigt svårt, hoppas bara dem inte får in sina skit kontringar som vanligt så blir det Villareal vinst :)
Barcelona Visca_Barca
2009-01-04 13:54
tarrak
fortsätt och va stolt över pep :).
Barcelona Mojito
2009-01-04 13:53
ahh, va f-n cules, nu sätter vi fokus på matchen mot Atléthico på tisdag i stället.

Motståndarna gjorde tydligen en medioker insats mot Valencia igår och är säkert revanschsugna, särsklit också med tanke på den utskåpning som skedde på Camp Nou i höstas.

Pinto lär ju stå i mål.
Alves får väl starta.
Mittbackar gissar jag på Piqué och Marques då den sistnämnda byttes ut (risk för andra varningen och avstängning), och på vänsterbacken tror jag på Cacerés (!).
Mittfältet blir troligtvis Yaya, Xavi och Keita, men en liten brasklapp för Busquets i stället för Maliern.
I anfallet lär Messi återigen ta chansen att överglänsa Kun, och Henry/Eto´o kompletterar.

Bojan, Hleb och Iniesta lär i stället få chansen från start i nästa ligamatch.

Vad tror resten av forumet?
Barcelona basaric
2009-01-04 13:51
Läste att några klagar på att Sanchez har varit dålig alla matcher i FC Barcelona tröjjan , då vill jag gärna att ni berättar hur många matcher han har spelat och mot vilka lag , gärna också att ni förklarar varför han har varit dålig dom matcherna. Om ni kommer ihåg att han har varit dålig då ska ni kunna det här också.
Om jag får säga mitt så tror jag att det var första gången ni såg han spela igår och att ni är ett gäng medgångare som bara vill ha stjärnor direkt i laget, ni orkar inte följa lagets egna produkter ni vill bara ha namn.
Och att ni kritiserar Pep förklara ju det mesta..
Ni kan INGETING om fotboll, han kommer från ingenstans och ser till att Barcelona gör sin bästa säsong någonsin hittils iaf ... Snälla sluta skämm ut forumet och dra härifrån.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-04 13:51
Det är ju du som forsätter älta det. Knappast så att jag tar upp nåt som diskuteras för 5 sidor sedan. Men om du anser att dina argument för ytterligare gnäll har tagit slut så är det väl bra det.
el capitano
2009-01-04 13:50
Jag tror att Villarreal är taggade som f*n idag, tycker synd om marängerna =)
Barcelona tarrak
2009-01-04 13:50
Ämne: Tro mig om det där o....
Jag förstrå att du tror det, men som tur är beter sig inte alla som du. Visst kan Peps roterande leda till poängtapp i enskilda matcher, men en liga avgörs över 38 matcher och då är det viktigt att hålla igång många spelare, samt att hålla truppen pigg och skadefri. Du skall inte tro att det är slumpen som gör att vi haft färre skador och mer poäng än någonsin tidigare.
Annons: