/spanien/barcelona/forum/19647.aspx/spanien/barcelona/forum/19647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Pulga,^^;Messi#10
2009-01-02 01:12
FC-Barcelona//

a just det, dos santos lämnade för det. Men han fick fortfarande lite speltid. Samma här bryr mig inte så mycket att hleb lämnar. Faktiskt vill jag att han ska lämna för varför ska man ha en 26-27 åring i bänken som inte presterar och kanske har sin bästa din bak i tiden.

Om jag fick välja någon mellan pedro och jeffren så skulle det nog va jefren.
Barcelona Heywood Jablome
2009-01-02 01:10
Dos Santos lämnade dels på hans minimala speltid, samtidigt som han säkert var avundsjuk på Bojan. Om han inte har psyket att inse att han inte är tillräckligt bra för en startelva kommer han aldrig att bli en världsklass fotbollspelare. Det är därför han nu inte spelar bra i Tottenham.

Han dränker sina sorger i alkohol istället. :-)
Barcelona FC-Barcelona
2009-01-02 01:07
La Pulga,^^;Messi#10

Du kan väll inte mena att Santos stack på grund av speltid? hans giriga Agent gjorde så att han ville ha högre lön, något som du mycket väll känner till barcelonas Regler? sen så har du rätt om Hleb, Pedro och Jeffren, men vi får bara hoppas att vi slipper se och höra den biten på riktigt, ifall Hleb lämnar så är det inte så stort men dem anndra två har mycket kvar
Barcelona Heywood Jablome
2009-01-02 01:06
Arsene Wenger OCH Cesc Fabregas till Real Madrid? Journalister i England och i Spanien verkar fortfarande kröka. Jag lovar att köpa en Guti-tröja om det inträffar.
2009-01-02 00:57
Okkapokka//

tror du inte Hleb lämnar om några år om han får spela så lite som nu eller? Samma med pedro. Han kommer vilja utvecklas och därför lämna och kanske jefren med. Kolla bara hur det blev med giovanni dos santos.

Delarocha RIP Puerta //

håller faktiskt också med dig om det där med iniesta att han är grym där. Bara han skulle göra mer mål skulle han vara komplett.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-02 00:49
Okkapokka; om Gai utvecklas som är förväntat ja. Men det känns svårt att uttala sig om nu. Jag har helst den spelaren som är bäst på varje position. Om Iniesta får spela på vänstern en tid nu kan han ju han bli hur bra som helst där. Han har ju inte ens spelat där 1 säsong och redan visat hur jävla vass han är. Slipar han bara till sina avslut så ser jag inga hinder från att kan bli lika bra som Messi typ.
Han är dessutom bara 24 år så jag hoppas Iniesta får hitta en ordinare position snart. Vore väldigt bra.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-02 00:43
Jag har allra helst Gai på vänsterkanten i framtiden. Och att sälja Hleb,Pedro,Jeffren? Kommer knappast att hända.
2009-01-02 00:36
Delarocha RIP Puerta //

ja, det är det jag menar
2009-01-02 00:35
Men allstå vem skulle ni vilja ha i framtiden?

Aguero till vänster eller Jefren/pedro/gai ?

hellre sälja nån av dem. Hleb är bra och vi får se om han håller men om kanske 3-4 år så kommer han inte spela i barca.

Då har vi Aguero-----Bojan----------Messi

Pedro lämnar. Alltså han är inte så bra som ni säger. Hellre aguero än pedro. Sen har man jefren och gai som inhoppare och kanske peta bojan och aguero i mitten och gai till vänster.

Alltså skulle jag utan tvekan köpa in aguero och sälja pedro,hleb,jefren
Delarocha RIP Puerta
2009-01-02 00:32
Känns som att Pedro är väldigt överskattad på detta forumet. Jag vart imponerad av honom i somras och början av säsongen men tycker sedan han gjort rätt mycket bleka insatser de senaste gångerna jag sett honom. Han är dessutom äldre än Aguero så att säga nej till Aguero för att satsa på Pedro är bara löjligt tycker jag. Däremot är ju spelare som Bojan, Gai,Thiago och Jeffren betydligt mer intressanta. Men Pedro är jag rätt tveksam till faktiskt.
Barcelona Culéé
2009-01-02 00:20
La Pulga,^^;Messi#10

tro inte på allt du läser och hör. mitt råd till dig =)
Barcelona Okkapokka.
2009-01-01 23:56
Nian¤

Bra inlägg. Håller med i allt du skriver där.
Barcelona Joanilson
2009-01-01 23:40
Aguero är en väldigt bra spelare, men om han köps in så skulle det hindra utvecklingen mycket på La Masia spelarna (Pedro, Jeffren, Gai m.f.) så är det mest värt att satsa på en spelare (Aguero) eller att utveckla alla talanger som redan finns i klubben och som man dessutom inte behöver spendera osannolika summor pengar på? då finns det bara ett alternativ enligt mig

sorry råkade klicka 2 gånger XD
Barcelona Joanilson
2009-01-01 23:40
Aguero är en väldigt bra spelare, men om han köps in så skulle det hindra utvecklingen mycket på La Masia spelarna (Pedro, Jeffren, Gai m.f.) så är det mest värt att satsa på en spelare (Aguero) eller att utveckla alla talanger som redan finns i klubben och som man dessutom inte behöver spendera osannolika summor pengar på? då finns det bara ett alternativ enligt mig
Real Madrid Nian¤
2009-01-01 23:22
Ämne: Barca måste ju köpa ....Man kan inte bara köpa bättre spelare till bänken, bara sådär. Liksom. Tänk om dom inte är såkallade "bänkspelare" som kan tåla att sitta på bänken typ 10 matcher irad, och nöja sig med inhopp. Spelare som Hleb,Bojan,Cacéres mfl. Det är riktigt bra spelare, ska man hitta bättre till bänken. Det är väldigt svårt. Då närmar man sig världsklass, eller ja kanske inte direkt värdsklass. Men Hleb t.ex Arsenals kanske bästa spelare hans sista säsong. Säger det mesta, han är klass.

Tror att du mest tänker på Messi. Då han är den, av dom "bättre" spelarna i Barca, som skadar sig mest. Tyvärr. Honom kan man inte ersätta. Bara på pappret, men på planen är han oersättlig.

Tycker inte det behövs något nytt i laget. Allt klickar ju på plan, och det är allt som gäller.

Visst är namn som Aguero,Fabregas lockande. Men behövs dom så mycket att man ska lägga fantasisummor på dom?
Lämna sånt åt Real. Dom gillar att splasha sin cash på allt och alla.
sebbaa
2009-01-01 23:20
Smickrande och vackert Eto'o!
Barcelona #10/ S. Busquets
2009-01-01 23:13
Barca måste ju köpa några bättre reserver och avbytare..Jag menar om nån av våra stjärnor blir skadade måste nån annan ersätta dom.
Real Madrid Nian¤
2009-01-01 23:07
Strunt i Aguero. Varför ändra på ett vinnande lag?

Ska Aguero spela på vänsterkanten då eller? Tror nog Iniesta gör ett mycket bättre jobb dära.

Laget är bra som det är och barca har mycket allround spelare.
2009-01-01 23:05
enligt goal som jag har länkat så vill Laporta köpa aguero under sommaren och köpa keirrison från Desportivo Brasil som är utlånad just nu till palmeirias. Barca har en bra relation med desportivo brasil så de verkar troligt. Sedan tänkte laporta låna ut keirrison till atletico madrid i 2 säsonger + cash för aguero. Vad tycker ni om detta??
tjänar barca på detta?
Hur går det för barcas egna produkter om detta sker?

Kommentera och Diskutera!!!
Barcelona ElCapitan
2009-01-01 22:40
Ämne: Ämne: Om jag ....
någon som vet vart man kan få tag på dokumentären om barca? hittar ingen torrent med folk som seedar.
Barcelona Rambla
2009-01-01 22:39
Ämne: Om vi nu skulle fått....
Han är fostrad i La Masia.
Problemet är bara att han knappast är någon pivote utan snarare offensiv och kreativ mittfältare.

Förresten, borde inte Wenger och Arsenal höra sig för angående en utlåninga av Cáceres nu i januari? Jag tror att han hade passat Arsenal som handsken. Snabb, aggressiv och kan spela på flera positioner. Hans glidtacklingar hade blivit en succé i PL.
Barcelona Culéé
2009-01-01 22:32
Om vi nu skulle fått skador som Real Madrid har nu och förstärka mittfältet så skulle jag (om jag var Laporta) köpa in Mikel Arteta. mycket allround pivote i Everton.

Imponerad när ja tittar på när han spelar.
Barcelona Joanilson
2009-01-01 22:29
Rambla

jag vet att man inte kan dra för stora växlar på en match, det var bara det att han var riktigt dålig i den matchen och det var ju en kul start för honom i madrid :D
Barcelona el Flaco
2009-01-01 22:29
Gago är långt ifrån den nye Redondo, han är snarare den nye Guti. Och det är ingen bra prognos.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-01 22:19
Joanilson; glömt Pepes match mot Sevilla? kanske inte var hans debut men en av hans första matcher. Den var riktigt bra. 2? självmål och rött kort:D

Rambla; ne jag vet. Har sagt att Gago är usel över 1 år nu. Redondo är verkligen en favoritspelare som jag har/hade stor respekt för trots att han spelade i Real. Gago är ju inte i närheten av honom på något sätt.
Barcelona Rambla
2009-01-01 22:06
Delarocha:

Som sagt, Redondo var en elegant spelare som rörde sig på ett vackert sätt på planen. Ta en titt på Gagos krystande löpsteg så inser du genast att han aldrig blir någon Redondo. :)

Joanilson:

En dålig debut ska man visserligen inte dra för stora växlar på. Det finns många andra spelare ute i världen som haft kassa debuter och ändå blivit storspelare efter det.
Barcelona Joanilson
2009-01-01 22:02
på tal om Gago är det nån som kommer ihåg hans debut i real? det var det sämsta jag någonsin sett av en fotbollsspelare fattades bara ett självmål. som jag skrattade åt honom i den matchen:D:D:D:D
Delarocha RIP Puerta
2009-01-01 22:01
Sen är det svårt att undvika att nämna River Plate och Boca Juniors.

Gago är ju nya redondo. O_O. Not.
Barcelona Rambla
2009-01-01 21:59
Ciao-V:

Låt de ljuga för sig själva. Resten av världen vet att Gago bara kan plocka bort sig själv och ingen annan ur en match. Maken till överskattad spelare finns knappast. Gago plockade inte bort någon på Camp Nou. Det är en sak att påstå att han gjorde det när hela laget barrikaderade sig runt eget straffområde. Då spelar det ingen roll hur offensivt ett lag spelar, det finns helt enkelt inga ytor kvar. Titta på Gago i en "normal" match där hans lag försöker spela "normal" fotboll. Då irrar han oftast bort sig mot bättre motstånd. Lägg därtill att han är fruktansvärt långsam och att han ser ut som en pensionär när han springer. Flaxar med armarna med höga armbågar så man tror att han ska lyfta från marken.
Barcelona el Flaco
2009-01-01 21:58
Klubbar som Ajax, West Ham och Sporting Lissabon har nog minst lika bra ungdomsverksamhet som Barcelona. Även Madrid har en talangfull cantera, problemet är att de inte ger sina egna talanger chansen att debutera i A-laget.
Annons: