/spanien/barcelona/forum/19645.aspx/spanien/barcelona/forum/19645.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2009-01-05 00:42
Messi gjorde ju ett nästan identiskt mål under en landskamp, hoppas verkligen det var den dom syftade på och inte hans mål mot Gefafe. Jag personligen kan verkligen inte få Robbens mål och likna det Messi gjorde mot Gefafe. Men Robben var vass idag.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-01-05 00:23
Ämne: Smart av fotbollskan....
HAhahahah det var faktiskt roligt att höra det:D
Robben drog ála MEssi :P
Barcelona LaBarca
2009-01-05 00:22
Skumt att Etoo inte är bland dom nominerade till Afrikas bästa spelare :S
Canaletes
2009-01-05 00:14
Smart av fotbollskanalen att säga att Robben gjorde en Messi :P
Barcelona Hetfield
2009-01-04 23:55
Andreas

Jag säger bara att det vore kul om Bojan kunde få speltid, och att vi kunde få in en yngre anfallare, och det är nu som vi kan få en hel del pengar. Kan tänka mig att Inter & Chelsea kommer att börja dreggla om Eto'o bestämmer sig föratt byta klubb.
Andreas-
2009-01-04 23:34
Ämne: Med risk föratt alla....Är du galen? Eto'o gör succé och innan säsongen kände jag att det var rätt att göra sig av med Deco, Dinho och även Eto'o. Tre spelare som var viktiga i Rijkaards lagbygge och vi behövde en nystart. Pep kommer och Eto'o blir kvar trots massvis med rykten hit o dit. Det kändes som att han var "slut" i Barcelona. Nu, efter snart halva säsongen kan ingen culé, och jag menar INGEN, säga att det var dåligt att Eto'o blev kvar.

Eto'o kanske inte är den största orsaken till att vi ligger där vi ligger. Messí, Puyol, Xavi och Iníesta är enligt mig viktigare spelare för laget. Eto'os roll är att göra mål och det har han verkligen lyckats med. Så att sälja Eto'o till nästa säsong, ja det vore som att sälja Alvés. Ren idioti om någon frågar mig..

Edit: Eto'o är världens just nu bästa striker, inget snack om saken ens.
Barcelona Culéé
2009-01-04 23:22
Dagens videoklipp kommer nog vi alla culés att njuta av!
Barcelona LaBarca
2009-01-04 22:57
Han e faktist Serb och är 24 år.
Barcelona Srbija91
2009-01-04 22:54
Den där Maric i barca athletic? Någon som vet varifrån han kommer, namnet låter ju serbiskt.
bajselona
2009-01-04 22:53
nu har vi lite "lätta" matcher framför oss, blad annat mot osasuna, måste bli segrar där också för att hålla det härliga avståndet kvar.

. varje namn jag ville ha var upptaget, va skulle jag göra? min lillebrorsa hatar barca jag var inte vid datorn och han redigera nu kan jag ej ändra det, jag har inte provicerat någon vid mitt namnt, så what?
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-04 22:51
jag är faktiskt rädd att vårt lag vi har nu kommer vara mätta om vi vinner trippeln är inte ni det?

det är det värsta som finns
Barcelona Criff
2009-01-04 22:46
Hetfield, tycker inte det går att ersätta Eto. Finns ingen anfallare i världen som gör det jobbet Eto gör. Därför tycker jag han ska stanna.
Barcelona Hetfield
2009-01-04 22:41
Med risk föratt alla kommer att äta upp mig, så tycker jag att det är dags för Eto'o att dra vidare, vi får väl ta och erkänna att vi kommer med allra största sannolikhet att vinna ligan, så eto'o har vunnit det mesta med laget.

Jag skulle vilja se att Bojan får mer speltid, och att vi får en yngre anfallare (Aguero, Benzema, Balotelli) som kan utvecklas tillsammans med Bojan.

Vill inte låta otacksam, Eto'o är förmodligen europas bästa anfallare just nu, men jag vet inte, vore kul om Bojan kunde få mer speltid och att vi kunde få in en till anfallare.
Barcelona Culéé
2009-01-04 22:39
dubbelpost!
Barcelona Culéé
2009-01-04 22:39
Yaya Touré #24

Haha :D

Någon som kan ta fram en preliminär startelva till matchen mot Atletico?
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-04 22:37
ahha,sry nu förstår jag:D
Barcelona Culéé
2009-01-04 22:34
Yaya Touré #24

Haha du missuppfattar, jag menar att andra som är här inne läser att du svarar på något som ja tog bort, det menade jag haha =)
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-04 22:21
culéé//

vaddå sjuk när jag svarar på något som inte finns. Du raderade ditt inlägg. Jag svär det stod så här.

varför ska vi diskutera om real.De hade flyt och de vann och vi hade det igår.

något liknande och det vet inte. Lek inte dum!!!
Barcelona Antonio Puerta
2009-01-04 21:56
Vem Gjorde målet för Barca Athletic? Är det Maric som det ser ut som på bilden chansar jag på honom:P
Barcelona Culéé
2009-01-04 21:55
Yaya Touré #24

Många tror att du är sjuk när du svarar på någonting som inte finns, men for the record så radera jag inlägget så att pajkastningen inte skulle starta igen.

Det är bara att spela på, det här är fotboll, lev med det.
Barcelona Antonio Puerta
2009-01-04 21:52
Här finns det lite bilder på Barca Athletic matchen flr er som vill kolla :D

Kolla Länktips!:D
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-04 21:51
Culéé//

håller med dig. man vinner ibland fast man inte spelar sin bästa match. Vi vann igår med ett offside mål i slutet. Men och vi fick 3p å de med så sluta bry er om dem. Tänk positivt. Vi drog ifrån med 1p :D
Barcelona Culéé
2009-01-04 21:49
Klint

Finns det bilder/video på nätet om matchen?
Barcelona Klint
2009-01-04 21:41
Ämne: Hur gick det för Bar....
Vinst med 1-0 mot Benidorm.
Barcelona Barcadinho.
2009-01-04 21:40
Nej alla här. När ligan är igång igen, så kan tom en halv sur gubbe som mig vakna till liv igen (jag var föresten inte sur på medlemmarna i Les Rambles).

Några ord från min sida.

Skönt att Sevilla tappade poäng. Det är inte lika kul nu att titta på deras hemmamatcher, jämfört med tidigare säsonger. De har tappat en del av sin agression och kämpe spelstil.
Osasuna har fått en ny tränare och det verkar att de med får en viss positiv effekt. De spelade taktiskt smart. Men det betyder inte att det hjälper nästa vecka.

Valencia igår - jag var lite förvånad och se hur många toma stolar det var. Det var en topp match och hälften av arenan var tom. De planerar att bygga en större arena och frågan är om det verkligen behövs.
Och det är nog svårt att dra några slutsatser om Atletico tills på tisdag. Att spela hemma är en annan sak.

Marängernas match var nästan en exakt kopia av deras sista match innan uppehållet mot Valencia. De gör ett tidigt mål 1:a halvleken och får en del chanser, men försvinner ordentligt i 2:a. Precis som idag. Villarreal var också lik Valencia då. De får mycket bollinnehav i 2.a halvleken, men gör knappt något konstruktivt ändå. Två målchanser som bränns och inte mer. Varför inte och dra ett riktigt tryck för att få en poäng?
Jäkla, de vill att vi ska äta alla naglar, utan att bli nöjda.

Höjdpunkten? Juande nagel kosmeti.

Barca - kanon med tre poäng och en del tankar och frågor i mitt huvud.
Men det känns som en off tropic så vi siktar framåt till tisdag.

ha en bra kväll.
Barcelona petersays
2009-01-04 21:39
Hur gick det för Barca Atletic ni som såg matchen?
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-04 21:39
Tycker också att vi inte behöver någon aguero eller nån vänsteranfallare. För jag tycker att vårt anfall vi har nu är perfekt. Vi har henry som börjar bli bättre nu men kommer inte hålla länge till. Då ska våra talanger kliva fram ( Pedro,Jeffren,Gai) Därför vill jag inte ha någon aguero där. Dessutom så var hleb bland dem bästa på plan igår och det var hans bästa match hittils. Iniesta är och grym där. Han spelar där i landslaget är fortfarande ung och själv tycker jag han är bättre ute till kanten än i mitten. Alltså är våra vänsteranfalls problem klara (enligt mig)

Har också läst att vi kommer förstärka med en målvakt. Det ser ut som att Jorquera lämnar och kanske pinto då hans kontrakt går ut och har ännu inte skrivit på. Själv tror jag pinto stannar och blir tredje målvakt. Andra målvakten blir då en ung målvakt som kan pressa valdes och kan kanske ta hans plats vem vet. Där skulle jag vilja ha Asenjo eller någon annan grym och ung målvakt.

Vad tycker ni om detta?
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-04 21:32
Etoo_the toominator//

Henry var verkligen grym igår. Men måste säga en sak angående etoo. Han är bara bra med messi. Eller tex som innan då e han bara bra när ronaldinho e med. Han är mest beroende av medspelarna än någon annan tror jag. Men han gör ju det han ska. Han gör mål. Men tex villa så gör han mål på egen hand och tänk er han i barca med framspelare som xavi, iniesta. Men själv vill jag inte ha han i barca men om etoo skulle lämna som jag läst här angående att han inte skrev på kontrakt nu så skulle den endra ersättaren vara david villa.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-04 21:26
hahah fan va gött jag slutade kolla i 89 minuten....då utökade vi avståndet ännu mer då :D
Barcelona Etoo_the toominator
2009-01-04 21:18
DM1982//

Jo dom va duktiga. Men tror inte något stoppar oss för tillfälet. Specielt inte seriejumbon. Gubbar nu går vi för trippeln iår!

Ps: Henry va kung igår. Tillbaks i form nu precis som vi vill ha han. Kombinera det med världens bäste/messi och etóo i måltrans. Och njut av vårt helt ostoppbara lag! Visca Barca!
Annons: