/spanien/barcelona/forum/19641.aspx/spanien/barcelona/forum/19641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Doce
2009-01-05 16:41
Någon som vet var Barca Atletic ligger i tabellen?Och hur nära dom e att gå upp i Seguandan?:)

jacooob
2009-01-05 16:18
riktigt bra :D
el capitano
2009-01-05 16:08
Grym video om Messi och hans uppväxt.
Damn va han är bra och det är bara början på en fantastisk karriär.
Jag skulle dö av glädje och stolthet om min lilla son blev häften så duktig som Messi men han är bara 11 månader och ingenting är omöjligt med vilja och beslutsamhet :)

Canaletes
2009-01-05 15:32
fan va man längtar tills matchen imorn :D

Barcelona LaBarca
2009-01-05 15:23
Han e halv Serb och Halv spanjor.

Var han kommer ifrån förväxlas inte med Fotboll.
el capitano
2009-01-05 15:22
Bojan är spanjor, visst hans far kommer från Serbien men själv är han född i och uppvuxen i Spanien.
Och det har ingen betydelse heller vart han kommer ifrån, han är en supertalang som kommer att gå jävligt långt.
Barcelona Ciao-V
2009-01-05 15:19
Ja, jag vet. Han har serbiska rötter;-.
Hans pappa är serb. Men är ju lika mycket spanjor i så fall.

Det var inte mycket att diskutera... Sorry:-.
Barcelona Myrran
2009-01-05 15:16
Ciao-V

Bojan har en serbisk far och när han var yngre så var han aktuell för det serbiska landslaget. Är han inte serb då?
Barcelona Ciao-V
2009-01-05 15:12
Ämne: Tror ni att Goran Ma....Två serber?
Om det är Bojan du syfter på. Han är inte serb. Han är spanjor.
Barcelona Myrran
2009-01-05 15:10
Srbija91

Tyvärr (för alla serber) så kommer nog inte Maric få någon chanss i a-laget. Centerforward där Eto'o är given och Henry och Bojan som back-up. Troligen går även Messi, Vasquez och Ruben Rochina före Maric om en centerforward plats.

Sen så har Maric ryktas bort från Barca pga. för liten speltid och varit kritiserad under delar av höstsäsongen i medierna.
Barcelona Srbija91
2009-01-05 15:01
Tror ni att Goran Maric kommer få en chans i a-laget? Han gör ju faktiskt en hel del mål i athletic laget. Kul att det finns två serber i barca!;)
Barcelona el Flaco
2009-01-05 15:01
Berömnda citat och fraser från 2008. Den roligaste måste nog vara Van Nistelrooys:

"Vi har bara Robben som enda kantspelaren, men andra kan även spela där ute. Som till exempel Higuaín...sen vet jag ingen mer."

Barcelona el Flaco
2009-01-05 14:43
Dizzy/

Hehe, jag har faktiskt även tänkt på den möjligheten, men det spelar nog ingen roll. Guardiola är inte den typen som underskattar en motståndare oavsett vilken startelva de ställer upp med.
Barcelona Ciao-V
2009-01-05 14:38
Ämne: Ämne: Ser man....Ingen dålig trupp alls. De ska kunna göra ett bortamål och sen kan vi avgöra det som du skriver i returen på Camp Nou.

Men jag tycker egentligen att CdR är bara en kostsam turneringen. Det kan leda till skador. Det kan leda till att spelarna tröttnar fysiskt.

Jag hade egentligren inte velat satsta på CdR alls om jag vare den som bestämmer. Viktigare för mig är ligan och CH L.

Vi har åtta egna produkter med i truppen. Till och med Victor Sanchez som har fått så mycket oförtjänt kritik här är uttagen.

Edit: Stavning... Jag skriver som en kratta idag.
Barcelona Dizzy
2009-01-05 14:38
el Flaco

Självklart är det bra nyheter för oss men det där kan vara ett trick:D men men vi vinner med 1-3 imorgon!

Visca Barca
Barcelona el Flaco
2009-01-05 14:29
Aguirre har gått ut och sagt att Kun inte kommer starta matchen mot Barcelona. Bra nyheter för oss, antar jag.
Barcelona Jr. Honken
2009-01-05 14:16
LaBarca

Skriver verkligen tidningarna att vi har köpt dommare? Det e bara Real-fans som skriver det isåfall!
sebbaa
2009-01-05 13:57
"Pinto, Jorquera, Henry, Piqué, Iniesta, Cáceres, Sylvinho, Bojan, Messi, Alves, Abidal, Keita, Touré, Busquets, Victor Sanchez,Pedro."

Pinto; Alves-Pique-Cácares-Abidal;Busquets-Yaya-Iniesta (Keita? Kanske Pep ännu är försiktig med Andrés?);Messi-Bojan-Henry

Skulle gärna se Cácares och Bojan spela åtminstone!
Barcelona LaBarca
2009-01-05 13:50
Sånna saker som skrivs om att vi har Köpt domarna, och att det skrivs i Tidningarna gör mig skit sur. Har lust att lägga en bomb i Madrid o spränga slummet, nej men det är riktigt störande.
Barcelona Pep.G
2009-01-05 13:47
Smogen

Saksamma om Kanoute skulle ha haft straff eller inte. Vi vann ändå med KLARA 3-0.

Under El Classico så håller jag med dig, dessutom borde vi ha en till straff. Den när Ramos tog bollen med handen i incidenten strax efter straffen.

I Guddys offside-situation så hade domaren rätt svårt att se bollen, dessutom så var Henry tätt bakom Guddy, så han hade kunnat hoppa över bollen.

Att folk verkligen orkar.....
BAAARCA
2009-01-05 13:47
Imorgon krossar vi Atlético Madrid och,. Vad tycker ni om detta.

Pinto MV
Alves Caceres Pique Abidal

Yaya
Busquets Iniesta

Messi Henry Pedro vad tycker ni kom med mer starelvor
Barcelona Matté_Barca
2009-01-05 13:46
va tröga ni e på att uppdatera barca redaktionen.. ärligt talat det finns ton av nyheter för barcelona men vad har hänt med svenskafans grundares vision... nu söker man istället nyheter på annat håll.. skärp er alltså!
Länktips: cules.blogg.se
Barcelona el Flaco
2009-01-05 13:45
Smogen/

AS är en Madrid-baserad propaganda blaska som inte har någon trovärdighet som helst. Låt de gnälla hur mycket de vill. Det känns bara ännu härligare att vara culé när alla madridistas böllar om att vi får "hjälp" av domarna. De kanske borde ta en titt i historieböckerna för att ta reda på vilket lag som historiskt fått mest "hjälp" av domarna.
Barcelona Rambla
2009-01-05 13:42
Ämne: Ser man på!

Pep t....
De som vilas är Eto'o, Xavi, Guddy och Valdés. Puyol har tydligen feber. Hleb och Marquez lite småblessyrer.

Saken är nog den att Pep har förtroende för de flesta spelarna i truppen och litar på att dessa 16 gör bra ifrån sig. Det lär ju bli tufft att vinna den saken är klar. Nu är det ju dubbelmöte så man kanske ska vara nöjd så länge man gör ett mål borta och håller någorlunda tätt bakåt? För att sen vända på Camp Nou?
Barcelona Smogen
2009-01-05 13:40
maken till fräckhet: Taget från "goal".

Real Madrid-biased daily AS believes that Barcelona have been gaining favour from referees all season and have listed five incidents this term.

According to the paper, Real Betis should have been given a 'clear penalty' in week four, a game that Barça went on to win 3-2, while seven days later Nené was unjustly sent-off for Espanyol and Pareja did not foul Messi for the winning penalty.

In week 13 Frédéric Kanouté was 'fouled' in the area but no penalty was given, while in game number 15 Rafael Márquez should have been sent-off against Real Madrid. Yesterday, Gudjohnsen was offside at a crucial moment to steal Barça a victory against Mallorca.

what the F***....dom kan ju lägga till att Real skulle haft MINST 4 extra gula kort i början av El Clasico. att Etoó inte fick straff mot Villareal etc....
Barcelona el Flaco
2009-01-05 13:39
Synd att Puyol drabbats av influensa och inte kan delta mot Atleti. Med lagkaptenen på plats hade jag känt mig ganska säker på seger. Nu är det lite mer tveksam. Med truppen och den eventuella startelvan är nog tillräckligt stark för få med sig att positivt resultat från Madrid.
Barcelona BlueRed.
2009-01-05 13:36
jacooob

Alla Culés favorit. En riktig sommar hit! haha. ;)
el capitano
2009-01-05 13:33
hejdubarca

Atlético får säga hur mkt de vill men om Laporta vill värva Agüero så gör han det och självklart att Agüero själv vill spela för Barca och med Messi, det vet alla!
Men ärligt talat, behöver en till anfallare? Tänk vi har Samu en av världens bästa anfallare, Messi...behöver jag skriva om honom ens? Henry som har vaknat i Barca tröjan och sist men inte minst Bojan, Bojan är en supertalag som för tillfället saknar självförtroende men vi vet vad han kan på planen. Bojan kommer att bli Messi nummer två.
Jag tycker att värvning av Agüero är bara slöseri med pengar i dessa svårta tider.
Barcelona Ciao-V
2009-01-05 13:29
Ser man på!

Pep tar ut en annorlunda trupp till det första mötet mot Atl Madrid. Tror ni att han satsar på CdR när han vilar viktiga spelare?

Truppen enligt Elmundo:
Pinto, Jorquera, Henry, Piqué, Iniesta, Cáceres, Sylvinho, Bojan, Messi, Alves, Abidal, Keita, Touré, Busquets, Victor Sanchez,Pedro.

Ingen dålig trupp trots allt.
Barcelona Dizzy
2009-01-05 13:27
Imorn är det match och vi kommer köra över Atlético Madrid igen:) Hur tror ni laguppställningen kommer se ut?

Visca Barcaaa
Annons: