/spanien/barcelona/forum/1964.aspx/spanien/barcelona/forum/1964.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2015-09-08 21:21
så jävla uselt! Tur man inte bara håller på Sverige och GAIS utan även har ett lag som vinner ibland.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-09-08 21:21
Sverige skämmer ut sig fullständigt.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-08 21:12
the cameroonians Varför lägga en sån enorm summa på Pogba när vi kan värva en spelare som Gundogan för mycket mindre pengar och som dessutom hade varit en perfekt ersättare till Xavi. Värva Gundogan och sen finns det pengar till att förstärka andra delar av truppen också, fattar ej alltså vad är så speciellt med den här Pogba?
Barcelona Rambla~
2015-09-08 20:54
Seriöst Kongo-Kim?
Barcelona the cameroonians
2015-09-08 20:45
@Rambla~:

Sorry... lovat en lön på €10 miljoner om året
Barcelona Rambla~
2015-09-08 20:43
"Chelsea skulle även ha lovat." Lovat vad?
Barcelona neymar JR
2015-09-08 20:37
camerooninas Tack för ett underbart jobb att uppdatera oss andra, lätt att ta förgivet ibland men det uppskattas allt som oftast
2015-09-08 20:33
Skrev igår om min tro på att Pogba hamnar i PSG och inte i Barcelona. Idga skriver Paco Aguilar på MD att Braida och Solers arbete under valkampanjen och deras möte med Beppe Moratta burit frukt eftersom Juventus ingått ett gentleman agreement med Barcelona och avslagit förslag från PSG, City och senast Chelsea. Aguilar skriver även att man samtidigt jobbade på att få med sig Raiola på tåget, men att denne inte var lika samarbetsvillig då han står nära Laporta och inte ville ge Bartomeu någon fördel. Raiola bekräftade också att "Pogba hade flera alternativ att välja på" Tydligen skulle Bartomeu under ECAs möte i Geneve ha "låst" Pogba via samtal med Juves Agnelli. Juve ska ha nekat bud från City på €80 miljoner och från Chelsea på €120 miljoner. Precis som jag skrev så var de dock inte villiga att sälja med tanke på att de redan förlorat Pirlo och Vidal. Chelsea skulle även ha lovat en årslön på €10 miljoner. Nu startar den tuffaste resan för Barcelona enligt Paco, nämligen att hitta pengarna för att kunna överträffa de engelska klubbarnas bud nästa sommar. Enligt Marotta ska budgivningen starta på €100 miljoner och Barcelonas fördel är att Pogba själv vill spela för Barcelona. Braida och Bartomeu ska nu fortsätta underhålla relationerna med den italienska klubben. Ska bli väldigt intressant att se hur denna såpa kommer urarta längre fram...
2015-09-08 20:06
Blaugrana91

Nej, ingen summa nämns, i juni offentliggjorde man att man ingått partnerskap och idag genomförde man en pressrelease i samband med att OPPO släppte en ny modell och förklarade mer ingående hur samarbetet skulle se ut.

Barca4life98

Tack.
De kommer mest att synas på Camp Nou och men avtalet innebär t. ex även att fem spelare kommer att medverka i TV-reklam för produkterna.

Gällande tröjsponsor de kommande fem åren beslutas detta när generalförsamlingen (medlemmarnas representanter) samlas i slutet av oktober för omröstning kring de (förhoppningsvis) olika alternativ ledningen arbetat fram.
Barcelona Barca4life98
2015-09-08 19:56
the cameroonians Jaså, är det en tröjsponsor då eller är det bara en "vanlig" sponsor? Dina inlägg uppskattas enormt mycket, tack för all info! Fortsätt!
Barcelona Blaugrana91
2015-09-08 19:41
[QUOTE=the cameroonians]Klubben har gjort klart med ett treårigt sponsoravtal med den kinesiska smartphonetillverkaren OPPO och ska vara den största investeringen ett kinesiskt företag gjort inom detta område med en europeisk klubb. Det är det andra avtalet som Barcelona sluter på den kinesiska marknaden efter att man satte upp ett PR-kontor i Hongkong 2013. Kul att det börjar ge frukt, och det ger bra förutsättningar för att det nya kontoret i New York också ska börja leverera intäkter inom kort. [/QUOTE] Där ser man, nämns någon summa?
2015-09-08 19:33
Spaniens startelva mot Makedonien;

De Gea
Carvajal, Ramos, Piqué, Bernat
Cazorla, Busquets, Isco
Silva, Costa, Mata

Skönt att Alba och Iniesta får vila :-)
Barcelona Santiago Cazorla
2015-09-08 19:30
@Flavía:

Lite komiskt att det är olika åsikter om honom varannan månad typ på Real-forumet dock. En månad är han den bästa genom tiderna och det finns ingen som kan mäta sig med honom, nästa månad är han en begränsad spelare med dåligt passningsspel som inte kan dribbla längre och bara petar in bollar. :P
2015-09-08 19:28
Klubben har gjort klart med ett treårigt sponsoravtal med den kinesiska smartphonetillverkaren OPPO och ska vara den största investeringen ett kinesiskt företag gjort inom detta område med en europeisk klubb.

Det är det andra avtalet som Barcelona sluter på den kinesiska marknaden efter att man satte upp ett PR-kontor i Hongkong 2013. Kul att det börjar ge frukt, och det ger bra förutsättningar för att det nya kontoret i New York också ska börja leverera intäkter inom kort.
2015-09-08 18:09
Länkar en video på ett riktigt snyggt mål av en av la Masias talanger, Sergi Oriol.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-08 18:02
Flavia - Han vänder ditt vinden blåser hade. En riktig kappvändare avskyr sådana personer. Om 1 månad så är Penal världens bästa igen enligt honom. Vänta och see...
Barcelona Deulofeu
2015-09-08 17:16
Ali jag har testat och fastnat sjukt kul ; )

Längtar dock till 24 då ska jag köpa Pogba och Laporte!
2015-09-08 17:08
Dunga kommer att köra med samma startelva som senast vilket betyder att Neymar (och Rafinha) börjar på bänken igen.

Ska bli intressant att se hur det egentligen står till med den lilla knäskada Neymar drog på sig under träningen. Allt tyder på att det inte var något allvarligt, men nog skulle det kännas bra om han får några minuter i natt så att man kan slippa den oron.
Flavía
2015-09-08 16:45
Trodde aldrig att jag skulle säga detta men El Pasillo (!!) har faktiskt 100% om Ronaldo.

"Ronaldos passningsspel är mer eller mindre uselt. Och det är något som påverkat laget i många, många matcher. Nu väger ju han ändå upp med alla mål han gör men det är ändå förvånande hur en av världens bästa spelare kan vara så dålig när det gäller passningar. Sen är inte Ronaldo immun mot kritik. Han kan mycket väl kritiseras för

*Passningsspelet
*Divafasonerna på planen när han inte får som han vill (passningar, domslut m.m)
*Egoismen (skjuter hellre från 35 meter än att passa spelare i bättre lägen)
*Att han inte tar sitt ego åt sidan och låter någon annan slå frisparkarna då hans frisparkar är mediokra.
*Förmågan att komma förbi sin motståndare."
Barcelona Ali G
2015-09-08 16:37
Är det någon som har testat FIFA 16 demot?
Barcelona Barcelonistas
2015-09-08 16:06
Enkos - när gjorde man det priset? Borde inte Barca fått de priset 2009 också?
Barcelona Barclasico
2015-09-08 16:00
Haha Hitta stycket på FB: "Driving home from training one day, Ronaldo saw a group of older kids bullying another younger kid, simply because he was not wearing a Real Madrid shirt. Ronaldo stopped his car, walked over to the shocked group of children, crouched down beside the younger kid, and punched him square in the face. The older boys cheered and Ronaldo shouted ‘HALA MADRID’ as he ran back to his car. Legend." HAHAHAHAHA "and punched him square in the face". ironiskt men kul på samma sätt
Barcelona Barca4life98
2015-09-08 15:38
Gabriel Angående Hummels, finns det en chans att han hamnar hos oss? Skulle passa oss ganska bra, skicklig och trygg med boll.
Barcelona enkos
2015-09-08 15:12
ECA utsåg Barcelona till Det bästa laget 2015 . Bayern Direktör Rumenige hade äran att tildela priset till Barcelona i Genève. Barcelona är det första laget att få priset två gånger (första gången 2011) For their outstanding achievements during the 2014/15 season at both European and domestic level
Barcelona Gabriel
2015-09-08 14:14
Hahahahaha, jag har aldrig tänkt på det!

För mig blev det bara att jag ville ha Hummels så länge att jag automatiskt råkade skriva Mats. Men fan va fiffigt, då kan man fortsätta skriva Mats.
Barcelona Barc6
2015-09-08 14:14
Tror nog det är något smeknamn som vi själva här inne har kommit på. Som många säger formar det hans namn som är väldigt lång. Men han själv och andra benämner han som Marc Ter Stegen. Och inte Marc Andre
2015-09-08 14:07
Gabriel

Hans initialer i namnet formar MATS, vilket är lättare och snabbare att skriva.
Barcelona The Octopus of Badia
2015-09-08 14:06
Gabriel (M)arc-(A)ndre (T)er (S)tegen.
Barcelona FC Barcelona #10
2015-09-08 14:06
@Gabriel:

MATS är en förkortning på hans namn, M(arc) A(ndre) T(er) S(stegen).
Barcelona Gabriel
2015-09-08 14:01
En sak jag märkt är att väldigt många här inne, även jag har råkat göra det, kallar Ter Stegen för Mats? Why tho? För min egna del blev det, ironiskt nog, så att jag kallade Ter Stegen för Mats då jag mentalt så länge önskat mig Mats Hummels till Barça. Låter sjukt men det är sanningen. Så fort vi fick in en tysk i laget blev det Mats oavsett hans namn haha.

Men kallas han för Mats av någon, är det ett smeknamn som jag bara missat? Eller gör alla samma episka misstag som jag. Marc-André Ter Stegen kallas av det jag vet inte för Mats någonstans förutom här inne.
Annons: