/spanien/barcelona/forum/19639.aspx/spanien/barcelona/forum/19639.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2009-02-09 11:38
Smogen//
Intressant statistik och vad jag vet av alla kondition tester som görs inom klubben så är det alltid Xavi som vinner dom. Men jag är ytters tveksam om Xavis löpningar är lika kraftfulla som Dani Alves, killen springer upp till 99 procent av sin kapacitet, Xavi ser mer ut o jogga. Men båda har olika positioner, kan nog vara de som e skillnaden.
Barcelona Smogen
2009-02-09 11:22
Läste statistik över hur mycket Barcaspelarna rör under en match, var från i vintras.
Kommer inte ihåg exakta resultatet, men jag reagerade på en sak....Alves kom "bara" tvåa över vem som rör sig mest...
Kan ni gissa vem som springer mest?

Xavi

Fast det är klart....Xavi rör sig ju verkligen hela tiden så det är kanske inte så konstigt, Alves däremot....har kutar, rusar, tokspringer hela tiden, så det ärändå lite skillnad i hur dom rör sig.
Barcelona chonchocorito
2009-02-09 10:27
Mojito

Varför skulle vi vara oroliga för kylan i madrid.Ju kallare desto bättre, eller? ;-)

Visca
Barcelona Mojito
2009-02-09 10:21
...ofta man brukar gå ut och kritisera sin egen situation på hemsidan.
Snarare så att de ryktena uppstår utanför klubben, därför kan AS mycket väl ha mer rätt i detta fallet.

Men som det du säger, det intresserar väl inte oss, vi är mer oroliga för vintern i Madrid, minus 12 och den stränga kylan håller ff i sig.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-02-09 10:00
Ämne: Ämne: Ämne....

Man får väl vara källkritiker ibland, just för att för tre eller fyra dagar så gav Huntelaar en intervju på Rm.com att han vet att platsen i startelvan är svårt och att han trivs i Real å vet att hans tid kommer..så!
men vad intresserar detta er?
.så Xao..
Barcelona Rambla
2009-02-09 09:32
Ämne: Ämne: Huntela....
Vsst, så fort AS eller Marca bara skriver positiva saker om kungliga Real Madrid så är det alltid sant. Men så fort det är lite negativt så är det bara påhittat. Gäääsp....
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-02-09 09:01
Ämne: Huntelaar vill lämna....
Eller så är det nyhets torka...
Barcelona bearlakeyours86
2009-02-09 08:59
Skönt o se att Jeffren gör mål igen :P
Barcelona Barcelonito
2009-02-09 08:55
Huntelaar vill lämna Real. Han kan väl inte ha gett upp redan? Om det är sant att han vill lämna så är det verkligen brist på inställning hos killen.
Länktips: www.as.com/
Barcelona Barcelonito
2009-02-09 04:20
Dani Alves är inte bara världens bästa högerback, han är även en av världens absolut bästa fotbollspelare för tillfället. Utan att överdriva så är han top 10 iaf. Jag förstår inte att han orkar spela varje match och mer än alla andra spelare men ändå springa mer än dom på matcherna. Dock är jag inte förvånad, Barcelonas läkarteam sa efter hans läkarundersökning i somras att han är helt otrolig och att de aldrig hade sett så bra resultat på testerna nån gång.

Det bästa med Dani är ändå att han har varit helt klockren i defensiven också.

Tack Laporta att du inte snålade och la de pengarna på en högerback/mittfältare/anfallare.
Barcelona Pedro_27
2009-02-09 02:25
D.ALVES jag älskar den killen :)
uusch så avundsjuka real fans är :D
Delarocha RIP Puerta
2009-02-09 00:55
Sherko; med andra ord exakt det jag skrev? Eller försökte du rätta mig? Pajas.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-09 00:36
Ride_The_Big_One(6)//
Nej såg hela matchen men de spela allt för avslappnat men de är nog bara slut körda. spec messi
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-09 00:34

Det är ju väl skitsamma hur Barca spelade. De körde på max när det behövdes och gjorde 3 mål, då finns det ingen anledning att köra på högsta växel matchen igenom. Grymt att byta ut Puyol och Alves under matchen, det behövdes...

jag tänker lite på nästa veckas match just nu och aj va svårt det kommer att bli. Betis nya anfalls par är inte att leka med, fan Garcia och Oliveira är grymmmmma och vi kommer att få det svårt. Hoppas på en bra vilo vecka för boysen och att ingen skadar sig på landskamperna....
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-02-09 00:28
Ämne: barca! spela skit id....
Såg du bara sista 15 när de gjorde lite som de ville eller?

Barcelona II Barça II
2009-02-09 00:26
Är Keita skadad? Det är väll den enda logiska förklaringen till varför han inte får spela?
Barcelona Rey Etoo
2009-02-09 00:21
barca! spela skit idag slarva som fan och inget hände antigligen slut körda, men är nöjd.
Barcelona Rambla
2009-02-09 00:18
Messi-Lona:

Du ska inte behöva be om ursäkt över vad du kallar dig för på ett forum. Det är bara att strunta i vad de som klagar skriver. Kalla dig för precis vad du känner för, du behöver inte rättfärdiga det.

Skrattretande att det ens ska behöva bli en diskussion över vad någon har för nick på ett internetforum.

Dags att sova!

Bona nit!
Barcelona Messi-Lona
2009-02-09 00:09
Mes Que un Club ! 3

Glömde en grej

Anledningen att jag skrev är för att mitt nick namn har dyckt upp flera gånger både här och i puertan..

Messi är min favorit spelare (Meradona spelstill)

FCB är mitt Enda Favorit Clubb

Argentina är mitt favorit landslag

Fotboll är mitt enda favorit sport

kommer aldrig att sluta Älska dom grejerna

Nåt som jag hatar från mitt hjärta är Liverpool och Real Madrid

Real Madrid Sherko
2009-02-09 00:08
Barcadinho.

Jag tror också att vi kommer enorma svårigheter mot dem, men att vi besegrar dem med 2-0 hemma och att det blir 1-2 till dem i Anfield.

Men aja, ska inte vara offtopic :)

Delarocha RIP Puerta

Så fort någon säkrat ligan ska dem kvarstående motståndarna göra el pasillo.

sov gott...

Delarocha RIP Puerta
2009-02-08 23:58
DaniAlves; såsom jag har fattat det gäller det alla lag tills ligan är färdigspelad från och med ett lag har säkrat ligasegern.
Barcelona Messi-Lona
2009-02-08 23:54
Mes Que un Club ! 3

Det är lungt.. Jag förstår vad du menar även om jag är ett dåligt exempel men jag holler med dig annars.. Men diskutionen om detta är nerlagd som du säger så vi glömmer det..

Peace
Barcelona DaniAlves
2009-02-08 23:53
Jag har inte förstått hela grejen med " el pasillo".

kan någon förklara om det bara gäller barca-madrid i spanska ligan eller gäller de hela ligan, och är det endast laget man möter direkt efter man vunnit ligan som ska applådera eller ska varje lag man möter efter att man vunnit applådera?
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-02-08 23:37
Messi-lona, vi har lagt ner disskussionen men jag tog bara ex, tog Messi-Lona men syftade mest på sånna som Messi da king osv.. Ja inget om dig utan i allmänhet :)
Barcelona Messi-Lona
2009-02-08 23:34
Mes Que un Club ! 3

MessiLona har inte försvunit någonstans...

Jag har följt alla barca matcher (och 2st LIVE på Camp Nou).. Förra säsongen var jag inne på detta forum och komentera och diskutera mycket mer ,, för att det fanns mycket mer att snacka om (mest knas och problem som fanns då)men som inte finns längre... Denna säsong njuter jag Bara utav matcherna och läser det som skrivs här efter dom...

Förra året försvarade jag mest i mina inlägg och denna säsong finns inget att försvara allt går ju så bra och jag njuter som fan..

Mitt nick namn vissar ju att jag älskar messi och FCB varför skulle jag gå över till milan för att t ex Ronaldinho gick ditt då skulle mitt nick ha t ex någonting med hans namn att göra..

Vi är 6 bröder i min familj 3 älskar brazil och jag och 2 bröder älskar Argentina och vi som gillar Argentina vill att det ska gå bättre för argentinare än brassar så jag har alltid älskat messi mer än ronaldinho,, Det var värsta rivaliteten mellan oss bröder om R10 och Messi när R10 spelade i FCB. När R10 lämnade så gick ingen av mina bröder över till milan och nu älskar dom Messi allihopa och jag ska vara ärlig ,jag har inte sätt en enda milan match förutom mot inter sens R10 gick över ,, för mycke brassar där hahhaha

FCB o Messi 4 life
Barcelona Barcadinho.
2009-02-08 23:32
Jag loggar ut.
Dax att sova.
Godnatt.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-08 23:24
Sherko/

Inte för att bråka eller dra ner dig. Men jag tror att ni kommer att ha MYCKET svårt mot Liverpool, med eller utan Gerrard.
Jag tror faktiskt att pool går vidare.

Det är en nakcdel för er att börja första matchen hemma. Liverpool kommer att försöka avgöra möten sen.

Men man vet aldrig.
Det går att vinna också i Liverpool. Det har barca gjort minst två gånger som jag kommer ihåg just nu på direkten.
Delarocha RIP Puerta
2009-02-08 23:21
Tyvärr lär det väl inte ske då Real verkar rätt stabila men en trippel + vinst i el clasico + pasillo vore ju en godkänd säsong även om en pasillo ändå får ses som en parentes i det stora hela. Men men. Att vi vinner ligan är ju iallafall ganska klart. Ska ju till något ytterst märkligt för att vi ska tappa detta.
Barcelona Squez
2009-02-08 23:19
Delarocha RIP Puerta
Håller med dig, skulle vara otroligt skönt :b
Delarocha RIP Puerta
2009-02-08 23:18
Vore ju roligare å snacka om att vi måste dra ifrån med ytterligare 4 poäng inför el clasico för en pasillo. Det vore ganska skönt å se.
Annons: