/spanien/barcelona/forum/19628.aspx/spanien/barcelona/forum/19628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Vargas79
2009-01-07 13:27
Klasskillnad igår, herre jesus. Grattis. För er som inte sett, i länken ett snack med Eidur Guddy.
Barcelona Ciao-V
2009-01-07 13:10
Ser inget fel i att Robben hyllas i Peurta. Han är den som har gett laget den senaste vinsten mot Villarreal. Robben var den enda som bjöd på fotbollsgods i den matchen. Det ska han hyllas för om man älskar fotboll.

Att jämföra spelare är ingentligen bara fjantigt. Men Messi är från en annan planet. Ingen når upp på hans nivå just nu.
Robben kan nog också komma upp till topp tre i världen om han håller sig frisk, han med.

Låt oss hoppas att även Messi håller sig skadefri under hela säsongen. Då kommer han att vara "outstanding". Jag lovar det!
Barcelona el Flaco
2009-01-07 12:52
Josep Maria Mesalles: "Eto'o tänker bara på Barça".

Kameruanens agent har gått ut och sagt till den brittiska pressen att Eto'o bara är fokuserad i Barcelona och att vinna titlar med laget. Det ryktas ju bl.a. att City ska erbjuda en enorm summa för Samu. Alla dessa silly season rykten verkar dock vara påhittade.
MessssiiTheOne!
2009-01-07 12:33
haha vilka clowner på puertan som tror att den flickan robben kan jämnföras med Messi ens HAHA :)
Barcelona Lionel_
2009-01-07 11:49
Känns bra att våra kaptener inte beter sig så här iaf.
BAAARCA
2009-01-07 11:32
Dizzy håller med dig till 120 procent, Dani alves springer som fan upp ner. Och ska vi inte snacka mycket om hans klack till 1-0 målet helt underbart!

Visca el Barca!!
Barcelona Dizzy
2009-01-07 11:18
Jag är riktig riktig glad att vi har världens bästa högerback Dani Alves! Fi fan killen springer upp och ner som en galning helt sjukt. Han blir aldrig trött den killen. Han blir bättre och bättre för varje match som går.

Vem är Cristiano Ronaldo?

Messi Is the King!!
Barcelona Lionel_
2009-01-07 10:57
Angående att Caceres skulle missa markering vid målet är helt felaktigt. Det är Alves kille som gör mål.
Barcelona Mojito
2009-01-07 09:58
el flaco

Japp, absolut.

Men, jag kan ändå till viss del förstå de som blev lite upprörda över att Sanchéz spelade "i stället" för Cacéres.
Den enda match jag t ex sett med Sanchéz var när han spelade mittfältare i matchen mot Bilbao och slog bort X antal passningar och mest löpte runt lite smått förvirrat.
Att då sätta honom som mittback kanske känns som ett slag mot de som vill se Cacéres spela och utvecklas. Det var ju först igår eg vi såg hur Pep resonerat. Vi har ju sagt det förut på forumet, ingen vet hur Pep kommer ta ut laget.
MEN, det är så klart helt förkastligt att göra Sanchéz till hackkyckling för den sakens skull, och jag hoppas att den nivån är passerad nu.
Barcelona Jr. Honken
2009-01-07 09:30
Vad tippar ni i matchen Osasuna-Barcelona?
Barcelona el Flaco
2009-01-07 09:28
Mojito/

Med andra ord, Pep vet vad han sysslar med.
Barcelona Mojito
2009-01-07 09:24
Angående Cacéres vs V. Sanchéz debatten.

Smart av Pep att låta Sanchéz spela mot Mallorca för att ha en fullt fräsch Cacéres från start igår.
Jag ställde mig undrande till varför inte Cacéres fick chansen redan i lördags, men efter att jag såg truppen som togs ut igår förstår jag hur Pep resonerat. Sanchéz har ju faktiskt också spelat mittback i Atlethic under Pep i fjol.

Såg inte matchen själv igår, men efter vad jag hört gjorde Cacéres en godkänd insats även om markeringen brast vid målet (vet inte om det var hans gubbe dock).
Det känns skönt att ha fått igång vår Uruguayare nu, dels med tanke på det kommande tuffa spelschemat, dels på grund av hans egen fortsatta utveckling.
Bara 4,5 dagar kvar till ny match... längtar!
Visca Barca y Visca el splendido Messi!
Barcelona Jr. Honken
2009-01-07 09:21
Mojito

Tack! :D
Barcelona Jr. Honken
2009-01-07 09:20
YES! Det var en välförtjänad seger som sagt, och vi spelar riktigt bra i år! Vi får bara inte tappa det nu, men det tvivlar jag på för det är ju hela 11 påäng ner till Valencia

Och när Barca vinner mot Lyon i CL, hoppas då att Barca får möta Real Madrid (För det lär bli enkelt) om dem inte redan är utslagna! HAHAHA

Barca! Barca! Barca!
Barcelona Mojito
2009-01-07 09:13
För er som vill ha spelarbetyg från gårdagens match, kolla länktips.
Finns även på Goal.com med kommentarer.
Atlético Roni
2009-01-07 04:35
Så har tjurat klart nu haha!

Grattis till en välförtjänad seger, och kan inget annat att säga att detta är erat år. Väntar fortfarande på att ett lag ska komma och visa att ni trots allt är mänskliga och inte maskiner haha :D. Men väljer hellre er före toarullarna 7 dagar i veckan. Fin trupp i år och otroligt vackert spel, hatar att jag älskar hur ni spelar men att ni väcker la liga till liv igen efter att elden började slockna är bara bra och ni gör det vackert :) Var samma fotboll ni spelar som fick mig att börja älska mi Atleti.

Grattis till det jag anser vara det bästa inom fotbollen och inte tittlar ni har "rytmen" :)
Real Madrid Nian¤
2009-01-07 04:07
Gillar Cacerés spelstil, påminner lite om Ramos i Real. Dock ibland slår han vågade passningar. Ibland så man blir rädd. HEhe.

Men han har talangen.
Barcelona Kim
2009-01-07 02:08
Jag anser absolut inte att Sanchez gjorde en dålig match. Han hade en miss, som jag ser det, och det när han blev bortspelad vid målet. Kunde hänt även den bäste, Puyol själv, eller Márquez, eller Cannavaro, eller Vidic. Ett misstag går inte att döma ut någon på. Däremot kan jag tycka att Cáceres överlag känns stabilare än Victor, därav att jag hellre ser uruguayanen spela.

Jag måste dessutom lägga in en liten protest mot påståendet att till och med Yaya hann före Sánchez. Det skulle ju kunna bero på att Touré tog tag i Victors axel och drog till för att få lite extra fart och på något vis ha en ärlig chans att komma fram. Så det var knappast canteranons fel.

Ukraina världens tionde bästa liga? Var tog Holland vägen? Och Grekland? Och Turkiet? För nog ligger väl dessa tre före Ukraina?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-01-07 02:00
Kallas för dubbelmoral.
Som jag nämnt typ 20 gånger på detta forum så har folk sån grov dubbelmoral att det inte är sant.

T.ex. Om det hade varit Messi som fått guldbollen så hade Ballon d'or varit, ja guldvärd. Sen såfort spelare de inte gillar får den så är den inte värd ett dugg. Så de båda priserna som Ronaldinho fick är inte värda? Eller Cannavaros slit under VM 06 som lagkapten?
Samma med IFFHSSSHS eller hur man nu stavar. Om La Liga hade kommit etta eller tvåa hade alla hyllat dom. Men eftersom det blev som det blev så är alla emot dom.
Ska bli intressant att se hur många som blir glada och hyllar dom 200 60+are som röstar på guldbollen om(NÄR) Messi får den.
Och gällande Victor Sanchez och Cáceres så tror jag det är för att de helst ser någon som vi faktist lagt ut pengar på att spela istället för någon medioker spelare ur B-laget. Och såklart hyllar man de nya.
Menmen, Dubbelmoral är som tatuerad i hjärnan så det går inte och undvika att alltid hylla när det gäller något man gillar.

Aja dags o sova nu. Skola imorn :P
Visça Barca!
Barcelona hmmm...
2009-01-07 01:51
snälla lägg av med at säga att sanchez spelade bättre än caceres
sacnhez vad helt borta när mallorca spelaren dribblade honom.
till och med yaya som stog vid halva plan kom före sanchez
Delarocha RIP Puerta
2009-01-07 01:48
Han gjorde ju inga misstag utöver misstaget vid målet. Och ville själv se Caceres spela istället för Sanchez men tycker det blir väldigt löjligt när man väljer ut vissa spelare att hacka på oavsett prestation. Caceres var bra ja. Han är ju ännu opolerad och det märks att han inte har världens bästa självförtroende men han var stabil.
Barcelona Liooneel#10Messii
2009-01-07 01:47
Delarocha RIP Puerta

Jag sa inget om Sanchez senast men du kan inte säga att Sanchez spelade lika bra som Caceres gjorde?
Barcelona hmmm...
2009-01-07 01:47
tja undrade bara när man får reda på vem världens bäste spelare är det är nära men jag kommer inte ihåg när
Delarocha RIP Puerta
2009-01-07 01:39
Ska inte alla som gnällde på V.Sanchez och hyllade Caceres efter Mallorca matchen gnälla på Caceres nu? Han stod ju för ett motsvarande misstag vid målet.

Barcelona Islam_Bosna
2009-01-07 01:05
Glöm inte bort Kharles heller, hon var också ganska aktiv på forumet.
Barcelona Barcelonito
2009-01-07 01:01
Ride_The_Big_One(6)

Caceres tajmade hoppet riktigt fel och missade bollen. Han kanske inte hade hand om spelaren men han var den spelaren som borde ha nickat ut bollen.
Barcelona el Flaco
2009-01-07 00:59
KIm/

Glöm inte Meley, hon var en riktigt Deco-fanatiker. Har inte sett henne här inne på ett bra tag dock.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-07 00:56
canaletes
var det verkligen caceres som missa?
jag uppfatta det som om han hade hand om maxi, alves och sylvinho därimot hade ingen markering.
Barcelona Barcelonito
2009-01-07 00:53
Fint av Atletifansen att applådera Messi och tvärtom. Dani Alves, Messi, Busquets... Vilka lirare de va ikväll.
Barcelona Kim
2009-01-07 00:51
FCB_Alex är väl också tjej, såvitt jag vet. Rent spontant förutsätter jag även att Miranda också är det, eller kvinna kanske man ska säga om en 34-åring.
Annons: