/spanien/barcelona/forum/19620.aspx/spanien/barcelona/forum/19620.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2009-01-04 16:53
La Masia, Nej tyvärr, har bara varit i Barcelona en gång så det är inte min starka sida.

Nu ska det bli marrängswiss :D
Barcelona Squez
2009-01-04 16:52
Att Xavi bor hemma med föräldrarna fortfarande visste jag inte. Hehe, gulligt eller nåt.
Barcelona La Masia
2009-01-04 16:48
El Flaco, Criff:

Haha Xavi vilken lirare :) Vet ni namn på någon ort förutom Terassa?
Barcelona el Flaco
2009-01-04 16:46
La Masia/

De flesta spelarna bor utanför staden, nära kusten har jag för mig. Xavi bor annars fortfarande med sina föräldrar i hemstaden Terrassa.
Barcelona Criff
2009-01-04 16:46
La Masia, kan tänka mig att de flesta bor i bergen då det är där de rika brukar ha sina hus.

Xavi bor väl fortfarande hos sina föräldrar i Terrassa om jag inte har helt fel? :)
Barcelona La Masia
2009-01-04 16:42
Culéé:

Mycket riktigt kommer namnet från en gata i Barcelona. Les Rambles, katalanska namnet för La Rambla, är turistgatan nummer ett i Barcelona. La Ramba ligger där det tidigare legat en flod, därav namnet, som betyder flodbädd. Lite onödigt vetande sådär :p Värd att se. Underbar i början, pyton efter ett tag.

Ännu en lite off topic fråga: Någon som vet vart i/omkring Barcelona olika spelare bor? Känns som att det skulle vara utanför staden då det i centrala delarna, i stort sett, endast finns lägenhetshus. Gracia är iofs fint men tvekar på att någon skulle bo där ändå.
Barcelona Squez
2009-01-04 16:40
Hoppas att marängerna spelar oavgjort mot ubåtarna, det är det bästa resultatet.
Barcelona el Flaco
2009-01-04 16:33
Bluered/

Bra poäng.
Barcelona BlueRed.
2009-01-04 16:24
Vem hade passat fram till Iniesta om inte Guddy varit på plan? Något vi aldrig kommer få veta, kanske inte ens hade stått en spelare där om Guddy hade blivit utbytt.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-04 16:17
Visca_barca: är det inte enklast om du bara är tyst? Tvivlar på att du har något nytt att komma med förutom att Pep är kass, Sanchez är usel, Gudjohnsen är kass, Keita är kung och Caceres är hur bra som helst. Det känns ganska uttjatat.
Barcelona Blaugrana93
2009-01-04 16:16
Culéé
Läste din krönika också. Ser riktigt bra ut, speciellt för att vara debuten.:D Jag blev t.o.m rörd av krönikan, men det var nog eftersom jag mindes tillbaka till den kvällen i december.:P
Barcelona Messi är Messias
2009-01-04 16:15
Blaugrana93 och Culéé,

Tack för besked. Med den breda trupp som vi har är det nog vettigt att en och annan gång vila till och med Messi, särskilt när vi möter lag i tabellens nedre del. Säsongen är lång.
Barcelona Culéé
2009-01-04 16:12
Messi är Messias

Han kom riktigt sent till samlingen och på grund av det så hann han inte träna en gång. Och kanske på grund av att vi möter Atletico så vila Pep honom.

LaBarca

Tacktack! =D
Barcelona Blaugrana93
2009-01-04 16:11
Messi är Messias

Anlände sent i Barcelona från Sydamerika och han inte ens träna med laget någon gång innan matchen. Fick sig en hedersplats bredvid Maradona istället.
Barcelona Messi är Messias
2009-01-04 16:10
Jag är dåligt uppdaterad: Kan någon berätta varför Messi inte spelade igår?
Barcelona LaBarca
2009-01-04 15:52
Culéé

Du har en bra blogg =) . du uppdaterar nyheter snabbt ser jag :D. fortsätt så.

Riktigt bra Krönika också =)
Barcelona Culéé
2009-01-04 15:47
Visca_Barca

Aah det gör man faktiskt, men försök att hålla in det =)

Nu så, har skrivit min allra första krönika och skrivit den på min blogg, skulle betyda mycket för mig om ni kunde läsa och förklara vad som är bra och vad som är dåligt, skulle vilja lägga in en krönika på SF också =)
Barcelona Visca_Barca
2009-01-04 15:42
Culéé
jo jag förstår dig där också.
men min vän man blir förbannad när man ser sånt .

hoppas pep tänker på det
Barcelona Culéé
2009-01-04 15:38
Visca_Barca

Men nu känner vi hur inter fansen gör när de vinner matcher mot bottenlag, om du förstår vad jag menar =) *ironi*
Barcelona Visca_Barca
2009-01-04 15:33
sebbaa

haha den va upplåst
sebbaa
2009-01-04 15:32
Drömde jag eller var marängforumet upplåst en minut?
Barcelona Culéé
2009-01-04 15:31
Kapten11

Jag tror inte att många här föväntar sig av en junior att han ska vänja dig direkt i BBVA och spela som Puyol, Aldrig.
Men som du säger, han passade runt bra och hände med i spelet, godkänd.
Barcelona Srbija91
2009-01-04 15:31
Visca_Barca

Varför förstöra stämmningen? Det går ju just nu bra för Barca och därför kan man inte klaga på Pep. Som jag tycker gör ett utmärkt jobb.
Barcelona Kapten11
2009-01-04 15:27
Sánchez insats igår är väl godkänd i stort, tycker dock att han hade stora problem i positionsspelet, och han blir ju trots allt utbytt tidigt.
Kan inte säga att det är fel att starta med honom en sån här match, men som mittback?? I mina ögon en märklig uttagning.
Barcelona Culéé
Visca_Barca

Om du har något problem med hur vi chattar här inne vänd dig då till redaktionen, för jag ser inget fel på hur grabbarna och du chattar här inne.
Vanlig dag i Les Rambles.

Off topic: Heter inte en promenadgata i Barcelona för Les Rambles?
Är det därifrån forumet har fått sitt namn eller av någon annan anledning?
Barcelona Visca_Barca
Culéé

Han såg hur "BRA" victor va förr men ändå fick han starta mot mallorca, guddy spelade ej så bra men fick 90 minuter. keita kom tidigare från semester men ändå avbytare, MArtin C är victors avbytare. man blir förbannad , och vi vann tackvare offside målet
Barcelona Culéé
2009-01-04 15:23
Visca_Barca

Du får kritisera vad du vill men jag har en fråga till dig:

Varför kritiserar du Peps laguttagningar efter en sån bra säsong?
Barcelona Visca_Barca
2009-01-04 15:22
Culéé

seriös få man inte tycka som man vill här?
jag kommer kanske klaga en kommer kanske beröma andra kommer kanske hyllla tränaren osv. man får tycka som man vill. det är Forum och alla ska ha rätt och säga sitt. eller vill ni att man ska göra som ni vill bara ?
Barcelona tarrak
2009-01-04 15:21
Ämne: Jag får kritisera vi....Självklart får du tycka vad du vill, men du måste förstå att det är svårt att ta dig på allvar när du kallar spelare för öknamn och håller på med löjliga överdrifter som att Sánchez inte platsar i division 3.

"pep har ej tränat A-lag o det går bra för oss föratt det är spelare som messi xav etoo iniesta spelar inte pep kunskap."

Exakt samma spelare som efter ett år med uselt spel förde oss till en tredjeplats förra säsongen. Behöver jag peka ut för dig, vilket självmål ditt resonemang är eller förstår du själv?
Barcelona Culéé
2009-01-04 15:20
Visca_Barca

Ja okej. Ingen har rätt eller fel.
Diskutera bara istället för att starta en pajkastning.
Annons: