/spanien/barcelona/forum/19615.aspx/spanien/barcelona/forum/19615.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca_Barca
2009-01-08 21:22
sorry of tupic ,
Grabbar Robben är en duktig spelare och är viktig för madrid han är nästan hela offensiva delen för madrid. men det sjukaste är när ni jämför robben med Messi. Messi är bättre än robben och det ser hela världen.
Barcelona FC-Barcelona
2009-01-08 21:21
Kollade lite på spelchemat märkte att ifall inte Atletico får någon slags kick och slår ut oss från Copa del rey, då ser schemat ut så här
24/copa del rey
25/La liga Numancia
28/copa del rey
Kan det verkligen stäma??
Barcelona Blaugrana93
2009-01-08 21:21
Gracias el Flaco:D
Barcelona Rambla
2009-01-08 21:16
Robben har nog tagit annat än bara Omega 3. Det är väl därför som håret farit all sin väg trots att han inte fyllt 25 ännu.
Barcelona el Flaco
2009-01-08 21:11
Barcelonas träningsmatch under dagens träning mot Bunyodkor slutade 1-1. Puyol gjorde Barças mål i den 19:e minuten och Soliev kvitterade innan pausvilan.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-08 21:02
Mojito

Jag tror inte folk tycker det lustiga med att Messi tvingas ta GH är pga sin längd, utan snarare för att det är dopningsbetraktat då det används av vuxna människor (vilket dock inte var Messis fall) och förstörar då istället brosket och kan i sin tur orsaka hjärt/kärlsjukdomar. Detta tillskillnad från Omega 3 som tvärtemot förebygger det.

Poängen var dock inte GHs bieffekter, dock är det en lustig parallell du drar från marängers narrande då Omega 3 enbart används i förebyggande syfte.
Barcelona el Flaco
2009-01-08 20:18
Blaugrana93/

Se länktips för vilka vi kan få möta i eventuellt kvarts- och semifinal.
Barcelona el Flaco
2009-01-08 19:58
Blaugrana93/

Vi får eventuellt möta vinnaren mellan Poli Ejido - Espanyol. Poli Ejidon vann första matchen på hemmaplan med 3-2.
Barcelona Blaugrana93
2009-01-08 19:53
Hur ser det ut i kommande CdR kvartsfinal. Vem kommer vi eventuellt möta om vi går vidare? Vann Espanyol?
Barcelona el Flaco
2009-01-08 19:50
Mojito/

Damn, jag vet inte vem du krossade mest med din inlägg, Robben eller marängerna som envisas med att jämföra Robben med Messi.
Barcelona Mojito
2009-01-08 19:44
Fler än jag som ser det lustiga i att Robben nu "måste ha rätt olja i kroppen" för att inte bli skadad.
Jag tänker då på de jämförelser som görs mellan honom och Messi bland marängerna.
Vissa brukar ju göra narr av att Messi tvingades käka piller för att växa, nu får vi se om det är lika mycket ljud i skällan när Robben tvingas käka Omega 3, proviva female och sallad till lunch för att överhuvud taget stå på mattan ;-)

Hört den förut?
Robben gör en Messi... eller, nästan :-p
Barcelona Jr. Honken
2009-01-08 19:36
Okej då!

Jag säger bara vad jag tycker! Och då tycker jag att han (Messi) skulle fått den, för jag tycker att han va så bra under säsongen!

Nu är det här ämnet slutdiskuterat tycker jag! :D
Real Madrid Valdebebas
2009-01-08 19:28
Jr. Honken

Där sa du det, man ska ha priset för det fantastiska han hann uträtta under förra säsongen, därför ska Cristiano Ronaldo ha priset. Vad gjorde han för lite av för att tilldelas utmärkelsen, mål?

Ska man bedömas efter hur man är utanför planen så kan lika gärna Gary Neville och Tobias Linderoth kandidera till guldbollen.
Barcelona Jr. Honken
2009-01-08 19:22
Ride_The_Big_One(6)

Cristiano Ronaldo var inte så het som Messi var under säsongen! När Messi har bollen blir det alltid farligt!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-08 19:16
Jr. Honken

Ja på den korta tiden var Messi bra, men har du glömt att Messi var skadad halva säsongen?
Hur fan ska han mätas med Ronaldo som var glödhet genom hela säsongen?

Its simple fysic(stavning?)
Barcelona Jr. Honken
2009-01-08 19:14
Valdebebas

Ja, det är för att man presterar bra ute på planen, och det är DÄRFÖR som jag tycker att Messi förtjänar Ballon d'Or!

Men t.ex. Messi har ju aldrig kört sönder någon bil, fast det har ju inget att göra med Ballon d'Or. Men jag tycker att man ska va en bra spelare utanför planen också, om du förstår vad jag menar.
Barcelona tarrak
2009-01-08 19:12
Valdebebas

Ok, jag tar tillbaka det med Platini, det är bara storhetsvansinnet kvar alltså. Reglerna är solklara och kommer omöjligen att bändas, bara för att Madrid åkt på tre(?) långtidsskador. Det händer alla klubbar, men alla andra tar krigandet på plan istället för i domstolen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-08 19:10
Valdebebas

Diarra är väldigt begränsad när det gäller det offensiva, han är inte usel men han ska helst inte styra och ställa, och det säger jag med erfarenhet av hans tid med landslaget samtlyon. Men han är trots det 1 av världens bästa deffensiva mittfältare. Han påminner mycket om gattuso,macherano(stavning). De spelar efter sin förmåga.

Som sagt det beror ju på hur man använder honom, han är perfekt som städgumma hos er, och det var han även i lyon. Ingen slump att han används på samma sätt hos er.

el Flaco

Diarra är bättre deffensivt då han är en riktig städgumma, medans yaya är mer utav en mittmitt med spelsinne för det offenisva. Yaya är underskattad när det gäller det offensiva, han har strikta order att inte forsera upp alltför mycket då xavi och co är hyffsad offensiva. LIka? nja viss skillnad tycker iallfall jag.

Men lika viktig är spelarna för respektive lag?
Svar : JA!
Real Madrid Nian¤
2009-01-08 19:09
Jr. Honken

Tycker du det är roligt att han kraschade med sin Ferrari som vi inte ens skulle ha råd att stå brevid ens?
Förmodligen har han råd att köpa nya, men ändå inget roligt i det. Idioti om man tycker det.

Barcelona chonchocorito
2009-01-08 19:08
Ämne: Diarra och Touré är ....
Flaco, du är klockren i din analys.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-08 19:05
tarrak

Jag tror inte dem hoppas på att få dispens för deras påstådda vänskap med Platini, utan av sympati för klubbens skadebekymmer.

Vore det för gammal god vänskap med Platini skulle dem knappast ta det till skiljedomstolen. Men visst börjar det gå långt, dock kan ingen klandra Real Madrid om dem får igenom registreringen, för med UEFAs tillåtelse kan det inte betraktas som annat än regelrätt.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-08 18:59
Jr. Honken

Varför? För att Cristiano Ronaldo är en sämre bilförare? Jag trodde de individuella utmärkelserna var något man tilldelades för det man presterar ute på planen.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-08 18:57
Lionel_

Preliminärt i höst, dock är det svårt att pricka något direkt tidpunkt då det gäller dessa långtidsskador.
Barcelona Jr. Honken
2009-01-08 18:55
Nu har Ronaldo kraschat sin Ferrari också! HAHAHA!

Där är ännu ett bevis på att Messi skulle ha fått Ballon d'Or. Ett annat är att han helt enkelt är BÄST!
Barcelona Lionel_
2009-01-08 18:54
Valdebebas:

Som sagt, man ser på saker på olika sätt.

När kommer han tillbaka i spel förresten, Diarra?
Barcelona el Flaco
2009-01-08 18:53
Diarra och Touré är på ungefär samma nivå som spelare. Den enda lilla skillnaden är möjligtvis att att Touré har bättre bollkänsla. Är jag rätt ute eller partiskt i min analys?
Barcelona tarrak
2009-01-08 18:51
Jag förstår inte varför Calderon & co fortsätter att skämma ut sig genom sin kamp att få registrera Lass och Hunter. Reglerna är solklara och det finns redan prejudikat som ger dem fel, ändå fortsätter de att banka huvudet i väggen. Hela deras "case" verkar byggt på att man är kompis med Platini och anse sig stå över lagar som andra måste följa. Pinsamt!
Barcelona Okkapokka.
2009-01-08 18:48
Ett citat från Ramzi Tanzani

- "He is a good ball distributer, but lets make it clear, he is not a Xavi, neither a Xavi heir by any mean, Fabri has the passing skills of a typical Masia graduate (something like MIT graduates in IT), some countries are known in football by their dribbling skills, others by their tactical discipline, and so on…Spain is well known by ball distribution skills in football, Catalans are an upgraded version of that, so Fabri is a “Masia” brand, while Xavi is a “Masia++” the closest to that Quality is Iniesta, call his model as “Masia+” if you like. So we already have Xavi successor, or at least one of them, because till Xavi retire, God knows how many Xavis that academy will pump in the first team veins."

Jag gillar hans utdelning av plus ;)
Real Madrid Valdebebas
2009-01-08 18:47
Lionel_

Jag tycker att Diarra är bättre defensivt och Touré bättre offensivt. Frågan är dock vems respektive styrka som väger tyngst.

Ska samtidigt betonas att Diarra inte är dålig offensivt, utan det handlar bara om att han har en väldigt tillbakadragen grundposition. När man ser honom i Malis landslag t.ex så är han betydligt offensivare.
Barcelona Lionel_
2009-01-08 18:42
Valdebebas:

Tycker dem har samma defensiva kvaliteter, Toure är dock ljusår bättre offensivt, och just de offensiva kvaliteterna är nog väldigt erkänt.

Länk: Yaya i Monaco.
Annons: