/spanien/barcelona/forum/19614.aspx/spanien/barcelona/forum/19614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2009-01-08 16:51
Klint

Kan du förklara hur Van Persie skulle passa i Barca ?

På nåt sätt så känns det som om vi har för många "startspelare"..
Barcelona Klint
2009-01-08 16:46
Om man bara ser till det fotbollsmässiga hade van Persie passat in ypperligt i Barcelona. Han har dock för vana att skapa rubriker utanför planen och vara en allmänt disorienterad själ. Ofta kallad problembarn. Ställer man spelet på planen mot agerandet utanför väger nog det senare tyngre och en övergång hade känts sådär.
Barcelona LaBarca
2009-01-08 16:39
Har ni hört att hela laget gick och besökte sjukhuset i Barcelona igår. Barnen fick träffa sina idoler, och dom spelarna skrev autografer och sånt :P.
Barcelona The Reporter
2009-01-08 16:38
Pedro eller Bojan ?

Jag vet att Pedro är ett par år äldren Bojan, och att Bojan är Central o Pedro ytter menmen.. :)
Delarocha RIP Puerta
2009-01-08 16:35
bearlakeyours86; om du kallar Van Persie för sopa är det bara ett bevis på hur lite du kan om fotboll. Han är en riktigt duktig fotbollspelare som dock är skadad alltför mycket för att få visa det.
Barcelona Pep.G
2009-01-08 16:28
----Messi----

Haha skrattetande ? Bojan är hur duktig som helst. Han har ett underbart tillslag på bollen, han kan vårda boll och han har ett jävligt gött spelsinna.

Enda problemet med Bojan är att han väger lite FÖR lätt.

Grejer som kan fixas hur snabbt som helst.
Barcelona petersays
2009-01-08 16:27
Ang. Messis drömelva så fick han väl bara välja spelare från en lista, och bara ha med två eller tre barcelonaspelare.

Ang. Caceres. Visst, för att ha spelat så lite så var det en godkänd insats och rosten försvinner bara med spel. Men det var inga stordåd han uträttade. Man måste väl jämföra honom med ordinarie backar.

Ang. Van Persie och Fabregas. Inte en suck nån av dem lämnar. Två av Arsenals yckelspelare nu och för framtiden. Fabregas har nyss förlängt till 2014 och är fucking kapten och är ordinarie, det skulle han antagligen inte vara här. Om några år kanske han flyttar, men inte än.

Van Persie gillar jag helt enkelt inte som spelare, han skulle platsa bättre i marängerna. Smågrinig holländare med lite divakvaliteter.
Barcelona bearlakeyours86
2009-01-08 16:26
Angående notiserna, vad ska vi med robin vp till?
vilken sopa.
Barcelona Ciao-V
2009-01-08 16:01
Följande citats innehåll tycker jag är klockrent, precis som jag ser det, när det gäller Barcas filosofi och nuvarande Madrid spelarnas och J. Ramos spelmentalitet.
Citatet är hämtat från en intervju med Xavi.

Citatet med den fråga som ställdes till Xavi:

“They played poorly at the Camp Nou?
Barça has a clear philosophy, that starts with ball possession. Their philosophy is to win no matter how, we want to win by playing well. We're never gonna change that and a coach with a different philosophy won't join the club”.

Hela intervjun, se länken.

Att vinna matcher är värd guld men det ska spelas vackert också…
Barcelona basaric
2009-01-08 15:45
Härligt att C.Ronaldo kan köra bil.
Barcelona A.Gaudi
2009-01-08 15:07
jo blir intressant att se hur bojan går. men för mig känns det självklart att låna ut honom nästa säsong. som det är nu ruttnar han bara bort. han är helt enkelt för dålig för att spela i ett lag som hoppas vinna både ligan och CL, just nu.

han måste få tid och utvecklas i ett annat lag.
----Messi----
2009-01-08 14:33
Skrattretande med folk som har Bojan i sina framtidselvor :)
Barcelona A.Gaudi
2009-01-08 14:11
Hoppas inte klubben köper varken van persie eller fabregas. den siste känns först aktuell när xavi nått sitt bäst före datum och Van persie vet jag inte riktig om jag gillar. han är väldigt duktig men jag tyckeri nte han är så väldigt effektiv. notera dock att jag inte har följt arsenal förutom i text och via CL så har inte sett SÅ mycket av honom. men av det lilla jag sett skulle jag hellre leta efter andra spelare.

Van Persie känns mer som en glammig joga bonito lirare. då föredrar jag heller lite fler "killers" till laget. Messi och etoo typer tänker jag på som bara går kortaste vägen till mål och drämmer dit den. en till ren striker ser jag helst(då henry lämnar för eller senare).
Real Madrid Allmän fotboll
2009-01-08 12:45
Sorry för lite off topic sak:(

Är jävligt intresserade av att skapa en riktigt fotbolls hemsida så finns det Någon/några som är intresserade av att skapa en ny fotbolls hemsida med mig?:D

Iså fall kan du/ni kontakta mig via PM.

Ha det så bra

Viva Lá fotboll.
Barcelona Mojito
2009-01-08 11:29
Nya rykten av engelska blaskor...eller?

Kanske till sommaren..?

Vem ska de peta, ser ju båda som startspelare och inga direkta bänknötare.
Barcelona Wesley (Red)
2009-01-08 05:51
Pep.G:

Glöm inte Thiago Alcantara i framtidens startelva :D
Canaletes
2009-01-08 02:21
foooball master

Om Ronaldo var som förra året och att han inte är superduperdiva, då skulle jag ha han. Man ska ha trogna spelare som Puyol, Kaká, Iniesta, Raúl, Maldini...
Barcelona Pep.G
2009-01-08 01:51
Zizoo

Fram med din startelva då =)
Barcelona Napao
2009-01-08 01:13
Ronaldo till mitt Barca nej tack han tror ju att solen går upp för han och den sortens spelare vill jag ej ska spela i mitt lag.
Länktips: www.sport.es
Real Madrid Zizoo
2009-01-08 01:09
Ämne: Zizoo

Haha aah ka....
märklig drömelva, jag har fler barca spelare på min än din:)
Barcelona Pep.G
2009-01-08 01:04
Zizoo

Haha aah kanske det, men jag tänkte mer på framtiden. Xavi är 28 år, så du förstår du vad jag menar :)

Messi ger ut sin drömelva och det ska jag också göra.
en 4-3-3 uppställning

Buffon

Alves Puyol Ferdinand Clichy

Marcherano

Xavi / Iniesta

Messi / Torres / Silva
Barcelona little_master
2009-01-08 00:57
Ämne: little_master

Ha....
Vem som helst men inte Ronaldo. :)
Real Madrid Zizoo
2009-01-08 00:55
Ämne: Zizoo

Japp ! =)
....
tack för svaret, jag hade lagt Xavi där.
Barcelona Pep.G
2009-01-08 00:54
Zizoo

Japp ! =)

Framtida startelva ?

Valdes

Alves Caceres Pique Bale

Busquets

Iniesta ( * )

Messi Bojan Gai

* Vet inte vem jag ska lägga där =P
Real Madrid Zizoo
2009-01-08 00:50
har Busquets skrivit nytt kontratkt med Barca?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-08 00:18
little_master

Hahah.
Hellre david silva än ronaldo =)
Barcelona little_master
2009-01-08 00:09
Syftade inte på att han var dålig. Menade mer att vill ha en kille ssom aldrig gnäller och har hjärta för klubben. Ja ja vet att det va lite taskig jämförelse :)
2009-01-08 00:05
little_master

Inte så att han är en dålig spelare men, vi har bra täcknig och det skulle nog skada oss att ha en sån spelare, lite för höga diva % hos den killen, tror inte pep och han skulle trivas.

Så ja håller med, ingen bra ide att hämta en spelare som skulle göra mer skada än nytta.
Barcelona little_master
2009-01-07 23:57
Ämne: lugna alla kära barc....Jag tror nog att jag skulle hellre vilja ha tillbaka Oleguer än Ronaldo. Dessutom vart ska han spela. Han petar aldrig Iniesta på vänsterkanten och vi ska inte tala om vad som finns på högerkanten. Han får gärna dra till Madrid. Vill inte ha såna egoister i Barca.
2009-01-07 23:49
The Reporter

Pep roterar faktist rätt friskt, caceres tid kommer och det vet han själv. Han citeras ofta säga att han har mycket att lära sig från puyol,marquez,milito. Hleb har ju precis kommer tillbaka ifrån skada och speltid kommer han att få, han har ju kommit igång och allt. Skälet till att han inte var med igår var att han hade lite problem med vristen, pep valde att vila honom.

Pep knows!
Annons: