/spanien/barcelona/forum/19607.aspx/spanien/barcelona/forum/19607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villarreal Grande Messi!
2009-01-06 22:50
Barcadinho

Ja det var kul att se dig tillbaka!
Barcelona BlueRed.
R.Q#27

Guldbollen delas oftast ut till en spelare som har vunnit titlar med ett lag och har briljerat individuellt, men allt som dem där fransmännen säger är inte rätt. Utdelningen av priset som skedde 2006 säger det mesta.
Barcelona Messi!!
Tjena alla cules!

Har precis kommit hem och missade tyvärr matchen mot Atl.M, men har små läst att Messi gjorde tre mål, alltid skönt och höra.

Kan någon svara på om Bojan spelade och i så fall gjorde en bra prestation?

Tacksam för svar.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-06 22:48
Barcadinho.

Du är tillbaka!!! :D Välkommen tillbaka igen förfan :D
Barcelona Bernie
LaBarca

Vad försöker du få ut? Vem försöker du vinna över? Det är klart alla vi här inne anser Messi att vara den bästa spelaren. Heregud:S
Barcelona tarrak
Jag talar förmodligen för döva öron, men tycker ni inte att guldbollsdiskussionerna får lite väl stor betydelse? Vi har just sett Barcelona ta en imponerande seger och allt folk snackar om är något individuellt pris utdelad av en fransk tidning. Tråkigt och väldigt långt ifrån vad fotboll handlar om, i mina ögon.
Barcelona De Goda
2009-01-06 22:47
Ämne: Är det bara jag som ....
Nej , du kan räkna med mig med. Våra egna tillåter andra komma in hit och förkasta våra segrar med helt onödiga diskussiner. Sorligt
Barcelona LaBarca
2009-01-06 22:46
Säg mig, vad har Ronaldo gjort DENNA säsongen?

Det är som om han lever på sin Förra säsong och att han väntar på sina priser.
Barcelona Bernie
2009-01-06 22:46
Är det bara jag som tycker det är tröttsamt att efter varje stormatch Leo Messi eller Cristiano Ronaldo gör så ska man börja diskutera vem som är bättre bland de två? :S
Barcelona Barcadinho.
2009-01-06 22:44
Vissa matcher gör mig besviken, andra gör mig stolt och ibland kommer matcher som gör mig JÄKLA STOLT att vara en culé.

Dagens match var en sådan. Vi är så överlägsna motståndarna och det är så vackert. Passningar går som linjal från fot till fot och fort går de också. Alla på plan är tekniska, backar, långa, stora, korta, oavsett vem. Och pressen på motståndarna är så underbar.
Vilken kondition! Ingen visar ett tecken på trötthet efter slutsignalen.
Det är en fotboll på högsta nivå.

Och sen har vi grädden på tårtan – Messi.

Jag trodde inte i mina mest sjuka fantasier att vi skulle få en ersättare för Ronaldinho så fort. Ett spelgeni som gör fotbollen så vackert att man vill nästan gråta från glädje.
Det är klart att man ska klappa händerna för en sån spelare och inte försöka kappa sönder honom som vissa klubbar försökte göra…
Det är en respekt för det vackra inom sporten.

Och detta med en nästan reservlag och i Madrid.

Jag är så glad att Cáceres spelade så sjukt bra idag. Jag började bli orolig för honom på sistone, när han inte fick speltid och allt var negativt. Och nu får han en chans och han visar att här i Barcelona tänker han stanna i många år. Här kommer han att utveckla sig till en stor backspelare. Han ska ha tålamod.

Och jag är så glad att se Alves i rött o blått. Det känns som han alltid varit med oss. Vilken kämpe, vilken proffs, vilken spelare.

Idag är vi stolta allihop.
Barcelona Lionel_
Ämne: Lionel_ //
Vem har ....
Att dem tog sig till semifinal ja! Då bidrog han mycket. Men under de tre sista matcherna bidrog han inte till något speciellt. Om Terry inte halkat hade ju Chelsea vunnit och Ronaldo blivit syndabock.

Då jag bedömmer spelarna efter individuella prestationer och inte deras lags framgångar ser jag Messi som den bäste 2008. Visst, Ronaldo var mycket bra under våren, men Messi har varit minst lika bra under hösten.

Sen drogs Messi med en del skador under våren men var trots det brilliant i många matcher. Ronaldos prestationer under det senaste halvåret har väl mest handlat om att rulla maximalt antal varv vid minimalast möjliga beröring och gnälla på dommaren.

Om man till det också sätter deras EM- respektive OS-turneringar så tycker jag Messi presterat bäst. I medierna var dok allt redan avgjort efter förra säsongens slut och ingen brydde sig om denna.

Fråga till dig, vem är bäst just nu Ronaldo eller Messi? Och Vem har spelat bäst sen Juni?
Barcelona De Goda
Visste ni att Atlethic Bilbao har vunnit Cop Del Rey lika många gånger som Barca? 24 pokaler totalt. (Står så på wikipedia i alla fall)
Barcelona De Goda
2009-01-06 22:43
R.Q#27
2009-01-06 22:43
Pau // Man måste fortfarande ha vunnit åtminstone en titel för att kallas världens bästa spelare. Tyvärr men så är det, inse sanningen. Det är inte JAG som bestämmer, det är så helt enkelt. Man utgår från antal vunna titlar och inte bara antal mål när man summerar en spelares säsong.
Barcelona BlueRed.
2009-01-06 22:42
Arsenal_

Svårt och svara faktiskt. Skillnad på t.ex. Messi och Ronaldinho, som valde trummor och grillfester före fotbollen. Nae, svårt och ge ett bra svar.
Barcelona Gaucho!
2009-01-06 22:40
R.Q#27

Hur tror du Messi hade klarat sig i england?
Barcelona LaBarca
2009-01-06 22:38
Arsenal_

Messi kommer nog alltid att vilja spela fotboll på Toppnivå och han har chans att bli Legend om han fortsätter. Maradonas fotspår duvet ;) (Inom fotbollen då :P)
Barcelona BlueRed.
2009-01-06 22:37
R.Q#27

Quaresma borde ha vunnit den. Att dem gav Ronaldo den var ett lika stort skämt som när Cannavaro vann priset...

Lägg ner nu. Guldbollen är ett skämt och har varit det ett tag nu.
Barcelona Pau
R.Q#27

Avunsjuka känns som fel ord i sammanhanget, sedan kan det väl finnas en viss tendens till att se mellan fingrarna i denna disskussion. Man kan värdera många olika saker när man utser "världens bästa spelare" det kan vara allt från mål, spel på planen till titlar.

I semifinalerna tyckte jag det var tydligt att Messi höll en högre klass än Cristiano, han överglänste honom totalt under 180 minuter och detta trotts att det var hans första matcher efter skadan.

Jag skulle ge utmärkelsen till Messi, för att han helt enkelt spelar den bästa fotbollen har gjort det de två sista säsongerna.
Barca08
Canaletes //
hahahah:D Dom madrid fansen vet verkligen hur man överdriver. sen att dom säger att robben är bättre än messi. det kan inte ens existera, inte ens i deras små huvuden.
Barcelona Tompa
2009-01-06 22:36
R.Q#27:
Jag kritiserar inte attRonaldo vann Guldbollen, han hade en fantastisk fjolårssäsong vilket Messi inte hade. Däremot kan ingen person på denna planet övertyga mig om att Ronaldo är en bättre spelare och i SYNNERHET inte hösten 2008. Messi är f.t outstanding.
Barcelona SaM__-
Arsenal:

Går knappt att svara på den frågan förens han verkligen har vunnit allt du rabblade upp. Så om nu det scenariot sker så tar vi den diskussionen då :)
Canaletes
Bernie

Såg du också hur Alves härmade Ronaldinos frispark stil. 3 steg bak, skitkoncentrerad o så.. fan va lik de var!
R.Q#27
2009-01-06 22:34
Lionel_ // Tyvärr jag är ingen Inter fan som du påstår. Jag är Man U

CHAMPIONS OF ENGLAND, CHAMPIONS OF EUROPE AND CHAMPIONS OF THE WORLD.
Barcelona Bernie
Ciao-V

Mycket möjligt att det var eftersom de två ständigt håller kontakt med varandra trots att El Mago befinner sig i Milano, tror nog också att Messi var riktigt motiverad till denna match då hans förbundskapten Maradona satt på läktaren.
Villarreal Grande Messi!
R.Q#27

Att du orkar... ?
Arsenal_
Ok, de flesta verkar välkomna andra fans så varför inte :)

Jag har funderat på en sak. Messi är 21 år och vinner antagligen ligan i år och CL finns det en stor chans till.

Han har vunnit OS. Argentina är alltid favoriter i VM

Om vi säger att när messi är 23-24 och redan har vunnit allt tror ni det finns någon chans att han blir mätt och blir sämre pga av brist på motivation?

Ingen som är sugen på att svara? ;)
Barcelona LaBarca
2009-01-06 22:33
R.Q#27

När vann Inter och Zlatan CL Senast?
Canaletes
2009-01-06 22:32
OHHMYYGOOD!!

Vill inte starta en sån här Messi-Robben diskusion. Men det här går ju över gränsen. Jag asgarva fan i 1 minut.

Namn: obbe » Svara inlägg » Tippar MAL-REAL 1-2
Sänt: 2009-01-06 22:22
Skillnaden mellan Messi och Robben, är att den första har käkat växtpiller och gör det väl än.
R.Q#27
2009-01-06 22:31
Lionel_ //
Vem har jämfört Ronaldos säsong 06-07 med Messi nuvarande säsong?

"Dessutom ser jag inte Ronaldos stora del i förra årets CL då han missade två straffar i de två sista rundorna."

8 mål på 11 matcher tolkar du att han inte bidrog med mycket. Tyder på din avundsjuka gentemot honom.
Vem tyckte du var värd och vinna Guldbollen förra året. Och säg inte nu Messi.
Annons: