/spanien/barcelona/forum/19604.aspx/spanien/barcelona/forum/19604.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lukas.RP
2009-01-11 14:28
Han vore ingen tillgång för Barça.

Men som någon nämnde, jag bryr mig inte om dessa priser. De betyder ingenting.
sebbaa
2009-01-11 14:26
DaniAlves

Du har så rätt så, nåväl, hoppas nån kan rätta till detta.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-11 14:23
Lukas.RP

Som jag nämnde tidigare är jag inte heller något fan av Ronaldo, vilket inte heller ger mig anledning att förneka hur bra han är. Och ja, den Ronaldo vi såg förra säsongen vore en stor tillgång för alla lag, och Real Madrid är inget undantag. Precis som Messi.
Barcelona Smacked
2009-01-11 14:21
Valdebabas
Precis
Lukas.RP
2009-01-11 14:21
Sersari

Jag kollar på videon minst en gång i veckan. Så otroligt mycket känslor inblandade. När jag ser honom i Milantröjan förstår jag inte vad som hänt. Trodde han skulle bli kvar i Barça för alltid. Denna saga hade fan inte ett gott slut.

Valdebebas

Du vinner. Vet att Realfans är hardcore Ronaldofans och grämer sig över att han inte spelar i den vita tröjan i detta nu.

Dock vill jag bara avsluta med: Ronaldo är en spelare jag alltid kommer att störa mig på. Nuff said.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-11 14:17
Smacked

Jag håller med dig, det är fråga om ett antal personers åsikter bara.

Det är som att bedöma hur bra en spelare är efter antal landskamper, då det hela hänger på bara en persons åsikt.
Barcelona Exclusive
2009-01-11 14:16
Messi gör två mål ikväll :D
Barcelona Sersari
2009-01-11 14:16
Lukas.RP

Måste varit en av de mest känslosamma filmer jag sett av honom, om inte den bästa som jag har sett. Har inte ens talat om Ronaldinho efter flytten till Milano, men kan inte sluta att tänka på honom nu igen och vad han betydde för mig i alla fall.
Min största idol faktiskt, känns som att man svikit när man inte längre följt och brytt sig om honom efter flytten. Glömmer honom aldrig. Underbar video, tack!
Barcelona DaniAlves
2009-01-11 14:15
Sebastian du glömde skriv på krönikan att Ronaldinho även har vunnit Ballon d'Or (Europas bästa spelare) år 2005.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-11 14:14
Lukas.RP

Givetvis väger ett hattrick i ett El Clásico väldigt tungt, dock är denna två år gamla bedrift ingen faktor som spelar in då priset delas ut såhär två år senare.

Rambla

Jag höll med om det mycket av det du säger i ditt inlägg, dock tycker jag det är lite konstigt att du säger att man bara ska förbise något en person skriver med belägg för sina åsikter. För du kan ju knappast påstå att du är vidare opartisk i dina åsikter?
Lukas.RP
2009-01-11 14:13
Skitsamma. Diskussionen om Ronaldo är onödig, dessutom ganska så off topic på detta forum, (jag vet jag drog igång den, men härmed sätter jag punkt för den).

Hoppas på en skön match i Pamplona i kväll. Låt Messi övertyga alla om vem som är bäst. :-)
Barcelona De Goda
2009-01-11 14:12
Var hittar ni live uppdatering angående Barca At?
Barcelona Smacked
2009-01-11 14:09
Individuella priser jag inte är något värt att hypa sig för. Listor/jury som ska dela ut är ju ibland för jävligt roliga. Nej tack,hellre lagbaserade prestationstitlar.
Barcelona Rambla
2009-01-11 14:08
Ämne: Det jag menade när j....
Messi är redan uppe i 19 mål den här säsongen. Fortsätter han på den inslagna vägen och om han slipper långvariga skador så kan mycket väl slå målrekord denna säsong.

Många som klankar ner på Ronaldo tar mötet mot Barcelona i CL som exempel på att han inte presterar i stora matcher. Det är lite missvisande då detta endast är 2 matcher under en hel säsong.

Om du med inte lika effektiv menar att ej prestera i stora matcher, så förstår jag bättre. Men effektiv som i att göra många mål är ju en helt annan sak.
Lukas.RP
2009-01-11 14:00
Det jag menade när jag skrev att han är lite off i stora matcher och att jag inte kikar på PL så mycket, var mer att jag inte kan bedömma honom där. Därav gav jag ett exempel där jag tyckte han var som bortblåst, dvs mot Barça.

Jag har bara sagt att Ronaldo inte är lika effektiv som Messi. Dock tycker jag som sagt att hattrick mot Real väger tyngre än när Ronaldo gör fyra mål mot typ Nottingham Forrest i någon av alla cuper som finns i England.

Men visst ska Ronaldo ha priset, eftersom han vann titlar med United. Nästa säsong kommer det dock vara tvärt om, tro mig. Messi vinner utan några problem, eftersom Barcelona kommer att vinna minst en stor titel i år.
Barcelona el Flaco
2009-01-11 14:00
Så länge Messi spelar som han gör nu och erbjuder underhållning i match efter match bryr jag mig inte vem som vinner de individuella priserna. Det är det minsta av mina bekymmer.
Barcelona Rambla
2009-01-11 13:56
Ämne: Shit Barca atletic h....
Matchen är slut. Det blev 3-2, tack och lov. Jag vet inte vad som hände i 2:a halvlek och hur de kunde släppa till 2 mål.
Barcelona Rambla
2009-01-11 13:54
Lukas:

Om man gör 42 mål under en säsong så borde väl det tyda på att man är hyfsat effektiv? Du tycker att Ronaldo är lite off i stora matcher för att i nästa mening tala om att du inte kollar så mycket på Premier League. Hur går det ihop?

Missförstå inte, jag själv föredrar så klart Messi. En spelare fostrad i Barcelona och redan nu en av världens bästa spelare (kanske den bästa) men man kan inte blunda för att Ronaldo sett till HELA förra säsongen sett till titlar och antal gjorda mål både i liga och CL, nog bör anses som världens bästa spelare.

Att Valdebebas gör ännu ett gästspel på forumet så fort någon nämner Messi och bästa spelare förvånar väl heller ingen. Han tycker ju tom att Robben är en bättre fotbollsspelare än Messi. Så honom kan du nog förbise. ;)
Barcelona Barcamartin
2009-01-11 13:52
Shit Barca atletic har släppt upp santa eularia till 3-2. Är det någon som ser matchen?
Real Madrid Valdebebas
2009-01-11 13:50
Lukas.RP

Jag gillar inte alls Cristiano Ronaldos attityd heller, men att döma av det han uträttat på plan, i synnerhet statistiskt, så lär det dröja innan någon motsvarar ett sådant facit. Speciellt en i samma position som Cristiano Ronaldo.

Stora matcher? Han nätade i Champions league finalen. Sedan så utgjorde Messi en avgörande roll i ett El Clásico då han gjorde hattrick, och förtjänar cred därefter, dock ska det till mycket för att ifrån Ronaldo utmärkelsen denna säsongen.

Att vara bästa spelaren i världens bästa lag (laget som vinner CL) anser jag talar sitt tydliga språk.
sebbaa
2009-01-11 13:48
Tack till de som berömt artikeln hittils.

Angående Ronaldo var han ju nog förtjänt till att vinna guldbollen med sina 42 mål, men priset har antagligen lite väl högt status.

Och om jag vill se Silva i Barça, så nej om vi inte blir av med mer än 2-3 spelare på vänsterflanken. Och detta kommer nog inte hända!
Lukas.RP
2009-01-11 13:40
Valdebebas

Glömde att nämna en sak. Smaken är som baken. Kan störa mig enormt på Ronaldo. Killen slänger sig och tjuter vid minsta liten tackling. Han gör femtioelva överstegsfinter tio meter framför försvararen.

Visst, han gjorde en hel del mål, men är fortfarande inte lika effektiv som Messi. En annan grej; tycker Ronaldo är lite off i stora matcher. Ett exemepel: mot Barça var han osynlig. Kollar inte så mycket på Premier League.

Messi har varit huvudpersonen i ett par El Clásico. I år kommer han föra Barcelona till dubbeln, kanske trippeln.
Barcelona el Flaco
2009-01-11 13:29
För mig är Ronaldinho min generations största artist. De dribblingarna han gjorde i den farten framförallt är olikt allt annat jag sett och hyllningen på Bernabéu var det största jag någonsin skådat. Trodde aldrig att jag skulle få uppleva något sådant. En av de största i Barça-tröjan.

Lukas.RP/

Mäktig video du länkade.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-11 13:28
Lukas.RP

Alla vet att Messi är bättre än Ronaldo, men CRYstiano får priset för att han vann titlar med United."

Vad med hans individuella bedrifter då? 42 mål.. Jag är varken ett Utd eller C.Ronaldo fan, men det går inte att förneka att hur beroende Utd är av honom. Ett Utd som vann ligan och Championsleague.

Vad mer skulle Ronaldo göra för att bli erkänd som världens bästa spelare?
Barcelona Barcamartin
2009-01-11 13:25
Barca atletic leder med 3-0 :D

Är det någon som vet vilka som gjort målen?
Lukas.RP
2009-01-11 13:21
Alla vet att Messi är bättre än Ronaldo, men CRYstiano får priset för att han vann titlar med United.

Spelar ingen roll för mig. Så länge Messi är i Barça och gör det han gör kan Ronaldo få vinna hur många utmärkelser som helst. :-)
Barcelona chonchocorito
2009-01-11 13:18
Ämne: Är det imorgon dom d....
Stämmer. Imorgon utser dom världens bästa.
Barcelona Joanilson
2009-01-11 13:12
han va fan värd ett bättre slut i Barca, tråkigt att det skulle sluta som det gjorde.

när han var som bäst trodde jag att han skulle stanna karriären ut i Barca, jag kunde inte föreställa mig att det skulle gå så här.
men som tur är så kan det gå bra för Barca även utan Ronaldinho:)
Barcelona The Reporter
2009-01-11 13:08
Är det imorgon dom delar ut Världens bästa spelare ?
el capitano
2009-01-11 13:07
Jag ladda hem videon.
Tack Lukas.RP
Annons: