/spanien/barcelona/forum/19603.aspx/spanien/barcelona/forum/19603.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joanilson
2009-01-10 16:27
el capitano

så har jag också tänkt men det är ändå stora summor pengar:D
Barcelona Joanilson
2009-01-10 16:25
Barcelona Joanilson
lite off-Barca men det känns som det finns många kurder eller liknande härinne.
men det är inte dåligt på nåt sätt:D
el capitano
Joanilson

En fotbollspelare tjänar enorma summor varje månad tills han är max 35-37 år beroende på position han spelar sen måste han gå i pension och leva med det han har tjänat under sina "UNGA" dagar resten av livet utan att jobba.
Det är min teori iallafall..
MessssiiTheOne!
2009-01-10 16:22
Ingen fara Klint annars mycket bra skrivet tycker jag.
Barcelona hmmm...
2009-01-10 16:20
mycket snack om yaya toure. Jag tycker att hans agent gjorde rätt som hotade med en juventus flytt. Vem av er visste vem yaya toure var? när barca köpte honom blev han mannen som äger planen. han var både defnesiv och offensiv. han har teknik det visade han senaste mathcen. fina passningar det har han bevisat bl.a mot valencia från halvaplan en pass och henry e fri. dessutom att ifall han blir av med bollen jagar han bollen hela tiden. bevis senaste liga mathcen när han tabbade han kom före sanshez som var ca15m ifrån han. det är det bästa hos han tycker jag han har den viljan att jaga exakt som bl.a. henry och eto´o
Att man väljer en spelare som bousquet(stavning?) över yaya är sjukt. att en spelare som yaya petas i tre hela matcher är sjukare.
och om han inte får högre lön kan jag nästan lova er att nästa klubb e city för han
Barcelona Joanilson
2009-01-10 16:20
jag håller med er precis det som ni sagt. det enda jag undrar är varför behöver fotbollsspelare och andra idrottsstjärnor alla de pengarna som erbjuds? de tjänar ju mer än de hinner göra av med, inte för att man SKA göra av med alla pengar på en gång men ändå.
borde inte typ doktorer och såna som räddar liv då tjäna lika mycket som fotbollsspelare? nu vet jag inte hur mycket doktorer tjänar men det är nog inte samma summor som fotbollsspelare.
men nu är det som det är och bara att acceptera.
Barcelona Klint
2009-01-10 16:19
Sorry, my bad. Fixat!
MessssiiTheOne!
2009-01-10 16:16

Matias Klint du har gjort ett fel på resultat mot Madrid, det ska vara 2-0 inte 2-1
Barcelona Culéé
2009-01-10 16:14
Pep.G

Haha tror nog att de flesta kurder hejar på Barca, som jag! :D
Var i Iran i somras och alla mina släktingar är faktiskt Culés.
Barcelona Cape
2009-01-10 16:11
Yaya Toure är en nyckelspelare och har varit det i två säsonger. Hoppas bara inte Barca kopierar Reals situation med Makelele för några år sen då ledningen vägrade ge han löneökning trots att han var världens bästa på sin position.

Yaya Toure växte under förra säsongen fram till en av mina favoritspelare i Barca då han var en av få som gjorde sitt bästa och presterade på plan istället för på nattklubbar.

//Edit
Det ni skriver om att alla spelare är pengakåta stämmer ju inte. Många är det men långt ifrån alla. Kolla bara på Xavi; i förhandlingarna om hans nya kontrakt var det enda "dilemmat" att Xavi ville ha ett längre kontrakt än vad Barca erbjöd.
Barcelona Antonio Puerta
2009-01-10 16:09
Ämne: Precis. Om Yaya tjän....
Jag Måste hålla med om Klint helt.
Barcelona Klint
2009-01-10 16:03
Precis. Om Yaya tjänar bland de sämsta i truppen och samtidigt presterar som de som har flertalet fler miljoner om året känns det ganska logiskt att han ber om en löneförhöjning.

När även City erbjuder honom ca 200 % mer i lön är det inte mer än rimligt att han ställer vissa krav på sin arbetsgivare. Utbud och efterfrågan.

Sen kan man givetvis fråga sig om verkligen alla dessa miljoner behövs. Om du själv gör ett jobb för säg 20 000 kr och en kollega till dig, som är sämre, tjänar 100 000 kr. Hade du inte då bett din arbetgivare om en högre lön?
Barcelona Braxingen
2009-01-10 15:54
Joanilson,
Moralisk fråga. Men vad som inte är moraliskt är att det ekonomiska arvodet på något vis förklarar hur pass högt klubben rankar en spelare. Det går inte att bortse ifrån.
Barcelona Joanilson
2009-01-10 15:49
jag tycker självklart att spelare ska få lönelyft när man presterar bra men det är ju sjuka löner om han har 2 miljoner vad ska han med 5 miljoner till då. då jämför man med andra spelare som tjänar 10 gånger mer eller nåt. vad ska man hitta på med alla pengar? man har 5 ferrari i garaget eller nåt men du kan ju bara köra en åt gången. ska han bara ha pengarna liggande? fattar inte att (nästan) alla fotbollsspelare är så pengakåta. det är ju sanslöst mycket pengar det handlar om i vissa fall. (detta gäller inte bara Yaya Touré utan de flsta andra spelare också.)
Barcelona tarrak
2009-01-10 15:40
Braxingen

Som sagt så tror jag att vår ledning är så pass klok att de inser att Yaya spelar på en högre nivå en hans lön indikerar. Och jag tror säkert att de har vett nog att sätta sig vad förhandlingsbordet och omförhandla (det hör ju inte till vanligheterna att man gör det under de två första åren) den efter säsongen. Därför ser jag hela det här mediaspelet och flörtandet som agenten och yaya håller på med som onödigt.

Nåväl, jag måste avsluta nu. Jag hoppas att ni har rätt och att Yaya stannar länge för han är en av de spelare som är svårast att ersätta.
Barcelona Braxingen
2009-01-10 15:32
tarrak m fl,
Ett spel för galleriet. Att förstärka och märka andras intressen för att så småningom trissa upp sitt eget kontrakt. En del av spelet och tyvärr ett kort som spelas ut när deras lojalitet ifrågasätts.

Sen så tycker jag att Touré är en av de mest underbetalda spelare i relation till övriga spelare i Europas toppklubbar. Det ger lite perspektiv på händelsen.
el capitano
Även om han lämnnar oss så finns det gott om bra ersättare som t ex. Busquets. Jag tror mycket på Busquets.
Barcelona el Flaco
tarrak/

Jag förnekar inte att möjligtvis på en undermedveten nivå (eller kanske även rent ut sagt medveten nivå) vill jag "skydda" spelaren i detta fallet för jag vill se Touré stanna i klubben eftersom jag anser att just hans roll på planen är bland de absolut viktigaste. Sen att han har en mediakåt agent är ju klart en negativ aspekt.
Barcelona tarrak
2009-01-10 15:30
Ämne: Ser inget fel i det ....
Jag ser inte heller något problem med att han vill ha löneförhöjning och jag tror nog att ledningen ser hans värde. Jag tycker dock att förhandlingar skall skötas vid just förhandlingsbordet och inte via media.

Och det där med speltid är bara trams i mina ögon. När uttalandet kom hade Yaya blivit petad i två eller tre matcher och hade lika mycket speltid som Busquets. Det hade blivit en ohållbar situation om alla spelare skulle vara så känsliga.
Barcelona BlueRed.
2009-01-10 15:29
BeautifulBarca

Håller med, inget konstigt med det. Dessutom så är han värd en högre lön om det är det som krävs för att han ska stanna, 4-5m € låter vettigt tycker jag.
Barcelona BeautifulBarca
2009-01-10 15:25
Ser inget fel i det hela. Hans agent blev tillfrågad om det kan bli aktuellt med flytt och så som det såg ut för Yayas del i början så är det självklart att det kunde bli aktuellt. Får han ingen speltid alls är det klart att han vill flytta. Yaya ville dock stanna och åtminstone ge det hela året.

Nu pratas det om att det kan bli aktuellt med en flytt i sommar. Yaya får väldigt låg lön för spelare av den kalibern. Om inte klubben erbjuder honom nytt kontrakt så kommer han antagligen bli såld för en ganska stor summa pengar.

Yayas lön i dagsläget ligger på 2 milj. euro om året. En spelare som han ska nog ha 3,5-4 milj. Jag ser inget problem här alls. Vill klubben behålla honom så erbjuder vi honom en lönehöjning. Är han inte nöjd med erbjudandet och vill ha de 6,5 miljoner som City sägs vilja erbjuda, ja då är det problem med hans lojalitet. Då bör han säljas. Annars tycker jag att han har gjort sig förtjänt av en lönehöjning. Han tjänar ju lika mycket nu som han gjorde i Monaco.
Barcelona tarrak
2009-01-10 15:18
el Flaco

Jo jag vet att det var agenten och att Yaya förnekade allt (men det tog väl en vecka eller två?), så jag tycker som sagt att det är lite tidigt att kritisera. Rent generellt tycker jag dock att supportrar lite för lättvindligt vill skydda sina idoler och lägger skulden på agenterna. Det handlar ändå om vuxna människor som borde kunna ta ansvar för vem som skall gå ens ärenden. Dit räknar jag inte skrupelfria svin som Pini Zahavi och det han gör med minderåriga.
Barcelona el Flaco
2009-01-10 15:13
tarrak/

Jag skyller mer på agenten än på Touré. Under hösten när agenten gnällde över att hans spelare inte fick mycket speltid, gick Touré ut och förnekade någon flytt till någon annan klubb och nu är det återigen agenten som gått ut och bett om en högre lön. Jag vill personligen att Touré Yaya ska stanna.
Barcelona Saman.
2009-01-10 15:04
Alla dessa agenter alltså, har fotbollsspelare verkligen så svårt att tänka själv?
Barcelona tarrak
2009-01-10 15:01
Med all respekt för den fantastiska spelaren Yaya Touré är, så tycker jag att det börjar dyka upp frågetecken för hans lojalitet till klubben. I höstas hann han knappt vara bänkad i en match innan hans agent var ute och hotade med flytt till Juve. Tidigare i veckan flörtade han med "storklubbarna" City och Arsenal och nu är agenten ute och skräver förbättrat kontrakt, samtidigt som han pratar om en möjlig övergång i sommar. Det här är väl inte tillräckligt för att börja peka med det anklagande fingret, men jag får en olustig känsla.
Barcelona el Flaco
2009-01-10 14:57
Ciao-V/

Busquets har "bara" dragit på sig fyra gula kort, inte fem.
Barcelona Ciao-V
2009-01-10 14:53
Saman:
Det är inte en gissning av truppen. De tar det från Barcelonas hemsida. Länk.
Barcelona The Reporter
2009-01-10 14:51
Här är den oficiella truppen :

Valdés, Pinto, Alves, Sylvinho, Martín Cáceres, Puyol, Piqué, Abidal, Touré, Keita, Sergio Busquets, Xavi, Iniesta, Gudjohsen, Messi, Henry, Eto’o i Bojan.
Barcelona Saman.
2009-01-10 14:48
Truppen enligt Elmundo, stämmer den verkligen eller är det en vild gissning från deras sida? Hur som helst så verkar det då bli Puyol, Piqué i mittlåset. Sen tror jag Caceres gör ett inhopp sista halvtimmen (hoppas jag i alla fall).

Gud är störst!

Ah okej, hoppas du hade kul där :)
Annons: