/spanien/barcelona/forum/19600.aspx/spanien/barcelona/forum/19600.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Miguel.G
4/2/2009 14:25
Criff.

Får be om ursäkt. Lektionen började strax så var tvungen och läsa lite hastigt.
Barcelona J.Gamper
4/2/2009 13:44
Från vad jag har läst så verkar Caceres verkligen ha spelat bra... kanske Pep borde testa honom som vänsterback?
Barcelona pokke
4/2/2009 13:17
Brasilien har tillgång till otroligt bra spelare men att Dunga prioterar vissa usla före andra bättre.

Tycker det är synd att Brasilien har Dunga och Argentina har Maradona men favoriter till Guldet nere i Sydafrika är givetvis Brasilien, Argentina eller Spanien.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
4/2/2009 13:13
Brasilien spelade bra igår. Det var iofs mot Peru, men spelglädjen var tillbaka. Dani Alves är kanske den största orsaken till det, han anfaller konstant och är alltid ett extra alternativ i anfallet. Maicon är också bra men han är inte lika delaktig eller lika bra offensivt som Alves.
Igår spelade även Kleber som vänsterback och han är betydligt stabilare än Marcelo och det ger också ett annat lugn i laget. Marcelo känns alltid som en risk och laget släpper ofta från hans sida.
Felipe Melo har även han kommit in i laget nu och är en väldigt bra spelare. Men som el Flaco sa så blixtrar dem till ibland och spelar inte alltid så bra som dem gjorde igår. Men Brasilien är fortfarande ett av världens bästa lag och kommer vara bland lagen som kämpar om guldet i Sydafrika. Jag tror att europeiska lag kan få problem eftersom det kommer vara väldigt varmt där.

Jag måste bara säga att Cáceres var väldigt bra igår och han kommer bli en av världens bästa backar inom några år. Uruguay har för övrigt ett ganska bra lag tycker jag.
Barcelona el Flaco
4/2/2009 13:05
Criff/

Fair enough, jag ser din poäng. Men för fotbollens bästa så hoppas jag de hittar tillbaka till det spelet de hade under VM-98 och VM-02. Att hoppas på att de ska hitta tillbaka till det spelet de hade under 80-talet är kanske lite väl mycket wishfull thinking, hehe.
Barcelona Criff
4/2/2009 13:00
el Flaco, Jaja klart, men det är just det dem överlever på, inviduella prestationer. Som typ Barcelona dem 2 senaste åren :P
Usch säger jag bara hehe.
Barcelona el Flaco
4/2/2009 12:43
Criff: "Sen tycker jag inte Brasilien spelar bra fotboll längre, vädligt krampaktigt."

Jag håller med dig att Brasilien inte längre spelar särskilt underhållande fotboll, men de kan blixtra till då och då. Med det spelarmaterialet vet man aldrig vad som kan hända. I deras bästa stunder kan de bjuda upp till dans. Det är därför jag räknar de och Argentina som de enda latinamerikanska lagen som spelar fotboll. De andra kommer inte i närheten av dessa två länder.
Barcelona Criff
4/2/2009 12:42
Du missuppfattade nog vad jag skrev, mitt svar var till att du sa att Zlatan var den enda offensiva kraften i Svenska landslaget.

Då sa jag att i Spanien matchen fanns inte Zlatan i laget, men Sverige vann ändå.

Sa knappast att Sveriges landslag är bättre är Spanien för det.

Läs om och läs rätt.
Barcelona Miguel.G
4/2/2009 12:37
Basera resultat som är gamla hjälper inte mycket. Chile slog Brasilien med 3-1 när Brasilien "var" som bäst. Ingen kan spela samba fotboll som Brasilien? Finns bara ett landslag i världen som kan spela samba fotboll och det är Brasilien.

Så då borde Bolivia vara ett bättre landslag än Sverige? Då Bolivia slog Argentina med 6-1, och Argentina har mer stjärnor än vad Portugal har.

Det är precis därför Sverige inte går längre i stora mästerskap, VM, EM. Då Sverige har en stark defensiv medans offensiven är klenare.
Barcelona Criff
4/2/2009 12:33
Miguel.G, Hur ska annars Sverige spela? Har dem spelarmaterialet för att spela offensivt? ÄR svensk fotboll samba fotboll?
Svar: Nej& åter NEJ.

Just därför är 0 - 0 ett bra resultat mot ett lag som har betydligt fler stjärnor än Sverige.

Sen att Chile försöker spela offensiv fotboll utan att ha en stabil backlinje är väl inte mitt fel.

Sen vann Sverige över Spanien med 2 - 0 utan Zlatan, så jag förstår inte riktigt varför Zlatan är den enda som står med något offensivt i laget.
Tycker snarare Sverige spelar bättre utan Zlatan på planen, då allting inte går igenom honom, och han får alltid 3 spelare som punktmarkerar honom.

Lagmaskinen i Sverige är bättre än Zlatans invidualism. Det är min åsikt.
Barcelona Miguel.G
4/2/2009 12:28
Criff.

Problemet är att Chile inte är ett deffensivt lag.
Den ända Sverige lever på är Zlatan, det såg du väl sist mot Portugal då Sverige knappast var farliga framåt.
Barcelona Criff
4/2/2009 12:23
Sverige nöjda med 0 - 0 borta mot Portugal är väl inte så konstigt?

Tror ju knappast att Chile hade fått med sig ett bättre resultat.

Sen tycker jag inte Brasilien spelar bra fotboll längre, vädligt krampaktigt. Såg dock inte nattens match.

el Flaco, Inte Alves ;) La Maquina!!!
Barcelona el Flaco
4/2/2009 12:21
Själv är jag halv uruguayan och halv chilenare så jag satt i en knepig situation igår. Men personligen tycker jag att de enda lagen som spelar fotboll i Sydamerika är Argentina och Brasilien. Resten är mediokra.

I övrigt så var både Cáceres och Dani Alves grymma i sina respektive matcher. Messi hade ju, som alla vet, en lite sämmre kväll än dessa två förstnämnda herrar. Men det jag bryr mig om i första hand är att ingen av de blev skadade som tur är. Tror dock inte att någon av de kommer hinna vara med mot Valladolid. Efter två matcher i benen och en flygresa över Atlanten så hade nog vem som helst behövt lite vila.
Barcelona Dizzy
4/2/2009 11:48
chonchocorito

Hahaha va rolig du är! NOT....
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
4/2/2009 11:33
Som sagt det lag som tar sig vidare från kvalgruppen förstjänar en plats i VM med all respekt.

Att man däremot vill se ett landslag i VM eller inte kan ha att göra med individuella åsikter.

Så det är inget man förtjänar för en bitch slap.

Avslutar med: Cáceres Cáceres Cáceres.
Barcelona chonchocorito
4/2/2009 11:16
Dizzy

Vad är det som är pinsamt med chile?
Du förtjänar en bitch slap.
Barcelona Gonzalez_Barca
4/2/2009 11:12
Dizzy

Haha visst visst, 0-0 med 10 man på plan mot en av la ligas bästa anfallare är ju riktigt dåligt.

Måste dock hålla med Pilma, Cacerés var tung igår, riktigt snabb och jag blev nervös flera gånger när han slog till med sina inlägg. Tror nästan vi inte behöver någon reserv till Abidal då vi har Cacerés, eller så kan han agera back up till Alves.
Barcelona issem.
4/2/2009 10:20
Ämne: Vad tycker ni om den....
Ifall de köper en ny målvakt så vill jag helst se Diego Lopez eller Ochoa
Barcelona Dizzy
4/2/2009 10:11
Vad tycker ni om den här målvakten? Skulle ni vilja se honom i Barca. För mig är han GRYM!
4/2/2009 09:47
LoL
Det handlar inte om vem man vill se i VM o.s.v.
Den som går vidare till VM förtjänar all respekt i världen.

Fy f*n vad Cacéres ägde hela backlnjen igår natt mot Chile, han var vänster back.
Han är så snabb så att det är inte sant, brytning säker, huvudspel av yttersta världklass.
Kan inte sluta och hylla honom efter denna match.

Speciellt när han la bollen framför en spelare som stog 20 meter framför honom men ändå lyckades han hinna före honom.
Så snabb så snabb.
gillar skarpt denna spelaren.
Tro mig han kommer att bli värld back inom snart framtid bara han får förtroendet av den käre Pep.
Snälla Pep lita på killen det kommer du inte ångra dig, det kan jag lova dig. :D
Barcelona Rey Etoo
4/2/2009 09:45
Maradonna håller inte visste det hela tiden han ahr bara tur att hans spelare besitter den kvaliten de gör.

Om Argebtina ska ha någon chans ska köpa en meriterad och taktisk tränare annars jan jag räkna ut de redan nu.
Barcelona Dizzy
4/2/2009 09:40
Miguel.G

Självklart vill jag inte se Sverige heller för mig är det bara Spain och Brasil.

Visca Barca!
Barcelona Miguel.G
4/2/2009 09:34
Dizzy.

Ärligt talat? Vem fan vill se Sverige i VM? Nöjda med 0-0 mot Portugal visar hur dåliga ni är. Chile spelar en mycket mer attraktivt fotboll än Sverige.
Barcelona Dizzy
4/2/2009 08:44
Ärligt talat vem vill se Chile i Vm? Det är fan pinsamt! Finns inte sämre lag.

In och rösta här cules vem ni skulle vilja se som left winger. Själv röstade man på Ribery.
Barcelona Ciao-V
4/2/2009 08:29
Xavi och Pique måste ha varit planens bästa spelare. De har fått högsta betygen av Goal.com.

Kul även för Busquets som har debutterat igår kväll.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
4/2/2009 04:04
Daniel Alves spelar från start mor Peru nu. Det står 2-0 i halvtid till Brasilien och Alves har kanske varit bäst på plan. Han gjorde assist till det andra målet.
Barcelona Cocco
4/2/2009 02:05
Asså de här är ett skämt.
Att folk kriteserar messi efter argentinas förlust.
Har bara en sak att säga till baloo, Jag läste i real forumet att du ser gerard som världens just nu bästa spelar.(håller me dig lite).
Gerard har vart enorm sista 4 matcherna kom ihåg de sista 4 medans messi har vart bra hela säsongen.
Sen att kritisera messi över 1 match e o ta i.
Om du kollar på argentinas lag så har dom varken bra mittfällt el backlinje.
Dom saknar bra cm typ som rikelme el veron el killy gonzales.
De dom har idag är 1 bra macherano resten håller inte landslags nivå spec inte gago.
Real Madrid Shi
4/2/2009 01:38
"Messi suger!!1!!!!" och "Gago är världelös hahaahHAHAa"

Kommentarer som man tyvärr ser ständigt, kommentarer som sänker nivån på båda forumen något enorm.
4/2/2009 00:57
Ämne: Ämne: Chile g....
Napao

Hahahaha som sagt dagens inlägg.

tyckte också den där om att man hittade Heinze REA i Lidl. hahhaa rena ta 3 betala för 2.haha
Barcelona pokke
4/2/2009 00:44
Mr Baloo-Gonzalez.

Förstod inte ett skit av ditt senaste inlägg. Stanna inne på Puerta där du kan snacka hur mycket skitsnack om Messi du vill. Good luck my friend!
Annons: