/spanien/barcelona/forum/19594.aspx/spanien/barcelona/forum/19594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-09 18:57
Valdebebas

Visst, Robben är bra. Men han har aldrig ens varit med när man snackat om de bästa spelarna i världen. Kaká, Ronaldinho, Ronaldo, Messi etc...tycker du helt ärligt att Robben passar in i den kategorin?

Pinsamt isåfall.
Barcelona Klint
2009-01-09 18:56
De har trots allt maskoten Ezquerro i laget. Skulle inte förvåna mig om han gör sin första kvalitetsmatch på över fem år just mot oss.
Barcelona Oha789
2009-01-09 18:55
Valdebebas = skam

Vadå gemensam? är du dum eller?

Messi är alldrig lika mycket skaddad som Robben är annars skulle han aldrig bli Två för Guldbollen :S

Kan du läsa det jag skrivit innan du kommer med dummare saker och skämmer ut dig.
Barcelona Mojito
2009-01-09 18:54
skrev jag inte att jag var lugn?

Osasuna har gjort 14 av sina 17 mål hittills i de 5 sista omgångarna. Kanske ingen anledning till oro, men man kanske ska ge dem mer cred än den sistaplats de för tillfället(?) har.
FooTBaLL
2009-01-09 18:53
Valdebebas

"däremot när det kommer till djupledspassningar och öppnande passningar så är Guti mästare på det"

Säger ingenting annat än så här: DET HÄNDER INTE PÅ ALLA MATCHER SOM GUTI GÖR, MEN XAVI LYCKAS MED I NÄSTAN ALLA MATCHER SOM HAN GÖR, Guti är bra på en match av 50 ibland är real madrid en man mindre på plan när Guti spelar och jag snackar om att OFTA real madrid har en man mindre på plan när han spelar och det är så när han spelar. Men grejen är du är så rolig ändå så de inte sant!
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 18:53
Oha789

Gemensam nämnare? Skador.

Just skador har satt käppar i hjulen för de bägge. Så att skador skulle vara något argument till Messis fördel kontra Robben är bara löjligt.
Robben är fortfarande otroligt bra skadefri, och dessutom fortfarande ung.

westinhoblaugrana

Haha, precis som du är enögd och inte bara säger att Robben inte tillhör världseliten utan även ska framställa honom som en odugling.
Barcelona Oha789
2009-01-09 18:46
Valdebebas

Jag kanske kan förstå om du säger att Cristiano är bätre än Messi.

Jag kan förstå och repsektera din åsikt om du säger att KAKA är bättre än Messi.

Jag kan förstå att du kan tycka att Aguero är bättre än Messi.

Men jag kan inte förstå om du säger att Robben är bättre än Messi.

jag kan säga dig varför Messi inte vunnit för att få tyst på dina fingrar som rör tangentbordet du skriver på och säger att Sånna spelare som Robben ska vara bättre än messi på bara en Vecka.
Jo: Messi har inte vunnit Guldbollen för att han har varit skaddad och inte närvaro när det som mäst behövs för att bli bäst. Hadde messi inte varit skaddad föra året eller andra gånger så skulle han värkligen konkurerat om Guldbollen.. men nu förstår jag att Cristiano var given så klart och förtjänar det priset..

Och jag kan säga klart och tydlig till dig om Messi har svårt för att vinna denna titel så kan jag säga att Robben är evigheter efter.
Robben är för skaddedrabbad och kommer aldrig bli en komplet fotbollspelare. I Chelsea gjorde han alltid bra ifrån sig när han fick spela men, Det var inte alltid han fick spela, precis det är problemet med Robben, Nu när du har sådana åsikter om att Robben är bättre än Messi betyder det att Robben är mannen som konkurerar om Gudlbollen haha dröm vidare MESSI är i en anna Nivå vännen ta din Robben och jämför han tilexempel med Oleguer eller nån:D

Jag tackar för mig och hoppas (Valdebebas) kan dra och alldrig komma tillbax in i forumet om han har sådana åsikter :D
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-09 18:45
Valdebebas

Hahah förlåt jag håller med de flesta culés om att inte fortsätta denna diskussionen, men jag måste bara.

ROBBEN bättre än MESSI på att dribbla?

Alltså..skämtar du med oss? Robben har gjort ett par bra matcher nu för Real och genast blir han helgonförklarad. Robben tillhör inte ens världseliten, killen kan inte ens passa bollen till en fri medspelare!

Jag förstår inte varför alla maränger är så enögda, de tror sina spelare är så mycket bättre än de egentligen är.

Det är bara pinsamt att Robben vs Messi ens är ett så pass stort diskussionsämne som det varit. Robben är inte i närheten av Messi på något plan överhuvudtaget.

Messi is one of a kind. He can't be compared.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 18:42
Mojito

Lugn i stormen. Jag kom in här och då diskuterades det vem som var bäst av de bägge, och jag valde då att ta del av diskussionen genom att ge min syn på det hela.

Xavi eller Guti?

Xavi är jämnare, dock har Guti högre högsta nivå.
Jag tycker att Xavi är bättre i passningsspelet generellt (krossbollar,, väggspel, kortpassningar), däremot när det kommer till djupledspassningar och öppnande passningar så är Guti mästare på det, om det finns någon som är i närheten av honom på detta område så skulle det vara Riquelme.

Tycker dessvärre att Xavi varit klart bättre denna säsongen, dock tror jag du är beredd att hålla med om att Guti var bättre förra säsongen.
Barcelona Ghazza
2009-01-09 18:39
Men snälla Culés,

Marängerna griper bara efter halmstrån. Häll inte bensin på elden! Jag skiter fullständigt i om Messi är ansedd att vara bäst i Europa eller inte. Det enda jag, (och de flesta hoppas jag), bryr mig om är Barcelona som tillsammans är Europas bästa lag just nu! Häng inte upp er på petitesser, de är bara till av ondo!
Barcelona Mojito
2009-01-09 18:36
Jag är hur lugn som helst.
Jag blev bara förvånad över hur marängen gick från att robben var bättre på att dribbla till att han är en bättre fotbollsspelare.
För mig var diskussionen egentligen avslutad, men kände mig tvingad att försvara de blåröda färgerna och inte låta honom få sista ordet.
Om du läser hans senaste inlägg ser du att det är det han är ute efter, då jag redan tidigare hade avslutad diskussionen av samma anledning.
Det är en lurig pojke den där Valdebebas, men jag är hans överman, likt Messi är Robbens.

Så, åter till matchen mot Osasuna.
Något nytt om vilka spelare som är osäkra att kunna medverka? Abidal? Puyol?
Barcelona Joanilson
2009-01-09 18:34
"Snart börjar väl grisa flyga och helvetet fryser till is. Fast det ser rätt varmt ut inne i Puertan..."

Haha den var bra Mojito:D:D:D
Barcelona Joanilson
2009-01-09 18:33
Valdebebas

så som jag uppfaddade texten så är robben den mest effektiva dribblaren och inte den som lyckas med flest dribblingar som då var Messi. och enligt mig så är den som lyckas med flest dribblingar också den bästa dribblaren annars kan jag göra en fint och lyckas med den så är jag världens bästa dribblare. men sedan kan du ju inte bara säga att robben är en bättre fotbollsspelare eftersom Messi har gjort rätt mycket mer mål än Robben och antagligen också spelat fram till fler (har ingen koll på hur många framspelningar robben har). om det är något påstående som är fel så skriv det utan att en helt ny diskution tas upp och helvetet bryter ut.
Barcelona Culéé
2009-01-09 18:29
Mojito

Lugna ner dig, låt han snacka på, ingen behöver svara på det han säger?
Så svårt är det inte.

Synd att många är intresserade av att jämnföra spelare, precis som när vi vinner en match.
Istället för att hylla laget så hoppar vi på rivalernas lag..
Synd är ordet.
Barcelona Mojito
2009-01-09 18:27
Valdebebas

Nog är du bara ute efter att jävlas? Du brukar ju ha vettiga inlägg, men nu är du ute på hal is.
Först handlar det om att Robben är bättre på att dribbla, nu är han också bättre som fotbollsspelare rent generellt.

Jaja, jag säger då det.
Snart börjar väl grisa flyga och helvetet fryser till is. Fast det ser rätt varmt ut inne i Puertan...

Ska du toppa detta inlägg med att "förresten, Guti är bättre än Xavi - enligt statistik gör han av med fler hårband och fejkar fler skador - därför är han bättre"-
Just det, sandlådenivå är det du står för.
Real Madrid Nian¤
2009-01-09 18:25
Messi kom tvåa i Ballon d'or omröstningen?

..vart kom Robben?

Finns inte så mycket mer att säga. Robben är inte bättre än Messi, så klart slut. Messi är bäst. Med lite titlar så blir han också det med en guldboll i handen.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 18:14
Mojito

Messi är bra på mycket, i synnerhet att dribbla, uppenbarligen är han dock inte lika bra som Robben där. Dock tycker jag att det är värt att diskuteras då Messi inte är långt efter som fotbollsspelare. Båda är av yppersta världsklass.

När det gäller eran match i helgen, så lär ni väl knappast vila spelare inför den mer eller mindre säkrade avancemangsbiljetten ni i princip bara behöver komma och kvittera ut på onsdag? Tror att Guardiola går in med full styrka på söndag.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 18:10
LaBarca

Givetvis beror det inte bara på ursprung utan finns även fler likheter, det jag menar är att det bara är argentinska spelare som jämförs med Messi, precis som bara fransmän nämns som den nya Zidane.

Saviola, Gallardo, Tevez, Palacio, Ortega, Messi, Agüero har alla blivit kallade den nya Maradona.

Dock förnekar jag såklart inte likheterna mellan Messi och Maradona.
Barcelona Mojito
2009-01-09 18:06
Vi kom väl fram till att Messi fortfarande är bäst, så därför är det väl lika bra att byta ämne och sätta fokus mot matchen på söndag.

Det känns som vanligt väldigt spekulativt att skriva om någon laguppställning.
Däremot kan man konstatera att det är en returmatch på onsdag mot Atlético vilket gör att rotation är ett måste.

Personligen hoppas jag få återse Yaya på plan, och jag tror även att Alves och Messi åter får starta i ligan för att i stället vilas i cupen. Jag vill inte tänka på vad Pernia kan tänkas göra om han får en chans till att mnöta Messi.
Barcelona LaBarca
2009-01-09 18:03
Valdebebas

Det gör han inte. dom har/hade (Maradona då) ungefär samma spelstil, båda skjuter med vänster, och Messi har gjort 2 av Maradonas mest kända mål. (Handen är inte så svår). det är bara en tidsfråga innan Messi tar hem VM och alla andra titlar. Han har stor chans till att bli En av de bästa någonsin. Robben blir nog ihågkommen, men inte som en av dom bästa.
Barcelona Klint
2009-01-09 18:01
1996 tror jag vara sista året som han tränade Barcelona. Sedan dess är han hedersmedlem om jag inte minns fel. Dock så har han nära relation med Laporta och Cruyffs ord har ofta varit lag. På senare tid har hans inflytande successivt minskat och nu är han någon form av proffstyckare.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:59
LaBarca

Messi jämförs med Maradona för att han är argentinare, precis som Robben kallas den nya Cruyff för att han är holländare.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:58
BlueRed.

OK, hade för mig att han hade någon form av hedersroll, visste dock inte hur pass involverad och hur mycket han hade att säga till om inom klubben. Uppenbarligen har alltså hans råd inverkan.

Hade varit spännande dock att se honom göra comeback från bänken, var väl dock ett himla tag sedan han tränade Barca?
Barcelona LaBarca
2009-01-09 17:54
Som någon här sa igår, När Robben är i Form så jämförs han med Messi.

När Messi är i form jämförs han med Maradona.
Messi är helt klart bättre än Robben! inget snack om saken.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:53
Culéé

Jag vill inget hellre en att kunna diskutera Real Madrid även med supportrar utifrån på vårat forum, dock utbryter det många gånger i pajkastning och kan därmed inte liknas vid en diskussion. Därför hålls det stängt för allmänheten.

Det är inte bara supportrar utifrån som provocerar, finns även madridistas som tar ner det hela till sandlådenivå så fort det dyker upp någon med culétröjan.
Barcelona BlueRed.
2009-01-09 17:51
Valdebebas

Cruyff är inte med i ledningen och har ingen "officiell" roll. Han stöder Laporta och ger honom råd då och då. Sägs vara den största anledningen till varför Mourinho inte blev tränare för Barcelona.
Barcelona tarrak
2009-01-09 17:49
Zizou_spars

Två idioter är inte mycket. Kolla in här nästa gång Barcelona förlorar en match. Vi snackar tvåsiffrigt. Det ligger väl lite i din allmänna offerbilden som byggs upp bland Madrid-supportrar, men du skall inte tro att ni är hårdare drabbade än något annat storlag.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:49
Klint

Det är en åsikt, man nedvärderar knappast Messi genom att anse Robben vara bättre? Det är ju knappast så att jag sticker under stolen med Messis talang i mitt inlägg, tvärtom.
Barcelona Culéé
2009-01-09 17:47
Zizou_spars

Det funkar inte när madridistas kommer in hit och förstör bland annat, inte du och Valdebebas men det finns vissa, ni behövde väl inte stänga av bara för EN person?

Låt en ta smällen, inte alla.
Barcelona tarrak
2009-01-09 17:46
Ett mål är ett mål, men vad är de exakta kriterierna för en dribbling? Totalt irrelevant statistik i mina ögon och inget att hetsa upp sig över, men om det där gör marängerna glada, så tycker jag att vi skall glädjas med dem.
Annons: