/spanien/barcelona/forum/19588.aspx/spanien/barcelona/forum/19588.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka
2009-03-21 21:25
issem

Själv spelar man som högerytter och högerback (Vår högerback är så dålig så ja måste spela där ibland.) Spelarna man ser upp till är ju Barcelona spelarna som spelar på samma positioner ;)

Gud är störst!

Selånger FK, division 2. Att dom har blåröda dräkter räcker för mig ;)

Pep.G

Du jobbar på Liseberg, eller hur!? :D
Barcelona Pep.G
2009-03-21 21:25
issem.

Stryka: Xaviliknande djupledsbollar. Jag får in dem 99 gånger av 100. Bra på att bestämma matchtempot. Kvicka fötter. Känslig höger.

Svaghet: För aggresiv, notera FÖR. Hatar att backa hem. Klagar mycket. En otroligt dålig vänster. Är 1.88 lång, men är otroligt dålig på nickdueller.

Du då ?
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 21:24
issem.

positioner; Yttermitt, innermitt, kan spela anfall också. Men nu på senaste tiden har jag spelat vänster back :O då tränaren tycker att jag är som alves på kanten. STyrkor; Teknik(Messi stilen, inte så mkt Ronaldino stilen, ibland dock), passningsspel, svårtaglig(alltså svårt o ta bollen i från mig), kämpe. Svaghet; k är i alla fall vad tränarn sa att jag behöver bli lite större då jag är ganska liten. ;)
Barcelona Pep.G
2009-03-21 21:21
Okkapokka

HAHA jag vill inte göra onödig reklam för dem, men det är "Nordens största nöjesfält".
Barcelona Gud är störst!
Vilka lag spelar ni för?
Barcelona issem.
När vi nu snackar om skor så vill jag veta lite om er själva, vad har ni för positioner? Vad har ni för styrkor och svagheter? :)
Barcelona Pep.G
2009-03-21 21:20
Saman.

Haha, nej det var faktist Gothia Cup nu i somras. Mina grässkor gick sönder i vår första match, sen så var jag tvungen att låna min tränares grusskor för att kunna spela. Fy fan säger jag bara:P
Barcelona Okkapokka
2009-03-21 21:19
Saman.

Att köpa skor som sitter bäst är väl det självklara, något annat vore väl bara dumt egentligen ;)

Pep.G

Är Liseberg ett nöjesfält i Göteborg? ;)
Barcelona Saman.
2009-03-21 21:18
Pep.G

Haha var det Göteborg IP då eller? :P

Tycker att det fungerar bra på konstgräs och ordentligt klippt gräs. Men om det har regnat eller är fuktigt då är det rätt omöjligt som du säger.
Barcelona Pep.G
2009-03-21 21:16
Saman.

Spela inte med grusskor på gräs. Jag gjorde det en gång. Det är fan roligare än Liseberg*. Du halkar minst 5 gånger löpning. Riktigt jobbigt.

* Ett nöjesfält i Gbg :P
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 21:15
Pep.G

HAHa, på tal om det. Det var Messi takter från min sida i vår match idag, synd bara att jag inte förvalta de i mål. :D

Har aldrig kört match med de skorna så kan inte säga min åsikt om de. ;)
Barcelona Saman.
2009-03-21 21:14
"...men den enda riktiga skillnaden är vikten på skorna, och utseendet så klart."

Jädra italienare! :P

Komfort och passform går alla före allt annat för mig. Ett måste för dribblingar o snabba skott :P
Barcelona Pep.G
2009-03-21 21:13
Gud är störst!

Haha, men du förstår vad jag menar. Klart du inte behöver Vapor för det. Studera Messi. Grabben är FÖR kvick, men han har inte Vapor för det.

*Dem absolut bästa skorna någonsin i länktips :)
Barcelona Saman.
2009-03-21 21:12
Pep.G

Ja han har nog samma "problem" som mig. Nike, puma gör sjukt smala skor, helt omöjligt för mig att få in foten. Tackar Addidas varje dag(nästan :P)!

Dock kör jag mest på inomhusskor, grus då de är mer allround typ konstgräs/inomhus/grus etc. annars har jag inte så mycket erfarenhet av grässkor.
Barcelona Okkapokka
2009-03-21 21:12
Pep.G

Egentligen så är det ingen skillnad alltså. Alla har ju sina favoritskor eller dom skorna som idolerna bär, men den enda riktiga skillnaden är vikten på skorna, och utseendet så klart.

Messi skulle väl ha lika bra teknik med ett par Predator skor ändå, precis som Eto'o skulle vara lika livsfarlig och snabb med ett par F50 skor :)

Nu insåg jag att det blivit lite för mycket off-topic snack här inne.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 21:11
Pep.G

Kanske det, men kvick och teknisk passar in perfekt på min spelstil, så inte behöver jag Vapor för det. De har itne kännts bekväma för mig helt enkelt. Ronaldinho typen av Nike skor var utmärkt och de här är också bra. Men alla har olika smaker. ;)

Barcelona Pep.G
2009-03-21 21:09
Saman.

Haha, min brosha har rätt breda fötter och då passar inte Vapor. Han använder Ronaldinho skorna. Jag har en rätt smal fot så Vapor är på min sida:D
Barcelona Okkapokka
2009-03-21 21:08
Captain

Hela designen är väldigt originell i sin helhet, väldigt kulturell och vacker. Älskar färgerna också.

Texten smälte in mycket bättre nu än tidigare. Mycket bra job! :)

Gud är störst!

Precis. Själv har jag alltid hållt mig till Adidas modellerna. Utom futsal skorna då man köp in ett par R10 skor då ;)
Barcelona Saman.
2009-03-21 21:07
Okkapokka

Word, kan inte få på mig andra fotbollsskor än addidas. Har konstiga fötter :P
Barcelona Pep.G
Gud är störst!

Njaa, det beror på. Kvicka, tekniska spelare ska ha Vapor för dem är lätta. Särkillt mina blåa R9. Dem är gamla nu, men man kan inte tröttna på dem. Har man en roll som spelfördelare m.m ska man ha Adidas skor. Har man helt känslolösa fötter och bara snabbhet ska man ha Puma skor:P
Barcelona issem.
Angående fotbollskor så köpte jag de här skorna för en månad sen då de fanns till min skostorlek. Man förstår varför de tog slut så snabbt. Kolla färgerna
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 21:01
Captain Fantastic!

Det ser mycket bra ut, texten är hur mycket som helst bättre än förra. :D

Ay, ay captain!
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 20:59
Okkapokka

Det är mina första Adidas skor! Haha har hållt mig helt till Nike annars, men inte Vapor sorten utan mer Ronaldinho skorna. I år fanns inga bra Nike skor tyckte jag i alla fall, så det blev de här. ;)

Men håller med Adidas producerar bra, de har gått om Nike med stora kliv.
Barcelona Captain Fantastic!
2009-03-21 20:59
Alright my friends. Detta är den slutliga designen jag gjort, hoppas att så många utav er som möjligt tycker om den, som all konst så kommer säkeligen många ha olika åsikter om den, för let's face it, smaken är som baken. Den "största" förändringen är texten, vilket fick mest kritik senast, jag har ändrat den till ett (i min åsikt) bättre typsnitt som passar mer med själva "temat".

Jag skickar in den till redaktionen, så att den kanske i sinom tid kan representera denna sida :)

------

Angående Bojan, så känner jag inte som att klubben eller han själv är så värst exalterade av att låna ut honom. Jag tror han sakta med säkert kommer att finna sig själv i truppen, och prestera så som han gjort för varje spanskt ungdommslag genom åren. Den killen (som alla andra killar) behöver bara lite mer speltid, men det beror nästan på åldern i en klubb som Barca (om man inte heter Lionel Messi), inte ens Iniesta (som kanske är mer värdefull för oss än självaste Messi) blev en spelare för 11:an snabbt, han behövde likt Bojan ett par säsonger på sig för att handskas med modet det krävs att spela på den absoluta toppen, och det är en jävla massa mod/hänsynslöshet som krävs för att tuppkammen på unga spelare som debuterar ska inge respekt hos motståndarna.
Barcelona Okkapokka
2009-03-21 20:58
Alla Adidas skor är bekvämare. Punkt slut.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 20:55
Pep.G

Hehe, jag har aldrig gillat Vapor skor. ;)
Barcelona Okkapokka
2009-03-21 20:52
Bojan är jäkligt klinisk i sina avslut och kan känna lukten av målchanser på lång väg innan dom förverkligas. Av de anfallare som finns i laget är Bojan den som behöver minst målchanser för att sätta dit en balja, alltså den mest effektiva anfallaren i truppen.

Det som gör Eto'o så unik däremot är hur han så ofta kan skapa målchanser själv och sin egna yta. Sen är hans fysik i allra högsta toppklass och han är lika snabb som en leopard.

Men i mitt tycke är Bojan den mest effektiva anfallaren i laget när det gäller målskyttet.
Barcelona Saman.
2009-03-21 20:46
Okkapokka

Bästa avslutaren? Du går väl inte enbart efter den senaste matchen eller? :P
Barcelona Okkapokka
2009-03-21 20:45
Själv känner jag mig relativt säker när det gäller Bojans framtid. Killen är allt vad en målskytt ska vara, och han är med all största sannolikhet den bästa avslutaren vi har i laget. Han har ett hjärta för klubben precis som de alla La Masia produkter.

Bygger han vara på sin fysik kommer han slå sig in i startelvan och peta Eto'o så småningom. De är hans enda svaghet i mitt tycke.

Visca Bojan!
Barcelona Pep.G
2009-03-21 20:41
Gud är störst!

Haha jag respekterar dem Adidas skorna du har som visningsbild, men Vapor R9 är mina favoritskor :D
Annons: