/spanien/barcelona/forum/19570.aspx/spanien/barcelona/forum/19570.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2009-01-12 00:09
Barca har släppt in 2 hörnmål dem senaste 2 senaste matcherna, kuriösa bara.
Barcelona Pep.G
2009-01-12 00:08
Cape

Haha nejdå, jag bara fyllde på vad du sa, men jag har en stark känsla av att det är CR som kommer ta priset.
Barcelona Ciao-V
2009-01-12 00:07
Ämne: Ämne: FC Robi....
Okej.Jag är med.
Nu är det läggdags även för mig.
Barcelona Cape
2009-01-12 00:06
Pep.G

Jag vet, du kanske misstolkade mig. Avsikten var att priset antingen skulle gå till Messi eller Xavi. (Möjligtvis Gerrard)
Barcelona Pep.G
2009-01-12 00:05
Cape

CR var helt borta under EM, medan Messi vann OS med Argnetina..
Barcelona Messi är Messias
2009-01-12 00:04
Idag höll marängerna på Osasuna. Nästa söndag har Osasuna vårt helhjärtade stöd.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-12 00:03
Villa/Silva

Det är väl olika från person till person. Men jag själv tycker också att de individuella priserna har minimal betydelse.

Nu är det nog läggdags för min del, Skola imorgon.
Godnatt Culés!
Barcelona FC Robin
2009-01-12 00:02
Ämne: FC Robin;
"Det....
Rent resultatmässigt så kan man inte få bättre form:) Rent spelmässigt (bollinnehavmässigt) så kan man knappt heller få bättre form. Men fler avslut bör man kunna få till av det stora bollinnehavet man har. Men visst, det är inte lätt när alla lag (utom Valencia, Villareal och Sevilla) ställer upp med 9 man runt eget straffområde.
Barcelona Cape
2009-01-12 00:00
Villa/Silva

Eftersom priset delas ut till spelaren som varit bäst under året så räknas ju även EM och hösten. Där har Xavi och Messi varit överlägset bäst, men visst ska man vara realistisk så var ju Ronaldo sjuk i våras, även om hattrick mot Real inte slår lika högt som fyra mål mot Nottingham.
Barcelona SaM__-
Villa/Silva:

Priset imorgon är kalender baserat jämfört med Ballon d'Or som endast baseras på prestaionen från säsongen 07/08. Men FIFA WORLD player går från året 2008, dvs våren och denna höst. Och jo, då har Messi var klasser bättre än Ronaldo då han hade sin topp förra hösten.

Men men det visar sig. Personligen bryr jag mig inte mig så mycket. Så länge Messi spelar för Barcelona kan Ronaldo få vinna sådanna individuella priset hur mkt han vill :)
Barcelona el Flaco
Madrid (Puerta) se quema, se quema Madrid (puerta).
Osasuna Pezhi
2009-01-11 23:58
Jag tycker inte att Osasuna körde tråkig defensiv fotboll. Dom ägde ju andra halvlek fram till kvitteringen.
Valencia Villa/Silva
2009-01-11 23:56
priset imorgon är inte bullshit. Fastän att ronaldo har inte varit speciellt bra denna säsong så kan man inte glömma vad han åstadkom förra säsongen. 43 mål är allt förutom dåligt och han vann även skytteligan i champions league. Välförtjänt enligt mig. förra säsongen fanns det ingen som ronaldo and that's a fact. Messi är annars bäst just nu
Canaletes
Sista Barca-Madrid snack nu från mig.

Dem snackar om att Barca kommer ha en svacka under säsongen som alla lag har, men saken är att Barca redan har haft svakan. Det var dem 2 första matcherna i ligan :P

Och ja, Barca måste tappa poäng om madrid ska vinna La Liga. Men tror inte ni (madridistas) att ni också kommer tappa poäng. Tror ni att madrid ska vinna ALLA matcher och vänta på att Barca ska tappa poäng? madrid kommer också förlora tappa poäng. ni har fortforande Valencia, Sevilla och Villareal BORTA!!

tänk!!
Barcelona Ciao-V
FC Robin;
"Det är en otrolig styrka som Barcelona har just nu, och trots att formen rent spelmässigt inte är bra så vinner man matcherna ändå!".

Visst, Men formen i Barca kan inte bli bättre som jag ser. Den är på topp, som jag ser det. Du kanske har andra krav?
Barcelona Cape
2009-01-11 23:52
En sak jag tänkt på som jag stör mig på rätt mycket.

Kolla rubrikerna på fotbollskanalen till exempel efter denna matchen. "Messi bakom mäktig vändning". De bästa Barca-spelarna i matchen var ju Xavi och Dani Alves. Vore roligare om de kunde lyfta fram fler spelare än den absolut största stjärnan.

Alltid samma sak när Zlatan gör mål..
Barcelona Pep.G
2009-01-11 23:50
Vi har rekordet i antalet vunna borta-matcher i rad.. Känss härligt.

Sen så vet jag inte vad folket i Puertan klagar på..

Barcelona spelar fortfarande vacker fotboll, men det är svårt att komma förbi 10 spelare som står framför målvakten. Real Madrid var den 13/12-08 ett perfekt exempel på ett lag som parkerar spelarbussen framför målvakten.

Jag själv trodde på en uddamålsseger ikväll, det kändes på förhand, att Osasuna inte skulle spela fotboll. Hade det vart förra säsongen så hade vi inte vunnit den här matchen, men vi har en underbar tränare vid namn Joseph Guardiola som gör så att vi inte behöver oroa oss.

Vi har fortfarande bara tappat poäng på 3 matcher av 18 möjliga..

MAGNIFIKT !
Barcelona LaBarca
2009-01-11 23:50
Grabbar, tänk er Pasillo på Bernabeu denna säsong hahaha. fyfan vad pinsamt för Real Spelarna.
Barcelona Cape
2009-01-11 23:49
1a Messi
2a Xavi

Annars är priset imorgon Bullshit.
Barcelona FC Robin
2009-01-11 23:48
Hade detta varit förra säsongen så hade Barcá förlorat en sådan här match. Den här säsongen så började man visa riktigt fin moral i derbyt mot Espanyol, och har sedan fortsatt att vända matcher (liksom Madrid är vana att behöva göra).

Det är en otrolig styrka som Barcelona har just nu, och trots att formen rent spelmässigt inte är bra så vinner man matcherna ändå!

Sen att många Madridfan är riktigt avundsjuka på Messi är bara kul:) Vem skulle inte vilja ha honom i sitt lag liksom!? MESSI är Europas bästa fotbollsspelare för tillfället, så är det bara...
Barcelona Gud är störst!
2009-01-11 23:46
kev

Haha kommentatorn rappar till Xavis och Messi mål.
Barcelona LaBarca
2009-01-11 23:45
Vad tråkigt om Ronaldo tilldelas priset imorgon. Messi är ju Världens Bästa utan tvekan.
Barcelona kev
2009-01-11 23:43
någon har säkert redan lagt ut länktips till dagens målen men aja här har ni en till länk.

hahah Amerikanska kommentatorer är sköna.
Barcelona LeoMessi10
2009-01-11 23:42
ngn som vet hur dags priset delas ut imoron alltså fifa priset?
Barcelona Cape
2009-01-11 23:42
ponta p

Instämmer, hittils denna säsongen har Xavi och Messi varit de bästa spelarna alla kategorier, alla ligor.
ponta p
2009-01-11 23:39
så jävla trött på pajkastningen mellan les rambles och puertan. Bara snack om Robben vs Messi. Domarn. Barca har tur. Messi tar hormonsprutor. Avundsjuka är det enda rätta svaret! Sen säger folk att Messi är Barcas viktigaste spelare, nejnej, han stavas XAVI.

Sen btw, Messi ÄR bättre än Robben, hihi :)
Barcelona Härskaren
2009-01-11 23:37
Messi Vs Robben... Messi är bäst i världen, finns ingen bättre!
ThierryHenry
2009-01-11 23:36
Mycket bra spelat. Mot trippeln ! :D
Valencia Villa/Silva
2009-01-11 23:31
Messi Vs Robben. Klart att messi är bättre. Messi betyder mer för barca än vad robben gör för madrid. plus att messi gör snyggare dribblingar och mål. Men precis som Cape sa, så hade robben varit bland de bästa i världen om inte han skaddar sig hela tiden. Me dem är båda jävligt bra spelare.
Barcelona Mojito
2009-01-11 23:30
Fråga;

Hur spelade vi egentligen i andra halvleken när det gällde positionerna på anfallarna.
Jag är för visst platsbyte, men att se Eto´o i en xavi-roll, Henry på högerkanten och Messi lite varstans är ju ingen höjdare.
När Messi går för mycket in i mitten kan vi inte utnyttja Alves till fullo, finns ingen yta att överlappa på för honom.

Kommentarer?
Annons: