/spanien/barcelona/forum/19569.aspx/spanien/barcelona/forum/19569.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tribente_magico
2009-01-12 14:48
Nån här som vet va messi har för fotbollskor?
el capitano
2009-01-12 14:42
Härligt med vinst igår, Pep har skapat ett gäng krigare på plan. Det är imponerande att lagat gav aldrig upp och kämpade till slutsignal.
Jag tror och hoppas att Messi vinner priset för världens bästa spelare, på fotbollskanalens omröstning leder han med stormarginal.

Barcelona Napao
2009-01-12 14:15
Ämne: Istället för att kla....
japp efter matchen igår så fattar jag inte man bryr sig om puertan eller att Robben är snyggast och dribblar mest av alla,artikeln jag länka till är värd att läsa.
Barcelona Plaza_Catalunya
2009-01-12 14:02
Istället för att klanka ner på Real efter vår seger, tycker jag man kan lyfta fram den styrka dagens Barcelona visar upp i sitt fantastiska spel.

Dock tycker jag att Barca borde ha stängt matchen redan i första. I matcher mot "botten" är de så otroligt viktigt att göra mål på sina lägen. Eftersom gör Messi & Hnery mål på sina lägen i första så suger man musten totalt ut Osasuna. Och kan efter de relativt enkelt spela av den andra halvan.
Men då Barcelona bara har en 1-måls ledning efter första finns de fortfarande hopp för Osasuna. Och då kämpar de som Kåmark igår sa "spelar som i trans"

Men laget förtjäner en stor eloge för den fantastiska inställningen man visar upp efter 2-1 målet.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-01-12 13:27
När delas det där priset ut ?

Nvm, såg nu kl 20.00
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-01-12 13:09
Vart är "världens" bästa fotbollspelare "Arjen Robben" ?? Chockerande ! Han e ju fan asbra roflmao
Barcelona Messi!!
2009-01-12 12:39
Man kan rösta på världens bästa spelare.

Ställningen:
Messi: 57%
C.Ronaldo: 28%
Xavi: 4%
Kaka: 3%
Fernando Torres:7%

Man undrar varför Robben inte är med ;)
Barcelona L-Messi10
2009-01-12 12:27
härligtttt me vinsten igår !! alltså det hade varit lugnt om vi hade förlorat för att man måste förlora någongång och att vi har vunnit alla matcherna från topplagen till de minsta. Och messi va ska man säga varje år när guldbollen delas ut så är det mellan 2 eller 3 spelare men när messi får den så kommer ingen vara i närheten av att få den precis som Ronaldinho!

Forza Barca !!
Barcelona DaniAlves
2009-01-12 12:23
Henry : 2009 will be my year!
Barcelona Mojito
2009-01-12 12:17
Para Siempre

Det beror säkert på hur man resonerar.
Ser man till defensiva/offensiva kvaliteter samt spelarens betydelse för laget kan man kanske få det till Marcelo.
Inte i mina ögon (jag tyckte någon annan) men å andra sidan är detta i betraktarens öga. Dock skulle man vilja ha en motivering, eller hur...?!?
Barcelona Para Siempre
2009-01-12 12:12
Hur kan man reagera åt någon som säger att Marcelo var bäst i OS? Det låter ju hur patetiskt som helst.
Barcelona Mojito
2009-01-12 12:09
Valdebebas

Jag håller med dig om att OS inte kan räknas i klassen med liga, EM och CL, däremot ska man heller inte förringa det som merit.

Angående Ronaldos brister så måste de ju plockas med i jämförelsen, men givetvis ska man vinna priser för att man är bra, inte för att den andra är dålig.

Messi är bäst just nu, men sett till hela 2008, med OS och EM medtaget, är Ronaldo den något bättre, mest tack vare titlarna.

Man kan ju resonera som så här också;
Om nu Messi betyder så mycket för Barcelona och det gick dåligt för Barcelona förra säsongen, borde det rimligtvis också gått dåligt för Messi. Alltså borde han inte få priset.

Men vi som vet sanningen, att Barcelona blir bättre med en Messi i form - men inte är beroende av honom ser kanske inte denna förklaring som särskilt hållbar.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-01-12 11:57
Ämne: Pep.G

Sedan ska v....
Valdebebas
Du skämtar väl om det där med att MArcelo skulle vara OS bästa spelare? hahahha
Barcelona el Flaco
2009-01-12 11:57
Marcelo OS bästa spelare? Ännu ett chockerande inlägg från Valdebebas verkar det som.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-12 11:48
Pep.G

Sedan ska väl inte en b-turnering som Fotbolls-OS jämföras med ett Fotbolls EM? En överdrift att säga att Ronaldo var helt borta under EM, även om han underpresterade.

Ibland undrar man om ni tycker Messi ska vinna för han varit bra eller för att Cristiano Ronaldo varit dålig, då ni hellre fokuserar på Ronaldos brister än lyfter fram Messis bedrifter.

Ska Fotbolls OS vara i kategori med en ligasäsong, ett EM och ett Championsleague slutspel så kandiderar Marcelo till guldbollen som förövrigt var OS bästa spelare.
Barcelona Woofi
2009-01-12 11:45
Braxingen.

Matchtid bestäms nån vecka innan omgången, då det är tv-bolgaen som styr väljer de matcher som ska gå 19 och 21, och naturligtvis är det toppmatcher samt derbyn som brukar sändas på dessa tider. Liknande för lördagsmatcher dock under CL så spelar det roll vilka lkag somhatr tisdags resp.onsdags match,tisdagmatch = lördagsmatch osv. därav topplagens närvaro vid dessa matchtider.
Barcelona Tompa
2009-01-12 11:15
el Flaco:
Ja, det är verkligen enorm skillnad på Barca den här säsongen jämfört med föregående vad gäller attityd. Förra säsongen hade man med stor sannolikhet förlorat en match som gårdagens. Men nu bet man ihop, plockade fram blåstället vid
2-1 underläget och åstadkom en synnerligen minnesvärd vändning.
Barcelona De Goda
2009-01-12 10:25
Mojito!! Glöm inte Boca Junior matchen, den var första vändningen där endast ära stod på spel :)
Barcelona Braxingen
2009-01-12 10:23
Har en fråga gällande speltiderna. Hur och när avgörs vilket lag som spelar 17, 19 resp 21, och vilka som spelar lördagar? Jag har en känsla av att ligaplacering spelar in då Barcelona och Real Madrid i regel spelar de attraktiva tiderna och undviker 17-tiden. Igår spelade dock Real Madrid 17-tiden.
Barcelona Mojito
2009-01-12 10:12
Igår såg man var våra svagheter finns.
När vi går ner i tempo, både passningar och rörelse, leder detta till ett flertal felpassningar, särsklit från backlinjen. Marginalerna blir mindre och motståndarna har lättare för att komma upp nära i press på bollmottagaren.

Jag blev inte särskilt glad när jag såg hur långt ner i banan Eto´o gick och hämtade boll i någon slags Xavi-position. Hans förstatouch är okej, men inte av El profe klass vilket ledde till en del tappade bollar.
Det var slarvigt allmänt i stora delar av andra halvlek, men kämpanadan och inställningen kan man inte klaga på.
Sen har vi ju den där spetskvalieten i flertalet av våra spelare som är avgörande i täta matcher som den här.
Tror att den här matchen kommer att fungera som en minnesbeta och Pep kommer säkert ta upp och rätta till det som gick lite på tok.

Vi visar dock igen, precis som mot Shaktar & Espanol, att vi kan vända matcher med liten tid kvar.
Barcelona el Flaco
2009-01-12 10:06
Tompa/

Håller med om att det inte var Barcelonas bästa match igår rent spelmässigt men den viljan spelarna visade prov på, det är en sådan vilja som identifierar en ligamästare. Det är såna segrar som man vinner ligan på. Mäktigt vändning.
Barcelona Tompa
2009-01-12 09:42
Puertan ja, hur hög är medåldern där? Max 12-13 år känns det som...
Barcelona Tompa
2009-01-12 09:41
Vilken match igår, var helt slut efter slutsignalen. Rent spelmässigt, LÅNGT ifrån det bästa Barca presterat den här säsongen men vändningen, den kommer man minnas länge.
Real Madrid Nian¤
2009-01-12 09:25
Strunta i det som skrivs i Puertan. Dom laddar för någon fet bortförklaring när Barca vinner ligan.

Barcelona Dizzy
2009-01-12 08:20
Fi fan vad bra vi är vi ligger under sen gör vi 2 mål direkt. Det kallas HJÄRTA! Vi är helt enkelt bäst. Vi vinner ligan det är jag helt 100 på.

Real får vinna sina matcher hur mycket dom vill samtidigt som vi vinner:)
Barcelona Para Siempre
2009-01-12 01:20
Jag skulle helst undvika vad som sägs i Puertan. Det har sina åsikter, vi har våra! Låt bli att kopiera därifrån och klistra in här.
Barcelona samuel-eto
2009-01-12 00:51
fyy f*n va bäst vi är gubbar inte ens jesus å hans lärjungar hade kunnat göra nått mot oss :D
MessssiiTheOne!
2009-01-12 00:50

Grande Messi!/

Haha låt dom gråta där inne alla vet inners inne vem som är bäst, iaf dom som kan något om fotboll :)
Villarreal Grande Messi!
2009-01-12 00:46
Hehe, det här är ganska roligt.

Taget från Puertan..

"Robben är ju bättre på att dribbla än messi, för det fanns ju på statistik, trots att han dragits med skador mest hela tiden.

Så, så jäkla mycket skiljer det inte emellan dem, som barcafansen vill få det till."

Dom har humor därinne tamejfan!
Barcelona Klint
2009-01-12 00:31
Det är också de enda målen som man har släppt in på hörna så här långt.
Annons: