/spanien/barcelona/forum/19568.aspx/spanien/barcelona/forum/19568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2009-01-11 20:15
kul med Iniesta, Henry får kanske chansen som central anfallare mot Atletico på onsdag som tack för att han inte får starta idag. :)
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-01-11 20:14
Rambla, hahaha :D
Barcelona Rambla
2009-01-11 20:13
los pericos a segunda, los pericos a segunda...
Barcelona Saman.
2009-01-11 20:11
Henry petad, otroligt!
Västerås Tåbbä
2009-01-11 20:09
Valdés, Abidal, Alves, Puyol, Piqué, Touré, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi, Eto'o
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-01-11 20:04
Tja grabbar!!
hur mycket tror ni barca vinner me idag?
själv tror jag att vi vinner me 4-1.
synd att real vann.
MVH XAVI Y INIESTA
Barcelona BarcaMatte.
2009-01-11 19:49
Ride_The_Big_One(6)
Självklart fattar jag att han är svår att få loss. Men vi har fått lös många andra spelare från just Arsenal, men men. Btw är verkligen Bayern villiga att sälja Lahm?!
Barcelona Joanilson
2009-01-11 19:43
en dröm till vänsterbacken är enligt mig Patrice Evra. men det kommer förbli en dröm i många år till för United har säkerligen inga tankar på att sälja Evra
Kixer
2009-01-11 19:42
BarcaMatte.//

Glöm att ni får Clichy :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-11 19:33
BarcaMatte

Men det är inte realistiskt så varför ens ha med honom?

Arsenal kommer inte sälja honom, känns lite meningslöst.

Det är de som är problemet, tillgängliga bra
vänsterbackar är svårt att hitta just nu.

Möjligtis någon talang man sakta spelar in?

_sam

Jag håller fan med, jag är nöjd med abidal han ger en trygghet till de övriga som är kvar när alves går upp.

Real Madrid Valdebebas
2009-01-11 19:30
FC-Barcelona

Haha jo, Koller är nog så skräckinjagande utan att han springer ner en spelare som är till midjan på honom. Ett monster.

Jo, tack detsamma, jag med!
Barcelona FC-Barcelona
2009-01-11 19:25
Valdebebas

Man blir rädd bara att titta på klippet :D,
iallafall, grattis till ert seger, och längtar redan efter nästa mötet :D
Barcelona BarcaMatte.
2009-01-11 19:25
Ser att ni snackar lite vänsterbackar. Om vi ska satsa på en offensiv vänsterback så ser jag gärna Gael Clichy hos oss. Snabb och springer mkt som även Alves gör. + han är vänsterfotad som inte Lahm är, även om han kan skjuta helt ok med vänster.
Vad sägs om honom?
Barcelona Okkapokka.
2009-01-11 19:19
Bra krönika av Kviborg, verkligen!

Ska vi behöva göra en liknande krönika efter varje match vi spelar eller? Tycker nästan alla våra matcher varit 'a walk in the park' på sistonde. Men klart att dom blir nöjd nu :)
Real Madrid Valdebebas
2009-01-11 19:18
Fc-Barcelona

Hahaha, jisses..
Barcelona Rey Etoo
2009-01-11 19:13
Real madrid är igång, även om de hade extrem tur mot både villareal och valencia1
Barcelona FC-Barcelona
2009-01-11 19:07
ifall nu har tråckigt kolla på dena klipp!!!
LAHM VS KOLLER
Barcelona Klint
2009-01-11 19:05
1-0 till Almeria mot Espanyol. Härligt!
Barcelona SaM__-
2009-01-11 19:01
Ganska kul och se att så många här inne vill ha en till offensiv ytterback. Men låt oss vara helt ärligt, behöver vi verkligen det? Två ytterbackar som hela tiden går upp tror jag personligen skulle skada Barcelonas defensiv. Många dra paralleller med säsongen 05-06 och Beletti och GIO. Men ärligt talat, Gio i all ära som var fantastisk, men inte fyllde han på så överdrivetm ycket? Och på andra sidan om jag inte minns helt fel var väl endå Beletti andra alternativet? Oleaguer tog oftast hand om högerbacken i de viktiga matcherna.

Så jag står fast vi att det räcker med 1 offensiv ytterback medan en kan prioritera defensiven lite mer. Givetvis inte en back som bara står fastklistrad på sin kant, vilket Abidal inte gör för den delen.
Canaletes
2009-01-11 19:00
Nu förstår jag varför de går så bra för Henry. Han har ny tjej! :)

Grattis!
Barcelona Saman.
2009-01-11 18:49
Vad håller Atletico Madrid på med? Från 1-0 till 1-3? De kommer inte alls hålla sig i top 4-5 i år om de fortsätter så här.
Real Madrid Nian¤
2009-01-11 18:33
Jag tror inte Lahm och Alves på kanterna hade blivit så dåligt som alla tror. Defensivt, dvs. Båda är så pass skickliga spelare att dom inte båda anfaller, till motståndarnas hörflaggor, hand i hand liksom.

När bollen kommer ut på högerkantern - anfaller Alves. Sedan när den kommer ut på vänstern, så kan Alves lunka hem, och Lahm anfaller. Sedan så tycker jag Lahm är en spelare som är väldigt säkert i defensiven och offensiven.

Ifall det hade hänt i framtiden, så tror jag inte det hade blivit så riskfyllt. Tror snarare det hade blivit bättre. Sedan finns Yaya. Och för att nämna det. Alves och Lahm är två snabba spelare, dom hinner hem. =D

PS. Orka bry sig om Real. Så länge Barca vinner, så spelar det ingen roll hur det går för Real... tråkigare fotboll som Real spelar är svårt att hitta. Men idag har dom varit stabila, måste man säga.

Den riktiga fotbollen kommer senare.
Barcelona Kim
2009-01-11 18:29
Välkommen till Spanien, Huntelaar. Innan matchen är över så har han åkt på någon skada på grund av att planskötaren inte haft vett att klippa gräsmattan den senaste veckan.
Barcelona Barça-fan
2009-01-11 18:28
Kalle Anka (Palanca) hoppar in för RM.
Barcelona Barça-fan
2009-01-11 18:27
Saman.
Det var precis vad vi hade i V.Bronckhorst och Belletti när det gick som bäst. Receptet för offensiv framgång i Barcelonas är enligt mig ytterbacksspelet. Sedan ska man ju naturligtvis balansera upp det hela och det är där Yaya kommer in i bilden. :)
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-01-11 18:25
Solklar offside men när Madrid får mål med sig då erkänner dom aldrig, nej men när Barca gör offside mål är hela domarkåren kass och vi ska flyga in domare från England, Guatemala, Kina mfl. Ett stort lol på madridfansen.
Barcelona Kim
2009-01-11 18:25
Förvisso offside på sista målet, men den stora frågan är ändå: VAD i hela världen håller Mallorcas backlinje på med? Jag tänker inte lägga någon vikt vid huruvida de blir söndersprungna eller om de bara är allmänt usla. Men det här håller inte någon primeraklass inte.
Barcelona Chileno
2009-01-11 18:24
Mediokert spel av Mallorca på sin egna hemmaplan
Barcelona Culéé
2009-01-11 18:20
el Flaco

Ja men jag försöker få er att förstå vad jag menar.
Han är rätt ung för att spela i Madrid som vänsterback, när Carlos lämnade så har Real haft svår att fylla den luckan.
Barcelona Klint
2009-01-11 18:19
el Flaco

Haha! Fast i och för sig. Förr låg man och sov på söndagarna till matcher mellan mittenlagen i Serie A. Känns inte som om detta är någon större skillnad.
Annons: