/spanien/barcelona/forum/19567.aspx/spanien/barcelona/forum/19567.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2009-01-12 19:44
Ämne: Nesto

Hur hjälper....
Valdebebas

Mål kan man även göra i matcher som redan är vunna. Vinnande, betydelsefulla mål i en tuff match som t.ex Messi gjorde igår mot Osasuna värderar jag högre.

Men jag säger inte att C.Ronaldo inte ska vinna priset, om han vinner den så förtjänar den pga av sina trots allt otroliga statistik på 42 mål och 2 tunga titlar. Men själv tycker jag att även Messi förtjänar den, han är enligt mig skickligare än C.Ronaldo även om det är 2 olika spelartyper. Men det spelar ingen roll för mig.. individuella priser ska inte vara så viktiga för spelarna tycker jag.. det är lagtitlarna som ska gälla även om Messi säkert kommer få sina priser i framtiden.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-12 19:40
Nian¤

Det har du rätt i, håller med dig fullt ut om att vi har det!
Barca08
2009-01-12 19:38
har någon en länk som man kan se fifa galan?
tacksam för svar . . .
Real Madrid Nian¤
2009-01-12 19:35
Valdebebas

"Det handlar väl trotsallt om hur bra man spelar?"

Då har vi redan en självklar vinnare.
Real Madrid Nian¤
2009-01-12 19:33
En Gång Barca Altid Barca!

Hehe a. ;)
Real Madrid Valdebebas
2009-01-12 19:32
Nesto

Hur hjälper man inte laget genom att göra 42 mål under en säsong som hjälper laget till både liga- och championsleaguetiteln?

Ska man bedöma efter hur de hjälper laget så hjälpte Cristiano Ronaldo, tillskillnad från Messi, sitt lag tii en dubbel.

Bara för att han är kaxig och fåfäng, är det ditt argument till att han inte ska få priset? Det handlar väl trotsallt om hur bra man spelar?

Eller är detta en faktor som ska spela in bara för att Messi ska vinna priset?
Barcelona En Gång Barca Altid Barca!
2009-01-12 19:31
Nian¤
Men då kommer han ha 2 :)
Real Madrid Nian¤
2009-01-12 19:23

Njaa. Messi har redan kommit tvåa, ju. Så det blir inget nytt för honom. Ifall han kommer det idag.
Barcelona Miiigee
2009-01-12 19:21
Fifa-galan sänds kl 20 på Eurosport.
Barcelona Nesto
2009-01-12 19:21
Tror de kommer att bli såhär:

Ronaldo,Messi,Torres.

Ronaldo är bra men efter skadan så har han vart långt ifrån sin form innan. Och var hållar han hus i de större matcherna?

Jag tycker juryn ska sluta basera sig på massa titlar och målfabrikation. Och istället på hur de hjälper laget,prestation ofc, men itne BARA.
OCh såklart personlighet,lite granna iaf.
Messi hjälper Barça mer än ronaldo någonsin kommer att göra.
Jag tycker att ettan ska vara en god förebild för de yngre också.
Är messi en sånda? hell yeah
är Ronaldo en sådan? fuck no.
Han är den mest osportsligaste människan ja har sett. Kaxig,tror han äger världen och ingen får vara närmre än 1-3 decimetrar ifrån honom annars "ramlar" han. tss. Cara mierda
2009-01-12 19:18
Men det är la 3 bucklor :P
Så bara 3 av dom kommer gå hem med något nytt :D
Barcelona Oha789
2009-01-12 19:18
Culéé

Vad spelar det för roll om han är ung eller gammal?

priset går inte ut på att ge ut den till spelare som inte har många år kvar, Priset går ut på att den som är bäst får den..

Spelar ingen roll hur gammal du är. Förtjänar du att vinna så ska du vinna...

Så Messi och andra unga spelare ska tänka vi är 18-23 år och mellan dom åren kommer vi inte vinna pris för att vi är för unga men sen när vi blir 24 och uppåt kan vi då kämpa extra för att vinna pris...

Jag tycker det är så fel att man ska säga att en spelare har många år kvar att vinna, förtjänar Messi att vinna så ge han priset.

Sen håller jag helt och hållet med dig om Kaka kommer föra Xavi så blir man verkligen sur, då Kaka inte alls är i sin ablsuta toppform, medans en Xavi är i ablsut topp form.
Real Madrid Nian¤
2009-01-12 19:16

20:00, i think.
Real Madrid Nian¤
2009-01-12 19:15
Spelar ingen roll för mig vem som kommer trea av Torres och Xavi/Kaka. Kaka kommer nog inte det. Torres är min favoritspelare, och Xavi en spelare som borde få vinna lyfta en av dom "bucklorna" eller vad man ska säga. Hehe. Vi får se.

Men det hade ju varit oerhört roligt att se Messi vinna. Haha, förra säsongen kom Messi före Ronaldo. Så inte omöjligt.
2009-01-12 19:14
När är det klar om vem som vinner som årets spelare?
Tacksam för svar!
Barcelona Culéé
2009-01-12 19:10
Nian¤

Kaka måste komma sist av dem topp-spelarna, han har vart skadad en lång tid och Xavi helt frisk.
Så nää.. tror att Xavi helt klart kommer före Torres och Kaka.
Real Madrid Nian¤
2009-01-12 19:02
Culéé //

Ne spelar väl inte så stor roll. Messi tar den för eller senare. Men hade varit kul om Xavi minst kom 3a. Han är värd det, minst. Tror dock Torres kommer före. Som även han är värd att komma på en bra plats. Men om Kaka kommer före Xavi....
DzJocke
2009-01-12 19:00
Vad gör Eidur Gudjohnsen idag, hörde att han kunde komma och byta klubb.. Till ett PL-lag, någon sanning i det?
Barcelona Culéé
2009-01-12 18:59
Joanilson

Haha, men seriöst, domarna kan inte fortsätta på detta sätt.

Nian¤

Jag blir iaf inte missnöjd ifall Messi kommer tvåa, han har 10-15 år kvar i fotbollen, han är fortfarande ung =)
Real Madrid Nian¤
2009-01-12 18:54
FooTBaLL//

Haha okej. Vad har dom frågat dom andra spelarna da? något om barca eller? Förutom Messi och Xavi.

1.Ronaldo 2.Messi. 3.Torres. 4.Xavi. 5.Kaka.

Så tror jag det blir. Hoppas dock Messi tar det. Synd hade sätt Zlatan med här faktiskt, tycker han varit grym iår. Bättre än Kaka iallafall.
Barcelona Joanilson
2009-01-12 18:53
Culéé

jag håller med dig, jag har varit asförbannad på spanska domare i ett antal år nu. om spanska ligan är Europas bästa liga så har dom ju också Europas sämsta domare. jag kan knappt komma ihåg nån som gjort en riktigt bra match. det roliga är att ryska ligan lånade in spanska domare (t.ex. Cantalejo). dom hade säkert bättre domare själva:D:D
Barcelona Culéé
2009-01-12 18:37
Rambla

Spanska domare... Man ska endast blåsa när det gäller huvudskador, vad mina ögon såg var det så att han skada knät/låret.
Sen att linjedomaren springer in i planen och försöker stoppa spelet är ju löjligt..
Jag börjar bli lite lack på att Spanska fotbollsförbundet inte gör något åt dem här domar-misstagen.
Det sker flera misstag per match, man ser inte ens sånt i Allsvenskan.
Barcelona Rambla
2009-01-12 18:29
DM1982:

Ok, då går våra åsikter lite i sär. Det finns egentligen ingen regel att domaren ska blåsa av dock sägs det väl att han bör göra det vid befarade huvudskador.

Då kan man fråga sig varför han blåste av när Alves satte fart på högerkanten efter det att Plasil sprungit in i Valdés? Det såg då inte ut som någon befarade huvudskada men ändå så blåste han av i ett skede då Barça höll på att skaffa sig ett bra läge.
FooTBaLL
2009-01-12 18:23
Inför Fifa world player of the year har dem intervjuat C.Ronaldo och han säger så här om vår Barcelona:

He also reiterated that he has not signed a pre-contract with Real Madrid in the most succinct manner manageable. "It is not true," were his exact words, before addressing his admiration for their great rivals and the form club team in world football, Barcelona. "We all know Barcelona are 12 points ahead of their rivals. I am very happy for them. They are strong; they are good candidates to win the Primera Division and the Champions League."

Sluta flörta Ronaldo :D, Men glad är vi alla Cules av det han säger
Barcelona Culéé
2009-01-12 18:22
Nån mer som insåg att när Eto´o är arg så spelar han bättre?
Eller nja inte bättre men vilket skott han fick till, härligt med vinst nu.

För en minut så trodde Real att dom var närmare oss, men måste ändå kritisera vårt lagspel dom första 30 min in i andra halvlek, vi slappnade av totalt och släppte in Osasuna för mycket.

* Förstår mig inte på varför Madridistas skyller på att vi endast har Messi :S

* Hade vi inte haft Alves hade inte 2-2 målet kommit.

* Hade vi inte en trygg backlinje hade vi släppt in ännu fler mål.

* Hade vi inte haft en sån komplett mittfält hade det flygit in bollar överallt.

* Hade vi inte dom 3 musketörerna där framme hade vi aldrig vunnit den matchen.

Ska vi ta madridistas kommenterar med en nypa salt? Ja.
Barcelona DM1982
2009-01-12 18:22
Måste säga att jag inte tycker att det spelar någon roll att Messi var på väg framåt men slutar spelar, det är fortfarande domaren som ska blåsa av. Osasuna gjorde rätt, i mina ögon, som försökte göra mål när tillfälle gavs. Men det blev nog som du sa, Messi spelade kanske upp sig efter det och gjorde mål bara för att visa Osoasuna. Eto´o hade något liknande skott där han drämmer på för att han är sur, det blev nästan mål på det.
Barcelona Rambla
2009-01-12 18:13
DM1982:

Nja, det är väl lite skillnad när Barça har bollen under kontroll, anfaller och Messi som utmanar deras backlinje men helt plötsligt slutar att spela och vänder bakåt och pekar på den liggande Busquets. Det hade varit en helt annan sak om man fortsatt att spelat, blivit av med bollen och först då velat få till ett spelavbrott.

Nu sköt sig Osasuna själva i foten för de gjorde Messi och hela Barça förbannade och fick betala priset. En förbannad Messi straffar dig skoningslöst.
Barcelona chonchocorito
2009-01-12 18:01
Ämne: Tycker det är riktig....
Har svårt o tro att Barca skulle lägga så mycket pengar för en spelare. Inte likt Barca o slösa så mycket. Tror däremot psykningarna redan börjat inför CL mötet.

Visca
Barcelona DM1982
2009-01-12 18:01
Joanilson

Tycker nog att det var helt ok gjort av Osasuna, det har nästan blivit löjligt nu när spelarna ska avgöra och inte domarna om det ska blåsas av. Det är i ytterst få fall som det händer något som domaren missar och då är det ok att spelarna uppmärksammar domaren på det. Igår var det ingen speciellt med "skadan" och domaren gjorde rätt som gav fördel. Det gjorde även Osasuna som spelade vidare.

Underlig match igår, vi spelade både riktigt bra och ganska så dåligt. Mycket starkt att komma tillbaka när man ligger under, förra årets Barca hade inte fixat det. Det är en helt annan moral i det här laget, de kör på till domaren blåser av och det har gett poäng.

Ska bli kul att se laget på onsdag i cupen, det borde inte vara några problem för Barca.
Barcelona Dizzy
2009-01-12 17:49
Tycker det är riktigt riktigt mycket pengar.
Annons: