/spanien/barcelona/forum/19560.aspx/spanien/barcelona/forum/19560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2009-01-16 15:21
Ämne: Snackats mycket om v....
Ribery eller Silva skulle vara en dröm på vänster kanten. Själv gillar jag Ribery väldigt mycket.
Barcelona Cape
2009-01-16 15:18
Barcaholic

Vad tror du händer med spelare som Bojan, Pedro, Jeffren, Gai, Hleb och Keita med flera om spelare som Agüero och Benzema värvas in?
Barcelona foooball master
2009-01-16 15:17
tror vi vinner trippeln
Barcelona Barcaholic
2009-01-16 15:16
Snackats mycket om vänsterkanten där det ryktats om Aguero, Silva, Ribery & Tevez. Undrar vem av dom 4 ni föredrar, eller några kanske tycker att ingen av dom ska komma?

Själv tycker jag om alla 4, alla är med i min lista som top10 spelare utanför barca, men jag föredrar Aguero eller Ribery. Aguero mest för att han är snabb, bra teknik och känner messi bra från argentina och bra kompisar samtidigt som han kan spela istället för Eto'o om det behövs. Ribery för att han är en högerfotad Messi typ, och kämpar mycket och brukar göra många mål.
Barcelona Barcaholic
2009-01-16 15:16
Snackats mycket om vänsterkanten där det ryktats om Aguero, Silva, Ribery & Tevez. Undrar vem av dom 4 ni föredrar, eller några kanske tycker att ingen av dom ska komma?

Själv tycker jag om alla 4, alla är med i min lista som top10 spelare utanför barca, men jag föredrar Aguero eller Ribery. Aguero mest för att han är snabb, bra teknik och känner messi bra från argentina och bra kompisar samtidigt som han kan spela istället för Eto'o om det behövs. Ribery för att han är en högerfotad Messi typ, och kämpar mycket och brukar göra många mål.
Barcelona Cape
2009-01-16 15:15
el Flaco

Han är ju rätt nyligen uppflyttad, han har gjort ett par mål. Vet att han gjorde mål i debuten i alla fall.

Jo Bojan är ju lika ung som dom ungefär. Men blev så trött på att alla snackar om massa stjärnor som de tycker ska komma till klubben, så överdrev lite :P
Barcelona FCB_armin
2009-01-16 15:11
Jespinho

HAHAHAHHAHAA, kunde inte sagt det bättre själv!! :D
Jespinho
2009-01-16 15:10
Ämne: Ramón Calderón har a....
Inte särskilt oväntat va? Den dagen Madrid får kontinuitet, vinner oppositionen valet i Nordkorea!
Barcelona FCB_armin
2009-01-16 15:09
Ramón Calderón har avgått.
Barcelona el Flaco
2009-01-16 15:08
Ämne: el Flaco

Jamen ja....
Jo jag förstod det, jag tyckte bara att Bojan hörde nästan hemma hos de med tanke på de är i princip alla lika gamla och kan utgöra den offensiva stommen i framtiden. Rochina vet jag inte särskilt mycket om, vet du hur många mål har han gjort än så länge i B-laget?
Barcelona Cape
2009-01-16 15:04
el Flaco

Jamen jag tog ju bara spelare som inte lirar i A-truppen än :P
Barcelona el Flaco
2009-01-16 15:03
Cape/

Jeffren-Bojan-Gai

Så där ja, ser lite bättre ut nu. ;)
Barcelona Cape
2009-01-16 15:01
Men tänk er: Jeffren-Rochina-Gai :O
Barcelona Barcelonito
2009-01-16 14:53
Dizzy

Hoppas Messi och Milito övertalar Tevez. Han behövs mer än Ribery tycker jag. Han kan tillföra något annorlunda än övriga spelare. Mer direkt, kraftig, målskytt och bra defensivt.

Riberys spelstil behövs mindre då vi har Messi, Iniesta och Hleb. Men tänk er Ribery-Eto'o-Messi. HERREGUD.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-16 14:53
Dizzy//

tror faktiskt inte vi köpet någon anfallare om alla är kvar. Tror pep vet vem han vill bort med och vilka han ska ha kvar. Jag själv hoppas att alla stannar och vi köper ingen topp utan satsar på ynglingarna. Men om jag fick välja att sälja 1 och köpa 1 då skulle det vara sälja henry och köpa en vänsteranfallare. Aguero,silva är unga båda så detta skulle göra så att ynglingarna inte skulle få chansen så mycket men ribery som är 25 år kanske har 3-4 år kvar i sin toppnivå sen blir det satsa på gai,jeffren,pedro,gai.

Skulle vilja att barca startar så här nästa år.

Ribery-----Etoo-----Messi

Bojan,pedro,jeffren,hleb iniesta om han inte spelar i mitten. Gai asulin också men tror inte han flyttas upp nästa säsong.
Barcelona Mojito
2009-01-16 14:39
Pep vilar sannerligen inte.

Nu ska det tränas zonförsvar på fasta situationer, eftersom 2 av de målen vi släppt in kommit just efter fasta. Kolla länktips

Barcelona Dizzy
2009-01-16 14:32
Barcelonito

Det hade varit grymt! Hoppas Henry och Abidal pratar med Ribery att han ska komma till Barca. Och inte Real Madrid.

Vill han spela den bästa fotbollen ska man komma till Barcelona!
Barcelona Barcelonito
2009-01-16 14:26
Vågar man hoppas på detta? Ribery och Tevez är aktuella för Barca. Tevez har länge varit min dröm i Barca.
Barcelona Barcelonito
2009-01-16 14:14
Hahaha, Gaspart vill att Calderon stannar. Han känner sig bättre när Real har problem o vill inte att de ska försvinna.
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-16 13:45
Ämne: Alla gå in på sporta....
har röstat ;) hur kan Ramos ligga så högt upp?? han var inte ens bra förra året bara under EM :)
Barcelona Liooneel#10Messii
2009-01-16 13:35
Alla gå in på sportal sen rösta på Dani Alves som bästa högerbacken på högersida :D
Länktips: www.sportal.se/
Barcelona el Flaco
2009-01-16 13:07
Messi, Iniesta, Alves och Busquets återvände till träningen imorse efter att ha varit frånvarande i torsdags. Innan träningspasset kom igång formade spelarna en cirkel på planen och gratulerade Keita, som idag fyller 29 år.
Barcelona Dizzy
2009-01-16 12:50
Här får ni lite SHOWTIME från Dani Alves

Visca Barca!!
Barcelona Napao
2009-01-16 12:45
Tycker det är tråkigt att det snackas så mycket real här så Lördag match mot depor hemma vad tror ni vilka får vila osv??
Barcelona Jugador
2009-01-16 11:15
Haha, den var bra. (Länktips)

Barcelona fan at the Camp Nou yesterday holding a board saying "I also was at the Real Madrid assembly", referring to the fact that fake members helped Real Madrid president Ramon Calderón win the vote at last month's general assembly.
Barcelona Culéé
2009-01-16 07:47
Criff

Han kommer inte avgå, inte just nu iaf!
Roligt iaf att journalisten har skrivit "BREAKING NEWS".
Barcelona Criff
2009-01-16 01:52
Vad fan händer? Här åker man till Egypten 1 vecka och kommer tillbaks så ska Calderon avgå? haha

Någon som är sugen på att uppdatera mig en snabbis om vad som hänt? :)
Real Madrid Valdebebas
2009-01-16 00:07
Rambla

Jag håller med om det du säger, men just det att han var ordinarie i landslaget framför spelare som Messi, Tevez, Diego Milito etc. under 2006 kanske fick honom att inte inse sina egna begränsningar.

Med facit i hand gjorde han sig själv knappast en tjänst sportsligt genom att varken stanna i Barca eller att flytta till Madrid.

Men som du * skrev nedan så undrade jag också var våran ambition var med att värva Saviola. Förvisso har han i perioder varit rätt skadeförföljd, men kändes på förhand inte heller som att en gratisvärvning av Saviola motsvarade klubbens titelambitioner. Möjligen var det bara för att jävlas.
Barcelona Rambla
2009-01-15 23:44
Ämne: Rambla

Det är en ....Frågan är vad det är vi egentligen diskuterar här? Jag hakade bara på. :)

Jag tror nog att Saviola personligen trodde att han säkert kunde få en nytändning i Madrid och hävda sig bland konkurrensen. De flesta spelare tror något stort om sig själva på den nivån. Det jag tycker är intressant är det ständigt återkommande när det gäller honom. Varför inser han inte att det är kört och går till en klubb som låter honom spela? Bryr han sig inte om sin fortsatta karriär? Han var ju för gudskull landslagsman och Vm-spelare så sent som 2006.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-15 23:41
Rambla

Det är en teori, å andra sidan kanske Saviola helt enkelt var trött på att lånas ut till höger och vänster och kände sig redo att göra upp om en plats i laget efter två års utlåning (förvisso utan goda besked). Men visst, samtidigt var han nog beredd att acceptera en mer tillbakadragen roll i ett Barca som nyligen vunnit både CL och ligan.

Han fick ju trots allt medverka i närmare 20 matcher under säsongen 06/07 trots att han inför säsongen var mer eller mindre utfryst.
Annons: