/spanien/barcelona/forum/19557.aspx/spanien/barcelona/forum/19557.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana93
2009-01-13 19:46
Salcini

Därför var det ju också bra att Deco lämna inför 08/09 nu när Xavi verkligen har etablerat sig som en världsspelare och är mer än någonsin nyckelspelaren i Barcelona. Med Deco, Xavi Iniesta på ett mittfält kan jag tänka mig att det hade blivit ett ändlöst passande, ofta sidledspassande, likt senare tider innan denna säsong. Och defensiven hade varit mycket sämre dessutom. Eller? Vad tror ni?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-01-13 18:56
Jahaa Victor Sanchez haha
Tänkte väl att du ville ha honom som back :P

Menmen ALEXIS Sanchez som nämndes lite längre ner är riktigt bra, var helt galant mot Argentina i fjol samt de andra chilenska matcherna jag sett, förutom mot Spanien då han överglänstes av Matí Fernandez.
Barcelona chonchocorito
2009-01-13 18:53
Till dom som vill ha Gareth Bale i Barca.

Visste ni att han har spelat i tottenham i nästan 2 år, spelat 22 premier league matcher, vunnit 0 st.

Kanske får er på andra tankar.
Barcelona Smacked
2009-01-13 18:49
Snacket om Bale som ersättare för Sylvinho är ju rent bull*hit
Barcelona Miiigee
2009-01-13 18:49
+ att A.sanchez (Udi) spelar forwards så det kommer inte hända att Barca köper in honom som back.
Barcelona FC-Barcelona
2009-01-13 18:38
Gonzalez_Barca

hehe ifall du tog från vad jag skrev, så menade jag Sanchez från Barcelona, killen som inte gillas när pepe slänger in :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-01-13 18:32
Sanchez vore en dröm om han skulle komma, första chilenaren i Barcelona(?) skulle vara riktigt kul. Men ser dock Assulin eller Silva på den positionen. Tror tyvärr att Sanchez förblir en FM-värvning.
Barcelona Salcini
2009-01-13 18:31
Pep.G

Hur många gånger ska jag behöva förklara att Xavi och Iniesta, eller någon annan liten spelaren bredvid Xavi, funkar inte. Keita och Gudjohnsen är väldigt viktiga spelare i vårat lag i år därför att dom bidrar med löpningar, löpningar som inte har funnits tidigare. Jag upprepar mig när jag säger att när Van Bommel, som tog dom här löpningarna och var stor och stark, var med så vann vi Champions League. Vi har sett bevis på de två senaste säsongerna att det spelet blir väldigt statiskt och handbollsaktigt när vi har två spelare som gärna står och fördelar bollar på mittfältet. Man behöver någon som kommer bakifrån och bryter mönstret!
Barcelona FC-Barcelona
2009-01-13 18:29
En Gång Barca Altid Barca!

Har du sätt Bale spela? är det någon här inne som sett Bale spela?
Spelarna från FM är inte så bra som i spelet glöm inte det!!

Jag ser hellre Sánchez på vänster positionen än BALE
Barcelona Pep.G
2009-01-13 18:18
Salcini

Sorry glömde Busquets..

Men asså ni måste förstå. En trupp består inte bara av en startelva. Inhopparna måste också vara bra.

Vi säger vi har den här startelvan till nästa säsong..

Valdes

Alves-----Puyol-----Marquez-----Abidal
----------Yaya---------------
Xavi-------------------Iniesta
Messi----Etoo----Silva

Hleb kan agera inhoppare till både Messi och Silva. Du har Keita på bänken som kan agera inhoppare till hela mittfältet. Du har Busquets som kan agera inhoppare och startman.

Pep gillar att rotera. Varför stressar ni då ?
Barcelona J.Gamper
2009-01-13 18:14
Håller med Salcini om nummer 2 och 3 och även nummer 1 lite grann =)
Barcelona En Gång Barca Altid Barca!
2009-01-13 18:10
Bale i Tottenham hade varit perfekt ersättare för Sylvinho :)
Barcelona Salcini
2009-01-13 17:48
Vizzla

Vem ska då vara den stora starka mittfältaren som tar sig in i straffområdet med löpningar utan boll? Det är just den spelartypen som är så viktig i vårat lag idag, det är den som ser till att vårat spel inte blir statiskt som det har varit de två senaste säsongerna.

Varför vi inte ska köpa Aguero är
Nummer 1: det säger till Gai och alla andra som är på väg upp att sticka ifrån våran klubb därför att nu har vi en världsklass spelare på din position redan som dessutom är ung så du kommer inte få så mycket speltid.
Nummer 2: Varför ska vi värva alla andra lags bra spelare. Tro det eller ej men jag tycker faktiskt att en liga där 3 lag spelar bra och slåss in i det sista om segern i ligan är roligare än när ett lag leder med 15 poäng efter halva säsongen. Den tappar lite intresse då.
Nummer 3: Har vi ungdomar som kan ta platsen i framtiden så är det onödigt att lägga 200 Miljoner per år för en spelare. Det är lite för mycket Real Madrid över det hela känner jag. Varför inte bara skänka dom 200 miljoner kronorna till Unicef eller nåt, där dom gör mer nytta.
Barcelona VizzlA
2009-01-13 17:39
Culeé läs om läs rätt;P
Barcelona VizzlA
2009-01-13 17:38
salcini

om vi säljer gudjohnsen och får hyffsat med cash för han så tycker jag att det är värt det, Busquets får speltid då vi roterar. silva kör på mittfältet och iniesta på vänsterkanten..problemo ;P?

Sedan måste jag tilläga att man inte tackar nej till kun aguero...jo jag vet det förhindrar utvecklingen av våra egna men men,,ärligt inte har de mycket speltid nu heller..(pedro, jeffren etc)..henry säljs, om aguero kommer, då roterar silva, iniesta, som också spelar på vänsterkanten..det kommer docki nte hända men bara silva kommer så är jag nöjd!
Barcelona Culéé
2009-01-13 17:36
VizzlA

Om nu så det skulle krävas 800milj för att få bort Silva från Valencia så kommer Laporta att skita i Silva.

Laporta är mer känd som en president som inte sätter höga summor på spelare, detta är Laporta inte Chelseas president Roman.
Vi behöver ingen sådan spelare som Silva JUST NU!
Tror att det bara skulle förstöra atmosfären i klubben, alla delar på varsin position, men 2-3 nya spelare redan nu skulle det sätta kaos för Pep.

Så jag säger, fortsätt med dem vi har nu. Så länge vi har dem här spelarna är jag nöjd.
Barcelona Salcini
2009-01-13 17:18
Pep.G vad tänkte du att du skulle göra med Busquets då? Killen som har imponerat många matcher på det defensiva mittfältet denna säsong. Eller Gudjohnsen som faktiskt varit riktigt bra denna säsong och gett sig fan på att bli bättre.

Iniesta istället för Silva väljer jag alla dagar i veckan, därför att jag tycker att Iniesta just nu gör sig bäst på vänsterkanten, därför att som jag skrev nedan så tar han inte djupledslöpningarna som andra mittfältare tar, det är dessa djupledslöpningar som är en stor skillnad från föregående år. Tänk bara på Van Bommel, då vann vi ligan och CL när han hade stuckit blev spelet statiskt
Barcelona VizzlA
2009-01-13 17:15
Pep.G

håller med dig fullständigt så jag resonerar pluss att silva iniesta också kan rotera på mittfältet..

en annan diskussion nu:

ni får kalla mig knäpp, men det skulle inte göra mig något om C.ronaldo går till Real madrid, vi säger att de payar 1 miljard på han, för de pengarna kan vi köpa: tex: silva och ha ca 800 miljoner kvar pluss om vi säljer nån..då kan vi spendera ännu mer:P..

( jag gillar inte ronaldo, inte som spelare o inte som person punkt)

Barcelona Pep.G
2009-01-13 17:09
Cape

Varför ens nämna Gai ? Han är inte ens i A-laget än.

Hleb eller Silva ? Silva alla dagar i veckan. Hleb har agerat som en bra inhoppare i år. Det får han fortsätta med. Passar det inte, så finns det ingen plats helt enkelt. Det är Barca och inte Arsenal.

Bojan ska inte ens spela på vänsterkanten. Han ska in centralt. Vare sig om Silva kommer eller inte så ska han inte spela på vänsterkanten. Dessutom ifall Henry lämnar och Silva kommer så kommer situationen vara bättre för Bojan. Silva kan inte spela centralt.

Keita kan skifta plats med Yaya. Det är bra. Vi bör inte slita våra spelare för mycket.

Pedro och Jeffren kvar. Det är Barcelona vi snackar om och inte Arsenal. Vi må ha världens bästa ungdomsakademi, men om vi låter våra talanger spela för mycket så kommer vi förlora på det. Det kommer saknas rutin. Pedro och Jeffren kommer att få sin chans.

Alla ni som klagar på spelares utveckling. Det är inte så att Silva är en gubbe. Han har precis fyllt 23.

Silva till Barca ? MER ÄN GÄRNA !
Barcelona Salcini
2009-01-13 17:08
Napao

Blir det Iniesta istället för Xavi då? Därför att bredvid Xavi kommer han inte att spela. De båda herrarna var på mittfältet ihop i den första matchen mot Numancia, gick sådär har jag för mig. Men grejen att man måste ha en mittfältare som kommer in i straffområdet utifrån och som tar djupledslöpningar jämnt och ständigt. Det är därför vi har framför allt Keita och Gudjohnsen där, därför att dom tar löpningar, är stora och starka och kommer in bra i boxen.

Vi har redan Gai som är på väg fram på vänsterytterplatsen. Låt Iniesta, Pedro och Hleb ta hand om den till Gai är mogen nog.
Barcelona Joanilson
2009-01-13 16:45
tycker att Silva är en fantastisk spelare och skulle gärna se honom i Barca men det skulle stanna utvecklingen för många av de yngre spelarna, det tycker inte jag skulle vara så kul för det är en av många anledningar till att jag är Culé, att Barca slussar fram så många egna talanger jämfört med andra lag.
så jag väntar gärna nån säsong till med att värva Silva för att se om talangerna utvecklas i rätt riktning.
Barcelona Cape
2009-01-13 16:19
Håller med dig i ditt föregående meddelande Napao. Men om Henry lämnar och om man inte köpte Hleb för att han skulle få uppleva staden Barcelona ett tag så tycker jag att man ska satsa på Hleb/Bojan/Ped... ja ni kan namnen.
Barcelona Napao
2009-01-13 16:16
Ämne: Det enda Barca behöv....Japp Barca måste skaffa ny vänsterback när Sylvinho lämnar och en som anfaller för Abidal är inte så offensiv.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Cape
2009-01-13 16:10
Det enda Barca behöver är en ny vänsterback. Sylvinho lämnar garanterat till sommaren med utgående kontrakt. Abidal har sett sådär ut mot de stora lagen och det går mycket rykten. En ny vänsterback, inte någon anfallare/mittfältare där vi redan har överflöd!
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-01-13 16:09
lite bilder med Rivaldo där han träffade spelarna i tränningen:D
Kolla Länken:D
Barcelona VizzlA
2009-01-13 16:07
silva i barca:

mitt svar är jaaa:P..

man dumpar gudjohnsen, o sylvinho,

in med en stabil vänster back, silva använder vi som släpande anfallare (offensiv mittfältare) med xavi som playmaker o touré som balanserar, försvarar o tar med bollen upp i banan..sedan skulle benzema suttit fint;)..

Valdes
Alves puyol marquez Abidal/ ny

Touré/keita

Xavi Silva

Messi Eto´o iniesta (om inte benzema elr aguero kommer)
Barcelona Napao
2009-01-13 16:07
Ämne: Yaya Touré #24

Si....
OM Henry lämnar Barca så borde Barca köpa Silva och ha Iniesta i mitten men sammtidigt ta upp en b lag spelare att ha där på den kanten med för Silva skadar sig ofta,och kan man inte köpa Silva tycker jag man ska köpa Alexis Sanchez kan spela på båda kanterna och är runt 20 spelar i Udinese nu,han är ung och mycket billigare en Kun.
Barcelona Cape
2009-01-13 16:03
Pep.G

Vad händer med Hleb, Bojan, Busquets, Keita, Asulin, Pedro, Jeffren (Henry) med flera ifall någon ur duon Aguero/Silva kommer till sommaren?

Tänk efter innan ni sätter ihop ett världslag. Både Silva och Aguero skulle kosta väldigt mycket pengar. Det skulle innebära att de spelare som inte får så mycket speltid nu får ännu mindre speltid och sänkt moral på köpet. Varför inte bara värva Ronaldo, Kaka, Drogba och Gerrard när vi ändå håller på?
Barcelona Pep.G
2009-01-13 15:59
Yaya Touré #24

Silva eller Aguero ?

Garanterat Silva...

Dizzy

Vi delar samma dröm. Tänk dig Silva, Xavi och Iniesta i en och samma startelva.. !!!

Till er som frågar vart Iniesta ska spela. Han ska spela i mitten, där han bör göra. Det finns en stor chans att Henry lämnar nu på sommaren. Då vill jag att Txiki värver Silva snabbt !
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-13 15:43
silva i barca??

mitt svar är njaa. Varför ska vi köpa han när vi har iniesta. Vart ska iniesta spela om vi köper silva. Alla våra talanger då som tex gai,jeffren.

Kommer ihåg när jag skrev att vi borde köpa aguero då kritiserade alla mig. Om jag får välja någon mellan aguero eller silva så blir det Aguero.
Annons: