/spanien/barcelona/forum/19553.aspx/spanien/barcelona/forum/19553.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Miiigee
2009-01-15 17:22
"Han vet nog betydligt mer än dig. Tycker förövrigt han är väldigt objektiv i det han säger i veckans FANTV och överhuvudtaget. Folk kan ju knappast påstå att han pratar negativt om dagens FC Barcelona."

Men käre(NOT) Valdbebas, trevligt att du känner mig och vet vad jag kan och inte kan, du kan väl passa på och säga till alla vart jag bor också?

Så aktiv du är på Les Rambles visar bara hur mycket du vill bli en cule, snälla lämna detta forum då ingen egentligen vill läsa dina skit inlägg.

Andreas-
2009-01-15 17:21
Tompa

Håller helt och hållet med om att en utlåning är på sin plats. Låna ut killen till ett spanskt lag som ligger i högstaserien där han får bra med speltid trots att det inte går så bra varje match. Till slut så kanske det lossnar för grabben.

Håller med till viss del i att han väger för lätt men i sanningens namn väger inte Messí så mycket mer. Jämför Messí för två år sen mot Bojan idag. Tyckte Messí presterade bra mycket bättre, varje gång Rijkaard inte tog ut Messí så rasande man ju nästan inombords. Tyvärr, känner man inte samma sak när Bojan placeras på bänken. Men som sagt, grabben är fortfarande bara en pojke. Låna ut och plocka hem han efter ett år sen får man göra en ny bedömning.

Barca Barca

Anledningen till att Bojan "får ta lite skit" är för att man hade förväntat mig mer vid det här laget. Dos Santos och Bojan kom från ingestans och gjorde succé. Jag började genast pika vänner med att Dos Santos är nya Ronaldinho, något jag får äta upp idag. I Bojan såg jag vår nya Messí. Som du ser så är det inga lätta spelare att leva upp till för dessa pojkar och faktum är att jag tycker Bojan går neråt. Men som sagt, han är bara en pojkspoling än.

Sen är vi culés självklart bortskämda i år. Vårat B-lag spelar helt okej mot Atletico Madrid och vi klagar. Men om du var med under Gasparteran när vi inte tog en titel på sex år så förstår du också varför man helt plötsligt har så höga förvätningar på alla spelare i truppen. Det här är ju bland det roligaste jag varit med om som culé, det har aldrig gått så här bra och visst höjs förväntningarna på laget vilket är positivt i mina ögon och öron.
Barcelona Dizzy
2009-01-15 17:08
Här får ny underbara nyheter!
Barcelona Doce
2009-01-15 16:44
Cape: Okej Tack för hjälpen!(förlåt för att jag var tjatig)
Barcelona Cape
2009-01-15 16:42
Doce

Jaja, som jag sa så ska inga matcher bli störda, man ska anpassa byggandet efter matcherna :P
Barcelona Doce
2009-01-15 16:42
Cape

Okej,men tror du det är lungt att åka och se Barca-Sevilla 22/4?
Barcelona Cape
2009-01-15 16:38
Doce

Som jag fattat det ska Camp Nou renoveras under säsong, så att matcherna inte blir störda såklart. Jag vet tyvärr inte när det ska vara klart.
Barcelona Doce
2009-01-15 16:33
Någon som vet när dom börjar renovera Camp Nou?Ska nämligen dit till våren.
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-15 16:16
Ämne: Tjenare, brukar inte....
kolla på Barcas hemsida men då är dom inte så billiga mot Sevilla bästa platserna kostar 117 euro men du kan få bra platser för runt 100 euro... Annars kan du kolla med traveltosoccer.com dom arrangerar fotbollsresor:) weekend paket var på el classico via dom
Barcelona Barcaängel
2009-01-15 16:12
Tänkte höra om det är någon som har bra koll på vart man kan köpa biljetter till barca matcher. Va nere förra våren och bokade matchbiljetter hos ett svenskt bolag men kommer fan inte ihåg namnet.. Snälla hjälp mig!
Barcelona Albiin
2009-01-15 16:00
Tjenare, brukar inte skriva här men skulle behöva lite hjälp med hur man kan få tag i så bra biljetter som möjligt och sådär.
Ska åka och kolla på Barca - Sevilla och har ju inte tänkt sitta lägst upp i nåt hörn precis.
Tacksam för svar
Delarocha RIP Puerta
2009-01-15 15:54
Marquez är alltid bäst om han är på plan. Så är det bara.
Barcelona Joanilson
2009-01-15 15:50
Grande Messi!

jag håller med om att Yaya var bra igår men jag tycker att Hleb var riktigt bra också tills han byttes ut, han kunde mycket väl fått en assist om Bojan bara satt nåt av sina jättelägen.
Barcelona Cape
2009-01-15 15:48
Grande Messi!

Tja, Iniesta blev utsedd till matchens lirare. Men det är svårt att utse egentligen då hela laget jobbade fruktansvärt bra tillsammans. Så jag väljer att inte nämna någon :)
Villarreal Grande Messi!
2009-01-15 15:43
Vem tyckte ni var bäst på plan igår?

Själv tycker jag Yaya. Han var kung igår. Riktigt stabil och säker. Tycker att det är sjukt att en så stor och "klumpig" (ja, jag tycker faktiskt att han ser klumpig ut) spelare kan va så snabb och teknisk som han är. En riktigt bra defensiv mittfältare som jag hoppas stannar länge i Barca :)
Christián
2009-01-15 15:25
Kviborg verkar vara en idiot, han tycker bara för att man är ödmjuk så har man "loser-menatlitet"
Barcelona Cape
2009-01-15 15:22
Joanilson

Kviborg är helt OK. Det enda är att han har den där kaxiga arrogansen som bara Madrid-supportrar har. "Loser-mentalitet".. :S
Barcelona Joanilson
2009-01-15 15:15
Valdebebas

ja han berömmer Barca endel det vore väldigt konstigt annars. men han försöker också få fram nåt dåligt om Barca. sen har han ju tippat på några Barca matcher och alltid tippat emot Barca (x eller 2a) och satsat endel pengar på detta, och Barca har vunnit alla dessa matcher, så om det fortsätter såhär så är han snart pank. det tycker inte jag är sådär jätteobjektivt iallafall.
Barcelona Jugador
2009-01-15 15:05
Gai skadade knäleden på träningen igår och blir borta i minst 1 månad. Riktigt tråkiga nyheter såklart.
Barcelona el Flaco
2009-01-15 14:35
Saman/

Precis.
Barcelona Saman.
2009-01-15 14:34
el Flaco

Jag antar att El Signiente betyder 'nästa'? Eller :P

Barcelona el Flaco
2009-01-15 14:14
Hehe, skön bild.
Barcelona De Goda
2009-01-15 14:08
Tack så mycket Valdebebas för att du lär oss så mycket!
Real Madrid Valdebebas
2009-01-15 14:06
"Namn: Miiigee Barcelona » Svara inlägg » Tippar BAR-DEP 3-1
Sänt: 2009-01-15 12:42
Vem bryr sig om Kviborg? Han är ingeting i mina ögon."

Han vet nog betydligt mer än dig. Tycker förövrigt han är väldigt objektiv i det han säger i veckans FANTV och överhuvudtaget. Folk kan ju knappast påstå att han pratar negativt om dagens FC Barcelona.
Barcelona De Goda
2009-01-15 14:00
Angående Caceres och Bojan är det upp till dem själva om de ska ha ett bra självförtroende eller inte, om de ältar i sina misstag kan de lika gärna gräva ner sig men om de fokuserar på det positiva de har uträttat, vilket de har gjort, kan de bygga vidare på vad de redan har. Det handlar om att välja sätt att tänka för det betyder mer än man tror. Jag tycker att vi ska lyfta Bojans mål och hans förarbete till Messis kanon mål i förra matchen istället för att ta upp det negativa. För om vi är negativa leder det till att han till slut för höra bara det om sina prestationer och olyckligtvis kanske börjar TRO på skitsnacket.Tålamod cules! Han är fortfarande ett barn i mina ögon, barn växer inte utav pekfinger utan konstruktiv vägledning.
Barcelona Barcadinho.
2009-01-15 13:01
Jag tykcer att Hleb har börjat matchen kanon bra, men försvann mer o mer efter typ 20 min och nästan helt 2.a halvleken.

Men det är inte alltid bara hans fel.
Jag vet inte om ni har lagt märke till, men det var flera gånger under matchen (och också tidigare matcher) då Hleb står helt ensam på sin kant och bara väntar på en bra pass från Iniesta (igår) och Xavi (tidigare matcher) och andra, med passningarna kommer inte.

Jag blir lite sur av sånt. Själv sitter jag hemma och skriker "pass" och man får istället igen en dribbling av Iniesta som gör saken svårare istället.

Hleb är nog själv irriterad av de här sakerna, gissar jag.
Iniesta är otroligt teknisk och dribbviljig, men laget skulle må bättre om han skulle passa mycket tidigare i vissa situationer.

Bra inlägg av Barca Barca, Joanilson, Tompa, Andreas-, Rambla om matchen.

Jag hade hoppats igår på en riktigt bra o underhållande match, men många mål och mycket folk (jag fick en plötsligt impuls i huvudet). Det blev inte riktigt så och bara 48000.
Så är det. Snart är det en match igen.

Gud är Störst!

Du gav mig ett gott skratt, lagom innan jag ska på lunch. Roligt.

Barcelona Miiigee
2009-01-15 12:42
Vem bryr sig om Kviborg? Han är ingeting i mina ögon.
Barcelona Mojito
2009-01-15 12:25
Kul att Bojan gjorde mål igår, vi behöver ha igång honom om vi tar oss vidare i CL och CdR.

Synd att han brände ett par lägen, men målet var ju hur snyggt som helst.

Länktips
En ödmjuk Guddy hyllar tempot i laget :-)
Barcelona Barca Barca
2009-01-15 11:33
Att sitta och vara orolig för att Bojan inte presterar är ganska löjligt. Ska vi jämnföra den konkuransen Messi hade under sin tid jämnfört med det Bojan har nu är det en rejäl skillnad. Messi hade Guily som jag personligen tyckte var katastrofal under sin tid i klubben förutom målet mot milan. Bojan har Eto'o, Henry även Messi går före honom vissa matcher. Inte är självförtroendet på topp när man ligger så långt bak i listan. Sista tiden har han fått mycket mer speltid och jag hoppas det forsätter så. Sen är jag ganska säker på att Bojan är en spelare som slår till senare i karriären, han är en sånn typ som behöver intensiv matchandet inte hoppa in då o då som han gör nu under peps styre. Rijkaard gav Bojan chans efter chans även om kom mållöst ut från planen fick han chansen matchen därpå.

Caceres är i mina ögon en otrolig backtalang. Att han gör sånna tabbar som han gjorde igår är mycket på grund av den begränsande speltiden. Pique gjorde också helt galna passningar ibland när han alltid fick starta i början av säsongen, men inte gör han det nu längre tack vare den speltiden han får.

Annars är själva laget Fc Barcelona helt jävla bra. Så som vi spelar, vänder på matcherna, malar ner motståndare med våra "b-spelare" då börjar man undra om vi inte är välsingnade.
Barcelona Joanilson
2009-01-15 11:17
jag tycker att Hleb var riktigt bra igår, kanske hans bästa match i Barca, synd att han blev utbytt. tyckte också att Caceres var godkänd trots jättebjudningarna för utöver dom tyckte jag inte att han gjorde några större misstag. Busquets fortsätter att övertyga.
Bojan däremot börjar jag bli lite orolig över, han sätter ju inte sina chanser även om han gjorde ett idag, han hade 2 jättelägen till att göra mål på som jag tror att han hade satt ifjol. jag vet inte vad jag tycker som är bäst för Bojan låna ut honom eller låta honom vara kvar och leta efter formen.
Annons: