/spanien/barcelona/forum/19552.aspx/spanien/barcelona/forum/19552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2009-01-14 18:50
Ämne: Det ryktas om att TV....
Ryktet var väl att det inte skulle vara någon sändning öht? Hur som helst, så här står det på Barcelona.cat

Barça and Atlético meet tonight to contest a place in the quarter finals of the Copa del Rey (22.00, live on TV3 and Telecinco). The 3-1 win in the first leg leaves Barça in pole position, and obliges the red and whites to go onto the attack.

Om nu TV4 inte sänder så lär det finnas uppe på stream men jag tror att fyran sänder.
Barcelona Allawie
2009-01-14 18:41
Det ryktas om att TV4Sport inte kommer sända kvällens match, någon som vet/hört nåt?
Barcelona The Reporter
2009-01-14 18:40
Vad är det med Calderon ? Har jag missat nått?
Canaletes
2009-01-14 18:31
Ralle/

Han har gjort avgörande mål också, bla på Villareal och så kviterade han mot Mallorca 1-1 som sen slutade 3-1.
Har du glömt hans hat-trick mot Valencia eller?!
Barcelona Mojito
2009-01-14 18:19
Tydligen ska Calderon hålla presskonferens i kväll klockan 19.30.

Ryktet säger att han kommer att förklara turerna kring fixade val etc.

Länktips: www.goal.com/en
Barcelona Dizzy
2009-01-14 18:16
Canaletes

Självklart att Messi är mycket bättre än Robben. Robben kommer ingenstans!
Barcelona Viva El Messi
2009-01-14 18:10
Ralle Jag tycker Henry inte varit så värdelös denna säsong han har ju visat va han kan göra :) och grattis till Valdes :D
Barcelona Ralle
2009-01-14 18:00
Är det bara jag som inte förstår hur Henry kan göra så många mål på en säsong när oftast är värdelös ?
Canaletes
2009-01-14 17:18
Saman.

hahaha jag veet. Men mitt inlägg är till alla madridfans eftersom man inte kan skriva på deras forum ;)
Barcelona Saman.
2009-01-14 16:57
Canaletes

Jag tror inte att världen behövde ett sådant uppenbart erkännande, med undantag real madrid fansen.
Barcelona Barca o Mort!
2009-01-14 16:53
Grattis Valdes 27!

Iövermorgon Keita 29 :)
Canaletes
2009-01-14 16:42
YEES!

Där fick vi erkännandet av själva Robben. Messi är bättre.

kolla länktips!
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-14 16:26
Barcadinho

Tror inte det blir så mycket publik som du hoppas på. Barca har i princip redan gått vidare, det är en cupmatch och de kanske vilar sina bästa spelare. Tippar på ca 50 000
Barcelona Blaugrana93
2009-01-14 15:38
La Barca

Ja det kan man väl säga, fast man vet aldrig med Pep;). Xavi ska nog också vila.

Hittade också en preview inför matchen på youtube(se länktips). Själv förstår jag inte vad dom säger så någon får gärna översätta vad dom säger huvudsakligen.
Barcelona LaBarca
2009-01-14 15:12
Match ikväll grabbar!

Är det 100% ¨på att Messi kommer att vila?

jacooob

Jo fan det gör han :D. Grattis VALDES!
jacooob
2009-01-14 15:11
har för mig att victor valdes fyller år idag :D
Barcelona el Flaco
2009-01-14 14:29
1997 möttes Barcelona och Atlético i kvartsfinal och i returen på Camp Nou tog Atlético ledningen med 0-3 i halvtid, men i andra halvleken lyckades Barça vända och vinna med 5-4 och man gick vidare. Episk match (länktips).
Barcelona Mojito
2009-01-14 14:25
asahina

Ändra din länk, dem förstör sidans lay-out, lägg den i länktips!
Barcelona Asahina
2009-01-14 14:01
Barcelona De Goda
2009-01-14 13:41
SAMAN!

Det finns ett sätt att stoppa honom och det är genom att sluta köpa hans olja ;)

Barcelona Barcadinho.
2009-01-14 12:06
Rambla/

Många klubbar i PL har stora trupper (över 30 spelare), eftersom i England finns det en särskilt liga för reserver, som spelas parallellt med den vanliga ligan.
Spelarna är registrerade i A-lagets trupp, men en del av de spelar i reservlaget.

Det finns inte en sån variant i Spanien, utan man har olika lag i Spanien.
Det är ungefär som man skulle slå ihop Braca och Barca Atletic till en enda trupp ( i en engelsk stil, i så fall).
Jag tror att du redan känner till detta, men jag skriver ändå.
Bara för att göra det lite tydligare.

Annars/

Jag hoppas på mycket folk idag i Camp Nou. Det var en del röster som var besvikna på t ex sista matchen hemma mot Mallorca, då det fanns ca 60000 åskådare.

Atletico Madrid måste gå full fart, om man ska ha någon chans och vända, vilket också öppnar ytor för Barca. Så det luktar en offensiv match med många mål.
Sån som fansen gillar.
Jag blir nöjd och se ca 75 000 på plats idag.

Folk måste inse att fotbollen som spelas just nu i Barcelona är vacker, och det är dumt och missa, även om kvällarna är kalla på vintern.

Ha en bra dag.
Barcelona Saman.
2009-01-14 11:34
Någon måste stoppa den där shejken, han är ur kontroll. Snart kommer fotbollsvärlden få fler av honom (finns ju redan ett par stycken).

Han har erbjudit Milan £100 miljoner för Kaka (£15 i årslön, högst i världen).
Barcelona Bernie
2009-01-14 11:18
Smogen

Anledningen bakom det valet är att Casillas och Samu var bästisar under Real Madrid-tiden och håller fortfarande bra kontakt med varandra. Sen att han valde Lionel Messi på sin top 3 lista är kanske inte så konstigt. Pepe valde Messi som nummer ett om jag inte minns fel.
Barcelona Smogen
2009-01-14 11:10
Måste säga att det är fan respekt till Casillas som har modet att ta ut två Barcelona spelare på sin lista över världens bästa fotbollsspelare, och framförallt då han placerar Eto'o som nummer ett.
Barcelona Gud är störst!
2009-01-14 10:26
Maradona säger att han hoppas att Messi blir bättre än honom.
Barcelona petersays
2009-01-14 09:11
Barcelonito
He he, ja Milito glömde jag nästan bort. Vi får se vad som händer med honom. Måste vara svårt att spela tillbaks sig till samma nivå efter en nästan årslång skada. Å andra sidan har väl hans marknadsvärde sjunkit rejält också.

Zhirkov har ju varit på tal, och visst - det jag sett har varit bra. Han kan ju som sagt spela på vilken position som helst på vänsterkanten också.
Barcelona Barcelonito
2009-01-14 09:07
petersays

Milito kommer också tillbaka till nästa säsong. Frågan är om han inte säljs vidare. Det hoppas jag inte men det är möjligt. Henrique har sagt att det kommer besked i Februari angående hans framtid i klubben. Bästa kanske skulle vara om Caceres lånades ut nästa säsong istället.

Nyförvärv? Varför inte Zhirkov till nästa säsong? Bra ersättare/alternativ för vänsterbacks platsen och även vänsteranfallet om det skulle behövas. Barcas spelstil har han i kroppen men är ändå en annorlunda spelare än vad Barca har. Speciellt på vänsterkanten då men kanske ibland saknar farten och att utmana motståndarnas backar en mot en.

Då finns det ju en defensiv och en offensiv spelare precis som vi en gång hade i Belletti/Oleguer och Gio/Sylvinho.

Zhirkov skulle acceptera bänken i Barcelona.
Barcelona Barcelonito
2009-01-14 08:57
FCBMessi_10

Och att Barcelona måste betala €57 miljoner till tv företaget Sogecable som hade stämt Barcelona. Haha tråkiga nyheter men pengarna påverkar inte Barcelonas ekonomi så mycket enligt Laporta då 2 andra parter har tagit på sig ansvaret att betala summan.
Barcelona el Flaco
2009-01-14 08:56
I länktipset finns listan över Atléticos uttagna trupp till matchen mot oss ikväll. Noterbart är att Forlán, Maniche, Heitinga, Maxi Rodríguez och Seitaridis inte är uttagna av olika anledningar (rotationer, avstängningar och skador).
Barcelona petersays
2009-01-14 08:46
Jag instämmer med rösterna nedan ang. värvningar. Jag ser just nu inga behov av att sitta och tjafsa om ribery, villa, silva, benzema och allt sånt. Vi leder och är just nu världens bästa lag. Kommer det däremot fram att några kommer lämna laget eller om vi får några olyckliga långtidssskador, ja då är det en annan sak. Men med tanke på bredden i vår trupp just nu så tror jag vi kan försöka skugga med Atlétic-spelare i första hand och ge dem en chans att spela in sig i truppen. Väldigt många intressanta namn där.

--------

Vad tror ni om Valientes och Henriques möjligheter att komma tillbaka i sommar då? Valiente har jag aldrig sett spela, och hans lag ligger sist i tabellen. Han spelar mittback eller DM, och på de platserna har vi överflöd av spelare.

Ska Henrique in igen så måste nästan någon annan flytta på sig. Så antingen lånar vi ut Henrique ett år till eller så måste Caceres ut på lån. Lite för många mittbackar just nu, och jag vill vekrligen inte att någon av dem ska lämna laget. Marquez har gjort en riktigt bra säsong, och Puyol - ja..jag behöver väl inte säga mer?

Caceres, Pique och Henrique känns verkligen som namn för framtiden. Om 2-3 år är nog varken Marquez eller Puyol startande i vår elva.

Hoppas Crosas nästa säsong går lite bättre. De gånger jag sett honom spela har han varit intressant. Men kanske har svårt att ta en plats i Barca. 2010 har vi chans att köpa tillbaka honom.
Annons: