/spanien/barcelona/forum/19548.aspx/spanien/barcelona/forum/19548.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-01-15 23:41
Tror fan att Savila själv tackar jag till en sådan deal. Det man ska ifrågasätta var varför han köptes överhuvudtaget? Var det för att man i honom såg en spelare som skulle ta Madrid till nya höjder eller var det för att det var kul att jälvlas med Barcelona? Prestige? Ville ens tränaren ha honom?
Barcelona J.Gamper
2009-01-15 23:38
Saviolas flytt till Real Madrid kändes ju knappt ändå. Han är ingen stor spelare direkt. Självklart skulle han tacka ja till Real Madrid... i det läget.
Barcelona Rambla
2009-01-15 23:33
Valdebebas:

Du kan ju ställa dig frågan varför Saviola konstant vägrar att acceptera att bli utlånad eller såld trots utebliven speltid i Madrid. Något säger mig att han gärna sitter ut kontraktet och nöjer sig med ett eller annat inhopp så länge lönen rasslar in på kontot varje månad. För skulle han gå med på att bli såld så handlar det max om 1/3 av nuvarande lön.
Barcelona tarrak
2009-01-15 23:30
Förtår inte hur man skall kunna gå och lägga sig nu när både Calderon och Kaka är på väg bort. Vilken dramatik! Nåväl, bona nit culés!
Real Madrid Valdebebas
2009-01-15 23:29
el Flaco

Du har inte tänkt tanken att bli erbjuden för Real Madrid bara det är för bra för att tacka nej till? I synnerhet då man är på utgående kontrakt och icke-önskvärd i sin nuvarande klubb.

Att han tjänade mer än Robinho säger inte speciellt mycket då Robinho inte var en av de bättre betalda.

Sedan tror jag inte att du är avundsjuk, dock har jag fått intrycket av att Saviola var omtyckt i Barcelona trots den uteblivna succé folk väntade sig i samband med att han kom. Han sa ju även att han ville vara kvar och kämpa till sig en plats i laget sin sista säsong trots att han fått veta att han skulle sitta på läktaren om han blev kvar.

Tro inte att jag förväntar mig att någon ska känna sympati för Saviolas beslut. Inte alls mitt budskap, tvärtom, att flytta mellan respektive klubbar är oförlåtligt oavsett spelarens situation i klubben.
Barcelona Rambla
2009-01-15 23:20
Ämne: Rambla

De pengarn....
Tror du verkligen att gubbtjuven snor åt sig alla pengarna själv? Visst, det skulle absolut inte förvåna mig precis.
Barcelona Cape
2009-01-15 23:19
Räknaden just ut medelåldern i Milan (inklusive en del unga talanger som nästan aldrig spelar): 30.46428.... :P
Barcelona tarrak
2009-01-15 23:16
Rambla

De pengarna finns inte längre i Milan, då pappa Berlusconi har hål att täta. Lägg därtill, att Beckham med Milan-mått mätt, är en pojkspoling som knappt är torr bakom öronen. Nej, ett och annat lån av någon föredetting från MLS är framtidens melodi i Milano.
Barcelona Cape
2009-01-15 23:12
Rambla

Man måste ju kunna säga att han har åldern inne i alla fall.
Barcelona Rambla
2009-01-15 23:10
tarrak:

Det skulle inte förvåna mig om man köper loss Beckham från hans jättekontrakt av jänkarna med hjälpa av pengarna från försäljningen av Kaka. En man för framtiden. :D
Barcelona Cape
2009-01-15 23:09
Om nu Calderon avgår inför sommaren, så kan det bli en väldigt jobbig omställning för Real.
Barcelona Rambla
2009-01-15 23:08
Ämne: Rambla

Jag har a....
Hehe, jaa. :)

Vad fan har Calderón egentligen gjort? Något om att han myglat vid någon omröstning som handlade om att få en budget godkänd, sägs det. Han har tydligen även utnyttjat ultras som tystat ner socios som försökt säga sin mening på något möte. Vilken cirkus.
Barcelona Cape
2009-01-15 23:05
Man kan dra hur många rutinerade gossar som helst, Galliani hugger direkt!
Canaletes
2009-01-15 23:04
Rambla

Jag har alltid tyckt att Larsson skulle vara den ultimata nyförvärvet till Milan. Snacka om rutin då :P
Barcelona Cape
2009-01-15 23:03
Seriöst, det skulle inte förvåna mig ett dugg om han gick till Milan. De behöver ju en vänsterback också eftersom Jankulovski är tänkt att spela vänstermitt.
Barcelona tarrak
2009-01-15 22:56
Ämne: Ämne: Det kom....
Där behövs nog inga tips. En 35-årig brasse på fri transfer, måste vara Gallianis våtaste dröm. ;)
Barcelona I Lujan
2009-01-15 22:52
kul bild.
Barca slaktar dom en och en:-D
Barcelona Rambla
2009-01-15 22:51
Ämne: Det kommer sluta med....
Någon har nog tipsat Galliani att Sylvinho går som Bosman till sommaren. Då slår Galliani till. ;)
Barcelona Rambla
2009-01-15 22:51
Ghazza:

Det kan de ju få tro i sin lilla drömvärld. Det är visserligen inte första gången Milan avundsjukt blickar åt Barcelonas stjärnspelare. De var desperata efter Rivaldo under flera säsonger, samma med Ronaldinho. Visst, vi sålde båda men det var när klubben verkligen ville göra sig av med spelarna. Messi är fostrad i Barcelona, han vill ingen annanstans själv och klubben vill verkligen inte göra sig av med honom.
Barcelona Cape
2009-01-15 22:50
Varför inte värva Guardiola när dem ändå är igång? :)
Barcelona tarrak
2009-01-15 22:49
Det kommer sluta med att man värvar Sylvinho. Milan kan aldrig få nog med rutin.
Barcelona Cape
2009-01-15 22:47
J.Gamper

Har inte sett några matcher men han har tydligen spelat 6 från start + 1 inhopp (inga mål).
Barcelona Ghazza
2009-01-15 22:46
Ämne: Milan funderar verkl....
Hehe, det roliga är att Milanistas på fullaste allvar tror att en övergång av Messi är trolig.
Barcelona J.Gamper
2009-01-15 22:45
Nån som vet hur det går för Crosas i Celtic då?
Barcelona tarrak
2009-01-15 22:42
Ämne: tarrak

Ja just de....
Det stämmer. Vill Barcelona köpa tillbaka Crosas inom de närmsta två åren, så behöver man inte betala mer än €2 miljoner.
Canaletes
2009-01-15 22:41
synd att Calderón avgår, det var så kul att ha han som rival :P
sebbaa
2009-01-15 22:37
Kanske det skapar ett nytt kaos i Madrid nu om Calderon skall avgå? Knappast. Men synd att det skall gå till såhär, och sluta såhär.

Förövrigt gonatt.
Barcelona Cape
2009-01-15 22:31
Rambla

Skön bild :)
Barcelona Cape
2009-01-15 22:30
tarrak

Ja just det, glömde helt bort Lyon där. Tänkte bara på hans nuvarande transfer till Celtic. Det finns väl någon slags klausul som säger att Barca får köpa tillbaka honom va?
Barcelona Rambla
2009-01-15 22:24
Äh, en spelare av Kakas kaliber ska fan inte spela i en klubb som Man City. Aja, det är väl jag som bara är gammalmodig antar jag.
Annons: