/spanien/barcelona/forum/19547.aspx/spanien/barcelona/forum/19547.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culéé
2009-01-17 11:06
Skulle sitta fint om Keita fick starta/komma in och göra mål, en liten present för hans födelsedag igår! =)
Många delar av Barcas spel har förbättrats sens Guardy tog över, men den bästa tycker jag är att vi utnyttjar våra hörnor framförallt, och inlägg som bara flyger inåt.
Det tycker jag är positivt.
Barcelona kallesiete
2009-01-17 10:57

west,
Låter gytt. Sanchez hade ändå inte tatt en plats, som vi alla vet. Milito har jag svårt att se peta Puyol/Marquez också.

3 pinnar ikväll!
Barcelona Viva El Messi
2009-01-17 10:54
Grattis Keita!
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-17 10:41
Ja du, Kalle, jag tror alla utom Milito är tillgängliga. Víctor Sánchez är tveksam men, vem bryr sig? :D

BAAARCA

Keita fyllde väl 29 igår?
BAAARCA
2009-01-17 10:40
Idag vinner vi cules! och vill säga grattis till Seydou Keita fyller 29 år!
Barcelona kallesiete
2009-01-17 10:21

Boys, hur ser det ut på skadefronten?
Har vi alla spelare tillgängliga ikväll?

Hoppas på en riktigt rolig match där de spelar ut. :)

Barcelona chonchocorito
2009-01-17 08:30
Då var det dags för match ikväll. Förhoppningsvis om 12h leder vi med 1 elr 2 mål.
Hoppas laget tagit lärdom av osasuna matchen, att inte slappna av oavsett motstånd.

VISCA
Barcelona AlexC
2009-01-17 04:09
Puerta'ns demokrati och så...

Tack Akram för din comeback. "så hederligt som en klubb av Real Madrids dignitet kräver."
Real Madrid ô Fenomeno
2009-01-17 01:41
Jodu, man skämdes då, var tvungen att vända bort skallen många gånger under klassikern.
Pereas på Messi var nästan i klass med Diabys på Sneijder i träningscupen på försäsongen... Tragiskt att såntdär händer.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-17 00:45
Ja den tacklingen var sjuk. Men han fick även många idiotiska sparkar/stämplingar av madridspelarna. Hoppas ni tyckte samma sak där bara.
Real Madrid Zizoo
2009-01-17 00:29
Ämne: Måste bara säga en s....jag håller med dig. Messi får man bara inte röra, världens i särklass bästa fotbollspelare.
och jag tycker att dommarna borde vara mer bestämda i såna läge, man vet att man försöker bara skadda Messi med sånda idiotiska tacklingar.

Real Madrid Sherko
2009-01-17 00:20
Måste bara säga en sak, Perea´s tackling mot messi, fifan alltså.....sjukt att han inte fick rött kort direkt. Det där kallas fan inte fotboll, jävla idiot.
Även om jag är ett madridfan, som gärna skulle vilja se er tappa poäng så blev jag lite förbannad när jag såg den tacklingen, tur att det inte blev något allvarligt utav det.
Barcelona Exclusive
2009-01-16 22:47
Verkar inte som att någon nämnt det men våran Henrique gjorde idag 1-0 målet i 6-0 segern mot Frankfurt. Förvisso en träningsmatch men ändå :)
Barcelona Rambla
2009-01-16 22:35
Delarocha:

Kanske inte hans främsta styrka men det är faktiskt hans krossbollar och att kunna driva framåt med bollen under kontroll, är några av hans egenskaper som värderas av Pep. Sen att Piqué inte fått just det att stämma i alla matcher är en annan sak.
Barcelona Messi-Barca-10
2009-01-16 22:34
Pique som är en stabil back med härliga krossbollar gör en aning fel när det gäller spelet.Pique passar målvakten för mycket och vid fel lägen, han sätter press på målvakten så han (pinto,valdes,jorquera)måste skjuta iväg bollen, för att motståndarens anfallare pressar genom tiden dom vinner på passningen till målisen. pique är bra och har en ljus framtid, han kan stå mycket för barcas vinster i framtiden tillsammans med Caceres.
Barcelona BeautifulBarca
2009-01-16 22:33
Delarocha RIP Puerta

Måste säga emot dig. Tycker hans styrka ligger just i det. Dessutom är han rätt duktig på att positionera sig och på att nicka. Hans svaghet är utan tvekan kvickheten. Alltså snabbheten och vändningarna. Därför ser jag framtida Puyol och Marquez i Cacaeres och Pique. Vi måste göra oss av med Milito. Han var en drömvärvning innan han kom, men nu tror jag inte det finns en chans att han återfinner sitt gamla jag. Dessutom har vi så många backar. Jag är sugen på att se vad våran Henrique går för.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-16 22:27
Ämne: Finns inga starka be....
United_europe; Piques styrka ligger ju knappast i hans långbollar som du påstår.
Barcelona Rambla
2009-01-16 22:04
Martin Cáceres lär väl aldrig i framtiden behandla en boll som Marquez gör men det är just bollbehandlingen, att vara bekväm med bollen och att snabbt kunna spela upp bollarna i mitten som han behöver förbättra. Jag är övertygad om att Pep visste detta när han så ivrigt ville värva honom i somras. Så därför lär Cáceres få tid på sig att förbättra detta. Det vi får avvakta är hur pass mycket tålamod han själv har.
United_Europe
2009-01-16 21:49
Ämne: United_Europe
Här ä....
tack
United_Europe
2009-01-16 21:49
Ämne: United_Europe

Ja....
ok låter bra. för i mina ögon skulle jag faktist priotera han som backup före pique. vistt kanske låter lite bittert med tanke på att pique har ett förflutet i utd men tråkigt nog för honom är han som en viss ung rio ferdinand och det är problem med koncentration och kan se en aning loj ut även om han har en underbar spelstil som en modern back med underbara långbollar som skulle göra xabi alonso avundsjuk. medans caceres spelar enkelt fast är otroligt svårpasserad och en otroligt mognad i spelstilen. helt enkelt en ny Puyol känns det som
Barcelona Blaugrana93
2009-01-16 21:47
United_Europe
Här är en länk till highlights från matchen i förrgår. Där kan du se Caceres insatser;).
Barcelona BlueRed.
2009-01-16 21:44
United_Europe

Han har själv sagt att han trivs. Han har också sagt att Barcas spelsystem är inte det lättaste och komma in i och att han kommer ge det tid.
Barcelona Blaugrana93
2009-01-16 21:42
United_Europe

Ja, han har fått snålt med speltid denna säsong men uruguayanen var med och spelade hela Copa del Rey matchen mot Atl. Madrid igår faktiskt. Gjorde en hyfsad match där han slarvade lite för mycket i första där han gav Atletico en riktigt farlig målchans. Men i andra halvlek höjde han sig och gjorde bl a en briljant brytning på Aguero som annars skulle kommit fri med Valdes.

Tror att han kommer få mer och mer speltid i vår, med cup-, CL- och ligamatcher som tvingar Guardiola att rotera och ge speltid till Caceres.
Barcelona D_ALVES_20
2009-01-16 21:42
Jag hoppas verkligen och vill se det underbara barca vinna trippel, de kan göra det men mycket hänger på spelarna och tränaren. Om Barca lyckas med det, då jag är en av de lyckligaste fotbollsfans. För nyligen jag var i Nou Camp och såg El Classico, och jag vet vad Barca går för. Och det skulle vara otroligt skönt för mig att se de vinna trippel, för i samma säsong jag såg Barca live.

Jag hoppas på trippel dag efter dag för det, de kan fixa det men inget är säkert. Jag har aldrig någonsin sett Barca spela bättre än så som ett vinnande lag, visst under säsongen 05/06 då Barca erbjöd mycket underhållning men inte lika effektiva som idag. Men om det skulle hända, då bättre än så kan ALDRIG bli.
United_Europe
2009-01-16 21:34
tjena killar! united fan här , ni vet dom som har en viss paul scholes som gjorde mål mot barca, haha , skämtar. nu till saken. jag bara undrar hur det har fått för martin caceres för er under säsongen. min brorsa som är ett barca fan har klagat och sagt att han aldrig fått speltid. konstigt med tanke på den supertalangen (i mina ögon) han är. senast jag hörde från brorsan sa han att caceres är på väg bort. är detta nåt han jävlas för att få mig glad (tänker på om han skulle komma till united) eller är detta nåt man som man säger i england, "Total and Utter Shit"
Barcelona el Flaco
2009-01-16 21:30
BeautifulBarca/

Maradona avundsjuk på Messi? Du måste nog ha missat alla de gångerna Maradona hyllat Messi och sagt att han önskar och hoppas på att Messi blir bättre än honom (länktips). Senaste gången han sa det var endast för tre dagar sen. Det är bara medierna som försökt måla upp en bild över att det ska vara någon beef mellan de två, något som inte är i närheten av sanningen.
Barcelona BeautifulBarca
2009-01-16 20:40
Visste jag inte heller. Idiotiskt helt klart! Är lite tveksam mot Maradona så klart. Känns lite som att han alltid är avis på Messi och är rädd för att någon annan spelare ska under hans livstid ta över rollen som "Världens bästa spelare genom tiderna".

Jag menar, om han nu inte tycker Ronaldo är bättre så är det väl bara att vägra rösta? Han vill kanske rädda sitt ansikte gentemot Messi?
Barcelona Miggee
2009-01-16 20:32
Visste verkligen inte att det fanns såna regler.

Länktips.
Barcelona Mojito
2009-01-16 20:08
Ett starkt uttalande från pep angående behandlingen av Messi i cupen.
Han var ju också borta från träningen igår med en befarad ankelskada.
Länktips
Barcelona BeautifulBarca
2009-01-16 20:02
Finns inga starka bevis än som jag vill lägga upp här, men allt pekar på det.

Ni kan glömma att City kommer sälja Robinho ens för €60m. Finns inte en chans. De gör allt för att få tag på så många storspelare som möjligt och då kan ni lita på att de gör ALLT för att behålla dem när de väl har fått dem. Pengar verkar inte vara några problem för den klubben längre.
Annons: