/spanien/barcelona/forum/19546.aspx/spanien/barcelona/forum/19546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-17 14:15
Ämne: På tal om övergångar....
hahah jag undrar också vf han kallas så har kollat på bilder för att kanske se någon likhet men det finns inte... snälla den som kan svaret så berätta :)
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-17 14:14
tror inte Tevez hade varit en bra kandidat till vårat anfall... som sagt vi har redan bra anfallare och om det ska vara en ersättare till Henry så tror jag inte Tevez är rätt man för jobbet ;)
Barcelona Blaugrana93
2009-01-17 14:09
På tal om övergångar, vad tycker ni om detta?

Har en annan fråga också, av vilken anledning kallas Xavi för Humphrey Bogart egentligen?
Barcelona Caol Ila
2009-01-17 14:05
Blir nog lite whiskey till matchen i kväll.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-17 14:03
The Reporter

Amatör och amatör, Arabiska ligorna håller bättre standard än vad Allsvenskan gör. Egypten som är Afrikas bästa land har riktigt bra spelare.
Barcelona The Reporter
2009-01-17 13:58
Tänk er övergångarna i arabiska ligorna :D
En amatör spelare kanske är värd mer än Tex iniesta är här i Europa,
Barcelona Relay*
2009-01-17 13:55
Hetfield vart får du ifrån att småklubbar skulle konka?? tänk dig hur välkommet det skulle vara för en småklubb rent ekonomisk om någon bjuder 500 miljoner för en enda av klubbens spelare?
Barcelona Relay*
2009-01-17 13:53
Tänk er i förlängningen då stenrika klubbar i PL med stenrika arabiska ägare börjar att bjuda på varandras spelare. då är plötsligt 3 miljarder för en spelare inte särskilt mycket.
Barcelona Culéé
2009-01-17 13:51
The Reporter

Snacka om att deras land har en "finanskris". Herregud hur mycket pengar har dom egentligen?
Barcelona The Reporter
2009-01-17 13:48
Abu Dhabi & CO kan inget om fotboll, bryr sig bara om pengar ,,
Barcelona The Reporter
2009-01-17 13:46
Barcelona Culéé
2009-01-17 13:45
Pep.G

Visst Tottenham värvar inte spelare som Kaka och Robinho, men att ha en hel startelva som är STJÄRNSPELARE, och då menar jag Buffon målvakt, en 10 stjärnig backlinje osv så kommer det inte funka.
Barcelona Doce
2009-01-17 13:45
Håller med sebbaa helt och hållet,det skulle vara bra med ett lönetak inom fotbollen
Barcelona Pep.G
2009-01-17 13:43
Culéé

Det är verkligen inte samma sak. Tottenham värvar inte Robinho och Kaka på 6 månader.

Går Kaka till City, tror jag att nästa man dit blir Buffon.

Barcelona Pep.G
2009-01-17 13:40
el Flaco

Varför inte Valdes ?

Det är på väg mot ett Kryss, men en fast situation i slutet av matchen där Valdes går upp och nickar bollen i mål ändrar matchbilden (!) =D

sebbaa

En fantastisk idé. Har inte tänkt på det innnan faktist..
Barcelona Culéé
2009-01-17 13:38
Hetfield

Det finns ett par idioter som tar pengarna istället för att president för en klubb, hade vi gått 50 år tillbaks hade det här inte vart ett problem. Ingen chans att någon klubb kan buda upp till så mycket som City gör. Men nåja.. själv tycker jag inte att City kommer bli bra trots att dom värvar storspelare, titta bara på Tottenham.

* Vi alla sitter och snackar om att MESSI kanske flyttar till City, men var det inte så att dom också hade Henry i tankarna?
Barcelona DM1982
2009-01-17 13:37
Ämne: Tänkte bara frågom o....
Visst ser man om man sitter högst upp men om du ändå ska åka hela vägen till Barcelona ska du satsa på lite bättre biljetter. Köp i alla fall mellansektionen, där ser man riktigt bra. De bra platserna kostar kanske lite för mycket men om man snålar in på allt (flyg,boende,ätande mm) och satsar allt på biljetterna så kommer du säkert tycka att det är värt. Det finns en stor risk att du blir besviken om du köper en biljett högst upp.
sebbaa
2009-01-17 13:37
Kanske dags för lönetak? :)
Barcelona Hetfield
2009-01-17 13:34
Fyfan, att inte FIFA eller så försöker göra något åt saken, att Man C budar över 1 miljard för Kaka kommer att göra det helt omöjligt att värva storspelare i framtiden.
Vi kommer att se spelare med skyhöga löner, och små klubbar kommer att gå i konkurs.

Gör något åt saken!
Barcelona Culéé
2009-01-17 13:33
FooTBaLL

Man kan förstå Kalou och Malouda men aldrig att deras bästa striker Anelka lämnar, inte till City iaf.
Alla dessa pengar förstör fotbollen.. de blir bara tråkigare och tråkigare.
FooTBaLL
2009-01-17 13:25
Senaste nytt från Man.City BigBank: Chelsea bjuder City på Anelska,Kalou,Malouda och en back plus £15miljoner för att få Robinho till Chelsea. som någon sa här inne förut "City har totalt destabiliserat fotbollsvärlden i och med alla sina miljarder" /:
Barcelona Doce
2009-01-17 13:22
Tänkte bara frågom om det är någon har som har varit på Camp Nou och suttit längst upp?Ska nämligen dit till våren och se på Barca-Sevilla och undrar om man ser i princip någonting där uppe eller om man ska sitta där nere.
Barcelona el Flaco
2009-01-17 13:14
Ämne: Intressant det här. ....
Med tanke på vår målproduktion lär det inte dröja länge innan någon gör det 5000:e målet. Själv hoppas jag på att en hemmason gör det målet, som Xavi eller Puyol (!).
Barcelona BlueRed.
2009-01-17 13:07
Intressant det här. Vem kommer göra mål nr 5000? Har en känsla av att lejonet kommer vara hungrigare än någonsin då.

*Länk
Barcelona Tompa
2009-01-17 13:05
,en om vi lämnar City och Messis högst eventuella flytt, hur slutar kvällens match? Seger med 2-0 eller 3-0 känns realistiskt.
Barcelona Rambla
2009-01-17 13:03
Laportas mandat går ut sommaren 2010 och inte 2011.
Barcelona Tompa
2009-01-17 13:02
Hetfield:
Jag säger inte att Messi KOMMER att göra det men man är enligt mig naiv om man tror att det är uteslutet så som fotbollen håller på att utvecklas.

En sak lärde jag mig efter Figo affären - lita ALDRIG på spelare när de sägar att de inte har någon som helst avsikt att lämna. En del menar vad de säger, andra inte men ta för guds skull inget för givet. Just vad gäller Messi tror jag ändå sannolikheten at han lockas bort från Barca är liten men i dagens värld UTESLUTER jag ingenting. Messis utköpesklausul betalar araberna lika lätt som vi betalar en dagens lunch.
Barcelona Saman.
2009-01-17 13:01
Jag förstår inte logiken i att man ska ta tillbaka Henrique och låna ut Caceres. Faktum kvarstår att vi fortfarande har för många backar i laget. Vad spelar det för roll om Henrique och Caceres byter plats? Kommer bara bli samma historia för Henrique, lite speltid etc. Någon måste helt enkelt säljas och tyvärr blir det Milito i mina ögon.
Barcelona Hetfield
2009-01-17 12:53
Kan inte fatta att vissa snackar om att Messi skulle dra till Man C, förlåt men förstår ni ens hur korkat det låter?

Att Kaka skulle flytta är inte omöjligt då Milan behöver en hel del nya spelare , och att Kaka har gjort sitt i Milan, tror inte att han kommer att nå samma nivå som förrut i Milan tröjan
Barcelona Blaugrana93
2009-01-17 12:52
I en artikel jag hittade idag, påstår Marca att Barca ska låna ut Caceres och ta tillbaka Henrique nästa säsong.
Annons: