/spanien/barcelona/forum/19533.aspx/spanien/barcelona/forum/19533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culéé
2009-01-17 16:46
Jr. Honken

Omöjligt att veta vilken startelva det blir, han roterar hela tiden! =)
Barcelona BlueRed.
2009-01-17 16:46
Jr. Honken

Pep släpper laguppställningen 1 timme innan match.
Barcelona Jr. Honken
2009-01-17 16:41
Någon som vet vilken laguppställning Pep kör idag?
Barcelona Blaugrana93
2009-01-17 16:26
Barcadinho. och el Flaco//

Tack för svar om smeknamnet på Xavi.
Barcelona Mojito
2009-01-17 16:08
Angående sjuka summor...
Nu verkar Barca vilja förnya Messis kontrakt, och även om det inte nämns något om "hotet från shejkerna" så kan man ana att man vill försäkra sig om att guldklimpen inte blir föremål för spekulationer.
Länktips
Barcelona el Flaco
2009-01-17 15:59
Under VM 2006 var det den spanske TV-kommentatorn Andrés Montes som kallade Xavi för Humphrey Bogart och även han som gillade att diskutera filmen Casablanca och andra kända popfenomen under matcherna. Han hade smeknamn för nästan alla spelare. Några exempel är "Tiburón Puyol", "Deco Decodificador", "Arquitecto Cesc Fábregas" och "el dulce Iniesta". Montes har även sagt att Barcelonas hymn är för fotbollen vad Rolling Stones Satisfaction är för Rock and Roll.
Barcelona Barcadinho.
2009-01-17 15:45
Allt detta med enorma summor i PL och fotboll.
Man måste göra något åt detta.

När Frankrike var ordförandelandet för EU, så försökte idrottsministern och göra en ändring.
Han vill att alla pengar som strömmar in i PL ska vara med garantier. Idag är det så att pengarna tas som lån, utan några säkra garantier. Till och med stora investerare ger pengar ibland i form av lån till klubben. United t ex verkar ha mycket pengar från de amerikanska ägarna, men egentligen ligger i skuld runt 700 milj euro. Chelsea står också med stora skulder. Leeds united är ett exempel på hur fel allt kan gå. De spelade semifinal mot Valencia i CL 2001, men nu i liga 1 och sålde massa med spelare för att slippa konkurs.
Jag läste nånstans att Valencia var tvungna o betala omgående 50 milj euro för en dryg månad sen till kronofogden för att slippa konkurs. Barca och Real var också tvungna och sälja mark tillhör klubben för byggsföretagare och dyl för att täcka stora skulder.

Det är ett stort ekonomiskt tryck i de tre stora ligorna och andra klubbar.

EU, Fifa, Uefa och lokala förbund måste se till att bubblan inte exploderar till slut.
Sporten är för viktig för måna miljoner.

Det finns många olika sätt att bromsa utvecklingen, men det är svårt.
Det påminner globala miljöproblem. Vissa saker förstör miljö, men å andra sidan cirkulerar de mycket pengar och politisk makt. Och det blir inte lätt och ändra saker och ting då.

Henry ut och Ribery (Silva) in -
välkommer jag på en gång.

Xavi fick nicknamnet humphy Bogart från en spansk journalist som gillar skådespelaren och filmen Casablanca (tråkig film tycker jag, men en gamal klassiker). I filmen säger Bogart en väl känd mening "Play it again, Sam" som journalisten omvandlade till "play it again Xavi" :)
Barcelona el Flaco
2009-01-17 15:35
Guardiola och Aguero har medverkat tillsammans i en reklamfilm för Nike där de tränar ett gäng ungdomar i Brasilien. Ganska skön att se Pep med en megafon i handen när han skriker ut intruktioner. Undrar om det är så det ser ut när Barcelona tränar?
Barcelona Blaugrana93
2009-01-17 15:29
Har en fråga som kanske inte hör hemma här, men jag funderar på at se PSG-Marseille i mars när jag ändå är i Paris. Och jag undrar om vad ni tror en hyfsad biljett kostar och hur smart är det att gå där med en Marseille-halsduk med tanke på huliganer och sånt?
Barcelona Pep.G
2009-01-17 15:24
Doce

Valdes

Alves-Puyol-Marquez-Abidal

Yaya

Xavi-----Keita

Messi----Etoo----Henry
Barcelona Pep.G
2009-01-17 15:23
Criff

Han blev köpt till Barca som en högerytter om jag minns rätt...

BlueRed.

Om det är därför han vill lämna Man utd så vet jag inte vad han ska göra här ?
Barcelona Doce
2009-01-17 15:18
Hur tror ni startelvan ser ut ikväll?
Barcelona BlueRed.
2009-01-17 15:14
Pep.G

Anledningen till att Tevez inte är nöjd i United är just för att han har fått sitta på bänken en hel del denna säsong. Jag kan inte se varför han skulle trivas mer på Barcelonas bänk, förutom då att den ser klart skönare ut än den på Old Trafford.
Barcelona Criff
2009-01-17 15:00
Pep.G, Hleb var offensiv mittfältare/släpande forward i Arsenal. Inte högerytter.

Sen tycker jag också Hleb är överflödig och om jag hade fått välja mellan Ribery & Hleb vinner självklart Ribery.

Hoppas också vi vinner CL denna säsong då kommer nog Henry avsluta sin karriär där.
Tror inte han har ork att slita i ett år till för en CL titel.
Hade varit perfekt att sälja av honom till USA eller till Man C och satsa allt på Ribery.
Villarreal Grande Messi!
2009-01-17 14:56
Vi bör ju mönstra starkast möjliga elva ikväll, vilket innebär ett mittfält med Yaya, Xavi och Iniesta. Varför spela Gudjohnsen när vi har Iniesta. All respekt åt Guddy som gjorde mål senast men det var ju Iniesta som låg bakom det. Anfallstrion med Henry, Eto'o och Messi. Backlinjen är självskriven.
Barcelona Pep.G
2009-01-17 14:54
Vi säger så här. Får Henry sin efterlängatde CL-titel iår så är chansen stor att han lämnar nu på sommaren.

Tevez är en bra ersättare. Dessutom är han en sådan spelare som kan acceptera bänken... Men känns det inte bara som att det bara är ett rykte.

Kommer inte Tevez så måste man medge att jag är jävligt svag för Silva. Hans spelstil passar Barca =)

Angående Hleb, så tror jag att han köptes som en reserv till Messi. Han var högerytter i Arsenal, en rätt duktig sådan också.

Kommer Silva till Barca ökar chansen för Bojan att få spela. Tänk så här, skadar sig Etoó nu så kommer Henry in centralt och Iniesta/Hleb går ut på vänstersida, men nästa säsong om det inte finns någon Henry, och det enda som finns är en Silva som INTE kan spela centralt, då är Bojan det enda alternativet..:P

Barcelona FCBMessi_10
2009-01-17 14:36
Ämne: FCBMessi_10

Det f....
javisst... en ung Silvinho hade varit perfekt!! jag tror att Clichy hade varit perfekt för jobbet men Lahm hade inte heller varit fel:)
Barcelona Blaugrana93
2009-01-17 14:33
FCBMessi_10

Det finns ju många världsbackar som man kan köpa in t ex, Lahm, Taiwo, Marcelo etc. Men enligt mig tycker jag man ska satsa på någon yngre kanske lite mer okänd med mycket potential. Finns väl antagligen många bra sydamerikanska vänsterbackar som spelar likt den forne Sylvinho.
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-17 14:27
tänkte ta upp ämnet om vår framtida vänsterback... vad tycker ni ska vi köpa en ny vänsterback??? och i så fall vem???
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-17 14:23
Ämne: Blaugrana93//

vi ....
Ribery hade nog funkat :) Aguero hed stoppat utvecklingen för våra talanger men jag hade inte blivit besviken om vi hade köpt honom för han är en spelare med extremt mkt potential... men du har helt rätt ang att våra egna produkter inte kommer utvecklas
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-17 14:17
Blaugrana93//

vi behöver inga anfallare vårat anfall är perfekt. Om man kollar henry,hleb etoo så är dem ca 26-30 år. Alltså kommer våra talanger kliva fram senare. Om vi ska köpa nån så måste vi sälja någon. Helst skulle jag vilja sälja hleb eller henry pch köpa in ribery. Ribery är 25 år har ca 4 år kvar där kan kan prestera som han gör nu. Sen kan alltså Gai och dem kliva fram. Men om vi köper Aguero som är 20 år eller silva 21-22 år e han. Hur blir det då med Gai,Jeffren,Pedro,Bojan?? Det kommer stoppa deras utveckling.
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-17 14:15
Ämne: På tal om övergångar....
hahah jag undrar också vf han kallas så har kollat på bilder för att kanske se någon likhet men det finns inte... snälla den som kan svaret så berätta :)
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-17 14:14
tror inte Tevez hade varit en bra kandidat till vårat anfall... som sagt vi har redan bra anfallare och om det ska vara en ersättare till Henry så tror jag inte Tevez är rätt man för jobbet ;)
Barcelona Blaugrana93
2009-01-17 14:09
På tal om övergångar, vad tycker ni om detta?

Har en annan fråga också, av vilken anledning kallas Xavi för Humphrey Bogart egentligen?
Barcelona Caol Ila
2009-01-17 14:05
Blir nog lite whiskey till matchen i kväll.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-17 14:03
The Reporter

Amatör och amatör, Arabiska ligorna håller bättre standard än vad Allsvenskan gör. Egypten som är Afrikas bästa land har riktigt bra spelare.
Barcelona The Reporter
2009-01-17 13:58
Tänk er övergångarna i arabiska ligorna :D
En amatör spelare kanske är värd mer än Tex iniesta är här i Europa,
Barcelona Relay*
2009-01-17 13:55
Hetfield vart får du ifrån att småklubbar skulle konka?? tänk dig hur välkommet det skulle vara för en småklubb rent ekonomisk om någon bjuder 500 miljoner för en enda av klubbens spelare?
Barcelona Relay*
2009-01-17 13:53
Tänk er i förlängningen då stenrika klubbar i PL med stenrika arabiska ägare börjar att bjuda på varandras spelare. då är plötsligt 3 miljarder för en spelare inte särskilt mycket.
Barcelona Culéé
2009-01-17 13:51
The Reporter

Snacka om att deras land har en "finanskris". Herregud hur mycket pengar har dom egentligen?
Annons: