/spanien/barcelona/forum/19529.aspx/spanien/barcelona/forum/19529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Neuthon
2009-03-07 12:17
okej vet inte riktigt hur gammal Henry är men det hade varit ett stort avbräck för barca att tappa honom, han är min favorit spelare i barca, före Messi(!). Ribery känns som en het kandidat till både Real och Barca i sommar, hoppas att real satsar på honom istället för CR7 när transfern öppnar igen.
Barcelona Rambla
2009-03-07 12:16
Ämne: Det skulle vara förö....
Det kan även få motsatt effekt. Både Messi och Ribery är väl spelare som ett lags anfallsspel bör byggas runt? Med två så starka spelare är det nästan oundvikligt att någon av dem, troligtivs Ribery då han hade varit ny i klubben, försvinner ur matcherna.
Barcelona Barça-fan
2009-03-07 12:15
Rambla.
Jo, mycket av det du skriver är väl sant, om inte Marquez är på plan samtidigt dvs. Sen tror jag även på att Pique fortfarande kan utvecklas till en bra back med tiden. Jag kan tycka att man kan låta Yaya - som har en underbar bollbehandling - att driva upp bollar från backlinjen och servera mittfältet/anfallet i större utsträckning än vad som sker i dagsläget.

Men vad anser du om Piques försvarsspel i övrigt som jag hade synpunkter på?
Real Madrid Jangis
2009-03-07 12:13
Det skulle vara förödande för Real om ni värvar Ribery. Jag hoppas verkligen inte dom ryktena håller en uns sanning. Ni behöver säkert inte honom nu vilket bara visar vilken stark trupp ni har men om ni får honom blir det jobbiga år framöver. För att ha honom och Messi springades på varsin kant är ju inget annat än en mardröm.
Barcelona Rambla
2009-03-07 12:10
Jag tror inte vi värvar Ribery, han blir för dyr. Det blir med all största säkerhet David Silva om värvas. Han är Peps favorit och Silva själv föredrar om han en dag lämnar Valencia, att stanna i Spanien och då helst i Barcelona.
Barcelona Tompa
2009-03-07 12:08
Neuthon:
Jag har inte sagt att Ribery kommer till sommar, kanske nästa år men redan till hösten känns osannolikt. Och den positionen är inte den viktigaste positionen vi behöver förstärka heller. Däremot tror jag att han skulle göra succé. Angående Henry tror jag han stannar 1 år till.
Barcelona Rambla
2009-03-07 12:08
Barça-fan:

Du ska få min åsikt. Peps idé är att Piqué är den av mittbackarna som ska stå för merparten av uppspelen. Detta när inte Marquez är på planen. Vad är alternativen? Puyol är inte lika bra på det som Piqué och synnerligen inte heller Cacéres. Meningen från Peps sida är nog att Piqué ska växa in i den rollen och utvecklas allt eftersom. Pep har nog inte förväntat sig att Piqué vid 21-års ålder ska vara färdigutvecklad när det gäller den biten.
Barcelona Kelkoo
2009-03-07 12:05
det står att matchen visas 00:00 på tv.nu men man vet aldrig med tv4
Barcelona Rambla
2009-03-07 12:05
Ciao-V:

Jag håller i stort sett med dig, men när det gäller de två madridistorna Sherko och Neuthon, vad har de två gjort för fel här på forumet? Neuthon är av en åsikt att det inte kan kallas en B-betonad backlinje, hans culé-"antagonist" är av en motsatt åsikt. Är det verkligen något att "bråka" om? Alltså, nu menar jag att båda två kan avsluta diskussionen och acceptera att de helt enkelt tycker olika. Jag menade inte att ta någons parti utan det var bara ett exempel på meningsskiljaktigheter som dagligen förekommer på forumet.
Barcelona Barça-fan
2009-03-07 12:04
Jag har ännu inte fått svar på mitt inlägg om Pique. Det skulle vara kul att få andra åsikter. Scrolla gärna ner lite på sidan och läs igen. Kommentarer?
Real Madrid Neuthon
2009-03-07 12:03
Tompa:
Helt klart att Ribery är en av världens bästa, men som det ser ut nu är de väl inte den positionen barca behöver förstärka på? Eller tror ni Henry lämnar i sommar?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-03-07 12:03
Det står ingenting om någon eftersändning
Barca såklart!
2009-03-07 12:02
Kelkoo//

Det står antagligen på tv-tablån?
Barcelona Kelkoo
2009-03-07 11:56
Jag tycker att Keita borde få spela till vänster i backlinjen, Sylvinho håller inte enligt mig, han ser vilsen ut.

Den här uppställningen vill jag ha idag:

Valdes
Puyol-Marquez-Pique-Keita
Xavi-Toure-Hleb
Messi-Etoó-Henry

Vad tycks?

btw kan man lita på att tv4 sport faktiskt visar matchen i eftersänding? Jag vill ju inte strunta i att streama matchen och sen inte få se den på tv heller...
Barcelona Tompa
2009-03-07 11:54
Criff:
"Jag ser hellre Ribery än Silva. Tycker Ribery är mycket mer utvecklad än Silva, mer målfarlig och mycket mer dominant".

Håller med dig, jag ser också hellre Ribery än Silva. Farhågor Att fransmannen kanske skulle ha svårt att anpassa sig till Barcas spel tror jag är överdrivet. Ribery är enligt mig en av världens bästa spelare och spelare av den kalibern tror jag inte skulle ha några stora anpassningsproblem i La Liga fotbollen.

Om Ribery sedan blir Blaugranaspelare till nästa säsong känns högst osäkert men ett anfall med Ribery, Lejonet och Messi skulle vara grymt vasst.
Barcelona Ciao-V
2009-03-07 11:54
Ämne: Äh, kom igen nu grab....Saken är ju den, att madristas verkar vara så sårbara för kritik. De klarar inte ta kritiska kommentarer mot Real Madrid. Det är därför de har stängt Puerta för icke medlemmar. Däremot är de rätt bra på att kommentera andra lag i andra forum.
Jag tycker att det är rätt att de känner sig påhoppade i andra forum. Så blir det när andra inte kan kommentera vad som skrivs i Puertan.

Lite pinsamt är det för moderatorer som skyddar 16-åringarna som får skriva i princip vad de vill om andra lag utan att få bemötande argument.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-03-07 11:53
Sänder FCBonline.tv Matchen ikväll
Real Madrid Neuthon
2009-03-07 11:51
Barca såklart!//
Beror helt på åsikter, tror inte "b-betonad" är ett riktigt svenskt ord så det finns ingen klar sanning i om spelare som sitter på bänken är "B-betonade spelare"
Tycker vi lägger ner den diskussionen nu, finns viktigare saker att diskutera .
Barca såklart!
2009-03-07 11:45
Neuthon//

b-betonade spelare är ju spelare som sitter på bänken också.
Barcelona Tompa
2009-03-07 11:45
Håller med Rambla. Bry er inte om tramsiga Madidistas som bara vill provocera.

Utgången av kvällens match? Seger krävs, fixar vi det? Ja, det gör vi, seger med 2-0 eller 3-1. Ser gärna att man håller nollan, det behövs efter några matcher med riktigt svagt försvarsspel.

FORCA BARCA!
Real Madrid Neuthon
2009-03-07 11:40
Tumme upp till Rambla, (Om det hade varit en Youtube-kommentar) :D
Real Madrid Neuthon
2009-03-07 11:39
Isåfall har vi helt olika uppfattningar om vad som är en b-betonad backlinje. Som jag ser det har ni ingen i backlinjen som inte brukar vara på plan eller sitta på bänken.
Barcelona Rambla
2009-03-07 11:35
Äh, kom igen nu grabbar (och flickor). Sluta gapa så fort en madridista kommer in och skriver något. Forumet är öppet för alla så det är bara att gilla läget. Det finns ingen anledningen att spy galla så fort de skriver ett inlägg, speciellt om det inte ens är provocerande. Alla får ha åsikter och bara för att man har olika sådana behöver man inte bli irriterad eller be dem dra från forumet.

Vi älskar alla fotboll. Lite mer tålamod och respekt mot varandra kanske borde vara på sin plats?
Barcelona La Pasion
2009-03-07 11:34
In med Sylvinho! Tycker han får spela för lite. Är det åldern som spökar? I någon match fick Puyol lira till vänster. Är inte det lite konstigt? Puyol är världens bästa back, men mittback.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-07 11:32
Neuthon

Klart det är en B-betonad backlinje. Tänk först, skriv sen.
Real Madrid Neuthon
2009-03-07 11:28
Ämne: Herregud vad många m....
Jag har aldrig sagt att denna backlinjen är er ordinarie. Läs igen och kommentera om du är seriös.
PS jag har aldrig sagt att jag är lika smart som Newton... Neuthon och Newton är ganska olika förövrigt beroende på hur man uttalar det.
Barcelona Riiio!!
2009-03-07 11:20
Dani Alves, Puyol, Marquez, Abidal är våran bästa backlinje.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-07 11:15
Herregud vad många madridistas är här och jävlas. Vart var ni när vi hade 12 poängs försprång?

Neuthon

Du är verkligen inte lika smart som Newton. Tror du att Puyol på högerbackspositionen, Sylvinho på vänsterbackspositionen och Piqué i mitten är vår ordinarie backlinje?
Real Madrid Sherko
2009-03-07 11:12
Oha789

Madrid derbyt visas på tv4sport.
Barcelona Oha789
2009-03-07 11:11
Vilken match kommer vissas i tv om nu båda lagen spelar samtidigt.
Annons: