/spanien/barcelona/forum/19526.aspx/spanien/barcelona/forum/19526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pedro_27
2009-02-06 14:03
Är det någon som vet var matchen spelas Spanien-England?

Messi ska starta på söndag inget annat än de!!! :D
Barcelona Jr. Honken
2009-02-06 13:59
Såg bara första halvlek igår, men jag hörde att Barca vann med 2-0. Bojan var riktigt bra under första. Har faktiskt varit lite tveksam till honom, men inte nu längre! Har även varit tveksam till Marquez comeback. Det såg faktiskt lite knackigt ut i början av matchen mot Mallorca också, men ett riktigt snyggt frisparksmål fick vi ju se av honom. Fick nästan en känsla av när Ronnie när jag såg det målet. Kul också att vi vann UTAN Messi. Det får kanske tyst på alla Madridistas som säger att vi är beroende av honom.

Hörde om Sneijders uttalande. Väldigt konstig kommmentar. Han vet ju själv att det inte är sant! :S Casillas är ju iaf smart. Han säger "Vi är lika beroende av Robben, som Barca är av Messi". Bra sagt.

Kul för Busquets och Pique att bli uttagna till en A-landskamp också! Tycker verkligen att båda förtjäner det. Dem har spelat riktigt bra genom säsongen. Specielt Busquets, tycker jag!
Barcelona Saman.
2009-02-06 13:40
Rambla, Barcelonito

Ja håller med att Alves behöver vila, vi får se om Pep tänker likadant. Annars blir det Victor Sanchez kanske? Eller Puyol som högerback om han spelar? Who knows...
Barcelona Castefa
2009-02-06 13:33
Tycker nästan att Puyol inte ska spela mot Sporting. Jag vet att han behövs, men om han spelar i helgen, kommer det skapas ett "måste" från Madridpressen att han måste spela i landslaget också. Om han inte bedöms frisk, kan han lättare slippa landskampen också.
Barcelona Barcelonito
2009-02-06 13:29
Saman.

Frågan är om Alves verkligen ska spela. Han har spelat för många matcher. Vi behövde nästan köpa en högerback i Januari. Trots att han slog alla rekord på fystesterna när han skrev på så måste han ändå vilas.
Barcelona Castefa
2009-02-06 13:28
Tror det var As (eller Marca) så sent som igår skrev att Madrid var mer beroende av Robben än Barça av Messi. Detta efter att det gjort lite enkelt uträknande att Robben har gjort (eller legat bakom) 60% av Madrids mål. Messi har gjort (eller legat bakom) "endast" 47% av Barcelonas mål.

Tar man detta resonemang ett steg längre och tänker på hur många uddamålsegrar Madrid har och hur många gånger Barcelona vinner med 2,3 eller fler mål så inser man att i "liga poäng" så blir beroendet av Robben ännu större. Vilket gör Sneijders kommentarer ännu löjligare.
Barcelona Rambla
2009-02-06 13:27
Jag tror att Alves får vila mot Sporting. Dessutom så vill han för allt i världen inte missa matchen mot Betis borta. En varning mot Sporting och han missar den matchen istället.

Busquets debuterade i U21 för ca 4 månader sen. Nu debuterar han i A-landslaget, stort. Visst, det är nog mycket tack vare att Cesc är skadad. Dessutom så är ju Puyol och Albiol också tveksamma till spel, så det är kanske därför även Piqué kommer med. Strunt samma om det bara är en vänskapsmatch. Detta tyder på att del Bosqué har de två i tankarna.
Barcelona Barcelonito
2009-02-06 13:26
Man måste ju försöka förstå hur bra Busquets egentligen är. Han är en mycket ovanlig spelare från La Masia. Oftast dyker det upp offensiva spelare med likadan spelstil men denne Busquets har storleken, otrolig mognad i spelet, perfekt teknik och passningsspel för hans position och just en positionspel och spelförståelse som man inte ser hos unga innermittfältare.

Ska man jämföra honom med en spelare i hans ålder och position så drar jag fram Mikel i Chelsea och Denilson i Arsenal. Busquets är ganska överlägsen.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-06 13:23
Jävlar vad det har vänt för Busi. För några månader sen så var han helt okänd.
Barcelona Saman.
2009-02-06 13:20
Otroligt kul för Pique och Busquets att få chansen i landslaget redan! De har ju trots allt visat upp en väldigt fin form under säsongen speciellt den sistnämnde. Samspelet lär nog se rätt bra ut i spanska landslaget om de ställer upp med samtliga Barca spelare. Med två backar i backlinjen och 3 barca mittfältare :)

Barcelonito

Alves kort har upphävts så backlinjen lär nog se ut så här: Alves - Puyol - Caceres - Abidal.
Barcelona Ciao-V
2009-02-06 13:19
Ämne: Busi och Piqué redan....
Håller med dig.
Han är stjärna som är född.
Han kommer att bli lika stor som Pep var i ladslaget en gång i tiden.
Barcelona Ciao-V
2009-02-06 13:18
Sergio Busquets uttagen till landslaget.
Jag skulle bli väldig förvånad om han inte hade blivit uttagen.
Det är den spelare som har imponetat mig mest.
Sennas ersättare i landslaget?
Barcelona Barcelonito
2009-02-06 13:16
Hatar landskamper. Jag hoppas verkligen ingen drar en skada på sig på väg tillbaka till Barcelona. Att Puyol har lämnat klartecken till Spanien måste ju betyda att han kan spela redan på söndag. Då kan ju Caceres-Puyol-Abidal-Sylvinho bilda backlinje. Låter inte alls fel faktiskt.
Barcelona Napao
2009-02-06 13:15
Ämne: Vem är du att att dö....
Diskussion om medgångsfans leder ingenstans så skippa den helt.
Delarocha RIP Puerta
2009-02-06 13:07
Vem är du att att döma folk för å vara medgångsfans då? Går detta ut över dig på något sätt? Var en ganska lång "diskussion" om detta i höstas som inte ledde någon vart. Låt de som börjar heja på Barca nu göra det. Det är ju bara ett tecken på att Barca spelar bra förtillfället.
2009-02-06 13:06
Robben verkar vara skadad. Nu får vi se om Marängerna snackar om att Barcelona är beroende av Messi.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-02-06 13:04
Ämne: Mes Que Un Club 3!
....
Det jag menar är att folk heter Messilona och Messidona (No offence ifall det finns någon som heter exakt så och har varit medlem här länge men det känns som under Ronaldinho perioden, dock väldigt mycket Messi fans här.
Men men kul med nytt folk iaf.
Barcelona Okkapokka.
2009-02-06 13:04
Sneijder kan väl lika gärna bli medlem i Puertan om han ska göra liknande uttalanden.

el Falco

Haha jadu inte långt ifrån i alla fall ;)
Barcelona Barcelonito
2009-02-06 13:00
Bara o gratulera Pique och Busquets. De i sin tur borde tacka Mr. Guardiola för sina framgångar. Bra jobbat Pep.
Barcelona Miggee
2009-02-06 12:59
ElDuroBarcelona, tack för svaret.
Barcelona Rambla
2009-02-06 12:59
Busi och Piqué redan i landslaget. Framför allt Busi är riktigt överraskande. Han spelade i Terceran förra säsongen. Helt sjukt.
2009-02-06 12:56
Jävlar vad skönt.

Piqué, Busquets, Xavi, Iniesta och Puyol uttagna till matchen mot England.

Valdés next up?
Barcelona el Flaco
2009-02-06 12:56
Sneijder verkar vara lika Lost som TV-serien med samma namn.
Barcelona Barcelonito
2009-02-06 12:55
Sneijder är ju lite bitter och patetisk. Han försöker undvika burop från publiken efter hans total misslyckade säsong hittills. Individuella prestationer ger inte 18 vinster av 21 matcher din ointelligenta råtta.

Jag väljer att lyssna på Casillas: "Vi är lika beroende av Robben som Barca är av Messi"

Har man en jävla bra spelare som vi har i Messi så ska man fan i mig använda honom när man vill och hur man vill. Man ska inte skämmas för att man har världens bästa spelare i truppen. Hade Messi spelat i Madrid hade Sneijder sagt heeelt andra saker. :D Patetisk är han.
Barcelona Rambla
2009-02-06 12:55
Castefa:

Visst, både Sport och As duktiga på att överdriva och lägga till eget mellan raderna. Men har han sagt något i närheten så gör han ju bort sig själv totalt. Barcelona spelade som en maskin hela hösten och körde över nästan allt motstånd och han försöker få det till tur. Ok, nu under den andra delen av säsongen har det gått lite trögare och visst har Barca haft lite flyt i vissa matcher, men det har samtidigt också varit ett hårt kollektivt jobb.
2009-02-06 12:53
Ämne: Suck, kan inte sopan....
Look whos talking, istället för att stå och tjata i media borde ''playmakern'' lära sig att spela boll på planen.

Real Madrid La madridista
2009-02-06 12:52
Del Bosque har tagit ut Pique och Busquets till vänskapsmatchen mot England, och såklart Puyol, Xavi och Iniesta.
Barcelona Zamboza
2009-02-06 12:51
Rambla

Jag minns att när vi spelade bra säsongerna 04/05 och 05/06 så sa Pavon att barca hade tur. Så det känns bara positivt när dem häver ur såna dumheter.
Barcelona Castefa
2009-02-06 12:51
Ämne: Suck, kan inte sopan....
Man vet väl aldrig riktigt hur dess artiklar kommer fram, AS vill ju gärna skriva sånt här, så de både överdriver och fyller i mellan raderna... men allvarligt:

"We are a team and they are individuals."

Yeah, de är därför de snubblar sig till 1-0 segrar och Barça snittar 3 mål per match. Han kommer bli jätte hånad i TV ikväll.
Barcelona el Flaco
2009-02-06 12:46
Det verkar som om både Puyol och Keita har återhämtat sig från sina skador och kommer vara tillgängliga för Pep mot Sporting. Den enda dåliga nyheten är att Xavi har inte tränat idag (han gjorde det inte heller igår) pga av någon maginfluensa och är än så länge tveksam till spel på söndag.
Annons: