/spanien/barcelona/forum/19518.aspx/spanien/barcelona/forum/19518.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-20 00:08
Valdebebas

Du kan väl öppna ditt kära Real-forum som har varit stängt i 4 månader?
Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 00:06
Delarocha RIP Puerta

Tack då vet jag, skriv en bok med alla dina tankar kring våra spelare då dem uppenbarligen är fakta, och alla åsikter som inte stämmer överens med dina är pinsamma. Du sågar ju i princip bara alla andras åsikter utan att argumentera emot.

Robben har visat hysterisk form de senaste fem matcherna, ja.
Barcelona Cape
2009-01-20 00:05
Rambla

Jaa Messi ÄR faktiskt bättre än Robben. Det finns ingen Real-supporter som inte tycker det här inne.

Men att anse att Robben har dålig teknik.. lägg av bara.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-20 00:05
Para Siempre; det är väl inget fel på att det diskuteras. Däremot kan jag tycka att innehållet är dels något uttömt och dels finns det inte speciellt mycket att diskutera. Det är som att diskutera vad som är snabbast; att gå eller åka bil. Det finns bara ett svar som är rätt.
Barcelona Rambla
2009-01-20 00:03
Valdebebas:

Och jag anser att du har fel. Måste du klargöra dina argument med förolämpningar då? Får du mera rätt eller vad? Messis teknik, spelförståelse, att vara irrationell är på en helt annan nivå än Robben. Det anser jag, och säkert en hel fotbollsvärld. Ja, förutom viss madridmedia och vissa madridistas på SF.

Men mentalt kan man undra om det inte är ombytta roller? Vilken fjant du till slut visa dig vara.
Barcelona Cape
Diskussionen handlar inte om vem som är bäst av Robben och Messi. Diskussionen handlar om att vissa culés inne på detta forum anser att Robben inte har någon vidare tekink.
Barcelona Para Siempre
Ett forum är en plats där man ska diskutera, varför klagar folk på diskussionen mellan Messi och Robben? Den är väl lika viktig som alla andra diskussioner?
Barcelona Saman.
2009-01-20 00:01
Messi är bättre än Robben. (punkt) (slut)

Så kan man sammanfatta eran diskussion som har pågått sen urminnes tider, godnatt.
Barcelona Rambla
2009-01-20 00:00
Para Siempre:

Ja, jag anser att Real Madrid visst kan vinna CL. Det kan förvisso en hel drös andra lag göra. I ett dubbelmöte i utslagningsfasen är allt möjligt. De lag som möter Real Madrid har respekt när de går in på planen och de vet att de måste vara koncentrerade till tusen under 180 minuter.
Real Madrid Valdebebas
Rambla

OK, att du hade en aning om det gör det det hela än mer pinsammare då Robben är extrem vad det gäller att ta med bollen och att kunna få med sig den i fart.

Jo, jag är tonåringen, men mentalt kan man undra om det inte är ombytta roller.
Delarocha RIP Puerta
Å andra sidan är ju det obbe skriver i mångt och mycket pinsamt. Han vrider ju och vänder på sanningen som jag trodde var omöjlig. Robben i hysterisk form? Hur många matcher har han varit bra i nu? Allvarligt. Är det 5?

Sen förstår jag inte det sista du skriver. Messi har inte presterat sämre än Robben i en enda match den här säsongen så Robbens prestationer ändrar ju inte Messis. Känner ni det nödvändigt att jämföra spelarna när svaret borde vara totalt givet för alla parter oavsett hur partisk man är?
obbe

Obbe, jag vet inte om jag ska se det positivt eller negativt när du menar ''Närmar våra inlägg''.

De flesta inläggen på puerta-forumen är baserade på nyförvärv, hur tur Barcelona har och uppställningar.
Barcelona SaM__-
2009-01-19 23:59
Obbe:

"Men se det positivt, bidrog i alla fall att era inlägg närmar sig oss lite, hehe."

Antingen förstod jag inte ironin i det du skrev där eller så var du seriös? Vet inte om jag ska skratta eller gråta efter det påståendet. Tycker du ska ta en närmare titt på det du kallar "oss". Puertan?
2009-01-19 23:59
Valdebebas

Hysterisk form och form, vi har sett tidigare hur han blixtrar till och är en medelmåtta i andra matcher.
Barcelona Cape
2009-01-19 23:58
Rambla

Visst, Real-supportrarna hetsar. Men alla vet väl att Messi är världens bäste fotbollsspelare? Skit i om dom tycker att Robben är bättre, även om ingen skriver det just nu. Men att nedvärdera Robben och säga att han har dålig teknik är bara löjligt, det måste du inse själv.
Real Madrid Valdebebas
Delarocha RIP Puerta

Haha, ska du säga som kallar det obbe skriver för pinsamt. Vägrar du utgå från nuläget och erkänna att Robben är i hysterisk form, eller vore det att nedvärdera Messi?
Delarocha RIP Puerta
Obbe; skulle inte du sova?
Real Madrid obbe
2009-01-19 23:57
SaM__-//

so what, är enkelt att säga åt allting, men visst har det dragit ut på det hela, och sa sedan för ett tag sedan att vi kan lämna den diskussionen, så visst.

Men se det positivt, bidrog i alla fall att era inlägg närmar sig oss lite, hehe.
Barcelona Rambla
2009-01-19 23:56
Valdedebas:

"Sedan kan jag ju tala om för dig att teknik inte bara innefattar hur bra man är på att dribbla utan även hur man tar emot en boll, hur man tar ner en boll och hur man behandlar en boll - även en passning kan innefatta teknik. Det är så det ligger till, lille vän.."

Tack för lektionen, det hade jag ingen aaaaning om. Det är just där det brister hos Robben. Komiskt att du kallar mig för lille vän. Kan du inte bättre? Något säger mig att du fortfarande är tonåring.
Real Madrid obbe
2009-01-19 23:55
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón//

"medelmåtta", heh klart jag diskuterar vidare om något inte känns rätt, jag måste försvara mina intressen, heh.

Men a måste faktiskt lägga mig nu.

Kul att diskutera med de Cules, som ville diksutera.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-19 23:55
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Sedan när hade medelmåttor något att hämta inom världsfotbollen? Och i synnerhet en spelare du tidigare idag sade att Real Madrid var kraftigt beroende av.

Har du kontakt mellan hjärnan och dina fingrar på tangentbordet?
Delarocha RIP Puerta
2009-01-19 23:54
Valdebas; kalla inte någon för lille vän i ett försök att verka smart. Det rimmar illa med dina inlägg.
Barcelona SaM__-
2009-01-19 23:53
Obbe:

Själv finner jag ingen charm i den här diskussionen. Den är för det första helt ointressant och för det andra är den ju absolut inte aktuell. Låt oss säga då att Robben skulle vara bättre i ett lag som föredrar en fotbolls- filosofi likt Barca, so what?

Sedan så måste jag hålla med Rambla om Robbens spelstil. Personligen anser jag att den spelstil Real Madrid har idag, med kontringar dvs, passar Robben utmärkt. Han har haft den tidigare, i bla Chelsea, och ärligt talat så tror jag det är hans främsta styrka, dvs kontra.
Barcelona Cape
Pep.G, Rambla med flera?

Nu är det så att efter att ha läst era inlägg så har jag fått uppfattningen att ni tror att teknik är att stå och göra 20 000 överstegsfinter á la Robinho. Eller att komma förbi motståndaren genom att göra flip-flap finten á la Ronaldinho.

Detta har ni ju klart fått om bakfoten! Robben har grymt bra teknik. Teknik är många saker, exempelvis både Robbens och Messis största kvalité. Att springa i full fart förbi motståndaren och ändå ha bollen i kontroll? Försök göra det fler gånger under en Liga BBVA-match själva? Som SaM__- tar upp så blandar de flesta här inne på forumet ihop teknik med finess. Teknik är även att ha ett bra första tillslag på bollen.

Eller som Pep.G uttrycker det: Robben har ingen underbar teknik. Han "löper" förbi sina motstånade.

Hela det inlägget bevisar ju bara hur lite koll du har.

Så du tror verkligen att det är som att gå ut och jogga? Man ser en som joggar lite långsammare längre fram också löper man bara förbi? Bullshit.
Detta är inte första gången du försöker få Real Madrid att framstå som änglar eller dylikt.

Har gång på gång sedan säsongen började stöttat på dina patetiska inlägg inne på Puerta-forumet där du kritiserar Barcelona hit och dit.
Real Madrid obbe
2009-01-19 23:52
Rambla//

M precis du förstår. det är i stort sett det jag är ute efter, vissa förstår vad jag menar och att det var en hypotetisk fråga till en början, och ingen anledning att brusa upp sig över.
Real Madrid Valdebebas
Rambla

Haha jo, det är mycket du tycker är skrattretande. Jag skulle inte vilja kalla dig detsamma, retar mig inte på dina inlägg alls, tvärtom - det är ofta rätt humoristiskt.

Tycker bara det är kul att läsa hur du i din desperation ska nedvärdera Real Madrids mer framträdande spelare just för att de är framträdande för Real Madrid.

Robben har varken spelsinne, teknik, ödmjukhet, halvtaskigt passningsspel om man får tro på dig, detta sagt då Robben befinner sig i väldigt bra form - somsagt: humor.

Sedan kan jag ju tala om för dig att teknik inte bara innefattar hur bra man är på att dribbla utan även hur man tar emot en boll, hur man tar ner en boll och hur man behandlar en boll - även en passning kan innefatta teknik. Det är så det ligger till, lille vän..
Herregud obbe, att du orkar..

Robben är enligt mig en medelmåtta som blixtrar till ibland.
Real Madrid obbe
2009-01-19 23:50
Jag skulle nog säga att skillnaden mellan Robben och Messi är tajmingen i det han gör, samt till viss grad balansen och det är inte så lite heller, så det kan jag gå med på. Än sålänge ska tilläggas, heh.

Men trodde först du "rambla" sa att han hade rentav dålig teknik, men då är jag med på vad du ville få fram.
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 23:50
Rambla

Om han vinner Champions League. Jag tror inte ens Real Madrid slår ut Liverpool, Liverpool trivs mot spanska lag och dem trivs speciellt i Champions League.
Annons: