/spanien/barcelona/forum/19517.aspx/spanien/barcelona/forum/19517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid MADRID 1902
2009-01-19 19:17
Självfallet Robben betyder mycke för oss betyder inte Messi mycke för er eller kanske dum fråga.:)

Barcelona Para Siempre
2009-01-19 19:06
Barcelonito

Den statistiken är inte dålig. Vi får hoppas på att de fortsätter så här!
Barcelona Barcelonito
2009-01-19 18:55
Barcelona har spelat 31 tävlingsmatcher hittills.

19 ligamatcher
6 Champions League, 2 Kvalmatcher till Champions League. 8 matcher
4 Copa del Rey

I ligan har vi gjort 59 mål.
I CL har vi gjort 18 mål och 4 i kvalet. 22 mål.
i CdR har vi gjort 7 mål.

Det betyder att efter halva säsongen så har Barca gjort otroliga 88 mål på 31 matcher, vilket blir i snitt 2,84 mål per match.

Eto'o har gjort 23 mål hittills, Messi 21, Henry 14.

Låt oss hoppas att formen håller i sig och Pep gör sitt jobb, att motivera spelarna.
pange
2009-01-19 18:42
Läste en intressant och välskriven krönika om Barca, se länktips.
Barcelona ihefsu
2009-01-19 18:40
Ämne: Kolla in Sir Alex ko....
Jag tror att man kan göra en lugnt antagande i att sir Alex Ferguson avskyr de flesta klubbar utom Manchester United och någon skotsk klubb...
Real Madrid Valdebebas
2009-01-19 18:23
Ciao-V

Vad kallar du det att ta upp denna typen av frågeställningar i ett fotbollsforum? Diskutera fotboll?

I vilket fall, som svar på din fråga:
Det handlar inte om att att våga och att inte våga ta eventuell kritik då forumet inte är stängt enbart beroende på de sportsliga omständigheterna, utan även var det i vår då utgångsläget var de motsatta. Det är inte enbart pga provokativa culés det är stängt, utan hur de kan påverka diverse likasinnade madridistas då dem ser en blårödtröjad komma in och skriva.

Var det något mer så ta det via pm.
Barcelona Dizzy
2009-01-19 18:23
Underbara nyheter om det stämmer. Vill gärna se han i Barca! Riktig bra målvakt.
Barcelona H.C Xavier
2009-01-19 18:19
Rey Etoo

Jag skrev inte ett enda ord om dig, mitt inlägg var riktat till Islam_bosna.
Barcelona Ciao-V
2009-01-19 18:16
Ämne: Sherko

Tyvärr så....Det konstiga är att Valdebebas gärna kommer in hit och vill diskutera om fotboll jämt medan han håller Puerta stängd.
Vad ska vi kall det?
Att inte våga ta diskussionen och eventuell kritik i det egna forumet men gärna i andra forum är nästan löjligt.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-19 18:03
Para Siempre

Det du skriver där är mycket riktigt, Robben utgör just en elftedel av laget.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-19 18:00
Sherko

Tyvärr så har erat forum varit stängt i 4 månader då kan vi culés inte dissskutera det där inne.
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 17:59
Jag tycker att diskussionen borde läggas ner. Alla har sina åsikter men skulle vilja ha en riktigt bra förklaring va spelarna gör runt omkring Robben. För det är inte Robben mot Valencia eller osasuna utan det är Real Madrid mot Valencia eller osasuna. Det jag vill få fram är vad skulle hända utan casillas de senaste matcherna? Det skulle varit E4 på Real Madrids högerkant om inte Sergio Ramos hade varit där. Vi behöver inte snacka om mittfältet där Gago och Lass äter allt de ser, levande eller död. Två hungriga lejon! Så hur jag än vrider och vänder så får jag fram de till att Robben är en stor bedrift till Real Madrids anfallsspel men Real Madrid utan casillas, lass eller gago ja må gud vare med dem.
Real Madrid Sherko
2009-01-19 17:56
Valdebebas

Håller helt med, att pepe spelar stor roll.
Om någon ska ta bort torres så är det han....

Men aja, grabbar sluta vara så offtopic nu :P
Det är barca forum och inte real forum.
2009-01-19 17:56
Valdebebas

Jag vet inte om resten av Reals trupp är medelmåttor när inte Robben spelar men mycket tappar ni när han är borta då allt spelas på honom. Beroende är Real av Robben iaf.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-19 17:53
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Vad är det du vill få sagt med att Real är beroende av Robben? Att Robben är en enastående spelare som får resten av laget att framstå som medelmåttor, eller är det på något sett en kollektiv svaghet att ha en individuellt skicklig spelare att luta sig tillbaka på?

Men samtidigt är väl ändå de defensiva spelarnas frånvaro i Real som lyst igenom och inte de offensiva spelarnas och målproduktionen?

Om det är någon spelare för Real som skulle vara skillnaden mellan en åttondelsfinal och en final så skulle jag säga att det vore Pepe.
Barcelona J.Gamper
2009-01-19 17:53
Ämne: Para Siempre

Vem....
Madrid,Cabron

Du har rätt att mycket går igenom Robben den här säsongen.

Men Para Siempre har också rätt när han säger att Madrid har flera andra spelare som är minst lika bra.

Däremot så förklarar nog Barcelonito det bäst när han säger att Real inte fått ut det bästa från toppspelare som Casillas,Ramos Sneijder osv.

Min åsikt är att Robben är väldigt viktig för Real med tanke på att de använder kanterna mycket, de behöver speed vilket Robben har. Förut hade man både Robinho o Robben i laget och båda va toppspelare.. nu har en försvunnit och in istället kom Drenthe som jag tycker håller för låg nivå för o spela i Real. Men beroende av Robben är kanske för starkt ord.. det är ju nästan samma sak som när Madrid fansen säger att Barca är "beroende" av Messi.
2009-01-19 17:51
Kolla in Sir Alex kommentar:

Kaka for £100m?
What does that make Messi and Ronaldo worth?

Sir Alex Ferguson, Manchester United manager

Man måste älska Ferguson eftersom han hatar Real så oerhört mycket.
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 17:50
Finally the Brazilian spoke about Messi, smiling when he said that “it’s so easy to play with him”. “I always say we have the world’s best footballer in that position,” he pointed out. “He’s a player who knows what to do all the time, and he does make a big difference.”

Är inte Dani Alves underbar?
2009-01-19 17:41
Para Siempre

Vem ska då ersätta Robben när han går sönder? Kalle Anka eller vad han heter eller?

Jag lägger ner disskusionen med dig angående det här, kommer ingen vart. Sista ord från mig: titta på Reals matcher utan Robben denna säsongen så ser du 5 förluster och glöm inte Reals senaste matcher då allt går genom Robben.
Barcelona #10/ S. Busquets
2009-01-19 17:40
Ämne: Utan att ha följt de....
Snälla kasta någonting på dig och kom inte tillbaka till Les Rambles.
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 17:39
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Visst skulle Real Madrid tappa en hel del i sitt anfallsspel om Robben gick sönder men herregud ser du Lassana Diarras jobb?
2009-01-19 17:38
Arjen är en riktigt skadebenägen spelare och han kommer gå sönder snart och då får ni reda på riktiga Real utan Robben.
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 17:37
FCB_Xavi

Arjen Robben är en väldigt skadebenägen spelare.
2009-01-19 17:36
J.Janerique

Dubbelmoral, Valdés har släppt in minst mål och sett stabilast ut i La Liga och din mr Casillas har tabbat sig rejält.
Barcelona Dizzy
2009-01-19 17:36
FCB_Xavi

Du har helt rätt Robben kan gå sönder hur enkelt som helst. Går Robben sönder så funkar inte Real. Real är beroende. Det här är ett forum alla tycker olika.

Barcelona Para Siempre
2009-01-19 17:34
Ciao-V

My bad. Robben skapar möjligheter framåt och är stor bedrift för Real Madrid men att skriva "Real Madrid är beroende av Robben" är bara patetiskt.
Barcelona FCB_Xavi
2009-01-19 17:33
Är inte Robben en ganska skadebelägen spelare ?
Barcelona Barcelonito
2009-01-19 17:32
J.Janerique

Räkna Casillas tabbar den här säsongen innan du yttrar dig här. Valdes har hållit bättre nivå när det gäller tabbar än Casillas den här säsongen.

Eller vad säger du om alla bakåtpass till Casillas som han skickar rakt in i mitten på marken? Händer 2-3 ggr per match numera.
Barcelona Ciao-V
2009-01-19 17:31
Ämne: Ciao-V

Gubben lil....
Du läser mitt inlägg som satan läser bibeln;.
Jag har inte skrivit att Robinho var den viktigaste spelaren. Läs igen.
Jag skrev att Robben är kanske den viktigaste spelaren i Real. Det kan du inte förneka då han alltid skapar möjligteter för andra och också gör viktiga mål.
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 17:31
Barcelonito

EXAKT! Real Madrid har inte fått ut det bästa av Casillas, Ramos o.s.v och därför har Real Madrid spelat som dem har gjort!
Annons: