/spanien/barcelona/forum/19516.aspx/spanien/barcelona/forum/19516.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Zizou_spars
4/16/2009 19:25
Barcadinho

Håller med helt och hållet.
Barcelona pokke
4/16/2009 19:22
Barca-nist

Går ju inte missa de skrattretande inläggen på Puerta :)
Barcelona Barca-nist
4/16/2009 19:19
pokke
du är som en hjärtkirurg som inte missar nåt hehe
Barcelona Barca-nist
4/16/2009 19:17
Autobahn Arjen

Om barca tapppar mark där så finns det tillfälle för real att slå till men det betyder inte att Real kan vinna alla sina matcher som de spelade sist. men allt återsår att se ;)
Barcelona pokke
Autobahn Arjen

Det där inlägget är nästintill identiskt med det du skrev i Puerta för några minuter sen men du glömde ''Messilona''.

Trode faktist att ni maränger hade lagt ''Messilona'' bakom er.
Barcelona Ciao-V
Ämne: Tuff spelschema ni h....Ja, det är tufft att ha höga mål att nå. Barca tävlar om tre titlar.
Tre matcher till Champions league titeln.
En match till CdR titeln.
Åtta matcher till ligans.

Det känns som om det är allt eller inget som gäller:).
Räknar med minst en titel åtminstone.
Barcelona Tibidabo
4/16/2009 19:12
Är också lite less på uttryck som "Brittania Rules" e.t.c.,eller att engelsk fotboll är bäst, eller spansk för den delen. För egentligen är topplagen i varje liga, internationella! Internationella topplag.
Mes que un club!
Real Madrid Autobahn Arjen
4/16/2009 19:09
Tuff spelschema ni har....

Sevilla H
Valencia B
Chalsea H
Real m B
Chalsea B
VillarealH
Barcelona Jr. Honken
4/16/2009 18:40
Barcadinho.

Hahaha! Ska tänka på det! ;P

Ha en bra kväll själv! Detsamma, med andra ord!
Barcelona Barcadinho.
4/16/2009 18:37
Jr.Honken/

Då vet du precis vad grabben får för present nästa födelsdag.
Eller ger honom tröjan redan nu.
Det finns ju att köpa på tradera, eller sportaffärer eller vårmarknader.

Det är inte dumt att din kusin ska springa nu på stranden med barcatröja och ska göra reklam för vår kära klubb.

Ge honom tröjan...

ha en bra kväll.
Barcelona Barcadinho.
4/16/2009 18:30
Jag vill klaga en gång till på den förbestämda spelschema i la primera. Och jag vill inte ta upp den där med att det gynnar Madrid eller inte, utan jag ser det också från en annan vinkel.

Om det spanska fotbollskommitté vill bestämma själva hur spelschemat ska se ut (istället för en slumpmässig lottning som alla andra ligor gör), så kunde de se till att schemat ska gynna de spanska klubbarna som är ute i Europa.

Titta vilken situation - Barca får spela väldigt tuffa matcher i ligan samtidigt som de är ute i CL. Tänk er en situation där också Villarreal eller Real Madrid skulle hamna i semin och kanske några lag som Sevilla skulle gå vidare i uefacupen.

Då skulle alla dessa topplag från Spanien finnas i ett underläge jämfört med deras motståndare från andra länder. De skulle behöva gå genom den ”svarta” perioden i ligan, samtidigt som de skulle behöva slås mot väldigt tuffa motstånd ute i Europa.

Varför är man så trångsynt?
Det enda de tänker på är att göra ligans slutfas väldigt tufft och spännande.
Men vet inte dessa små hjärnor att CL och uefacupen tuffaste faser också spelas under den här perioden?

Antigen så lottas man slumpmässigt hela schemat.
Och vill man bestämma i förväg istället, så får man vidga sina tankar och se till att schemat gynnar de spanska klubbarna.

Det är lika viktigt för spansk fotboll och la primera hur det går för de spanska klubbarna i de europeiska cuperna (inte bara sportligt, utan också massa med intäkter till kassan).

Den här gången skadar det bara Barca, men vem vet. Det kunde vara annorlunda och vem vet nästa säsong.

Min slutstats – jäkla pajaser allihopa.
Vissa saker bedrevs i Spanien av amatörer
Barcelona Jr. Honken
4/16/2009 18:20
Off toppic, men ändå:

Min 4-årige kusin kom på besök idag. Han är så himla rolig! Han springer alltid in till min garderob och plockar fram min gamla Ronaldinho-tröja, från tiden i Barca. Han älskar den! :P
Barcelona jasko’o
4/16/2009 18:07
Ämne: Chelsea har haft pro....
Men då var Scolari nu är det Hiddink, jag tror det är stor skillnad.
Real Madrid F7 Zizou~™ [7 de mayo]
4/16/2009 17:22
Ser inte det positiva i ett köp av Ribery från er sida. Tycker att Iniesta och Henry mer än väl tillfredställer era behov.

Galacticos has ben done...
Barcelona Klint
4/16/2009 16:57
Haha! Antingen är han och Abidal väldigt goda vänner eller så har Ribery en poster hängande med fransmannens foto ovanför sängen. Först tröjbytet och sedan fotograferingen tillsammans.

Thanks flaco!
Barcelona el Flaco
4/16/2009 16:54
Klint/

Det var Abidal han bytte tröja med.
Barcelona Klint
4/16/2009 16:53
Jag har inte kunnat hitta något om vem det var Ribery bytte tröja med. Någon som vet?
Barcelona chonchocorito
4/16/2009 16:51
Klint

U got mail
Barcelona issem.
4/16/2009 16:50
glömde länktips
Barcelona issem.
4/16/2009 16:50
Kolla bilden! Ribery med barca tröja :D
Barcelona Okkapokka
4/16/2009 16:13
Klint

Då blir det i alla fall den första semifinalen dom visar, den på Camp Nou också. Härligt.
Barcelona Klint
4/16/2009 16:07
Jo jag såg det, men den länken känns kanske inte helt pålitlig och därav min fråga. Enligt TV6 egen hemsida visar de nämligen endast en av semifinalerna, 28 april och 5 maj
Barcelona Messi4321
4/16/2009 16:01
Barcelona NoGo™
4/16/2009 16:01
Klint

Kolla Bojan_27s inlägg lite längre ner. =)
Barcelona Klint
4/16/2009 15:55
Var någonstans har ni läst att alla matcher ska sändas på TV6?
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
4/16/2009 15:49
Ämne: Man blir så glad att....
Riktigt riktigt skönt att man får se CL i 6:an igen.
Och skönt att kunna bänka sig framför soffan igen tisdagar och onsdagar härligt.:P
Barcelona Okkapokka
4/16/2009 15:45
Riktigt skönt om alla matcher kommer sändas i Tv6. Låter nästan för bra för att vara sant.
Jesus Kristus
4/16/2009 15:38
Matchen på stfb mot chelsea vad händer om en supporter från chelsea springe rin på plan och slår domaren vinner vi matchen atomatiskt?
United_Europe
4/16/2009 15:37
JA! ÄNTLIGEN! INGEN JÄVLA B-STREAM LÄNGRE HAHA! TACK
Barcelona NoGo™
4/16/2009 15:37
Ämne: Man blir så glad att....
Äntligen! Väldigt bra om det stämmer :D
Annons: