/spanien/barcelona/forum/19511.aspx/spanien/barcelona/forum/19511.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kim
2009-01-18 10:10
SaM__

Tror knappast att en majoritet av världsbefolkningen har varit inne i detta forum. Jag skrev dessutom att ganska många är ateister, vilket knappast kan anses vara fel.
----Messi----
2009-01-18 09:45
Pique självsäker? Jag hade nog också varit de om jag spelade hem bollen varje gång jag fick den.
Barcelona kallesiete
2009-01-18 09:24
Ämne: Som Madridista måste....

Kul med madridistas som inte enbart försöker provocera.
Du kan i alla fall vara lugn angående ikväll, ni slår Osasuna ganska lätt tror jag.
Real Madrid Club de Fútbol
2009-01-18 09:16
Som Madridista måste jag ändå buga och bocka och tacka Barcelona för den fantastiska fotboll som laget spelar/presterar för tillfället. Heeeeeeeeeeelt sinnessjukt! Amazing är ordet. Bara att Gratulera. Ligan är er och jag tror ni tar hem CL i år igen!
Undrar om Ronaldinho vill tillbaks?

Och JA världens bästa fussballspieler spelar i Barcelona
Delarocha RIP Puerta
2009-01-18 04:10
Idag var Pique bra ja. Inga tvivel. Men ska mycket till för att Marquez ska petas enligt mig. Älskar hans stenhårda tacklingar. Speciellt den på Higuain i el clasico.
Barcelona BeautifulBarca
2009-01-18 03:44
Piqe har varit helt självklar. En Marquez kopia.
Barcelona Cape
2009-01-18 03:43
Delarocha RIP Puerta

Absolut.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-18 03:41
Marquez och Puyol är väl hyfsat nära "världsbackar" enligt mig.
Barcelona Cape
2009-01-18 03:39
Islam_Bosna

Marquez var småskadad i början och har varit avstängd någon gång, ändå har han spelat fjärde mest av backarna. Jag ser gärna att Marquez stannar resten av sin karriär i Barca. Det där med att köpa in en världsback.. På sikt kanske Piqué kan bli den nye Marquez och Caceres den nya Puyol.

Men eftersom det dröjer långt tid (förhoppningsvis) innan Puyol-Marquez lägger skorna på hyllan så hinner det säkert växa fram en yngre förmåga i klubbens ungdomsled tills dess.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-18 03:35
Han har ju varit helt given alla gånger han kan spela. Tycker han överglänst Puyol hela säsongen. Är en njutning att se Marquez spela och gör de sig av med honom blir jag riktigt besviken. En personlig favorit.
Barcelona Islam_Bosna
2009-01-18 03:33
Cape:

Inte byta ut, Marquez ska ju stanna, menar inte med att sälja honom för han är tillräckligt bra för Barca.

Utan i och med Marquez ålder, samt att han faktiskt är på bänken rätt ofta denna säsongen så vore det bara bra om man köper in en världsback och har då en komplett trupp med spelare som Marquez och Milito som eventuella avbytare med tanke på skador under säsongen, och så vidare.

Barcelona Cape
2009-01-18 03:30
Milito var grym under åren i Zaragoza, riktigt bra. I Barca övertygade han aldrig riktigt och som Delarocha RIP Puerta säger så är han väldigt lik Puyol. Just nu har vi i alla fall ett av världens bästa mittbackspar i Puyol och Marquez. Det spelar ingen roll hur bra spelare är om de inte fungerar tillsammans, och det gör Puyol-Marquez kan man ju säga.

Edit//
Islam_Bosna

Måste bara fråga hur det är möjligt att du vill byta ut Marquez mot en "världsback"?
Barcelona Islam_Bosna
2009-01-18 03:29
Sam__

Bara för att påpeka, ateismen är en tro. Den bygger på tron att det inte finns någon Skapare och i och med att detta inte kan fysiskt bevisas så är det en tro, och en religion.

BeautifulBarca:

Jag tar inte ordet extremist negativt, som Zakir Naik sa, om man kallar dig för extremist eller terrorist för att du i allting följer Koranen och profetens Sunnah, då ska varje muslim i hela världen säga att han är fundamentalist och vara stolt över det.

Angående värvningar så anser jag att det enda vi behöver för tillfället är en mittback och vänsterback.

Mittback tillsammans med Puyol, visst har vi Milito men han är ju skadad, vem vet kanske han blir lika skadad nästa säsong också. Och Pique, Marquez är bra, men en till värdspelare där hade varit komplett.

Vänsterback har vi inte så bra spelare, både Abidal och Sylvinho är inte tillräckligt bra för Barcelona.

Annars är hela laget komplett, förutsatt att vi inte får en skada på någon anfallare då kan det bli svårt med till exempel Etoo, Messi eller Henry skadade.

Barcelona BeautifulBarca
2009-01-18 03:25
"Alla ni som vill att Milito ska bort, vad f*n tänker ni med ? "
Huvudet kanske? Vad tänker du med?
Skadad i ett år. Förväntar du dig att få tillbaka en Milito på topp? Du lär bli besviken.
Delarocha RIP Puerta
dubbel.
Delarocha RIP Puerta
Pep.G; här kommer jag med ett antal anledningar till varför vi inte bör värva Bale:
1: Han är väldigt dyr, då han är en engelsk talang.
2: Han har inte vunnit en match i Tottenham sen han kom till klubben. Säger väl mest om hur mediokra Tottenhamn är men han är verkligen ingen vinnare.
3: Han är enormt skadebenägen.
4: Då han är dyr är det knappast lockade att sedan sätta honom på bänken för att utvecklas.
5: Barca behöver inte en till offensiv ytterback då vi redan har Dani Alves enligt mig.
6: Nämnde jag att han var dyr?

Milito är väl runt 27-28 år? Dessutom var han inte direkt strålande förra säsongen. Nu efter skadan lär det dessutom ta ett tag för honom att komma tillbaka i form och enligt mig är han och Puyol alltför lika för att spela tillsammans. Och då Puyol går före alla dar i veckan blir han en bänkspelare ändå.
Barcelona Pep.G
2009-01-18 03:06
SaM__-

Då menar du t.ex Keitas löpningar ikväll..

Kan hålla med till en viss del, men om vi nu har Xavi-Iniesta kommer det vara en otrolig speed framåt. Dem passar så bra ihop. Därför tror jag att en värvning av Silva kommer lyckas, särkillt nu när dem har spelat i landslaget tillsamans, så kommer dem hitta varandra riktigt bra.

Sen så vet Pep hur han ska göra, vet han att i den här matchen så behövs en tvåvägspelare så lägger han in Keita istället för Iniesta t.ex.

Men väljer Henry att stanna ännu en säsong så behövs ingen värvning av Silva, men om han lämnar så vill jag hellre ha Silva än Aguero..

Till alla som vill ha en offensiv vänsterback nu när Sylvinho med stor sannolikhet kommer att lämna, så ser jag inget annat alternativ än G.Bale. Han är hur bra som helst offensivt, dessutom så är han en stor talang och ingen storspelare än så han kommer att acceptera en bänkplats till förmån för Abidal som gjorde en otroligt grym match ikväll.

Angående Henrique så tycker jag att vi borde låna ut han en säsong till. Caceres borde också bli utlånad med tanke på alla backar vi har.

Alla ni som vill att Milito ska bort, vad f*n tänker ni med ?
Barcelona SaM__-
2009-01-18 02:53
Kim

Där har du fel. Rent statistikt är inte folk ateister. Majoriteten av världsbefolkningen är idag religiösa på mer eller mindre sett. Visst var det inne att kalla sig humanist ett tag men statstik visar att idag är de flesta människor religiösa.

O apprå på beth om hon klär sig som prostituerad eller inte är en löjlig diskussion, speciellt när man börjar blanda in en religiös bild utav det hela. För det första är det dumt att häva ur sig massa åsikter man inte har stöd för och för det andra vem säger att prostituerade har en viss klädstil? Själv gick jag med Palestina sjal och en "leve intifadan" tröja på torget och gav allt mitt stöd till Hamas förra veckan, betyder det då att jag är terrorist? '

Aja nu är vi lite ute och cyklar. Åter till matchen, vilken underbar match vi fick uppleva. Dani Alves va värt varenda öre vi la ut på han. Sedan är det många här som vill se Iniesta och Xavi på mittfältet. Själv tror jag att det är det sämsta vi kan göra då vi då kommer in i samma situation som de två senaste säsongerna, dvs ingen tvåvägsspelare som tar det "osynliga" jobbet
Barcelona BeautifulBarca
2009-01-18 02:43
Islam Bosna

Du är nog ingen extremist. Jag tar tillbaka mina ord.

Du ska bara inte försöka tvinga dina åsikter på andra. Ingen kan säga att jag eller min fru måste ha på oss långa byxor och tröjor när vi är i Barcelona och det är 30+. Om du tror att vi kommer att hamna i helvetet för det så är det din egen åsikt och du kan hålla den för dig själv.

Förstår du?

Jag respekterar dig och dina åsikter, men du måste respektera alla andra och alla andras åsikter.
Barcelona Cape
2009-01-18 02:19
Underbar match som än en gång är svårt att utse matchens lirare. Synd att Iniesta inte fick sitt sjuka volleyskott i mål direkt när han kom in. Även synd att Puyols friläge inte resulterade i mål utan att Aranzubia var tvungen att friläges fälla honom.

Xavi är bästa mittfältaren i världen, tätt följt att ett antal spelare: Gerrard framförallt, men såklart också Iniesta.
Real Madrid Westergren
2009-01-18 02:19
Grattis till ännu en övertygande vinst. Ni spelar riktigt bra just nu!
Barcelona Pep.G
2009-01-18 02:10
Hur kan ni välja Iniesta för än Xavi :O ???

Xavi lätt världens bästa mittfältare. Lätt !

Tillsamans med Steven G då, som är en personlig favorit, men det sättet Xavi vårdar bollen på får mig att undra om han var född med en boll vid fötterna. Han kanske inte är kvick som Messi eller han kanske inte dribblar som R10, men sättet han vårdar om bollen på, som om han vore en doktor som vårdade sin patient får mig att må bra varje gång jag ser han.

Han vet helt enkelt när det ska börja anfallas och när spelet ska lugna ner sig. Hans djupledsboll till Messi i början av matchen gav mig orgasm.

Dagsa att strunta i tjejerna lite och ägna sig åt Barca ist !? HAHAHAHA :P
Canaletes
2009-01-18 02:08
Bilder från gårdagens match.

Kolla ba på Lotina... aj aj aj
Barcelona Islam_Bosna
2009-01-18 02:07
BeautifulBarca:

Varför är jag extremit?

Barcelona Pep.G
2009-01-18 02:05
BeautifulBarca

Alla har sina åsikter, men han borde hålla dem för sig själv :P
Barcelona BeautifulBarca
2009-01-18 02:01
"Bara för att jag inte skriver betyder inte att jag inte läser"

Jag gillar dig, men håll dina extremiteter för dig själv!

Religion är något som ligger på personlig nivå och angår varje människa själv. Ingen har något med någon annans religion att göra. Alla får tro vad de vill.
Barcelona J.Gamper
2009-01-18 01:59
Messi: "I want to remain here for the rest of my life, and I hope I can."

härligt o höra
Barcelona J.Gamper
2009-01-18 01:57
R10 men Messi är ju bara 21 år.. vem vet hur bra han blir om några år till
Barcelona FCBARCELONA_10
2009-01-18 01:45
Grattis Guardiola.
Barcelona Islam_Bosna
2009-01-18 01:24
BeautifulBarca:

Vad märkligt, jag hade inte sett dig här på forumet på en lång tid, och här uppträder du efter ett inlägg jag skrev och dessutom kallar du mig för extrem baserad på ett enda inlägg.

Annons: