/spanien/barcelona/forum/19510.aspx/spanien/barcelona/forum/19510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaholic
2009-01-17 22:26
Kommer ihåg att när Alves köptes in och fick nummer 20 så var det någon här inne som undrade varför en högerback har nummer 20. Sen en svarade med något att Alves kommer vara lika viktig som Deco för vårt spel fast han sa det på skämt. Nu när man ser hur mycket Alves gör under 1 match så tar man det på allvar för han gör enligt mig top3 mest nytta på plan. Sjukt att han orkar springa hela tiden så mycket, utan honom hade nog inte Messi heller varit lika bra fast bäst endå ;).
Barcelona Jr. Honken
2009-01-17 22:26
Riktigt bra match av Barca idag! Liga-titlen är väl i praktiken säkrad, men man ska aldrig ta ut något i förskott!
Jag tycker att Puyol skulle fått ta straffen. Men jag är ändå glad att Eto'o tog den och gjorde mål! Men synd att målvakten blev utvisad. Han va riktigt bra mot Barca idag!
Nu går ju nästa match mot Espanyol och dom ska vi lätt kunna slå, med tanke på vilken form vi är i.

Visca el Barca!
Barcelona LaBarca
2009-01-17 22:20
Miggee

21 mål på 23 Matcher :P
Barcelona Saman.
2009-01-17 22:18
Miggee

Kolla statistik här till vänster.
Canaletes
2009-01-17 22:17
Tompa

hahaha. Skulle ramos skada Messi slänger vi in Touré!!
Barcelona Miggee
2009-01-17 22:16
Hur många mål har messi gjort totalt nu?
Canaletes
2009-01-17 22:15
Grabbar!!

Los goles del partido!
Barcelona LaBarca
2009-01-17 22:14
Tompa

Aldrig. Messi ska vara med då Real måste göra Pasillo på Bernabeu.
Barcelona BlueRed.
2009-01-17 22:14
Även om jag är glad över att Eto'o tog den så skulle det inte vara fel och låta Keita få ta den straffen.
Barcelona Barcadinho.
2009-01-17 22:13
Det var bra att etoó tog straffet på ett sätt.

Han missade ju sista straffet mot Real Madrid och det är bra att få självfötroendet med sånt.

Man vet aldrig. Man kan väl hamna på straffar på båda CL och CdR.
Barcelona BlueRed.
2009-01-17 22:10
Målskillnad;

Real; 12
Sevilla; 11
Valencia; 12
Atletico; 12

Sammanlagt; 47

Barcelonas Målskillnad? 46.
Barcelona Kim
2009-01-17 22:10
Jag kan tala om exakt hur de känner sig just nu. Utan att överdriva.

»Defence is the key to win everything and guess what? We have the best defence in the world.«

Jag är lycklig och glad att jag inte behöver en spelidé, vars moder heter Catenaccio, och fadern heter Helenio Herrera. Som la gent blaugrana och vi behöver bara spela vårt eget spel för att vinna, oavsett vad motståndarna hittar på. Anfall är bästa försvar. Åtminstone så länge man inte bor i Madrid.
Barcelona Tompa
2009-01-17 22:09
Barcavänner:
Vad säger ni om att låta Messi vila i nästa El Clasicó i händelse av att titeln i praktiken är säkrad? Är rädd för att de helvita råskinnen med Sergio Ramos i spetsen kommer göra allt för att skada Messi.
Barcelona Saman.
2009-01-17 22:08
Var fanns Atleticos vilja idag? De kom till Camp Nou som om de visste om att de inte kunde vinna idag. Tycker att de kunde bjuda upp till dans betydligt mer idag men väldigt fint spelat av laget det ska man inte ta ifrån dom dock förväntar jag mig mer av motståndarna än idag.
Barcelona Barcadinho.
Tråkigt att målvakten Aranzubia blev utvisad, tycker jag.
Han kommer inte kunna spela mot marängerna nästa helg.

Vi förelämpar tillräckligt motståndarna på Camp Nou. Det har hänt idag och flera gånger förut.

Utan att köra fullfart, utan sisådär växel 2 - 3, så vinner vi med enorma siffror.

Det är en ovanligt styrka i truppen.
Kanon bra med en till hemma liga match nästa helg.
Cupen på andra sidan stan på onsdag.
The show must go on...
Barcelona VizzlA
barcas "toppade" startelva borde se ut så här:

valdes

alves puyol marquez abidal

touré

Xavi Iniesta

Messi Henry
Etoo
Barcelona George Looney
2009-01-17 22:07
Glad att ETO´O fick ta straffen, det är ett rekord kvar att slå.
Real Madrids mål rekord på 107 mål under en säsong.
Radera ut det rekordet känns nästan viktigare än att ta ligan just nu, för mig.
Barcelona Tompa
2009-01-17 22:06
Vilken makalös match! Ytterligare en mästerlig match av Barca, tyckte nästan synd om Deportivo i slutet. Allt funkade perfekt. Stackars marängfans...
Barcelona little_master
2009-01-17 22:06
Pep.G

Haha nej nej. Men det blir lätt hänt att folk blir frustrearde och gör sånt. Fråga bara Sergio Ramos. Tycker synd om honom i El classicon. Förrut fick han stå och bli ägd av Ronaldinho. Nu när Ronaldinho lämnat så är det Messi :)
Barcelona Pep.G
2009-01-17 22:03
little_master

Onödiga och fula efterslängningar ?

Det är inte Real Madrid vi talar om nu =D
Villarreal Grande Messi!
2009-01-17 22:02
Undrar hur det känns att vara maräng just nu...

Hehe =)
Barcelona little_master
Blir verkligen imponerad över hur Barcelona upträder som lag varje gång. Spelarna är verkligen ödmjuka och professionella. Det Eto'o gjorde efter sitt straff mål är ju bara så fint.

Till spelet nu..så är Barcelona nog i en helt egen division. Det enda som kan stoppa Barcelona i år är de själva. Jag kan inte tänka mig något annat lag som står emot oss i år. Men man måste ha fötterna på jorden. Grabbarna har gjort en fantastisk höstsäsong. Men i Cl så kan det hända att man göra en dålig match i 90 minuter och det hela ser plötsligt mörkt ut.
Men nu ska vi glädjas åt segern. Det här är inte bara en seger för Barcelona utan det här är en seger för fotbollen.
Jag måste även hylla Deportivo spelarna för deras inställning. Inga onödiga och fula efterslängningar. De ska ha creed för deras spel idag.
Barcelona VizzlA
helt rätt att etoo tog den...kul om puyol hade gjort mål men tänk på skytteligan:P
Barcelona LaBarca
2009-01-17 22:01
Henry-Eto'o-Messi, Denna trio kommer bli Historia!!!!
Barcelona Pep.G
2009-01-17 22:01
J.Gamper

Exakr det jag alltid säger varje gång Silva nämns här...

Lämnar Henry, (efter sin eftrlängtade CL-titel förstås ) så är Silva den jag vill ha. Jag är svag för spelare med bra tillslag på bollen.

Tänkbar startelva då..

-----------Valdes----------

Alvess--Puyol--Marquez--Abidal

------------Yaya-------------

Xavi---------------------Iniesta

Messi-------Etoo-----------Silva

För snyggt...
Barcelona 2bbbe
2009-01-17 22:00
Iniesta kommer garanterat att spela i mitten i framtiden. Hans kombination av pass´ningar o driblingar gör honom unik. I framtiden kommer han bli bättre en xavi.
Barcelona Napao
2009-01-17 22:00
Vilken match nu kan man sova bra =)
MessssiiTheOne!
2009-01-17 21:59

Hoppas att CL går till Barca för dom har lätt varit och är Europas just nu formstarkaste lag och spelar den bästa fotbollen, Ligan och Cupen är Barcas sen CL blir svårare men den ska bara till Barca :)
sebbaa
2009-01-17 21:58
Ödmjuk och respektfull man som Pep är så är det klart att vi inte fösöker vinna med det maximala utan att vi också tar och visar respekt för motståndarna. Am I right? :D
Barcelona BlueRed.
2009-01-17 21:58
Reklam med Aguero samt Guardiola (Nike).

*Länk

Annons: