/spanien/barcelona/forum/19509.aspx/spanien/barcelona/forum/19509.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saman.
2009-01-20 13:39
Ämne: Saman.

Nu återstå....
Jag förstår inte ditt argument om det nu var något.

Synd om Robinho dock, ända "stjärnan" i laget. Det är klart att han ville ha lite sällskap. Har du någon artikel om det föresten?
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-20 13:36
Saman.

Nu återstår endast Torres, Casillas, Buffon, Messi och David Villa på deras shoppinglist. Kanske missat någon.

Robinho blev sur över att Kaká tackade nej för Manchester Shitty så han lämnade träningen.
Barcelona Saman.
2009-01-20 13:30
Vad snackar alla om att det är en stor förändring pga att Kaka stannar kvar i Milan? Det spelar ingen roll alls. Det som oroar mig nu är vem Man C kommer satsa sina 110 miljoner euro på istället (jag hoppas på att det inte är någon från Barca). Förr eller senare kommer någon att acceptera deras galna bud, det är inte varje dag man tackar nej till 110 miljoner euro som klubb.

Visst det är jätte bra att Kaka tacka nej och visade omvärlden ett rätt beteende i frågan dock kommer det inte förändra någons tankesett, i princip. Egoism förekommer bland alla sorters människor och ett erbjudande från Man C form kommer locka över någon storspelare eventuellt.

Frågan är bara när och vem?
Barcelona Barcadinho.
2009-01-20 13:11
barcalonawi/

Jag håller med dig verkligen.

Nyhten om Káka är viktigare än vad man tror. Det är inte bara en enkel nej till en liten sak.

Kaka är nu ett stort och gott exempel på hur man värderar saker o ting också genom fotbollen.
Känslan för klubbmärket, för fansen, för traditionen kan ibland stå förre pengarna.

Jag uppskattar honom ännu mer nu (alltid gillat hans sportliga livsstil)..

Han öppnar vägen för en attityd ändring hos andra spelare. Om Messi kommer att få ett tjockt bud av City till sommaren. Ju då, då kan han tänka på Kaka innan han bestämmer sig.

Samma sak från unga spelare, till o med junior spelare från La Masia eller andra ungdomsakademier. Spring inte på en gång där plånboken är tjockast.

Och det handlar om stora pengar han tackade nej till.

Stort cred till honom.

Han kommer att bli en legend inte bara i Milano, utan också på andra områden om han fortsätter med sitt löfte och stannar minst tills kontraktet är slut (2013).

Bra nyhet för fotbollen!

(föresten, det är nog den tredje vågen av messi-robben diskussioner här. Varför spelar det någon roll vad marängerna tycker om messi eller om vår klubb? de får tycka vad de vill. Vi kommer alltid o vara stolta över vår klubb!)
Barcelona Dizzy
2009-01-20 13:09
En intervju med Dani Alves.

Visca Barca!
2009-01-20 13:09
Espanyol har bytt tränare 1 dag innan matchen!
Barcelona Riiio!!
2009-01-20 12:46
Haha roliga inlägg grabbar. Robben haha... kul kille. Messi liiite mer effektiv som sagt!!!
Barcelona Saman.
2009-01-20 12:28
Robben är knappast i samma klass som de spelare du nämnde precis när det gäller underhållning och dessutom hur man än vänder och vrider på det så är Messi mer underhållande än Robben, det är bara att fråga vem som helst (utom real, barca fan i detta fallet) vem de helst skulle vilja se spela.
Real Madrid Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9
2009-01-20 12:24
entertaining betyder underhållande jag tycker Robinho är mer underhållande att kolla på än Messi samma sak med C.Ronaldo mer underhållande och kolla på zlatan tex. sen om messi är bättre det han menar att han spelar underhållande men om han är mer effektiv än messi kanske inte.
Barcelona Criff
2009-01-20 12:11
Inte konstigt han tycker Robben är mer underhållande?
När han ser Messi är hans jobb i farozonen, medans när Robben drar igång så sitter han säkert där på läktaren.
Jag hade heller inte blivit underhålld utav Messi om mitt lag hade legat under och publiken viftar med vita näsdukar! haha.
2009-01-20 12:03
Vicente Boluda verkar mer dum i huvudet än självaste mr Caldéron.

''Robben is more entertaining than Messi''.

Syftar han på Real Madrids kontringar som öppnar fria ytor för Robben eller?

Robben är plötsligt mer underhållande än Messi pga 5 matcher... pinsamt är ordet mr Vicente Boluda.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-20 11:27
För att avsluta denna Robben vs Messi diskussion, tyckte jag att det var passande att ta upp en liten klassiker.

Länk*

Sen att Robben skulle spela mer underhållande än Messi är ju bara idiotiskt sagt, men han lär väl bli mer omtyckt av marängerna.

FÖRSTÅR INTE hur marängerna kan vara så sjukt enögda, de är i särklass när det gäller sånt.
Barcelona Patrik_Barca
2009-01-20 11:17
Hej =). Jag tänkte åka ner och kolla på Barca - Osasuna, sista hemmamatchen för säsongen och jag har en fråga till erfarna barcafans.. Om barca redan har säkrat ligatiteln typ 5 omgångar innan den matchen eller så, kommer dem att få sina priser och sånt eller bli firade på ett speciellt sätt under sista hemmamatchen? Eller detta händer endast i sista matchen för säsongen, som är på bortaplan? ... Måste veta om det är värt att åka dit då eller inte:P.. Vill endast åka dit då om det e mycket firande =D
Barcelona J.Gamper
2009-01-20 10:48
Haha alltså helt sjukt att ni fortfarande diskuterar Robben vs Messi. Låt det gå.. det är nästan som att diskutera Valdes vs Casillas. Vi alla vet vem som egentligen är bäst på deras högsta nivå.. och det är Casillas även om Valdes på nåt sätt kan utvecklas ännu mer i framtiden så har Casillas visat högst nivå av de två.

Visst man kan bli irriterad på madridfans men det är så det är.. de håller på sitt lag och gillar Robben, förut var det Robinho som var bättre än Messi nu är det Robben. Att försöka övertyga enögda fans är bara onödigt.
Barcelona FCB_armin
2009-01-20 10:21
Valdebebas

Jag kan till och med ta bort mitt förra inlägg och hålla med Tompa. Och jag säger som Pilmá: Valdebebas, vad tycker du själv?
Barcelona Para Siempre
2009-01-20 10:18
Valdebebas

Det där måste vara de roligaste man har hört på länge. till och med du vet att det där är skit snack!
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-01-20 09:56
Ämne: Gällande Robben/Mess....Valdebebas
Hahahhahahahahahahahhahahahah
Nu sitter han säkert 4-----till i President läktaren med tanke på hans fina uttalandet hahaha. i alla fall så tycker de flesta Los Plancos:P hahahhahahahahah

Den som inte ens föddes än vet vem som är bäst i världen just nu hahah.:D:P

Men skämt åsido Valdebebas ska vi vara ärliga nu eller?
Vad tycker du själv?:S
Barcelona Tompa
2009-01-20 09:52
Valdebebas:
Vem bryr sig om vad Bolauda säger och som inte har helvita glasögon? Ingen...
Att påsta att Robben är bättre än Messi är lika dumt som att påstå att Deportivo är bättre än Barcelona.

Därmed inte sagt att Robben är en dålig spelare, att han inte håller världsklass. Självfallet gör han det men f.n. är Messi i en egen klass. Och det är inte bara vi med blåröda glasögon som säger det.
Barcelona Mojito
2009-01-20 08:51

Barcelona Pep.G
2009-01-20 08:41
VILKEN HÄRLIG MESSI VIDEO !!!!

Måste ses !!!!
Barcelona Pep.G
2009-01-20 08:40
Valdebebas

Det var länge sen en president la ut ett sådant dumt uttalande...
Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 07:43
Gällande Robben/Messi-diskussionen som ni satt igång härinne så har nu även Real Madrids temporära president uttalat sig i frågan.
Barcelona Lamiah
2009-01-20 06:42
början va verkligen underbart ja =D
Barcelona pc_80
2009-01-20 04:26
En härlig liten filmsnutt med Messi här i natten, början är helt underbar, se länktips!
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-01-20 02:29
Detta disk om Messi vs Robben, den är absurd om man ser hela bilden.(om man kan )
vi ska vara överglada att vi kan njuta( som Barcafan och Realfan) dessa två superspelare i vår liga! tänk hur mycket vår Liga skulle sjunka om Messi å Robben drar vidare till Serie A.
Sedan vem som är bäst är väl upp till skådaren själv att avgöra, men i detta fall, så är jag glad att båda tillhör LA Liga.
Barcelona Barcalonawi
2009-01-20 02:11
Snälla.. kan folk sluta kopiera/klistra in från puertan? Maränger kommer alltid att vara maränger.. tänka så som de gör.. speciellt dem unga (oerfarna) fansen som inte kan acceptera att deras lag/spelare inte är bäst.
Som nån nämnde i eurotalk för nån vecka sen, så är hela den här nya "Robben = madrids Messi" trenden, bara ett nytt sätt av självaste r.madrid för att uppmuntra deras supporter och visa att man fortfarande är med i kriget trots att man ligger 12 p bakom.

Nu till det viktiga.. eller jag vet inte hur viktigt det är för er då det inte angår Barcelona direkt. Men Kakas nyheten, det är verkligen den bästa nyheten jag har hört på länge. Förstår ni vilken seger för fotbollen det är!
Det mesta jag hatar är såna här köpta lag som plockat in ett gäng stora spelare och skapar en "stor" klubb utav ingenting än pengar.

Hoppas de där oljeshejkerna inser att ALLT går inte att köpa för deras petrodollars :)
Barcelona D_ALVES_20
2009-01-20 01:34
Criff

Enligt mig de är bättre eller mer kompletta. Varför? Med all respekt till Robben det känns att hans styrka är bara snabbhet, han passar perfekt för PL. Quaresma är snabb och teknisk samt platsar i alla lag nästan, fattar inte hur Rijkard släppte iväg honom.

Men det är inte så viktigt just nu varför det hände. Och Mancini är absolut komplett spelare som kan spela i vilken liga du vill, det är vad jag tror och det är min egen åsikt. Till och med Simao är bättre än Robben, han har teknik, bra skott, dels snabb men inte jätte snabb.

Jouaqin är också bättre än Robben ytter/kant spelare tycker jag, han har bra teknik, snabbhet och sköna cross bollar. Han är inte så snabb som Robben, glöm inte heller att Robben nar accelration som en av hans styrka. Jag kollar på helheteten, det är så jag gör och det är upp till dig vem du föredrar först.
Barcelona Hetfield
2009-01-20 01:07
Förstår inte , kan en real madrid fan vara snäll och säga till mig varför ni tycker att Robben är bättre än Messi?

Vill inte provocera, är genuint nyfiken.
Barcelona Hetfield
2009-01-20 01:06
Little_Master

För mig är Zidane den bästa spelare...ever!

Finns ingen som hade den blicken, eller tekniken!
Om Ronaldinho och Messi skulle få barn så skulle det bli Zidane
Barcelona little_master
2009-01-20 00:57
Glömde länk!
Annons: