/spanien/barcelona/forum/19508.aspx/spanien/barcelona/forum/19508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-01-18 22:13
Haha Pep.G
Själv har man haft nöjet att kolla på Ronaldinho, Kaka, Robinho, Dani alves osv 3 gånger. Råsunda x2 och i Ullevi.

Chile - Peru borta i sydamerika var också en hederlig match samt flera Colo colo derbyn mot La "U".
Men det som tar allt var absolut besöket jag gjorde förra året (07). Att se Barcelona träna framför mina ögon var verkligen ett minne för livet. Synd att det var försäsong och det var flera veckor kvar till matchen mot Inter, hade lätt stannat där och kollat på den om det inte krockat med skolan.. Menmen någon gång ska jag ta mig till Barcelona och sätta mig ner och njuta av Barcelonas spel.
Barcelona Cape
2009-01-18 22:10
Gud är störst!

GAIS, (hejar på blåvitt, ofc)
Barcelona Gud är störst!
2009-01-18 22:09
Cape

Hehe nee jag vet hade träning där i fredags, vilket lag spelade du med?

förresten Mellbergs mål i länktips, hur mkt var oddset på att det skulle vara på nick?
Barcelona Pep.G
2009-01-18 22:08
Cape

Ojojoj vilken fruntimmer vi hade här då ?
Barcelona Cape
2009-01-18 22:06
Min vistelse på Camp Nou kunde inte bli bättre. Barca vann med 5-1 över Getafe och spelade som gudar. Senare på kvällen, när jag inte trodde att kvällen kunde bli bättre, får jag ett sms från en kompis: Real förlora med 2-0!
Real Madrid Valdebebas
GO Go RAUL

Du är inte ensam. Jag har varit på Camp nou (Liga BBVA), Santiago Bernabeu (Liga BBVA) och Olympiastadion i Berlin (VM).

Oavsett vilket internationellt topplag det är som spelar så finns det inga ursäkter, är man fotbollsälskare så är man.
Barcelona Joanilson
om det finns nån som vart på de flesta stora arenorna i europa, vilken har ni varit mest imponerad av?
själv har jag bara varit på Tivoli Neu stadion i innsbruck (hehe :D) av arenor som inte är i sverige, och den blev jag inte särskilt imponerad av utvändigt kan jag ju säga:D
Barcelona el Flaco
Valdebedas/

Det är faktiskt ganska vanligt att sydamerikanska arenor har vallgravar. Anledningen beror mycket på säkerheten. En arena jag alltid drömt om att få besöka är Boca Juniors La Bombonera. El Superclásico mellan de och River måste vara den hetaste matchen på planeten (hetare en vår Clásico månne?).
Barcelona Pep.G
Valdebebas

Tänk om det bara var en fotbolls-arena ?

Brasilien-Chile matchen på Nya Ullevi var härlig att skåda fan ! Vilken härlig känsla att se alla sina idoler springa runt på plan. Kaka, Ronnie, Robinho, Alves m.m.. Vad har vi vänjt oss vid ? Bjärsmyr och Ijeh :S
Real Madrid GO Go RAUL
2009-01-18 22:03
Jag har aldrig vart på bernabeu men på cAMP nou ohh JA ni hörde rätt CUles:P...grejen är att jag blev bjuden på resan de kan man väl inte tacka nej till. Min bästa vän är barca fan och Jag real fan. Snacka om att helgerna är mycke snakis!

Men han har gjort nått oförlåtligt bytt från att heja på valencia till barcelona!

Finns en regel man byter aldrig lag!!

såg matchen Barca-Valencia 1-1 blev det, mål av beletti och Villa ha jag för mig! säsongen 2006/2007. Vi vann ligan senare samma säsong!!
Barcelona Cape
2009-01-18 22:03
Pep.G

Jag har heller inte varit "i" Camp Nou..
Däremot har jag sett Barca spela PÅ Camp Nou.
Barcelona Barcaholic
2009-01-18 22:02
Gå in på länken och rösta på Puyol som bästa mittbacken på högersida kan man rösta ;)
Länktips: www.sportal.nu/
Barcelona Cape
Gud är störst!

Jag har spelat på Behrn Arena, ingen speciell upplevelse får man väl lov att säga. :P
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
Camp Nou vill jag upppleva någon gång, har bara varit på två arenor San siro och Nya ullevi.
Real Madrid Valdebebas
Ämne: el Flaco

Uefa-cu....
+ Monstertrucktävlingar
Barcelona Cape
2009-01-18 22:01
Om det är någon arena i världen jag vill åka till mest för att se fotboll är det La Bombonera. Intressant är att Boca fått sina färger på tröjan från Sverige faktiskt :)

Men vilken stämning det verkar vara på Bombonera med Maradona i spetsen!
Barcelona Pep.G
2009-01-18 22:01
Gud är störst!

Alltid härligt att se den där bonden. Hans straffmiss under EM 2004 kommer jag aldrig att glömma.
Barcelona Gud är störst!
2009-01-18 22:00
På tal om arenor så är Behrn arena en legendarisk sådan en av europas bästa!
Barcelona Gud är störst!
2009-01-18 21:59
Olof mellberg gjorde kvitteringsmålet för Juve mot Lazio. Överraskande målskytt minst sagt.
Barcelona Pep.G
2009-01-18 21:59
el Flaco

Uefa-cupfinal i Nya Ullevi för några år sen var oförglömlig.

Jag har aldrig vart i Camp Nou, men jag har vart i San Siro.. Man måste medge att den riktigt fin, så mycket Historia bakom allting. Vad har vi här i Gbg egentligen ? Nån dum arena där man tränar friidrott ibland =/
Barcelona Cape
2009-01-18 21:58
el Flaco

Ja det stämmer, det är ofta lite folk när Flamengo/Fluminense spelar.
Barcelona Kim
2009-01-18 21:57
Stadsparksvallen i Jönköping är inte så dum den heller.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-18 21:56
el Flaco

Spektakulärt annars med Maracana att det finns en vallgrav runt planen.
Barcelona el Flaco
2009-01-18 21:55
Cape/

Maracana är definitivt en av de mest mytomspuna arenorna och har en hel del historik, men till utseende är den idag ganska ful. Den håller väl på att falla samman av det jag läst. Att det brukar finnas 3000 pers på en vanlig match är inte heller särskilt imponerande.

Jag har förvisso bara varit på två arenor i hela mitt liv, Nya Ullevi i Göteborg och Camp Nou. Gissa vilken jag blev mest imponerad av...
Barcelona Cape
2009-01-18 21:50
Notera att Camp Nou inte är någon fotbollsarena, det är en amfiteater som man spelar fotboll på ;)

Det var längesen det var fotboll på Camp Nou, nuförtiden är det bara ren och skär underhållning.
Barcelona Cape
2009-01-18 21:49
Arenornas Arena: Maracana :)
Barcelona Unicef
2009-01-18 21:47
Ämne: Bollen är rund som s....
Hmm! Kalla det vad du vill, men inget lag har tagit så många poäng, haft den målskillnaden någonsin i spanien! Har vi inte rätten att vara glada Barcafans?
Barcelona haeger
2009-01-18 21:46
Valdebebas

Då borde du ju veta rätt ;)
Barcelona Joanilson
2009-01-18 21:43
har inte sett Camp Nou i verkligeheten men av de bilder jag sett och det jag hört så verkar det inte finnas nån arena i europa som kan mätas med Camp Nou
Real Madrid Valdebebas
2009-01-18 21:36
Okkapokka.

Du läste rätt (besökt både Santiago Bernabeu och Camp nou).
Annons: