/spanien/barcelona/forum/19507.aspx/spanien/barcelona/forum/19507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-20 21:17
obbe

Jag förstår mig inte på varför du klagar på Abidal när han har spelat bra undantag några matcher efter sin skada men han har spelat bra och visst behövs det en ersättare till Sylvinho men Abidal står på vänsterbackspositionen nästa säsong också.

På tal om vänsterbackspositionen så borde Real fixa där, då Marcelo inte kan jobba hem och Heinze för klumpig och usel.
Barcelona Criff
2009-01-20 21:10
obbe, Du menar att dem ska göra samma misstag som Calderon gjorde och fortsätta med EXAKT samma trupp för att sen handla in oprövade spelare under vintern pga för många skador?

Njaa skulle inte tro det.

Henry börjar bli gammal, även om han inte lämnar så lär han inte hålla den formen han har nu en mycket längre tid.

Så nyförvärv lär det säkert bli, några lär säkert gå.
Barcelona Pep.G
2009-01-20 21:00
Para Siempre

En underbar video, men kolla i länktips, där finns en annan Messi video..
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-20 20:51
obbe//

kan säga dig att abidal har varit grym i år. Han är bättre än Heinze och marcelo. Förra säsongen var nästan ingen bra så varför ska alla klaga på just abidal. Tycker faktiskt han är rätt så offensiv ändå. Han passar perfekt in i barcas spel då han flyttar in som mittback å alves går upp.

men vi behöver en ny vänsterback som är ung och offensivare som skulle starta ibland och kanske när vi ligger under stoppa in han. För ny när sylvinho lämnar har vi inte en sån som han. Så en spelare som marcelo i sin spelstil fast bättre defensivare skulle vara perfekt och han ska vara ung också.

Några har skrivit om caceres som vänsterback men tror faktiskt han är högerback isåfall då han är högerfotad eller? men om han är vänsterback skulle han också vara ett bra val där men skulle ändå vara bättre å låna ut han 1-2 säsonger.
Real Madrid obbe
2009-01-20 20:42
Sen läste jag för någon vecka sedan elelr så många som ville ha D.Silva till barca.

Hur tänker ni då, om jag får fråga. Henry har precis anpassat sig till laget och spanska ligan, och då ska Silva gå in till vänster då?

För på mittfältet har ni också redan många alternativ. Tycker ni inte behöver förstärka alls egentligen, från undantag på vänsterbacken, däör ni i bland kan vara lite sköra. Så det borde eran sportchef tänka på när det ska bli dags.
Real Madrid obbe
2009-01-20 20:39
Såklart Messi är bättre än Robben just nu, han är till och med bättre än han som blev utsedd till världens bäste.

Dock har robben potential att utmana om titlen världens bäste, han tillhör den skaran som kan det, bara han får vara skadefri.

//
Sen märker jag att det är en del ignoranta lirare fortfarande här, det är synd att de faktiskt inte läser vad man skriver, nåja det måste finnas några såna också.

Sen synd att tv 4 inte sänder matchen i morrn va?, riktigt dåligt, de säger att de ska satsa på fotboll främst, men totalt skiter i det.
Barcelona Mojito
2009-01-20 20:32
Vad säger ni om detta då?
Länktips

Barcelona D_ALVES_20
2009-01-20 20:31
Stort grattis till vår underbara coach, grattis Pep!
Barcelona Para Siempre
2009-01-20 20:30
Jag tycker att videon på länktipset är värt och kolla på. Och folk säger att Robben är bättre än Messi, PATETISKT ÄR ORDET!
Barcelona Barca o Mort!
2009-01-20 20:23
Pep fyllde den 18onde står det i min fotbollskalender :D
Real Madrid madridfans
2009-01-20 19:57
okej tack
Barcelona Para Siempre
2009-01-20 19:54
madridfans

Iniesta fyller 25 år den elfte maj.
Real Madrid madridfans
2009-01-20 19:53
hur gammal är iniesta?
Barcelona Barcamartin
2009-01-20 19:49
Det var en sak jag kom att tänka på när jag läste inför Barca - Espanyol.

OM nu Espanyol "lyckas" åka ned till segunda och Barca atletic går upp till segunda, då kommer vi få se derbyn mellan Barcas B-lag och Espanyols A-lag, det vore något det. :D:D
Barcelona FCBARCELONA_10
2009-01-20 19:49
Ämne: Pep Guardiola fyllde....
Fyllde han inte år i söndags ? :P
Barcelona Jr. Honken
2009-01-20 19:45
Pep Guardiola fyllde väl år igår?

Grattis Pep! :D
Barcelona Pep.G
2009-01-20 19:38
Duda

Njaa känns som om han skulle kunna bli MYCKET mer defensiv än vad Alves är. Sylvinho ensam är minst lika offensiv som Alves, synd bara att hans dagar är över..
Barcelona Duda
2009-01-20 19:29
Synd att man inte kunde slå ihop Abidals defensiv och Sylvinhos offensiv till en och samma spelare. Då hade vi fått en Dani Alves till, fast på vänsterkanten! Haha...
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-20 19:26
Delarocha RIP Puerta

Du kommer förhoppningsvis få ett klyftigt svar av obbe på den frågan.

Nåja, nog med dagisnivå.
Barcelona Saman.
2009-01-20 19:23
Bara längtar till match imorgon och på lördag. Att återigen se Messi, Alves på 110% i 90 minuter, att se Puyol kriga i varje närkamp, att se Xavi slå 40 meter djupledsbollar, att se Iniesta virvla sönder backar, att se Yaya Toure utan besvär ta boll och själ, ja vad underbart en lördag kan vara med en förfest på en onsdag.

Varför arrangeras inga match resor till Barcelona som andra SF sidor gör? Jag tror att intresset finns! Gör du?
Delarocha RIP Puerta
2009-01-20 19:22
Är det inte ytterst märkligt att Real Madrid har bäst spelare på samtliga positioner och bäst tränare men ligger ändå 12 poäng bakom oss?
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-20 19:17
Fortsätter dessa diskussioner fortfarande?

Vore trevligt om man kunde föra en disskusion med normala Madridistas men dessa två verkar vara riktigt enögda, framförallt obbe som jag har upplevt tidigare.
Barcelona Saman.
2009-01-20 19:10
obbe

Jag tror han menade som backup till Abidal. Inte B-laget med Luis Enrique :P
Delarocha RIP Puerta
2009-01-20 18:59
Valdebas eller Obbe eller vem det nu var som svarade. Så trots att Pepe och Cannavaro inte kunnat spela tillsammans utgör de ändå ligans bästa försvar den här säsongen? Är det rimligt att bedöma efter 4-5 matcher medans t.ex Puyol/Marquez eller Puyol/Pique har spelat betydligt mer tillsammans och dessutom släppt in hälften så mycket mål.
Real Madrid obbe
2009-01-20 18:54
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!//

Jojo england har förvisso flest klassbackar, jag menar Gallas och K.Toure är också vasst. M.Richards,L.King, finns många.

2009-01-20 18:53
Valdebebas

Carvalhos sammarbetar riktigt bra med Terry.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 18:51
På klubblagsnivå tycker jag Liga BBVA (Pepe, Puyol) känns tyngst när det kommer till mittbackspar, landslagsnivå däremot håller jag Portugal (Pepe, Carvalho) väldigt högt.

Inte bara sett till individuell skicklighet utan hur pass väl de två kompletterar varandra som spelare.

Carvalho, som "¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!" är som Canna en spelare vars närvaro inte alla gånger uppmärksammas, dock tror jag helt klart att man skulle märka deras frånvaro.
Barcelona J.Gamper
2009-01-20 18:51
Iniestas speluppfattning och underbara passningar och samspel utnyttjas bäst när han spelar i mitten med Xavi... men då finns risken att Barca blir för offensiva.

I kontringslägen så tycker jag att Henry ändå är bäst på vänsterkanten då han är snabb och är bättre på att göra mål.. medans Iniesta är bättre på vänsterkanten när Barca möter ett packat försvar då han likt Messi kan öppna/hitta ytor åt lagspelare genom sina ryck och dribblingar.

Jag tror att det bästa vore att köra med Henry och Iniesta tillsammans på plan när man möter ett defensivt och packat försvar och en mer balancerad elva när man möter topplag/offensivt lag med t.ex Keita/Busquets i mitten tillsammans med Xavi och Toure.
2009-01-20 18:47
Milan kan inte få nog av rutin nej. 35 årig Sylvinho blir bra för Milan.
2009-01-20 18:45
obbe

Att Spaniens mittbackspar slår ut Englands är svårt, Ferdinand kanske men glöm inte av Terry, Carvalho och Vidic riktiga klassbackar.
Annons: