/spanien/barcelona/forum/19505.aspx/spanien/barcelona/forum/19505.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 23:38
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Jo, det kommer från personen som tidigare hade Casillas på sin kanon/kalkon-lista under benämningen sopan.

Vad hände med din spärr föresten?
Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 23:35
Rambla

Vad anser du själv? Jag hoppas inte jag förolämpade dig genom sättet jag uttryckte mig på, glömde att det var dina åsikter som var fakta.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-20 23:34
Pep.G

Han har patetisk och helt enkelt enögd..
Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 23:33
Pep.G

Du kan väl ändå inte mena att det inte är en jämförelse som inte existerar, för då ser du uppenbarligen inte på mycket fotboll. I synnerhet när det gäller Real Madrid.
Barcelona Saman.
2009-01-20 23:33
Alla i Barca är bättre än alla i Real, wwwwiiiiiiiiiii! We are the world, we are the future.... kommien sjung med alla Barca fans!

Seriöst, godnatt.
Barcelona Rambla
2009-01-20 23:32
Både Marquez och Puyol var skadade en hel del förra säsongen och när de väl spelade så var det inte speciellt inspirerat eller koncentrerat. Jag har för mig att Puyol missade 3 månader i början av säsongen efter sin operation under sommaren.

"Marquez har förbättrats väsentligt från förra säsongen och visat sig vara tryggare än nånsin, men genomgående är Pepe en bättre försvarsspelare."

För att du påstår det? Ok, då vet vi.
Barcelona De Goda
2009-01-20 23:31
Jag tycker att våra bollkallar är bättre än madrids bollkallar, hallå jag svär ,,, och och och vår vaktmästare också , hallå jag svär
Barcelona Saman.
2009-01-20 23:30
Jag syftar på pågående säsong, ja Marquez har vart minst lika bra om inte bättre än Pepe hur nedvärderande du än tycker det är.
Barcelona Pep.G
2009-01-20 23:30
Valdebebas

Först jämför du Robben med Messi, sen jämför du Pepe med Puyol !?

Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 23:27
D_Alves_20

Du bortser uppenbarligen från skadebekymmerna Pepe drogs med förra säsongen. En mer värdig jämförelse vore att jämföra Pepe och Puyol.

Men som du läser i mitt förra inlägg så har jag inte missat Marquez bedrifter denna säsongen heller.

Edit // Meddelandet nedan var till "Saman."
Barcelona D_ALVES_20
2009-01-20 23:24
Valdebebas

Jag nedvärderar inte Pepe, och jag säger bara vad jag tycker.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 23:22
Ämne: Marquez har matchats....
Vart var du förra säsongen och i princip alla matcher Pepe spelat för Real Madrid denna säsongen?

Marquez har förbättrats väsentligt från förra säsongen och visat sig vara tryggare än nånsin, men genomgående är Pepe en bättre försvarsspelare.

Frågan är i detta fall hursomhelst inte vem som är bäst - utan om du verkligen har verklighetsuppfattning när du nedvärderar Pepe på det sättet?
Barcelona D_ALVES_20
2009-01-20 23:20
Sherko

Vad säger du förnåt? Jag ska absolut inte se på jämförelsen med Barca glassögon, och jag lovar att vara ärlig till högsta grad. Pepe är defintivt en bra mittback, ingen kan förneka det men Marquez är bättre eller bör vara bättre. Marquez på sätt och viss ännu säkrare, jag lovar dig en sak. Hade inte Marquez verkligen varit så bra som han gjorde under säsongen, då det hade inte gått så bra i ligan och CL.

Och Ramos är absolut en försvarare med väldigt bra egenskaper. Men även om han skulle spela som ordinarie mittback, ändå Puyol är lite bättre som mittback. Jag vill inte säga mycket bättre, det skulle låta orättvist. Men jag har en fråga till dig.

Hur kommer det till sig att Real förlorar 7 matcher i ligan under förra säsongen? Är inte det för mycket?

Om du påstår att Pepe & Sergio Ramos är bättre mittbacks par än Marquez & Puyol. Real vann ju la liga under förra säsongen, och Real ska ha varit överlägsen mot alla lag i Spanien. Men nu Barca är spaniens bästa lag i princip, men Barca har bara släppt in 13 mål i 19 matcher.

Vad säger du om det? Vilket mittbacks par ska vara bättre?

Nu har jag tagit fram lite fakta till dig, för att motivera varför jag anser att Puyol & Marquez är bättre än Pepe & Ramos. Bevisa att jag har fel, jag har inget emot att tro Ramos & Pepe är bättre än Puyol & Marquez. Om det är rätt faktum, så jag har inget emot det.
Barcelona Pep.G
2009-01-20 23:14
BlueRed.

Ramos är en otroligt bra högerback, men det känns som om Dani är mer komplett. Han är mycket bättre offensivt och dem är nästan lika bra defensivt...
Barcelona BlueRed.
2009-01-20 23:10
Nu tänkte jag mer på att Sevilla hittade ett sett och använda båda två. Ramos, som enligt dig själv är bra som mittback samt Alves på högern. Om Alves petade Ramos från kanten, den diskussionen vågar jag inte mig in på, igen.

Nu är det god natt på riktigt.

2009-01-20 23:09
obbe

Det kallas taktik, mr Juande Ramos föredrar inte den fotbollen.

Och vi har knappast sett något av Cannavaro-Pepe eller Ramos-Pepe denna säsongen så det kan knappst vara La Ligas bästa mittbackspar. Puyol-Marquéz är just nu bäst i Spanien om inte Europa, kolla insläppta målen bara.

Saman

Jo, det är i princip samma situation som igår fast nya namn Pepe och Ramos.
Barcelona Pep.G
2009-01-20 23:07
Sherko

Då undrar jag varför du började heja på Real Madrid ?

Jag började heja på Barca för deras fina spel, deras underbara passningspel som fanns där långt innan Ronnie fanns i Barca, om du säger att det var just därför du började heja på Real så ljuger du...

För jag har kollat på La-Liga fotboll sen jag var 11 år typ, och vare sig Barca har legat 3 eller 7 så har Barca alltid spelat finare fotboll än vad Rea har gjort..
Real Madrid obbe
2009-01-20 23:05
Bluered//

Nae Alves fanns inte i Real, heh. När han kom i från sevilla till oss så var han 19-20 år och spelade mittback då länge, och var väldigt viktig för oss, skapade en trygghet i backlinjen. Tycker det är som mittback han hör hemma, till höger kan han gå bort sig i bland, och är inte någon vidare dribbler, vilket kan vara en fördel om man är ytterback i ett attackerande lag.
Real Madrid obbe
2009-01-20 23:01
Sherko//

Något man måste ha i åtanke ja, det är mer tacksamt att försvara sig i barca än i Real, jag menar valdes står mest sysslolöst, barca spelar på motståndarens planhalva i 80 minuter typ, motståndarlaget får försvara sig hela tiden och inte låna boll, sen när de väl ska attackera är de trötta när de kommer upp till backlinjen.

Så de underlättar backarnas jobb. Med de inte sagt att Marquez-puyol är grymma i hop, för de är troligen spanska ligans bästa mittbackspar tillsammans med Canna och Pepe när de är på topp.
Barcelona Saman.
2009-01-20 23:01
Marquez har matchats regelbundet genom hela säsongen, har vart nästintill ofelbar. Pepe har vart skadad och har spelat hur många matcher? Känns som Robben syndromet här, några bra matcher och plötsligt är han världsbäst...
Barcelona BlueRed.
2009-01-20 22:59
Ramos hade inget val, Alves fanns ju där och han blev placerad i mitten.
Real Madrid Sherko
2009-01-20 22:55
Cape

Är marquez så klart bättre nu?
Han har inte spelat särskilt mycket senaste tiden och sedan pepe kommit tillbaka har han varit en vägg där bak, förutom straffsituationen i helgen så har han varit fenomenal...så just nu är Pepe bättre skulle jag säga.

Så fort cannavaro blir skadad ska du se att dem är bättre än marquez och puyol :)

Du får tänka på att barca blir anfallna mindre än real också, pga av en kille, världens bästa al round mittfältare tillsammans med Gerrard, Xavi som ordnar ett grymt bollinnehav match efter match. Han är er motor :) V12a.

Real Madrid obbe
2009-01-20 22:49
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!//

S.Ramos är ju en mittback egentligen, tycker det är där han hör hemma, när han kom i från sevilla, så var han en jätte för oss där, bara 19-20 år gammal.

Sen har han fått spela högerback och känslan som mittback har tappat lte när han har tagit steget in, men han är i regel bäst där.
Barcelona Cape
2009-01-20 22:49
Sherko

Och när har Ramos-Pepe bevisat det? De har knappt (om alls?) spelat tillsammans som mittbackar och kan knappast jämföras med ett av världens bästa mittbackspar.

Och ja, jag anser att de två är det bästa mittbacksparet i Liga BBVA. Jag är ju Culé så det är ju inte så konstigt egentligen. Men så som de spelat den här säsongen (tillsammans!) så är det få, om någon, som är bättre. Kolla bara på insläppta mål för att nämna något.

Som jag sa förut så är Marquez och Pepe rätt jämna, men Marquez är ju såklart bättre just nu, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på Pepes skadeproblem.
Barcelona BlueRed.
2009-01-20 22:48
Sherko

Visst kan man det, och du har rätt. Självklart började fler folk följa Barcelona på grund av Ronaldinho, lika mycket som folk vill vara madridista pga era meriter. Det går att säga och det är rätt. Sen om det är rätt eller fel att kalla sig själv culé eller madridista av dem anledningarna och inget annat, är en annan sak.

God natt.
2009-01-20 22:45
Sherko

Sergio Ramos mittback är ju kalabalik. Och vi har ännu inte sett mycket av Pepe och Ramos som mittbackar och knappast kan de vara bättre.

Puyol-Marquéz La Ligas bästa mittbackspar i dagsläget.
Real Madrid Sherko
2009-01-20 22:42
Cape

Visst är puyol och marquez grymma tillsammans, men överlägset bästa mittbacksparet i la liga?

Nej jag tror inte det, pepe och ramos är enligt mig bättre.
Dessutom tycker jag att pepe är bättre än marquez på allt förutom just passningarna, både långa och korta, även bättre speluppfattning har marquez.

Men men, jag är real fan som ni ser och självklart ser jag jämförelsen med "real glasögon"

Pep.G

Då kan man säga att många barca fans just blev barca fans pga av Ronaldinho och hans showande, det går inte att säga som du gör, att man blir ett lags fan pga meriterna.
Real Madrid obbe
2009-01-20 22:27
Cape//

Kan erkänna en sak, när det gäller känsla på passningarna, så överträffar Marquez stort Pepe så här långt.

En av de bästa mittbackarna, om inte den bäste när det gäller både korta och längre bollar, bra blick.
Barcelona BlueRed.
2009-01-20 22:25
En riktig gentleman är han.
0.30 sek.

*Länk
Real Madrid obbe
2009-01-20 22:23
Kanske är jag otydlig, jag klagar inte direkt på Abidal, säger bara att han är den svagaste länken i ert lag, håller ni inte med, sen när ni möter tuffare motstånd i CL, tror jag just där det kommer visa sig tydligare, min åsikt.

Ni behöver inte hålla med, bara uttrycker mig. Men ni ska ha i åtanke att mycket av det jag säger stämmer ganska bra.
Annons: