/spanien/barcelona/forum/19504.aspx/spanien/barcelona/forum/19504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid obbe
2009-01-20 17:59
Delarocha RIP Puerta//

M med marcelo i erat B-lag kanske ni hade tagit upp dessa till vårat b.lags serie, Castilla.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-20 17:56
Varför fortsätta jämföra? Vad är meningen. Du vet att ingen här kommer tycka som du. Lägg bara ner.

Mycket synd att vi inte kan köpa en klasspelare som Marcelo. Han hade nog gjort bra ifrån sig i vårt b-lag. Eller liknande.
Real Madrid obbe
2009-01-20 17:47
För att starta en ny diskussion, ser att många fortfarande diskuterar Robben vs messi, med jämförelser kommer man ingen vart, de är båda bra på sitt sätt.

Tänkte ställa en fråga, tycker ni precis som jag att vänsterbacksplatsen är er akilleshäl, visst funkar abidal, men det är ju inget ultimalt alternativ, tänk att ha en lika bra vänsterback som alves är högerback på vänstern också. Nu är ju Marcelo och Heinze upptagen, så ni kan inte går för dem, heh.

Men där borde vara den position ni kan finslipa på i sommar, och hitta ett alternativ, hoppas ni bara inte väljer Lahm.

Sen vilken är spaniens bästa mittbackspar? När de spelar på topp.

Vet att de flesta kommer svara Marquez och Puyol. Men motivera just varför ni tycker dessa är bätre än Canna och Pepe när de presterar som bäst, som är i stort sett omöjliga atat komma igenom när de vill. Eller Pepe-Ramos i mitten, lika bra.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 17:38
J.Gamper

Tar upp? Jag följde upp diskussionsämnet som rörde Robben och Messi. Jag kom inte ens in och gav en åsikt kring det utan tog bara fram en motivering från en tidning som behandlade ämnet. Jisses vad folk härinne var känsliga.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-20 17:27
J.Janerique; dina inlägg var fullt begripliga för en tid sen och även väldigt välskrivna och intressanta.

Nu är det ju bara totalt svammel. Vad har hänt?
Barcelona J.Gamper
2009-01-20 17:25
Ämne: Alla Barcavänner:
D....
Du har rätt. Däremot blir man förvånad över att tom moderatorer som Valdebebas som är 18 år? Kommer hit o tar upp Robben VS Messi helatiden och försöker provocera Barcafans..

Aja man får helt enkelt hoppas på att alla ignonerar sådana inlägg och snackar om Barca istället!
Barcelona Unicef
2009-01-20 17:23
Jippie de snöar!!! Förbannade s--t väder! så kommer man in här =( Kan Marängerna sluta komma in här o jämföra våra spelare med spelare ur hela jävla världens klubbar! Vad e de för fel på er! Komma in här o skriva Kaka vill till oss med 3miljoner!!! tecken,varför? Vad e de för komplex ni har? Läs forumet ni som skriver! Läs det tio sidor tillbaka o värdera era inlägg innan ni skickar in dom! Ber om ursäkt för dåligt ordföråd men de här e inte ok!
Barcelona Tompa
2009-01-20 17:17
Alla Barcavänner:
Den här debatten om Messi vs Robben är direkt löjlig. Anledningen till denna s.k debatt är att Realvänliga Marca och vissa Madridfans, inklusive den tillförordnade presidenten inte kan acceptera att de inte har världens bäste spelare och i synnerhet det faktum att jordklotets f.n. bäste spelare spelar hos ärkerivalen. I deras trångsynta värld är det ju SJÄLVKLART att Real alltid är bäst.

Nog om detta
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-20 17:16

hallå där alla mina barcelona bröder, det va sjukt länge sen jag va inne här, men nu är jag tillbaka från semester och jag är grymt stolt över laget. jag har inte sett en enda match, men jag har följt alla mål och nyheter. Fan vi är helt jävla outstanding....Sen vill jag påmina alla som tvekade på Henry, det va många det i november, ni är skyldiga mig en ny Barca tröja....NI VET VILKA NI E hehehe... Visca Barca och skönt att få va back in town...
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-20 17:09
J.Janerique

Så du påstår att Messi är bättre än pga att Robben är skadad mycket?

Sluta skämm ut er Madridistas. Robben är en medelmåtta och att ni jämför han med en spelare som Messi är skämmigt.

Barcelona Barcalonawi
2009-01-20 17:07
Ämne: samuel etoo

Hålle....
Blaugrana

En intressant idé som ja själv har funderat på också. Med tanke på att det är lite "överflödigt" på mittbackarna just nu, så vore det inte alls dumt att testa Caceres på vänsta kanten. Sylvinho kommer förmodligen att lämna till sommaren. och Jaa, Caceres spelade i den där positionen i recreativo. Varför jag kommer ihåg det är för att han var faktiskt helt okej mot Messi förre året när man mötte dem. Jag menar inte att han blockerade honom totalt, men det är ju Messi vi pratar om här :P
Barcelona Cape
2009-01-20 17:02
J.Janerique´s inlägg bevisar att de allra flesta Madrid-supportrar är här för att provocera.

På den starka sidan har Lionel på pluskontot att han skulle kunna göra sig bra på tennis, då armreflexerna sitter där dem "ska"....

Försök att bevisa motsatsen någon gång?
J.Janerique
2009-01-20 16:55
Arjen är inte i närheten av Messí P.g.a att sjukstugan hägrar allt för ofta för Robben. Utan skador hade nog Arjen kunnat/kan bli en av världens bäste, men då skelettes inte är gjort av eld så bryter det sönder, då en tändsticka flammar upp. Hur som helst tror jag personligen inte att Arjen kan nå upp till Lionels nivå, oavsett skadesituation då Messí är en ny Maradona (och att vara en ny Diego är legendariskt)....

På den starka sidan har Lionel på pluskontot att han skulle kunna göra sig bra på tennis, då armreflexerna sitter där dem "ska"....
Barcelona Cape
2009-01-20 16:50
SaM__-

Mycket möjligt. Men diskussionen handlade faktiskt om Robben hade dålig teknik eller inte. Robben går inte att jämföra med världens bästa spelare, och det vet alla. Det var inte många Madridistas som ville komma fram till det heller. Sen om de själva tycker att Robben är bättre än Messi utan att skriva det här, det får stå för dom.

Jag vet att vissa Madridistas skriver att Robben är bättre än Messi här bara för att provocera.
jacooob
2009-01-20 16:37
GO Go RAUL

lycka till ;)
Barcelona Blaugrana93
2009-01-20 16:35
samuel etoo

Håller med dig om Caceres, tycker Pep borde använda honom i vissa matcher på vänsterkanten. Visst, Pep har väl sagt att man inte ska spela på en främmande position men Caceres har presterat rätt bra när han har spelat där. Jag har för mig att han spelade där i Recreativo också ibland.
Real Madrid 1:Real 2: Real 3:Real
2009-01-20 16:30
hahahahaha
Barcelona Para Siempre
2009-01-20 16:30
Men herregud, varför lägger alla ner tid på folk från puertan? Alla och då menar jag alla vet att Messi är bättre än Robben. all heder åt Robben som har varit en stor bedrift till Real Madrids anfallspel men att redan efter 4-5 matcher om inte mindre börjar jämföra med en spelare som har presterat sedan han gjorde A-lags debut är bara ett skämt! Så lägg ner Messi vs Robben snacket, finns inget att diskutera då Robben själv gått ut och sagt att Messi är bäst och att Messi är från en annan planet. Typiskt maränger ska börja jämföra spelare när det går ur kasst i ligan och i åttondelsfinalen möter man Liverpool.
Real Madrid GO Go RAUL
2009-01-20 16:24
Vill ni höra ett skämt:P.....Perez vill göra en "FIGO" sno messi framför er hehe...
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-01-20 16:14
Före året så jämförde de Robinho med Messi bara för att han gjorde en halv bra säsong:S
ÄÄÄhhh man blir less på dessa meränger:S
Barcelona Saman.
2009-01-20 16:10
Valdebebas

Du kan väl sluta hälla bensin på lågan? Ältar i samma ämne hela jävla tiden. Försöker du få bort fokus från att vi spelar så jävla bra? Eller är våra åsikter av yttersta betydelse?
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-01-20 16:09
Ämne: Apropå Messi och Rob....Valdebebas
Vad är det för källa
Robben i topp 5? var det inte han som var skadad nyligen?? var han så jävla bra innan El Classico? som han är nu?:S
Fan vad visa Meränger har på sig halv skadade enögd vit glasögon ?

MEssi Xavi Villa Gerrard Etoo ja många:S
Barcelona Barcadinho.
2009-01-20 16:08
Jag har kankse överdrivit med mina reaktioner om Kaka. Jag är ibland lite naiv och vill innerst mycket mer än vad verkligheten erbjuder.

Tiden kommer att visa.

Men det skulle kännas tråkigare om han skulle tacka JA på citys erbjudande.
Det kan vi vara överens åtminstone.
Barcelona J.Gamper
2009-01-20 16:02
Ämne: Apropå Messi och Rob....
Varför måste du ta upp Robben och Messi hela tiden?
Real Madrid Valdebebas
2009-01-20 15:54
Apropå Messi och Robben så finns dessa två med bland El mundos fem bästa spelare såhär under hösten. Bland dessa fem saknas spelare som Xavi, Eto'o och David Villa.
Barcelona Saman.
2009-01-20 15:45
En ny vinkel i historien om Kaka. Undrar om det är sant?

Länktips!
Barcelona samuel-eto
2009-01-20 15:08
men vf kan man inte skola om caceres bara till en vänster back, ge han 1 år ja lovar sen e d klart behöver ingen köpas in, lika bra å köra martin tycker ja för den kille är sjukt bra, ge han bara spelatid.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-20 15:04
har en fråga!!

tycker inte ni det är överflödigt om man har kvar sanchez i truppen?? han är inte tillräckligt bra så bäst skulle nog att låna ut han eller sälja han. Sen tycker jag också att när milito kommer tillbaks så måste en mittback lämna, kolla bara caceres, han får lite speltid nu. tänk er då när milito är tillbaks. Sen kanske vi tar tillbaka Henrique. Hur blir det då???

mitt svar!!

Sylvinho lämnar ju garanterat. Så köp in en ung offensiv vänsterback lik marcelo i sin spelstil fast bättre defensivare.

Puyol Marquez Pique är garanterat kvar. Jag hoppar vi tar tillbaks henrique lånar ut caceres 1-2 säsonger för då lämnar marquez säkert eller jag hoppas på det för tror inte han håller längre. Sen sälj milito nu i sommar.

Hur tycker ni??
Barcelona Barcelonito
2009-01-20 15:04
Kaka var ute efter pengar, därför gjorde inte City affärer med hans agent. Det första de frågade City var "hur mycket betalar ni honom?" och City valde att inte ens nämna några siffror.

De vill ha spelare som kommer pga. klubbens framtidsplaner och ambitioner, inte bara för pengarnas skull.

Att Kaka stannade i Milan, var det verkligen seger för fotbollen som många säger? Valde han med hjärtat före pengarna? Knappast. Han tänkte för mycket på pengar, så han blev av med chansen att få dom.

Att någon som Berlusconi som mutar allt och alla i Italien har en fotbollsklubb är en förlust för fotbollen, INTE att en rikare part erbjuder sina pengar till en spelare.
Real Madrid GO Go RAUL
2009-01-20 15:01
Ramos måste vinna en stor tittel för o sitta kvar så de är vad allt hänger på.
Annons: