/spanien/barcelona/forum/19503.aspx/spanien/barcelona/forum/19503.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 23:31
Cape

Jag tycker att de Rambla säger är helt korrekt för jag har aldrig funnit teknik hos Robben då han bara springer från sina motståndare.
Barcelona Cape
2009-01-19 23:28
Rambla

Kan inte riktigt hålla med dig där, då Robben faktiskt har en underbar teknik. Men det stämmer bra att han är en "ren och skär" kontringsspelare. Självklart finns det många som är bättre och mycket bättre men jag har alltid gillar Robben.

Även om det inte går att jämföra honom med Messi, Iniesta, Silva osv så är han fortfarande en mycket bra spelare som har haft det tungt med skador under hela hans karriär.
Barcelona Rambla
2009-01-19 23:28
obbe:

Frågan är inte alls känslig, ja om man förstår sig på den och inte som vissa ser rött och börjar hyperventilera. Jag förstår att du inte ville klargöra vem som var bäst eller så.

Jag tror inte heller att Robben hade gjort sig bättre i Barcelona, det kan man ju visserligen inte veta. Han hade ju självklart inte gjort bort sig men jag tror personligen att han passar bättre i ett lag som lever på snabba omställningar, precis som han var van att spela i Chelsea. Mourinhos speldidé gick ut på snabba omställningar med bollar ut till yttrarna.

Att Real Madrid spelar så som du beskriver är ju ett medvetet val man gör. Det är tränarens spelfilosofi att inte spela possession-fotboll utan istället slå den där avgörande passningen så fort som möjligt. Barça har nästan alltid haft den spelfilosofin, den går ut på att ha så mycket boll det bara är möjligt. Madrid hade också den filosofin under del Bosque och galactico-eran. Som du minns så slutade det med att spelarna till slut blev för bekväma och inte orkade löpa så mycket som det systemet kräver. Precis som Barça också blev för bekväma i slutet med Rijkaard.
Barcelona Pep.G
2009-01-19 23:27
Joanilson

I dagens Real nej. Men då dem hade Ronaldo, så skulle jag ha sagt JA rakt av.. Han är och förblir min idol..

Jag hade aldrig haft mage att spela i Santiago Bernabeu eller ens ta på mig den vita dressen, men jag hade lätt kunnat träna med Ronaldo och Zidane då, och vem vet ? Jag hade kanske haft chansen att spotta på Figo =)
Barcelona Rambla
2009-01-19 23:20
Cape:

Enligt mig då, Robben är en snabb spelare som pga sin snabbhet tar sig förbi spelare. Han springer helt enkelt ifrån dem. Han är varken speciellt teknisk eller har någon vidare spelintelligens. Att jämföra honom med spelintelligenta spelare om Iniesta, Messi, Villa, Silva osv är enligt mig skrattretande. Hen är en kontringspelare rätt och slätt. Jag menar heller inte att obbe kom in hit för att jämföra spelarna utan med tanke på de diskussioner som figurerat de senaste veckorna. Robben sa det bäst själv i en intervju att Messi är från en annan planet, för han tyckte själv till slut att jämförelsen blev pinsam.
Real Madrid obbe
2009-01-19 23:19
Rambla//

Jag har redan skrivit det en gång. Om Robben skulle göra det bättre i ett Bollinnehavande barcelona än hos oss, som let's face it, går ut mycket på kontringar, inte menat så, men det blir så iokmed att vi har dåligt passningsspel och måste hela tiden jaga för att åteerövra bollen, sen när vi får den, slår vi 2-3 passningar på raken så blir det def igen.

Det var bara en hypotetisk fråga jag ställde tidigare, visste att den skulle vara känslig, och blev så. Men inget illa menat.

Kul att du är inne på puertan i bland, förövrigt.
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 23:17
Joanilson

Jag tror många skulle tacka ja till ett kontrakt med Real Madrid men ingen skulle nog våga erkänna det.
Barcelona The Reporter
2009-01-19 23:16
Para simpre

Du har fått ett PM :)
Barcelona Joanilson
2009-01-19 23:14
en dum fråga kanske men är det nån culé härinne som skulle tacka jag till ett kontrakt med real madrid om det inte finns nåt annat?
tycker ni att frågan är dum behöver ni inte svara, jag bara undra som en kul fråga=D=D
Barcelona Cape
2009-01-19 23:13
Rambla

Isåfall har han fått sin önskan uppfylld med mitt senaste inlägg. :)
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 23:12
Jag tycker att en diskussion inte alltid behöver leda någon vart. Man diskuterar Spelare, tränare och lag, oftast kommer man inte överrens men det är de som är underhållande med att hänga på forum! Diskutera saker och ting.
Barcelona Rambla
2009-01-19 23:11
obbe

Vad är det du egentligen vill komma fram till? Har fortfarande inte förstått poängen med dina inlägg. Vill du att vi ska hylla Robben eller vad handlar det om?

För övrigt måstet jag passa på när du ändå är här. Det är sjukt roande att läsa alla de bortförklaringar i dina inlägg på Puertan då de handlar om Barcelona, vilket de ofta gör. Kudos!
Barcelona The Reporter
2009-01-19 23:10
Hur oftast kommer Real-fans och Barca-fans överrens?
Barcelona Joanilson
obbe

jag tror att robben gynnas av at spela kontringsfotboll mer än "bollinnehavsfotboll" (Barcas spel typ). för om man har mycket bollinnehav så betyder det mindre ytor och, jag vill inte säga att jag har rätt nu, jag tror inte robben är lika bra som Messi på små ytor (fast det är det få som är:D). jag tror att robben är som bäst när han kommer i full fart och drar sin gubbe och viker in i planen. såna lägen kanske han inte skulle få i Barca mest på grund av mindre ytor. detta är min teori och jag säger inte att det är rätt eller fel =D
Barcelona Cape
obbe

Tja, det är ingen omöjlighet i teorin att Robben vinner guldbollen om några år. Om han får hålla sig skadefri en hel säsong kan han kanske komma högt upp på rankningen. Men tvivlar som sagt på att han inte kommer åka på en skada förr eller senare.
Real Madrid obbe
2009-01-19 23:05
Cape//

Precis barca försvara sig nu med alla som en enhet, eller i trianglar, där tre spelare går och pressar hela tiden åt den som har bollen, och gör det väldigt tempostarkt och snabbt.

Det saknar jag i Real i dag, de flesta spelare försvara sig och går fram och stöter en och en, och sen när en missar, så är det för stora hål bakom, det måste man rätta till. Lätt och se.

Robben ska inte koncenterar sig så mycket på defensiven, jag mnear i bland är han nere i vårat straffområde, pågrund av att mittfältare har vikit ner sig lite, det är synd.

Hoppas Robben få vara skadefri, för tycker det i framtiden om allt vill sig väl är en guldbollenkandidat, de med fotbollsförståelse som du fattar det.
Real Madrid obbe
2009-01-19 23:01
Dubbelpost..
Real Madrid obbe
2009-01-19 23:01
Para Siempre//

Precis mannen, det är ju en diskussion i alla fall, och jag fick den, kanske inte den allra intelligentaste, men fick lite fart på forumet i alla fall.

//
Alla från respektiva lag försöker försvara sina spelare, det förstår jag, men det är inte riktigt så enkelt.

Jag menar det händer ju när Messi ocksp kommer att han bara har två-tre man att utmana, jag mena motståndatna vill ju också få med sig en poäng och går fram när de ligger under mot barca, så så lätt går inte diskussionen över dock, men aja.
Barcelona Cape
2009-01-19 22:58
obbe

En skadefri Robben hade möjligtvis varit en av världens bäste spelare. Titta på vilken talang killen har. Just nu är han i sitt livs form och om han kan hålla sig fri från skador, vilket jag tvekar på, så kanske formen håller i sig.

Det där med att Robben tvingas att försvara och det tar på krafterna. Klart att det tar mer på krafterna när man inte jobbar som en stor enhet utan som en massa individer. För så har det sett ut i Reals försvarsspel den här säsongen.

Man kan ju inte pressa och ge understöd på egen hand?
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 22:57
The Reporter

Om du inte har något bättre att snacka om så är det oftast Messi vs Robben här inne på Les Rambles.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-19 22:56
obbe

Nu kommer du med massor med bortförklaringar haha.

Så du tycker att det är jobbigare för Robben att dribbla förbi 1-2 personer i en kontring än Messi som dribblar igenom hela Getafe som ett exempel och gör mål? Eller något annat lag som vi får se varje gång.

Hade Messi spelat i Real och kört på era kontringar hade han gjort jävligt mycket mål.
Barcelona The Reporter
2009-01-19 22:55
Kan inte ni ta Messi o Robben diskutionen via PM? Det är störande att se sånna ointressanta inlägg.
Real Madrid obbe
2009-01-19 22:54
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón//

Knäcka, jag har alltid en backup-plan. Dock leder diskussionen ingen vart, märker jag.
Real Madrid obbe
2009-01-19 22:53
tarrak//

Jo han får mer ytor, iokmed att vi har problem att föra matcherna, så motståndarna tvingas till det, dock är de fortfrande försiktiga i defensiven, så Robben har fortfarnde allt som oftast flera man att ta sig igenom ändå.

Vi kontrar ju långsammare nu tycker jag under J.Ramos än hos schuster, så de hinner ändå samla sig, och mittfältatspelet/pasningsspelet går allt som ofatst för långsamt, eller så missar vi passsningar så vi måste förvsvara igen, så Robben måste komma ner och hjälpa till. Vilket tar på krafterna också.

Så det han gör och utnyttjat sina tillfällen trots vårt hackande spel, är väldigt bra, allt jag säger.

Och som sagt en hypotetisk fråga, men förstår att alla vill försvara Messi i första hand.

Men man måste se det i från båda hållen.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-19 22:50
//Obbe

Nu ville du lämna detta ämnet eftersom tarrak lyckades knäcka dig med detta svaret:

''Jag tror snarare att Robben gynnas av att spela i Madrid som gillar att parkera bussen och spela på kontring. Jämför vilka ytor han får jämfört med Messi, som hela tiden måste kämpa sig igenom en köttmur av försvarare. ''
Real Madrid MADRID 1902
2009-01-19 22:49
Humphrey Bogart
Du tror inte att det vart fart på han på grund av att han är för första gången skadefri och har spelat mer än 2 macther i rad?

Real Madrid obbe
2009-01-19 22:41
westinhoblaugrana//

"Jag undrar då om han inte hade uträttat lika bra saker om än bättre än Messi, för att ta ett exempel, kan ta någon annan spelare. "

Du syftade på den meningen jag skrev, kom igen, det är en hypotetisk fråga, ingen vet. Det är inget bekräftande jag gör, och skriver tt de kan vara känsligt, vilket det tydligen var, så jag hade rätt i det.

Tro mig, jag tänker innan jag skriver saker, men vi lämnar detta ämne da.
Barcelona BlueRed.
Ämne: BlueRed.

Haha, ja....Stor talang, visst, men han har inte levererat på sistone.

Fotbollen kan vara ologisk ibland, det som gör det lite mer spännande. Att Spurs aldrig vinner när Bale är med har varit ett tag, likaså mönstret där Chelsea vinner PL när Barcelona vinner La Liga. Någon gång kommer det säkert och brytas.

Jag själv tror att det finns bättre talanger ute i världen än Bale och skulle hellre se Barca scouta dem. Vi brukar ju inte ha några större problem med att hitta spelare, unga spelare dessutom om det är det som krävs.
Barcelona El_Duderino
Para Siempre: Den ser ju knappast underbar ut på utsidan. Skulle ge hela arenan ett lyft av en ansiktsoperation. :)
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 22:39
Onödigt att renovera om Camp Nou. Den ser hur underbar ut som helst!
Annons: