/spanien/barcelona/forum/19501.aspx/spanien/barcelona/forum/19501.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-02-08 13:27
Min teori om att spelet ser "mindre bra" ut just nu är som många säger det intensiva matchandet. När spelarna är något slitna blir det svårare att orka sätta press direkt när vi tappar boll. Vi vinner bollen längre ner i banan, vilket inte ger samma möjligheter att göra samma mängd mål som tidigare. Även försvaret hamnar under en annan typ av press. Det är absolut inget konstigt. Resterande del av spelidén fungerar fortfarande, och vi har kvar spetskomptensen vilket gör att vi ff vinner matcherna.

Nu är det en veckas uppehåll till nästa ligamatch, och vi har samtliga spelare tillgängliga plus att Bojan hittat målformen och Hleb så smått börjat vakna till liv. Det ser med andra ord ljust ut inför våren och jag är övertygad om att det vi ser just nu är helt enligt Peps planer.

Visca Barca y Visca Cules
Barcelona BlueRed.
2009-02-08 13:27
ElDuroDeFCB

Håller med om att Keita har varit lite saknad. Matchen mot Racing t.ex. Visst, Messi är väll ändå den perfekta inhopparen också men en Keita där hade inte varit fel heller.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-08 13:26
Delarocha RIP Puerta

Många här inne på Les Rambles anser det och i inför match rapporten så står det även samma sak...
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-08 13:23

så som Guardiola tänker, så skulle jag inte bli förvånad om både Hleb och Bojan startar, men det är ytterst tveksamt om han ändå gör det. Henry startade i cupen, vilket ofta betyder bänk i ligan, så jag tror att vi får se i alla fall Hleb från start tillsammans med Messi och Etoo.

I mitten är det väl Iniesta som startar tillsammans med Xavi (om han nu är 100% frisk)och jag tippar på Yaya i pivote rollen. Annars välkomnar jag Keita istället för Iniesta, för då får vi den ständigt djupleds löpande spelaren som jag tycker har saknats de senaste matcherna...
Delarocha RIP Puerta
2009-02-08 13:20
Eldurofcb; vem säger att vi spelar dåligt?
Barcelona Blaugrana93
2009-02-08 13:18
J.Gamper
Håller med dig ang. Henry. Mot Valencia spelade vi med Hleb, Henry, Messi, det fungerade mer än väl som ni säkert minns;D. Men jag tycker ändå att många överdriver med Etoo och hans form i nuläget. Vi är bara bortskämda med Etoo från hösten. Vem klarar av att hålla den formen i en hel säsong?
Barcelona Culéé
2009-02-08 13:16
Okkapokka.

Det ska bli riktigt intressant!
Barcelona Jr. Honken
2009-02-08 13:16
J.Gamper

Ja, det är han verkligen. Och precis som Bojan, var han väldigt bra i matchen mot Mallorca. Tycker att det var Hlebs bästa match i den Röd och blåa tröjan. =)) Hoppas att han får lite mer speltid nu. Hoppas även att Bojan får mer speltid nu. Kanske de får sin chans ikväll mot Sprting.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-08 13:13

Varför säger tycker ni att vi spelar dålig fotboll nu? Jag fattar inte vad folk kräver egentligen av ett lag som, sedan januari, spelat 2 matcher/vecka.. Vi vinner matcher men ändå klagas det på att vi spelar dålig fotboll den senaste tiden... Den enda matchen som jag anser att vi spelade MINDRE BRA, var förra veckans match mot Racing och kanske Osasuna matchen, men man ska inte glömma att båda dessa matcher är otroligt svåra. Så folk borde ta och sluta snacka om dåligt spel från vår sida, för idag kommer vi att återigen visa vem som är bäst... Jag tippar 5-0 Barca där Etoo gör minst 2....
Barcelona Okkapokka.
2009-02-08 13:11
Jag kom ihåg att jag länkade bilder på nästa års bortatröjor nu i veckan. Men lyssna nu, hör och häpna. Enligt EMD så ska Barcelona bära rosa nästa säsong. Alltså rosa bortadresser.

Ska bli intressant och se hur det blir nu.

Länktips*
Barcelona J.Gamper
2009-02-08 13:08
Ämne: Tror kanske att bänk....
Håller med dig. Etoo verkar inte vara i form alls. Bättre om Bojan får chansen.. eller varför inte flytta in Henry och låta Hleb få lite speltid på kanten? Hleb är ingen större målskytt men tycker att han är kreativ.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-08 12:51
Okkapokka.

Ja, tror att vi kommer behöva allt stöd vi kan få till matcherna i CL. Lyon kanske inte är det svåraste laget direkt, men ska aldrig underskatta ett lag som de.
Barcelona Okkapokka.
2009-02-08 12:46
Tror kanske att bänken är rätt medecin för lejonet ändå. Han hittar inte rätt under matcherna och ser oinspererad ut. Bojan har presterat nu i cupen när han fått chansen så han kan mycket väl starta.

Eto'o är inte på topp under vinterperioderna har han sagt själv, så man får väl lita på han nu då. Hoppas hans formtopp kommer tillbaks lägligt till CL-spelet.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-08 12:27
Där var många Madridistas inne här igår. Kommer speciellt ihåg en (dock inte vad han "heter"). Han skrev att Messi var La Ligas största filmare och därefter Iniesta. Konstigt, men nu ska vi inte tänka på det. Utan istället fokusera på matchen ikväll. Hur tror ni att matchbilden kommer se ut? Resultatet?

Jag tror att Barca startar såhär:

----------------Valdes---------------
---Alves--Caserses--Puyol-- Abidal---
--------------- Keita ---------------
------------Xavi-----Iniesta---------
--------Messi---Bojan---Henry--------

Om Puyol är 100% frisk så tror jag att han startar, annars blir det väl Abidal som får gå in i mitten och Sylvinho på vänsterkanten. Men hoppas ändå inte att Puyol startar. Då riskerar han ju trots allt en långtidsskada. Och han är den absolut sista jag vill ska bli skadad.
Samma sak med Keita. Om han har kommit tillbaka så får han starta, eftersom att han missat de 3 (4?) senaste matcherna. Annars är har vi ju Busquets och Yaya som kan hoppa in där. Sen tror jag faktiskt att Bojan får starta. Han har presterat bra på sista tiden, och förtjänar det. Men egentligen så VILL jag att Eto'o ska spela där. Det var ju ändå ett tag sen lejonet fick ryta!
Barcelona Game_1
2009-02-08 12:27
Ämne: kan någon säga varfö....
den videon var så jävla bra. fick rysningar av den. =D MES QUE UN CLUB 3
Barcelona el Flaco
2009-02-08 12:26
För alla er som undrar varför Henry kysser sin handled efter varje mål, kolla länktipset. Där har ni svaret. Han skaffade sig en tatuering av designern Lluís de Gràcia (som även tatuerat Puyol, Rijkaard, Valdés, Marquez m.fl.) och för att visa sin tacksamhet kysser Henry sin handled och även för att han tror att symbolen ger honom en inre styrka.
Barcelona el Flaco
2009-02-08 12:17
Marängen nedanför mig är bara ute efter att provocera. Om ni faller i hans fälla är ni lika patetiska som honom. Bara ignorera honom.
Barcelona Ciao-V
2009-02-08 12:16
Ämne: Real tåget går vidar....Ni vinner matcher mot sämre lag. Det ska ni göra. Och ni övertyger absolut inte. Ni vinner hemmaplan med ett mål och skakar om som ni gjorde igår.

Vänta bara tills ni möter svårare motstånd på bortaplan. Villarreal, Valencia, Sevilla o.s.v.
Är säkert på att ni kommer att tappa poäng där.

Dessutum spelar Madrid en match i veckan men ändå så spelar ni så uselt. Tänk om Madrid hade liknande spelschema som Barca. Då har ni varit femma i tabletten nu.
Real Madrid GO Go RAUL
2009-02-08 12:15
Tveksamt om du kan anses vara utbildad överhuvudtaget. Du är i vart fall spärrad härifrån med omedelbar verkan. /Red
Barcelona Para Siempre
2009-02-08 12:14
foooball master

Dem har låst forumet och endast dem som blir bjudna in får skriva.
Barcelona foooball master
2009-02-08 12:13
kan någon säga varför real fansen får kommentera här men vi får inte på deras forum??!
Barcelona Para Siempre
2009-02-08 12:10
GO Go RAUL

Och här inne ska man kunna stava för att skriva. Kom tillbaks när du har gått ut skolan.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-08 12:09
Puyi_5 (D.E.P. Puerta)

Jag har alltid undrat samma sak! Men precis som Pep.G sa så är det väl dotterns namn. Eller iaf något namn från någon i familjen skulle jag tro!
Real Madrid GO Go RAUL
2009-02-08 12:09
Real tåget går vidare, Glöm inte seger som räknas nu har vi 7 raka:P...Tycker ändå tråtts vår inte bästa säsong så är vi bättre än vad barca var ifjol allafall. VI vinner matcher allafall;)
Barcelona Pep.G
2009-02-08 12:03
Puyi_5 (D.E.P. Puerta)

Jag vill också veta, men hade jag fått chansen att gissa på någonting så hade jag gissat på att han har sin dotters namn på handleden.
Barcelona el Flaco
2009-02-08 12:03
Mojito

Precis. Det var säsongen 80-81. Han blev kidnappad i mars månad och laget blev så pass knäckta av detta att de tog endast en poäng av sex under tiden han var borta. Men han vann trots allt skytteligan med 20 mål. Förutom att ha varit en målskytt av rang var han även en trevlig person som var älskad av alla culés.
Barcelona L!VOZ
2009-02-08 11:47
goda nyheter Puyol och Xavi har återvänt till gruppen och dem ska vara med i matchen idag.
Barcelona Mojito
2009-02-08 11:41
El Flaco

Blev inte Quini kidnappad någon gång på 80-talet, men lyckades ändå vinna skytteligan den säsongen?

Legend var ordet :-)
Barcelona FCB_Xavi
2009-02-08 11:41
I värsta fall kan ju Abidal lira som mittback och Sylv som vänsterytter
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-08 11:40
Är det någon som vet vad Henry har på sin handled som han alltid myser med efter varje mål?
Annons: