/spanien/barcelona/forum/195.aspx/spanien/barcelona/forum/195.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.Eto'o
2017-04-15 14:31
Deulofeu fixar två hörnor som Suso slår och båda blir mål!! Skulle verkligen vilja hämta hem båda två till Spanien
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-15 13:50
Jisses är det Deulofeu det där.. Äntligen har han insett vad som behövs!
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-15 13:24
Så bra Deulofeu blivit. He's coming home.
Barcelona Lionel Messi n10
2017-04-15 13:14
Deulofeu gör det bra i dagens derby likaså tycker jag Joa Mario är en grym spelare med fin teknik spännande spelare.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2017-04-15 13:12
Värva hem Deulofeu skit snabbt säger jag bara.

12 mille är gratis!!
Barcelona the cameroonians
2017-04-15 12:34
Treyh Du behöver inte vara ledsen, portugisens PR-team kommer se till att denna händelse, precis som andra tidigare, tystas ner och försvinner precis som annat. Om du kallar gårdagens skriverier för hetsjakt så kan man ju undra vilken benämning det Messi fått utstå i spansk press ska gå under. Det är väl bara el Mundo av de större spanska tidningarna som gjort någon rubrik kring det. Annars tyst...
Barcelona Treyh
2017-04-15 11:44
Det är riktigt tråkigt med hetsjakten på Ronaldo på grund av vad en liten tidning skriver. Nu hakar hela världen på verkar det som. Man är oskyldig tills man blir dömd, vilket han troligtvis inte kommer blir. Allt annat är bara spekulationer såvida det inte finns starka bevis.
2017-04-15 11:41
Barcelona B's striker Marc Cardona är den som ersätter den avstängde Neymar i dagens matchtrupp. Aleña fortsätter också vara en del av densamma.
Barcelona Barcadinho.
2017-04-15 11:27
Glad Påsk !
Barcelona Barcadinho.
2017-04-15 11:26
Finns inte garanti vilken stil du än väljer. Finns ju tuffa stränga tränare typ Van Gaal, Capello, Mourinho. De lyckas inte alltid få gruppen o stjärnorna åt samma håll. Inte jämt med alla sina trupper. Sen finns det fiare o mjukare , Anceloti, Rijkaard som lyckas ibland o misslyckas en annan gång. Ok, det stämmer att den tuffa stilen är att föredra. Men tuffingar har också fått splittrade grupper o stjärnor med dålig attityd.
Sen finns det slitage efter en period, precis som i många relationer. funkar bra, kärlek o ros, men sen tröttnar man. Det är därför det byts tränare oftare än i många andra yrken.
Lucho sätt att hantera MSN i början var exemplariskt ! Jag var orolig i början hur de skulle funka ihop socialt, särskilt Neymar. Att kunna få ihop dem som en tight grupp är en ensatånede prestation. Problemet är nu att han har fått de tre mot sig själv o mot resten av gruppen. Dags att lämna över.
Finns ingen bra kemi mellan partnerna längre.

Unzue är inte alls en fördelaktig lösning. Det är som att vara ihop med tjejens kompis, samma gäng, samma ort, samma krog, bara en annan tjej.
Nej, vår trupp o framförallt MSN behöver ett helt nytt fräscht spännade "förhållande". Utanför "stan".

2017-04-15 08:50
Kan egentligen besvara min egna fråga redan nu. Han vill att unzue ska få jobbet därför får han inte hamna i kläm med spelartruppen. Därför har inte luchos avgång haft en positivare effekt på truppen.
2017-04-15 08:47
Gränsen angående hur hård en tränare kan vara mot en trupp liknande den vi har är hårfin. En bielsa hade fått packa sina väskor efter en månad och en som lucho får detta. Dock sätts ju gränserna utav dom i kostymerna, har man en ledning som ger en övertaget gentemot spelarna så är det mesta vunnet. Men så är absolut inte fallet i Barcelona, där har vi en president som beter sig som en fanboy runt omkring spelarna. Har sagt innan att lucho är den fattige mannens ancelotti, dom bägge livnär sig som tränare genom att ge spelarna frihet och förtroende. Ancelotti åkte på smällen i real när spelarna vände honom ryggen. Problemet jag har just nu med lucho är att han redan har sagt upp sig. Han kommer inte bli sparkad så varför gör han inte som han vill. Varför tar han inte ut en genomrutten Neymar i halvlek mot Juventus för sända signaler????
Barcelona Lion24
2017-04-15 04:02
Har läst om att Lucho varit vansinnig mot spelarna, mycket bra. Har också sett Lucho försöka mana på spelarna och ge direkt till spelarna under matchen mot Juve, mycket bra. Men gör inte spelarna som Lucho säger? Jag skyller det enbart på Lucho. Det är hans fel, det är han som satt sig själv i den här sitsen. När du tränar FC Barcelona, VM-medaljörer, EM-medaljörer, Champions League mästare och alla meriter som spelarna har, så ska du aldrig förvänta dig att få något tillbaka av dina spelare, aldrig. När du har behandlat de flesta spelarna inom truppen som deltidsproffs, när du ger dom tillåtelse att resa vart dom vill bara för att dom har fått två lediga dagar, när du inte har koll på dina spelare och låter dom säga vad dom vill i media, där du också håller med spelarna i fråga, så kommer du aldrig få nånting tillbaka av dom. När du inte tar professionalism (att undvika onödiga resor i mars är för mig professionalism) så förvänta dig inte att du får professionalism tillbaka. Lucho har gett spelarna sån stor frihet att detta är vad han får tillbaka.

Man måste förstå att när man tränare FC Barcelona, med alla dessa medaljörer och alla dessa stjärnor så behöver du en stenhård tränare. En tränare som andas fotboll, dag och natt. En tränare som får spelarna att tänka på fotbollen i alla situationer, förutom när dom är med familjen. Är Lucho detta? Jag vill spelarna ska be sina fruar att laga den bästa sortens mat för spelaren ifråga. Som sagt, Lucho sköt sig själv i foten. Han gav spelarna en extrem frihet och nu får han ingenting tillbaka. Förvänta dig heller inte att få något tillbaka av dom här spelarna, säg vad du vill om dom. Men så är det i alla stora klubbar.

Om Lucho hade tagit fotbollen på allvar, så hade spelarna gjort likadant. Jag har sagt det jag tänker skriva så många gånger att jag har tappat räkningen: ett lag speglar alltid tränaren. En grupp speglar alltid ledaren. Denna extrema frihet som spelarna har fått har varit ännu värre nu när vi inte har någon ledare inom truppen, när vi har fått splittringar inom truppen där MSN (ibland Masch och Piqué) är för sig själva och sen kommer resten. Jag Hatar, med ett stort H, bilder från träningar eller matcher där jag bara ser MSN tillsammans. Den här sortens splittring inom en grupp har Lucho skapat, eller låtit det ske. Så ja, allt är tränarens fel. För spelarna speglar alltid sin tränare.
Barcelona Reymar
2017-04-15 01:20
Soko

För ett par veckor sedan sades det att Enrique meddelade sitt avsked vid ett perfekt tillfälle, spelarna hade då ställt sig bakom tränaren och vänt mot PSG, kort och gott var allting frid och fröjd och laget jade siktet på en trippel. Feg och listig? Du fattar väl att Luis Enrique aldrig skulle få sparken mitt under säsongen
speciellt efter alla titlar han vunnit.
Barcelona Barcadinho.
2017-04-15 00:32
Spelarna bör visa glöd o respekt för oss fansen, vi betalar med pengar och tid o ser till att hela cirkusen rullar vidare. Oavsett hur det ligger till med tränaren. Tränarna byts ut men vi finns kvar, förhoppningsvis.
Barcelona Soko
2017-04-15 00:22
Barcelonas fall blev när Enrique meddelade sin avgång. Han var listig och feg och meddelade det bara för att inte få sparken. Och det gjorde han efter en turbulent tid och period samtidigt som det är några månader kvar . Hade han sparkats och ny röst hämtats in hade säsongen kunnat räddas och inställning hos spelarna förbättrats. Men vad ska en tränare egentligen förvänta sig när hans egna inställning är för all kritik. Varenda bild och video från träningarna och matcherna ser man en oseriös tränare som bara ler och flinar. Det ser man aldrig från seriösa tränare som Pep , Simeone , Contents, Zidane, Alergi mfl. Då är det knappast förvånande att Barca spelare och framför allt MSN gör det samma.
Barcelona Barca4life98
2017-04-14 23:43
El Pistolero #9 Inget illa menat, ingen negativ ton mot dig, men City har bara spelat bra fotboll i några matcher precis som vi har gjort. City har åkt på några smällar med 0-4 mot Everton och fler där till. Sen att spelarna inte håller kan man också skylla på Pep för. Precis som vi här inne klagar på värvningarna Enrique/ledningen gör. Ingen har tvingat Pep att bara värva Stones för 500 miljoner t.ex. Detta handlar inte om Pep egentligen utan om Enrique. Han ska ha kritik för vissa grejer men han får oförtjänt mycket kritik och för lite beröm när han gör något bra också. Med det sagt är det bra att han lämnar efter säsongen. I dagens fotboll verkar det som att en tränare kan vara verksam i 3 år, i samma lag, sen måste man byta. Det är så många faktorer inblandade, vilka man får köpa/sälja, speltid inskrivna i kontrakt etc.
Barcelona Reymar
2017-04-14 23:37
@Meessii10:

Har för mig att det var samma tidning som var först med angående Ronaldos skattebrott. Hur pålitliga dom är kan jag inte svara på men det skulle inte förvåna om våldtäktsanklagelsen är sann, det skulle isåfall inte vara första gången han mutar en kvinna..
2017-04-14 22:42
"¡Madre mía, Masche! ¡Vete a la mierda!"
2017-04-14 22:29
[QUOTE=Barca4life98]El Pistolero #9 Med den där logiken borde Pep få sparken från City? Det är inte så lätt som du påstår att det är. Våra spelare har vunnit för mycket och det är dags för en riktig generationsväxling nu. Det började redan 2013 och sedan dess har 2015 varit ett bra år men annars har många spelare underpresterat. Under tidsperioden 2013-2017 har vi haft 3 olika tränare. Den fotbollen vi spelade hösten 2013 var riktig bra men då började Xavi enligt uppgifter klaga på att spelet var för rakt (under Tata). Inget ont mot Xavi men det finns många omständigheter som vi inte riktigt förstår. [/QUOTE] Men jag förstår inte, Peps City spelar en bra fotboll och laget har en bra attityd varje match. Man ser en tydlig linje i deras spel. Deras problem är att dom har för många spelare som egentligen borde sluta spela fotboll på den nivån (Sagna, Zabaleta, Yaya exempelvis). Peps City kommer vara ett otroligt bra lag redan nästa säsong när alla föredettingar lämnar o blir ersatta. Vårt problem är mentaliteten och det taktiska. Ett helt annat problem. Känns inte som att tränare o spelarna går i ett längre.
Barcelona Barca4life98
2017-04-14 22:10
El Pistolero #9 Med den där logiken borde Pep få sparken från City? Det är inte så lätt som du påstår att det är. Våra spelare har vunnit för mycket och det är dags för en riktig generationsväxling nu. Det började redan 2013 och sedan dess har 2015 varit ett bra år men annars har många spelare underpresterat. Under tidsperioden 2013-2017 har vi haft 3 olika tränare. Den fotbollen vi spelade hösten 2013 var riktig bra men då började Xavi enligt uppgifter klaga på att spelet var för rakt (under Tata). Inget ont mot Xavi men det finns många omständigheter som vi inte riktigt förstår.
Barcelona Blaugrana91
2017-04-14 21:40
*Camp Nou
Barcelona Blaugrana91
2017-04-14 21:39
Självklart är det tränarens uppgift att motivera sina spelare, men samtidigt ligger stort ansvar även på spelarna. Jag är glad att Enrique kommer lämna men jag blir fruktansvärt irriterad när man lägger all skuld på honom, spelarna ska kritiseras minst lika mycket och jag hoppas hela Camp Moi buar ut både spelare och tränare imorgon, det vi fått se är inte okej någonstans.
2017-04-14 21:39
Lucho ansåg inte att det var något fel på hans taktik mot Juventus. Alltså måste det handla om spelarnas oförmåga eller olust att utföra densamma. Enriques gestikulerande och uppenbara missnöje under de första 20 minuterna visar på samma sak. I mina ögon tolkar jag detta som att spelarna saknar förtroende för Lucho och dennes taktikval. Detta eftersom tränaren under dagens presskonferens tyckte att den som hade problem med honom "kunde ta upp detta öga mot öga i omklädningsrummet". Det finns uppenbarligen sprickor mellan tränare och spelare, men eftersom Lucho är på väg att lämna läggs det på is och blir inte hanterat. Istället ser vi effekterna av det på planen. Lucho och hans team har tagit truppen så långt de kan och gjort det efter sin bästa förmåga. Men nu tror jag att spelarna saknar glädjen i spelet och det blir mer och mer än börda istället för en ära att lira boll a la Enrique.
2017-04-14 21:24
"Om inte spelarna kan motivera sig så är det deras fel" Men snälla, det är en del av tränarens uppgift att sätta en bra mentalitet i truppen, fighting spirit. Jag antar väl att Atletico hade samma mentalitet innan Simeone som dom har nu med Simeone, eller inte... Kolla på Hazard förra säsongen under Mourinho och kolla på Hazard nu under Conte. Vilken version visar upp en helt annan glöd och vilken version såg helt uddlös ut? Undrar vad den stora skillnaden var... Visar ett lag upp dålig fotboll, dålig attityd så vet jag iallafall vem boven är.
Barcelona Barca4life98
2017-04-14 20:51
Los Andres Exakt, jag delar din uppfattning till 110%. Kan spelarna inte tagga igång inför en Champions League kvartsfinal mot Juventus så kvittar det vem tränaren är.
Barcelona Los Andres
2017-04-14 19:59
Det har är inget försvarstal till Lucho, jag längtar också tills han försvinner. Men, tycker ni på fullaste allvar att allt ligger i hans händer? Jag såg flera personer säga att man ska skrota 3-4-3 uppställningen mot Juventus och återgå till 4-3-3. Vi ställde upp med 4-3-3 som dom flesta härinne ville. Alla hade beräknat samma startelva förutom -Mathieu och +Alba. Men att ha Mathieu i startelvan på förhand var inte dåligt med tanke på Juventus huvudspel. Att skylla på Lucho är helt hel. Om inte spelare kan motivera sig till en match som den här så borde man rannsaka sig själv. Vissa kanske säger "men Lucho ska upp o vifta med händerna när ingen kämpar blablabla". Det där är massa nonsens, det spelar ingen roll hur mkt han skriker och gapar vid sidan, inget skulle hjälpa. När man som spelare kommer in i matchen halvhjärtat mot ett lag som Juve så är matchen redan förlorad, kanske hela matchserien..
Barcelona Iniesta70.
2017-04-14 18:45
Det som gnager mig just nu är inte några köp och sälj basarer. Nää, själv har jag inte riktigt hamnat i det tänket än. Mitt problem för stunden är allt tjoande och stimmande man hör från Puertan ända hit. Fan, champagne korkar som ploppar, ligatitlar och CL guld som nästan firas redan nu. Det sticker mig i ögonen, det irriterar skiten ur mig. Hade Sevilla haft ett femton poängs försprång i ligan och Bayern vunnit med 5-0 i första kvarten så hade jag kunnat luta mig tillbaka och låtit säsongen och guldmedaljerna glida oss ur händerna och hamna fel men i allafall inte i marängernas händer. Just nu så andas jag revansch. Mest för att täppa till Puertans trutar. Tyvärr, jag är inte mognare än så här. Fan, hade jag varit Lucho så hade jag tapetserat omklädningsrummet med kronärkerivalen poserande med sin guldboll. Låtit PSG och Juve borta rulla på en storbildsskärm. Tuggar inte grabbarna fragda efter det så vette fan... Tyvärr är jag inte mer än en mellanstadie kille i mognaden när det kommer till att tappa den ädlaste av medaljer till ärkerivalerna. Nej, hoppas resten av vår säsong blir en endaste lång revanscherande fet Remontada som gör marängerna lottlösa. Jag vet, ett nonsens inlägg. Men var tvungen att gnälla av mig. Känner mig som Gollum när han blev av med ringen. Nää, dags att ringla tillbaka till Mordor och smida diaboliska planer för att rädda säsongen.....Glad Påsk!
Barcelona Meessii10
2017-04-14 18:32
Någon som har koll på tysk media och deras pålitlighet? Hur pålitlig anses der spiegel vara?
Barcelona Blaugrana91
2017-04-14 16:56
Ang. Dybala så är han kanske inte en prioritet denna sommar, men samtidigt varken Messi och Suarez är speciellt unga längre och om man väntar för länge finns risken att exempelvis Real värvar honom. Precis som med Neymar är Dybala ingen spelare jag vill tappa till Real.
Annons: