/spanien/barcelona/forum/19497.aspx/spanien/barcelona/forum/19497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona De Goda
2009-01-21 19:25
Saman

Bästa idag :)))))))))))

Visca Barca!!
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 19:24
Någon som har stream till matchen?

Barcelona Saman.
2009-01-21 19:22
Note to self; läs ej inlägg av Cape, Valdebebas Real Madrid, obbe, Delarocha RIP Puerta.
Real Madrid obbe
2009-01-21 19:22
Rambla//

Jojo men jämförelsen började inte jag med.

Ville mer att man skulle kunna motivera och diksutera varför man tyckte så och inte bara säga han är bäst o.s.v. Sen hur x spelare skulle gynnas av att spela ett annat spel, och hur han då skulle utvecklas än mer os.v.

Såna typer av diskussioner.

Jag skulle personligen inte bli sur eller arg om du diskuterade något liknande inne på puertan, men visst finns de sådana som också säkert hade sett rött där, så är det.
Barcelona Cape
2009-01-21 19:19
Valdebebas

Om du läser mitt inlägg noga så är det Klint som jag har kopierat av. Han har en stark poäng där. Anledningen till att han skrev det är ju självklart; Ni från Puertan tycker att Barca lutar sig på Messi, ni tycker uppenbarligen att Dudek(!) är bättre än Valdes och för att runda av tycker ni att Real har ett bättre mittbackspar än Barcelona..

Som jag skrev i föregående meddelande kan man inte säga att Cannavaro-Pepe är ett bättre mittbackspar än Puyol-Marquez då de inte spelat tillsammans. Sen har jag själv svårt att tro att de skulle vara bättre men det får väl framtiden utvisa, dvs om inte Pepe blir skadad och Cannavaro lägger skorna på hyllan.

Reals enda svaghet under de två föregående säsongerna (även denna) var just försvarsspelet, alltså på den tiden Cannavaro-Pepe spelade regelbundet ihop. Det var ju Casillas som räddade er i match efter match, kommer du inte ihåg det?
Barcelona Duda
2009-01-21 19:19
Dom två-tre senaste dagarna man besökt forumet är det ständigt samma sak, man diskuterar om "vem som är bäst" på en vanlig dagisnivå. Varför kan inte folk acceptera att alla har sin egna åsikt utan börja smutskasta varandra hela tiden? Själv tycker jag att Casillas är bättre än Valdes, även fast Valdes spelat upp sig enormt den senaste tiden och inte alls är långt ifrån Casillas. Att jämföra Messi med Robben går inte då Messi är ljusår bättre. Det är min ÅSIKT och om nån annan inte håller med mig kommer jag inte börja med pajkastning bara för att nån marräng kanske inte håller med mig...
Barcelona Rambla
2009-01-21 19:18
obbe:

Dudek har varit en bra målvakt en gång, det förnekar ingen. Men det har även Rivaldo varit (alltså spelare, inte målvakt). Är Rivaldo lika bra idag för det? Klass försämras i takt med åldern, brist på motivation/hunger och självklart även speltid.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 19:17
Valdebas; det där svarar ju inte på frågan hur vi kan ha släppt in så få mål. Svara gärna ordentligt.
Barcelona Lionel_
2009-01-21 19:17
Valdebebas:

Real släppte in nio mål fler än Barca (under senaste halvåret)under andra halvan av förra säsongen, alltså tiden då de med Madridmått var så fantastiska och Casillas otrolig. Och då spelade väl Pepe och Cannavaro?

Dessutom så har Pepe och Cannavaro startat 14 respektive 13 matcher i år. Dvs. nästan tre fjärdedelar. ändå har Real släppt in mer än dubbelt så många mål som Barca. Och detta med Sergio Ramos som backup. Han som du tidigare påstått vara en av ligans bästa mittbackar.

Enligt mig är Pepe/Cannavaro en bit efter Barcas mittlås.
Real Madrid obbe
2009-01-21 19:15
Delarocha RIP Puerta//

Vänd på det så får du svaret på din fråga.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-21 19:15
Cape

Som svar på din fråga "Madridistas anser att Valdés är kass. Puyol och Márquez är inte bättre än Cannavaro och Pepe. Hur kan då Barcelona ha släppt in 13 mål och Madrid 27?": Hur kan Pepe och Cannavaro ställas till svars som mittbackspar ställas till svar för något dem knappt kunnat på verka? Däremot nu när utgjort mittbackspar i de tre senaste matcherna har ju Reals defensiv plus/minus-statistik bara påverkats i positiv bemärkelse.

Jag trodde du var mån om att jämföra utifrån dagsläget, och då håller jag Pepe som en av de främsta.
Barcelona Saman.
2009-01-21 19:14
Rambla

Tror att den sena matchtiden lever kvar från sommaren då det är väldigt varmt på dagarna och nästan outhärdligt att spela. Sen har det nog bara blivit en vana att lägga matcherna kl 22.00 ibland eller varje vecka. Nu lär man klaga men på sommaren jublar man, i alla fall spelarna.
Barcelona Rambla
obbe:

Du kan ju ägna en liten tanke åt om tex jag skulle gå in på Puertan och i två dagar skriva inlägg som dina, som mest handlat om att jämföra respektive lags spelare nästan hela tiden? Hur långlivad tror du jag hade blivit där? :D
Barcelona J.Gamper
Ämne: Delarocha RIP Puerta....
Det är ju som när du sa att Valdes inte fått visa vad han går för när han oftast är sysslolös. Men däremot så räknas Dudeks prestationer trots att han inte ens spelat senaste tiden?
Real Madrid obbe
2009-01-21 19:13
Jag snackade ju då om Dudeks klass i allmänhet, visst just nu är säkert Valdes i bättre form beroende på att han spelar. Men själva totalklassen, ville gentligen inte jämföra desa från första början, utan bara nämnde att vi hela tiden haft en bra målvaktstrupp.

Men ni själva kom in på det. Så jag kan diskutera det vidare då.

Glöm inte vad Dudek gjorde i Cl finalen mot Milan i liverpool. Dudek har varit en bra målvakt längre, att han skulle vara långt i från Valdes-klass som många vill få det till, tycker jag bara är fel. Min åsikt.
Barcelona SamirBakaou
De här ska tydligen sända matchen i kväll också
Delarocha RIP Puerta
Obbe; blir detta till en "icke-diskussion" för att vi inte håller med dig?
Barcelona Rambla
2009-01-21 19:11
Vad är det egentligen med spanjorer och Spanien? Matcher som prompt ska starta 22.00? Galna tider anser jag. :)
Real Madrid obbe
2009-01-21 19:10
Rambla//

Jo så är det säkert mannen, men det är lite synd, visst detta forum är en rum för diskussion om Barca främst. Så ja.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 19:10
Vissa spelare (läs alla i madrid) kan bedömas som i toppform och bäst i europa på ett fåtal matcher. Spelare i Barcelona behöver ett antal säsonger på sig för att ens räknas som bra. Valdés är fortfarande lika dålig som han ansågs vara för två år sedan. Samtidigt som Dudek med en spanska cupen match mot Zaragoza förra året kan stoltsera med ungefär samma nivå som Valdés förtillfället. Skumt var ordet.

Hur kan Dudek då anses vara så jävla bra om han sitter på bänken? Hur kan du bedöma hur bra han är? Det är ju det som är det sjuka.

Då kan ju Maradona toppa alla listor fortfarande. Han var ju en gång jättebra så varför inte nu?
Real Madrid Valdebebas
2009-01-21 19:08
Delarocha RIP Puerta

Kanske för att Dudek sitter på bänken året om till förmån för Casillas medan att en målvakt som Boruc får förtroende vecka ut och vecka in att utmärka sig i Celtic. Sedan säger väl i princip detta lika mycket som din eller min åsikt, då det är så Beenhakker (en person) resonerar kring sina uttagningar.
Barcelona Cape
2009-01-21 19:07
Valdebebas

Det är just därför dessa två inte kan nämnas som ett av världens bästa mittbackspar. Pepe har visat stor potential när han spelar, framförallt i EM, men han kan inte jämföras med de bästa än. Cannavaro har varit långt ifrån VM- och Juventusklass i Real, även om han varit stabil. Men där har ju åldern sagt sitt också.

Och när dessa två inte ens spelat så mycket tillsammans denna säsongen, hur ska man då kunna jämföra dom med, exempelvis, Puyol och Marquez? Det är det jag har svårt att fatta.
Barcelona barcafan86
2009-01-21 19:07
matchen borjar 22.00 hittils har jag bara kunnat hitta en sida som pastar att lankar till matchen kommer upp halv tio.
Barcelona Rambla
2009-01-21 19:05
Pep.G:

Inters målvakt är bra, Romas och Fiorentinas också. Det finns flera säkert i Sydamerika vi inte ens känner till.
Barcelona Jr. Honken
2009-01-21 19:04
När börjar matchen som URUSLA TV4 Sport inte visar??
Real Madrid Valdebebas
2009-01-21 19:04
Cape

Svaret är delvis att Cannavaro och Pepe inte haft tillfälle att utgöra mittbackspar speciellt frekvent denna säsongen. Jag förnekar inte det fantastiska jobb Marquez och Puyol gjort denna säsongen, dock kan inte Cannavaro och Pepe stå till svars som mittbackspar för de 27 mål vi släppt in med tanke på skadorna som ständigt kommit och gått.
Barcelona Cape
2009-01-21 19:03
Pep.G

Valdes är en utav världens bästa målvakter. Men top 5 har jag svårt att placera honom i. Men det betyder inte att han inte kan hamna där en dag. Det finns många duktiga målvakter i Europa, men de som utmärker sig mest är väl Casillas, Buffon och Frey.

Sen har vi ju Boruc, Shay Given, David James med flera som är riktigt duktiga.
Barcelona Rambla
2009-01-21 19:02
obbe:

Så här ligger det nog till. Du som madridista vill självklart helst diskutera saker som är Madrid kontra Barcelona-relaterade. Full naturligt då det för dig som madridistga är mer intressant för dig, än att bara diskutera saker som rör Barcelona. Precis som kanske vi culés hade velat göra inne på Puertan. Problemet är ju då att de flesta ser rött och tar det som att du försöker föringa Barcelona som klubb, dess spelare, deras prestationer osv. Resultatet blir tjafs och ordväxlingar.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 19:01
Obbe, min motivation? Dudek har inte spelat a-lagsfotboll på 4-5 år och är långt ifrån i närheten av Valdés i klass. Dudek är en medelmåttig målvakt som inte ens är ordinare i sitt landslag. Ska då inte Polens förste och andre målvakt komma före honom på listan? Det fick mig att ta din lista på minsta möjliga allvar. Och jo, jag tror jag vet mer än dig om fotboll. Men det hör ju egentligen inte hit.

Sluta med din stil om att du bara vill föra en diskussion. Det är uppenbart att du antingen vill provocera och jämföra eller så är du bara för korkad för att märka att du faktiskt håller på med just det.
Barcelona Pep.G
2009-01-21 18:59
Rambla

Okej, men vilka målvakter anser du som är bättre än Valdes. För jag kan personligen bara komma upp till fyra stycken, och det är Buffon, Casillas, Van Der Sar och Petr Cech. Fler förslag ?
Annons: