/spanien/barcelona/forum/19495.aspx/spanien/barcelona/forum/19495.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 17:57
De goda; Marquez, Pique och Abidal är väl inte så kortväxta?
Barcelona De Goda
2009-01-21 17:56
BlueRed

Det ligger någonting i det du säger.

Sedan gillar jag hur Pep och sportchefen försöker hitta allsidiga spelare som kan användas på flera positioner och klarar av att spela både offensivt och deffensivt.

Men det är klart att det inte känns tryggt med bara kortväxta i laget speciellt i backlinjen vid fasta situationer.

edit: sen ska Abidal självklart stanna , herregud.
Barcelona Barcamartin
2009-01-21 17:55
Snälla Red./moderatorer

Spärra den där Obbe, jag orkar inte med han. Man kan ignorera honom men det förstör sidan om inte annat, sen försvårar det att läsa "seriösa" diskussioner.
Barcelona J.Gamper
2009-01-21 17:55
Ämne: Delarocha RIP Puerta....Folk blandar ihop dig med andra madrid fans helt enkelt =P Så inte så konstigt... varit flera här inne och jämfört spelare.

Men som jag sa tidigare.. ingen ide att försöka jämföra olika spelare då de blir massa pajkastning.

Anledningen till att alla är så överkänsliga är pga av att sen Marca jämförde Robben med Messi så har det varit fullhousemed madrid fans här.. folk blir trötta på att försöka onödigt motivera varför Messi är bättre än Robben till envisa fans t.ex.

Därför vill alla helst slippa jämförelser och har nog tjatat om det i 3 dagar nu, ändå så ser det likadant ut ... deklart man blir irriterad , man måste försöka förstå hela situationen annars så löser det sig aldrig =P.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 17:54
Ja som det ser ut nu finns det ingen anledning att köpa en ny. Abidal är bra. Han är inte exceptionellt bra men han gör sitt jobb och hur laget presterar talar ju sitt tydliga språk. Köper hellre in någon ung spanjor/sydamerikan eller liknande eller plockar upp en talang och har bakom Abidal om nu Sylvinho sticker. Jag är inte så sugen på att lägga 200 miljoner på en ny ytterback.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-21 17:54
Förstår inte vart denne Bale kommit ifrån egentligen? Har ens hälften som basunerat ut en önskan om att värva honom sett han spela överhuvudtaget? Abidal är ljusår bättre än Bale, Som är en medelmåtta i mina ögon.
Barcelona Cape
2009-01-21 17:53
Grejen med Abidal är ju att han är i stort sett felfri mot det lite sämre lagen i ligan. Sen såg man under "mardrömsmånaden" förra året att han kanske inte är så stabil ändå. Jag är fortfarande osäker på om man ska sälja Abidal eller inte.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-21 17:53

Komigen gott folk, Vänsterback är ämnet....Håll er till det
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 17:52
Ja jag hade inte haft något emot att vi stängde detta forumet. Då slipper man iallafall totalt meninglösa inlägg från såna som du och dina jämlikar. Du är otroligt tröttsam när du döljer dina jämförelser i längre meningar och försöker få oss att erkänna att en spelare är bättre än en spelare i Barca i form. Du är bara väldigt jobbigt just nu och jag orkar inte formulera ett ordentligt svar för jag tvivlar på att du ändå kommer förstå eller ens läsa det.
Barcelona BlueRed.
De Goda

Hans defensiva register då? Det var knappast det bästa under EM. Nej tack till Lahm, aldrig tyckt att han är så bra som vissa vill få honom till.
Barcelona De Goda
obbe

HERREGUD OBBE INGEN BLIR PROVOCERAD.

MEN VARFÖR SKRIVER DU OM MADRIDS MÅLVAKTER HÄR INNE?????????????????

VARFÖR????

Barcelona Cape
2009-01-21 17:51
obbe

Lägg av nu, varför skulle man behöva skriva en krönika om varför Xavi är bättre än Guti, Puyol är bättre än Pepe, Messi är bättre än Robben och Valdes är bättre än Dudek? Det säger väl sig självt, ge dig av nu snälla.
Barcelona De Goda
2009-01-21 17:49
Saken med Lahm är väl att han kan spela på båda kanterna och kan därmed avlösa både Abidal och Alves. Och att han sedan besitter offensiva kvalitér är väl bara extra positivt.
Real Madrid obbe
Delarocha RIP Puerta//

Tyvärr jag svarar på detta inlägg, för man måste väl skriva flera gånger till vissa barcafans innan det sitter.

Jag har aldrig sagt att den ena är bättre än den andra, jag vill bara se var och en motivera varför man tycker den ena är bättre på en specifik sak, som just gör han bättre.

Är det svårt och förstå, hur kan det vara provokativt. Det provocerande sitter bara i era hjärnor, "ni" uppfattar det fel helt enkelt.

Tycker ni lika gärna kan stänga det här forumet för bara era fans, för det mesta man säger, blir ni överkänsliga åt. Ni ser för mycket svart på vitt.
Barcelona ElDuroDeFCB
Delarocha RIP Puerta

Hahah Bale är ett skämt. Den enda vänsterback som jag önskar mig är Evra...PUNKT SLUT
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 17:48
Haha detta är ju patetiskt. De här två marängerna fortsätter att snacka Real på vårt forum.

Eldurodefcb; håller med dig. Tycker det är en vänsterback som Abidal vi behöver. 2 rena mittbackar och gärna en ytterback som kan gå in och ta en mittbacksplats. Dock är jag osäker på om just Abidal är mannen för detta.
Jag vill helst inte läsa om att Bale vore det perfekta valet. För det vore han inte.
Barcelona Cape
2009-01-21 17:47
J.Gamper

Tycker inte han är en säkerhetsrisk, absolut inte. Jag menar han är ung, och vilken mittback eller fotbollsspelare överhuvudtaget har inte haft en dålig dag? Jag ser stor potential i Caceres, men om han lär sig spela till vänster så försämrar ju det inte direkt hans chanser på startelvan :P

ElDuroDeFCB

Jag tycker inte heller vi ska köpa en offensiv vänsterback.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-21 17:45

Varför vill alla ha en offensiv väsnterback? jag tycker att vi har det bra som det är med Abidal. Som är snabb och kan spela mittback. Så som Alves spelar så behöver vi ha 3 mittbackar för att täcka upp. Det jobbet gör Abidal fenomenalt och så går han upp i anfall när det väl behövs. Tänk om vi hade en Alves liknande spelare på vänster kanten. Vi skulle då bara ha 2 mittbakcar som sköter jobbet hemma, va fan händer då ett lag kontrar oss?
Real Madrid Valdebebas
2009-01-21 17:44
obbe

Jag håller med, eller bara kolla tillbaka på mötet nyligen mot Zenit då han minst sagt ingav lugn.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 17:43
obbe; "en mening?" Du har ju kommit med såna här meningar i 2 veckors tid nu. Det är någon ny spelare varje dag. Robben är bättre än Messi, Pepe är bättre än Puyol och nu Dudek bättre än Valdés. Det är tragiskt att du har fel på samtliga punkter. Du kan inte ha det lätt när du måste ljuga för dig själv till en "sanning" som stämmer överens med dina önskningar. Kan du var vänlig att komma med något vettigt eller gå tillbaka till ditt forum? Det du sysslar med just nu är bara dumma uttalanden och nonsens. Ingen tycker som du här och jag tvivlar på att någon tycker att diskussionen är givande.

Svara helst inte på detta inlägg. Läs bara och gör som jag skrev.
Barcelona J.Gamper
2009-01-21 17:42
Varför inte bara ignorera provocerande inlägg? =P

Hursomhelst.. någon sa att Caceres borde skolas in som en vänsterback.. det tycker jag låter bra. Han verkar vara lite av en säkerhets risk när han spelar i mitten.. han har ju talang, underbara glidtacklingar osv .. däremot så vet jag inte hur bra han skulle vara offensivt? Hur är hans inlägg? Kan han skolas in som vänsterback,vad tror ni?

Defensivt tror jag att han skulle vara strålande, det är det offensiva som skulle saknas då tror jag.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-21 17:42
Culés, försök ignorera den där obbe så får vi vänta på en moderator.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-21 17:41
obbbe

Det handlar om att du säger det här inne...
Barcelona Culéé
Men herregud om ni tycker att en madridista kommer in hit och skriver en massa bullshit, svara inte.
Skulle hellre vilja att vi diskuterar om matchen idag!

* Antar att Pinto står idag och att Bojan får chansen igen?
Barcelona Cape
Tråkigt att matchen inte sänds ikväll för någon handbolls skull, också var det ju någon som hette Zlatan som lirade ikväll också.

Men vad tycker ni om Pinto såhär långt? Jag tycker han var mycket bra första mötet med Atletico. I andra mötet var han farligt dålig i luftrummet. Är det dags att satsa på Asenjo så att Valdes får lite konkurrens om förstaplatsen?
Real Madrid obbe
2009-01-21 17:40
Har inte sagt att allt är bättre, varför är alla så överkänsliga?.

Ni syftade förstås på meningen en Dudek i form är lika bra som Valdes, det är sanningen utan tvekan, kanske inte just nu, men sen har han inte fått spela så mycket.

Såg ni inte Zaragoza matchen förra året. Dudek vs zaragoza, där ser man hans klass.

Men okej nog med att jämföra, min poäng är att vi alltid haft en bra bredd och klass på målvakter, sa ingenting om att ni inte har det.

Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-21 17:40
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 17:36
Obbe; vi vet att allt i Madrid är lite bättre än i medelmåttiga Barcelona. Det räcker nu. Ta en titt på tabellen och gå å sätt dig i ett hörn och gråt lite till. Orkar inte att du tar plats på detta forumet mer med ditt gnäll om skador, domare, dålig form och usla bortförklaringar. Barcelona leder ligan med 12 poäng. Bortförklaringar får er inte att komma närmare det kan möjligen hjälpa dig personligen att tackla denna motgång men du behöver inte försöka få oss barcelona supportar att tycka som du för det kommer inte ske. Svart på vitt är Barcelona ett bättre lag. Att ha mycket skador är inte en bortförklaring som jag anser duger. Det tyder ju bara på att era bänkspelare är för dåliga.
Barcelona Ardan
2009-01-21 17:35
"Namn: Fernando Gago-King of Madrid Real Madrid » Svara inlägg
Sänt: 2009-01-21 16:31
Bara jag som inte ens vill ha Messi här? Vad ska vi med en dopad liten cule? Nej tack ingen Messi och inte för den delen heller en Perez. " hahahahhaha
Barcelona Saman.
2009-01-21 17:35
Valdebebas

Yep, han visar att han verkligen är sugen på spel i Barca. Tror faktiskt att ledningen får stå sitt kast, ta hem honom och hitta en annan lösning på problemet.

Obbe

Varför försöker du ens?
Annons: