/spanien/barcelona/forum/19494.aspx/spanien/barcelona/forum/19494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 18:54
Obbe, idéen om att du ska framstå som seriös raserades ju totalt i och med att du postade den där listan här. Den var inte speciellt sund för din trovärdighet som seriös skribent om det är din önskade syn på dig själv.

Sen att du tog min lista seriös får mig snart att vilja försvinna upp i tomma intet. Ska nog ta och göra det nu. Detta är fördummande.
Real Madrid obbe
2009-01-21 18:54
Delarocha RIP Puerta//

Ja det vet jag, har ingen problem att erkänna det heller, felet ligger hos dig, och gjort så hela tiden, vissa barcafans kan man tydligen inte föra en diskussion med då de börjar hyperventilera och se rött direkt som sagt.

Du rankade Casillas som nummer 10, mannen börjar snart ge upp hoppet av att diskutera fotboll med dig, vilket inte går ändå.
Barcelona Rambla
2009-01-21 18:53
Äh kom igen nu va! Så farligt är det väl inte med obbe och det han skriver? Om han vill delta i diskussioner så har han väl rätt till det? Bara för att ni inte håller med hans åsikter behöver ni inte bli förbannade på honom, eller? Han uppför sig åtminstone till skillnad mot den obegåvade lilla klick som ibland brukar titta in på ett gästbesök bara för att provocera.
Barcelona Pep.G
2009-01-21 18:53
Rambla

Varför skulle inte Valdes kunna vara topp 5 ?

Han är en duktigare målvakt än både Reina och Palop. Skulle lätt kunna vara Spaniens andra målis..
Barcelona Saman.
2009-01-21 18:51
Valdes är knappast top 5 i världen som vissa försöker få det till. Dock är han inte alls i samma klass som Dudek precis som Rambla säger. Killen har nog kopierat samma formkurva som Guti. Det kanske var mönstret av en sinuskurva som gjorde att han tyckte om den.

Valdes har blivit bättre och bättre med tiden och hör definitivt till min top 10 lista.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-21 18:51
Gud är störst!

Tur för mig då att din åsikt inte betyder ett dugg för mig.

Rambla

Givetvis var Valdes den matchen direkt avgörande, även om de respektives kyla i avsluten kan diskuteras. Jag tycker att Valdes inger ett lugn vi inte sett tidigare, dock har han inte fått tillfälle att spela ut sitt fulla register direkt, i stil med Casillas ifjol då han vann utmärkelsen ligans bästa spelare.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 18:49
Valdebas; det verkar som om det är det enda i alla inläggen ni letar efter att kommentera. Ni läser ju inte våra åsikter eller motargument alls.
Ni skriver era åsikter som det är fakta som vi inte inte vill höra, ni forsätter och mal om det om vi inte tycker som ni och sedan tycker ni att vi är överkänsliga för att vi inte orkar fortsätta med den hjärndöda diskussionen.
Så ja det jag tycker ni sysslar med just nu är bara patetiskt.

Obbe, du vet att Messi är nummer ett,två och tre innerst inne. Det räcker för mig.
Barcelona Rambla
2009-01-21 18:49
När vi ändå är igång så måste jag hålla med obbe att Valdés knappast är topp 5 i världen av målvakter, fast Dudek ska bra mycket längre ner på den listan. Ojämn är bara förnamnet och det var därför han petades av Pepe Reina och till slut fick lämna Liverpool.

Fast och andra sidan så har jag alltid rankat Buffon som världens bästa över Casillas, så min åsikt räknas nog inte hos en madridista.
Barcelona Gud är störst!
2009-01-21 18:48
Gå tillbaka till puerta där dem bara kan snacka skit om Messi. En 35-årig drev om Messis längd på puerta. Så avundsjuka att dem inte har någon som Messi.
Real Madrid obbe
2009-01-21 18:47
Delarocha RIP Puerta//

Du tolkar det som en provokation, jag försöker bara vara seriös i mit bedömande, dina ord säger mig inte så mycket.

Du vet att Casilas är nummer ett innerst inne, det räcker för mig, ha det!
Barcelona barcafan86
2009-01-21 18:46
hej! ar det nan som har koll pa vart man kan streama matchen ikvall, har inte hittat matchen pa dom vanliga sajterna. tack
Real Madrid Valdebebas
2009-01-21 18:45
När det gäller Lahm så är han mycket riktigt en väldigt funktionell spelare, då han är lika bra till höger som till vänster. Har tidigare satt ett frågetecken för hans defensiv, dock har han en snabbhet och löpstyrka som gör honom väldigt svår att utmana i fart.

Delarocha RIP Puerta

Om det kallas provokation är det du säger vad man kallar personliga påhopp.

"Det finns snart inte hur ord för patetisk Obbe är. Tragisk, pinsam, patetisk, skrattretande. Clown är ett annat."

Du verkar själv inte ha en åsikt om någonting utan mer inne på att tala om för folk hur patetiska och pinsamma de är.
Barcelona Gud är störst!
Robben är en amatör. Period. Ingen Madridista kan tvinga på mig deras åsikt. Så sluta skriva om Robben AKA Gubben.
Barcelona Rambla
Ämne: J.Gamper

Tycker d....
Fråga Drenthe och Palanca hur sysslös Valdés varit.

Fråga också publiken på San Mamés vad de tycker efter att han räddat segern åt Barça på en arena där Barça alltid har svårt.
Barcelona J.Gamper
2009-01-21 18:42

Tycker d....
Det där kan ses som positivt också.. att få tillfällen att utmärka sig. Det är just det som Valdes blivit bättre på: Koncentrationen. Att vara så sysslolös kan vara väldigt tråkigt och man tappar enkelt koncentrationen. Den här säsongen har han ändå varit på sin vakt och gjort det bra när han blivit prövad, vilket är ganska starkt.
Delarocha RIP Puerta
Valdebas; tycker du att Robben varit så utmärkande de 4 matcherna han har spelat i år? Tycker inte jag. Robben är kass. Alla i Real är kassa.
Barcelona FCB_Xavi
Det enda dåliga med Abidal är hans inlägg. Det känns som att han har ögonbinder på sig när han slår inlägg ibland. Allt annat är han bra på. Han är grymt bra defensivt och tar hyfsat bra löpningar på höger kanten. Det är min personliga åsikt.

Real Madrid Valdebebas
2009-01-21 18:38
J.Gamper

Tycker du att han varit så utmärkande bra dessa 19 matcher? Tillskillnad från Robbens matcher nu efter skadan har Robben ständigt fått tillfälle att utmärka sig. Valdes har i det stora hela varit relativt sysslolös.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-21 18:36
Kul att Dudek råkade slinka in på en delad 10:e plats med Valdés. Inte alls medveten provokation eller? Bara råkade få in Reals andre målis som var bra för sisådär 5 år sedan är bättre än Barcelonas målvakt? Det finns snart inte hur ord för patetisk Obbe är. Tragisk, pinsam, patetisk, skrattretande. Clown är ett annat.

Gillar annars orden "så här ligger det till".

Obbe; så här ligger det till:
1: Buffon
2: Coupet
3: Valdés
4: Cech
5: Frey
6: Cesar
7: Ravelli
8; Higuita
9: Maradona
10: Casillas.

Min lista är ungefär lika officiell eller "rätt" som din. Jag föredrar dock min för den realistiska och sanna 10:e platsen.
Barcelona Pep.G
2009-01-21 18:34
Dizzy

Exakt och sen har dem mage att klaga på Valdes tabbar från säsongen 05/06.
Barcelona J.Gamper
2009-01-21 18:34
Ämne: Är bara tvungen att ....
Det är ju ändå lite skillnad Robben har varit bättre än vanligt senaste 4 matcherna medan vi snackar om Valdes 19 matcher som han hittills gjort och även senaste säsongen var han något bättre. Hoppas att han forsätter sin utveckling.

Jag själv skulle ranka Buffon nr 1. Visst Casillas var fantastisk och bättre än Buffon senaste säsongen men thats it. Resten av tiden har Buffon alltid varit bättre i mina ögon.. och sett till hela deras karriär.
Barcelona Lionel_
2009-01-21 18:33
Valdes ha varit bra i sex månader, Robben i en dryg. Skillnad?

Och förresten, när var Dudek bra senast? När Liverpool van CL?
Barcelona Dizzy
2009-01-21 18:32
obbe

Härligt att du kom tillbax!
Barcelona Lionel_
2009-01-21 18:31

Den sena....
Dessutom när han var ute och hängde tvätt mot Sevilla. Har alltså kostat Madrid poäng i (minst) tre matcher om man räknar med att Getafe inte gjort sitt 3-1 mål i slutet.

Barcelona Cape
Rambla

Hahaha :D
Barcelona J.Gamper
Hehe kul o se dig tillbaka så snabbt =)
Barcelona Pep.G
Klint

Ah det är vi säkert. Messi är "hela laget".. Han är vår målskytt, mittback, spelfördelare och målvakt.

Dem borde inte säga så faktist. Med det menar dem att Messi ensam leder ligan 12 poäng före än Real Madrid ! :P
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-21 18:30
Pep.G

fast då har casillas räddat madrid mer än tusen ggr också. Alla gör tabbar, fast på målvakter så syns det tydligare
Barcelona Rambla
2009-01-21 18:29
ElDuroDeFCB:

Jag håller med men Pep och Txikis tanke är nog att ha ett alternativ till Abidal som är mer offensiv och som framför allt även kan spela som högerback. Det finns inte många sådana backar tillgängliga på marknaden, speciellt inte av högsta klass, därför är det inte så konstigt att det skrivs om Lahm även om det kanske inte ens är troligt att han kan värvas.

Ardan:

Klistra inte in sådana där inlägg från Puertan, man blir bara förbannad. Det är så typiskt med sådana där omogna fjantar som tvunget ska skriva sådan skit som bara grundar sig på ren och skär avundsjuka. Messi dopad nu också. Herregud, får man inte behandla ett barn för sjukdom nu heller? Hur vore det om jag gick runt och skrev att Robben måste vara dopad för han har ju tappat sitt hår redan vid 24 års ålder?
Real Madrid obbe
2009-01-21 18:29
Är bara tvungen att göra ett kort inflick, när jag ser att ni rankar lite målvakter, så här ligger det till:

1. Casillas
2. Buffon
3. Cech
4. Van der sar
5. J.Cesar
6. A.Palop
7. Reina
8. S.Frey
9. D.Lopez
10. Dudek/Valdes.

Tycker den stämmer rätt bra. Sen visst har Valdes varit bra i år, men sen har hanheller inte ställts på så jättemånga hårda prov, så tycker ni lite överdriver.

Räcker några månaders bra form till att gå in på topp 5 direkt, nae. Ni vill ju ge Robben mer tid innan "ni/vissa" bedömmer honom på toppen, så jag gör detsamma med Valdes.
Annons: