/spanien/barcelona/forum/19492.aspx/spanien/barcelona/forum/19492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barca08
2009-01-21 20:44
UnoDosTres, We are the Best //
Ditt inlägg var nog det dummaste jag läst på länge
Barcelona J.Gamper
2009-01-21 20:44
Ämne: Du är välkommen t....
hahaha du var ju roligaste skämtet idag :D
Barcelona En Gång Barca Altid Barca!
2009-01-21 20:42
Fan också trode matchen skulle börja 21:00.
Då får man kolla en halvlek på Sevilla-Valencia då innan den börjar :)
Barcelona Pep.G
2009-01-21 20:42
UnoDosTres, We are the Best

Grattis på 8-årsdagen !
Barcelona Pep.G
2009-01-21 20:41
Rambla

Ajaj, på 20-talet var det la hårdare att göra den "flytten" än vad det är att göra den nu, eller hur ?

Cesc skulle nog aldrig göra det, eller man vet aldrig maed dagens fotboll..

obbe

Japp, det roliga är att Arsenal-fans anser att Cesc är en egen produkt.
UnoDosTres, We are the Best
2009-01-21 20:39
Du är välkommen tillbaka, när du kommit ur kiss- och bajsåldern. Mvh Redaktionen
Real Madrid obbe
2009-01-21 20:38
Pep.G//

Okej har man mer Cesc där också, så kommer han efter Messi, på en delad plats med iniesta i så fall.
Barcelona Rambla
2009-01-21 20:38
Ämne: obbe

Jag tror Ped....
El Sami, Pepe Samitier, fast det var på 20-talet under förra århundradet. :D

Jag minns inte om han spelade där eller bara blev sportchef eller vad det kallades på den tiden.
Barcelona Lajjas
2009-01-21 20:37
tja, läste på aftonbladet att de va något "bråk" mellan våran skyttekung etoo och pep under tisdagens träning, kanske redan har nämts här men tänkte bara fråga om någon vet vad som hände? Mvh L
Barcelona Rambla
2009-01-21 20:35
Bojan är fortfarande ung och kommer att utvecklas. Han har ännu inte fått den där styrkan i kroppen som spelare som Jeffrén, Busquets och Pedro nu har. Det är väl inte så konstigt heller, han är ju flera år yngre än dessa spelare. Hans muskulatur växer ju fortfarande. Bojan har unika egenskaper, han är en riktig målskytt som ofta befinner sig på rätt plats där det luktar målchans. Det är en unik egenskap. Visst, nu kommer säkert några att påstå att han sumpar målchanser och är översktattad osv. Det är bara att hålla med, han bränner chanser nu men han har det i blodet att alltid sniffa upp målchanser och vara på rätt plats. Målsumpandet handlar om självförtroende och kontinuerlig speltid. Jag tror att vi får ha lite mer tålamod med Bojan.
Barcelona Pep.G
2009-01-21 20:31
obbe

Jag tror Pedro är den enda anledningen till att jag tvekar på en värvning av Silva, trots att jag är jävligt svag för spelare av Silvas kaliber.

Glöm inte Cesc, han kanske inte spelar för Barca nu men han är en äkta Barca-produket... :D

Nån som vet om någon katalan/Barca-spelare, dvs har en katalansk bakgrund och har blivit fostrad i La Masia, någonsin spelat för Real Madrid !?
Real Madrid obbe
2009-01-21 20:25
Kalla Pedro da för en ung spelare,sak samma, ni är ju en talang i varje fall som ni fått fram.

Min poäng är att det är den bästa produkten ni fått fram efter messi,iniesta, sett till potential. Efter Pedro kommer Busquets och efter honom Bojan, visst Bojan fick lira mer för er förra säsongen och gjord det bra, dock när han fått chansen längre perioder på senate tiden för er, så tycker jag inte han imponerat sådär, kanske går hans utveckling i stå, och kanske ska man fundera på en utlåning?
Real Madrid obbe
2009-01-21 20:22
M Pedro diggar jag faktiskt, synd att han lirar för er, kan bli något riktigt stort, gjorde nån match en av de mest snabbaste två-fotare man sett, två såna på raken inne i straffområdet, och sen ett avslut, kom ni i håg vad jag menade för läge?

E han borde få spela mer, men tränaren får gärna underskatta honom lite för min räkning, skulle han spela mer och utvecklas tror jag ert spel skulle kuna höjas ännu mer. min åsikt.
Barcelona J.Gamper
2009-01-21 20:20
Ämne: obbe & tribente_magi....Då kan man kalla Pique och Fabregas också för talanger.

Man kan väl säga att både Fabregas och Messi har redan haft sin "talang" period då de spelat A-lags fotboll under en längre tid.
Barcelona Barçanist
2009-01-21 20:18
obbe & tribente_magico

menar ni talang just nu? (ung)
för att Messi är också produkt och han är väl lika gammal som pedro om jag inte har fel?
Och Messi är då mycket större talang än Pedro.
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-21 20:11
Ämne: obbe//

Det är my....
japp Pedro är född 87
Barcelona SaM__-
2009-01-21 20:10
Själv tror jag Joaquin skulle passa alldeles utmärkt i Real Madrid. En spelare som i mina ögon har mer att ge och får inte ut det han kan riktigt i Valencia. Minns när han spelade för Betis då han var fullständigt outstanding. Visst har han varit bra i år, men tror han kan hitta ännu en dimension i sitt spel i annan klubb.
Barcelona tribente_magico
2009-01-21 20:08
obbe//

Det är mycke sällen jag håller med dig om nånting men det där med att pedro är barcas största talang håller med dig till 100%, tycker han borde få mycke mer chanser för alltid när han hoppar in bidrar han jämt med nånting, även fast det är svårt att hoppa in och spela drygt 15 min, tycker han är ett bra komplement till messi, man ser tydligt att han har enorm potential. hur gammal är han förresten? 87:a?
Barcelona Rambla
2009-01-21 20:08
Ämne: hahahahahahahaha har....
Lugna ner dig. Det är väl ingen maräng här som påstått något sådant heller. Det är skriverier i tidningar bara.
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-21 20:06
hahahahahahahaha har alla maränger fått ett slag i huvudet eller??? Först kommer dom och säger hellre Robben än Messi och sen tror dom på fullaste allvar att dom kommer kunna värva honom till madrid hhahahahahahhaha dom borde inte ens tänka tanken dom skämmer bara ut sig genom att tro på det... Messi hade alsrig lämnat Barca för Marängerna
Real Madrid obbe
2009-01-21 20:04
Para Siempre//

A det stämmer i stort sett, aksnek ett pund mer här och där.

Om man jämför med nutidens spelare jämfört med dessa så skulle det i så fall bli:

Figo=C.Ronaldo
Zidane(grymt mycket bättre dock)=Kaka
Ronaldo=Benzema?
D.Beckham=Vi har ju Robben.
M.Owen=Huntelaar som vi nyss inhandlade.

Alltså in med spelare som C.Ronaldo,Kaka,Benzema omhan blir president, med Perez vet man aldrig, dock kommer han såklart ta in stora namn, dock inte överdrivet galactico koncept, det tror jag han skippat.
Barcelona Lionel_
2009-01-21 20:03
Ämne: Den där Pedro, tycke....
Tycker personligen att Bojan är bra mycket mer spännande. Ett par-tre år yngre och gjorde ju som känt en hel del mål förra året.
Barcelona pc_80
2009-01-21 20:01
Någon som vet om matchen ikväll kommer visas på Veetle.com? Jag hittar inget om den ska sändas där eller inte =/
Barcelona Rambla
2009-01-21 20:01
obbe:

Pedro, eller Pedrito tidigare, kan säkert bli riktigt bra om han matchas rätt. Han var en viktig spelare för Atlètic förra säsongen. Tog alla fasta situationer och var nog lite av en spelfördelare också.

Valdebebas:

Du har rätt att det var annat läge när Figo "övertalades". Vid den tidpunkten hade Barcelona en maktgalen president som hade kört klubben i botten och många socis ville bara ha bort honom. Figo var nog inte svår att övertala då han antagligen inte såg någon framtid där Barcelona skulle dominera fotbollen i Europa.

Nu är det annorlunda och det är verkligen lite skillnad på Figo och Messi. Messi är fostrad i klubben sen 13 års ålder medans Figo är en inköpt stjärna. Hur fan skulle Florentino kunna övertala Messi till att göra det klubbytet? Nog för att Messi kan komma att lämna någon gång i framtiden, han kanske inte kommer överens med en framtida tränare eller president, men han lär knappast gå till Madrid och svika alla culés. Det finns bara inte. Personligen tycker att Perez vore galen att ens försöka.
Barcelona Para Siempre
2009-01-21 19:58
en ny Galáctico-era?

Luís JUDAS Figo £38.7m

Zinedine Zidane £44m

Ronaldo £26m

David Beckham £25m

Michael Owen £8m plus Antonio Núñez

Rätta mig om jag har fel.
Barcelona J.Gamper
2009-01-21 19:55
De ända negativa med Busquets som jag och några till kanske tycker är att han ibland filmar för mycket likt Dani Alves.
Barcelona J.Gamper
2009-01-21 19:54
Ämne: Den där Pedro, tycke....
Jag håller med dig. Personligen gillar jag Pedro och Busquets spelstil mest utav talangerna. Hoppas att Pedro får lite speltid ikväll.. är han ens uttagen i truppen?
Real Madrid Valdebebas
2009-01-21 19:51
Rambla

Det senaste säger ju att Florentinos utlovar Wenger och Kaká om han blir president i klubben igen, dock tror jag att han vill återetablera Real inom europa innan han försöker övertala Messi till en flytt.

T.ex då klubben värvade Figo så var det ju under andra sportsliga förutsättningar en dagens då det mesta pekar på att Barca vinner ligan före just Real Madrid. Då väl Figo kom t.ex hade Real Madrid precis vunnit Champions league. Det jag försöker säga är att jag inte tror att det vore optimalt läge för Real Madrid att gå för Messi idag, och det vet Perez om.

När det gäller hur han är som president så ska det först nämnas att jag ville ha kvar Calderon, och var positiv till den sportsliga förändring som skedde i och med presidentskiftet (Perez Calderon). Jag tycker inte att Perez ska bli president för klubben.
Real Madrid obbe
2009-01-21 19:51
Den där Pedro, tycker jag personligen är den största talangen ni fått fram på senare tid, efter Iniesta,Messi då.

Såg han i en match han hoppa in eller starta. Riktig trollgubbe, snabbfotad och irrationell, sett han andra gånger också givetvis, tycker han borde få längre och mer chanser faktiskt, blivande landslagsman?

Vi har också väldigt många bra i våra led, synd att vi inte riktigt ta vara på dessa på samma sätt.
Barcelona J.Gamper
2009-01-21 19:46
Hehe jo, blir nog svårt det. Men om vi tänker efter lite så är spelare som Messi, Iniesta,Yaya Toure och D.Alves ganska unga fortfarande och håller nog en jämn och bra nivå en längre tid. Sedan så har vi talanger som Busquets,Bojan, Pedro och Gai osv. Vi har bra ekonomi kan alltid köpa storsjärnor också.. så jag vet inte för mig ser framtiden ljus ut iaf, men allt kan hända.
Annons: