/spanien/barcelona/forum/19489.aspx/spanien/barcelona/forum/19489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2009-01-19 21:39
obbe

Robben har själv sagt att Messi är bättre än han, ge upp!

Kolla länktips
Barcelona tarrak
2009-01-19 21:38
pc_80

Det beror helt på motståndet. Förra säsongen var det inga problem att få tag på kvartsfinalbiljetter men då mötte man Schalke. I semifinalen mot United var det jättesvårt och dyrt, men vill man ordnar det sig alltid. Jag kommer själv vara på plats i Barcleona när kvartsfinalen spelas, så jag håller vekligen tummarna för att de går vidare från åttondelen. I värsta fall får jag nöja mig med Recreativo i ligan.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-19 21:38
Culée; Nou Camp. Eller Santiago Bernabue bara för skojs skull.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-19 21:36
obbe

Jag hoppas du var sarkastisk när du skrev det där. Antar att du inte var seriös med det inlägget.
Barcelona Oha789
2009-01-19 21:36
jag undrar om det där med att bygga om Camp nou var lögn eller om det är på riktigt för jag tyckte det såg ut som om det var på allvar och att dom skulle sätta igång ganska snabbt?
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-01-19 21:34
tja!!
bra match mot deportivo:)
Barcelona Culéé
2009-01-19 21:33
Om någon av er fick bestämma över ett nytt namn istället för Camp Nou, vilket skulle det vara?
Delarocha RIP Puerta
2009-01-19 21:31
Obbe;

Nej. Du har fel. Försök inte mer med detta skitsnacket. Du vet att du har fel.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-19 21:23
pc_80

Sen vet du inte om Messi, Xavi och Puyol är skadade eller inte, men man får hålla tummarna :).
Barcelona pc_80
2009-01-19 21:20
Tack för hjälpen alla.

Börjar dock bli tveksam om det är ett bra val att åka och kolla på Barca-Espanyol nu när man ser att matchen borta mot Lyon i CL bara är några dagar efter.
Det finns nog en chans att Guardiola kommer låta några viktiga spelare börja på bänken.
När man väl är på plats skulle man ju helst vilja se 90 minuter av Messi, Xavi, Puyol och alla andra. Skulle inte vara roligt om Messi sitter på bänken hela matchen eller bara gör ett kort inhopp på slutet.

Vet ni hur det är att få tag på biljetter vid eventuell kvartsfinal i CL?
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 21:18
BlueRed.

Visst tar Messi det lungt nu för tiden. Jag menar efter Pereas tackling i cupen lär han inte spela som han brukar göra, tror jag iaf. För den tacklingen var riktigt riktigt läskig. Madrid spelarna var ju ute efter messis ben istället för bollen.
Barcelona BlueRed.
2009-01-19 21:16
Personligen så tycker jag att Messi inte alls har fått så mycket boll som man förväntat sig. Dessutom så tar han det mycket lugnt nu och brukar även passa bollen till någon av mittfältarna samt Alves (Kan väll räkna in honom som mittfältare också). Visst bjuder han på sina dribblingar genom 4-5 försvarare men inte alls lika ofta som förut.
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 21:13
Obbe

Verkar som om du missat senaste Real Madrid matcherna. Enligt mina ögon så är alla upp spel till Arjen Robben och under 90 minuter är det väldigt många bollar som söker Robben så varför skulle han ha mindre boll kontakt än Messi?
Barcelona BlueRed.
2009-01-19 21:12
För er som vill/ville ha Bale till Barcelona så kan jag tipsa er om att kolla på veckans EuroTalk.
Barcelona Barca o Mort!
2009-01-19 21:11
obbe

Spelet funkade ju inte i barca förra året, ändå var Messi bättre än vad Robben är nu?
2009-01-19 21:11
obbe

Knappast att Robben är bättre än Messi och det beror knappast på att han får för lite bollar. Är det någon som får mycket boll där framme i Real är det just Arjen.
jacooob
2009-01-19 21:07
nån mer som tror vi utklassar espanyol :D
Real Madrid obbe
2009-01-19 21:04
Kanske en känslig fråga.

Men vårat spel som ni vet, funkar inte direkt optimalt, långbollar, högst två-tre passningar på raken, sen bryter motståndaren och håller bollen längre än oss och rullar runt på våran defensiva planhalva, för att snacka i simpla fotbollstermer. Det också på våran hemmaplan.

Och så ska det naturligtvis inte vara. Robben har fått rätt lite bollar att jobba med, men ändå gör han något väldigt bra varje match.

Jag menar om man skulle slänga in Robben i det barca som funkar för er nu, där det kommer mycket boll hela tiden att jobba på..

Jag undrar då om han inte hade uträttat lika bra saker om än bättre än Messi, för att ta ett exempel, kan ta någon annan spelare.

Jag menar det är betydligt svårare att prestera bra saker själv, där lagets passningsspel och spel i allmänt inte funkar optimalt. Än det är hos er där det flyter på mer.

Åsikter?
Barcelona Barcalonawi
2009-01-19 20:56
Ja vet att det är fotboll man ska diskutera här, men intressant ändå å nämna att Regal Barca och madrid har hamnat i en å samma grupp i Euro League tillsammans med Macabi å Alba berlin. Tror att det blir spanska lagen som tar sig vidare, men det kommer å bli bra matcher där :)
2009-01-19 20:53
obbe

Casillas är klart duktigare men denna säsongen har han inte bevisat det och därmed är Valdés bättre.

Spanien har världens bästa bredd när det gäller målkvakter ja.

Asenjo, Palop, Reina, Casillas, Valdés, Lopéz.
Real Madrid obbe
2009-01-19 20:43
Alltid detta jämförande mellan spelare barca och Real emellan, man borde veta att alla är unika i sig.

Ni har varit bra den här säsongen alla spelare i er trupp har toppat sin form och ni har fått en bra balans i laget. Så ni ska vara tacksamma.

Angående Valdes så har han gjort sin bästa säsong hittils i år, och ligger på gränsen till en landslagstrupp plats, dock är det hård konkurrans dår också.

Spanien har troligtvis världens bästa bredd var det gäller målvakter.

Men totlat sett så är såklart Casilas än bättre målvakt än Valdes, de måste man vara ärlig nog att inse. Dock har casillas slarvat en del, den här säsongen många matcher, men han har också gjort formidabla insatser, dock mer ojämn än tidigare, kanske lite mätt efter allt som hände förra säsingen med spanske liga-tielen och Em-guldet. Vet vet.
Barcelona Smogen
2009-01-19 20:41
pc_80 o Napao

Samma för mig och min tjej, beställde platser brevid varandra 7-8 rader från ena hörnflaggan, på hemsidan var det bokat överallt runtomkring, men när vi väl var där var det bara att flytta till främsta raden, 1 meter ifrån härnflaggan och se REM vända underläge mot Deportivo....

Men testa att gå in på Barcas hemsida med några dagars mellanrum, platserna ändras hela tiden!
Barcelona tarrak
2009-01-19 20:40
pc_80

Finns det någon ledig plats, så kan man självklart sätta sig där, men det är trots allt platsbiljett. Jag kan inte lova något, men jag tror att ni har bra chans att sitta tillsammans så länge ni har biljett till samma sektion. För att vara helt säker, råder jag dig dock att kolla någon annan sektion, det borde finnas tre lediga platser någon annanstans.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-19 20:38
J.Janerique

Valdés har varit bland de bästa målvakterna i ligan denna säsongen ( om inte den bästa ), så förstår inte vad du snackar om. Valdés har överglänst "världens bäste" Casillas hittills.

Tror inte du har följt honom denna säsongen, utan utgår efter de tabbar han gjort tidigare säsonger.
Men han har utvecklats.

Oroa du dig istället för ert försvar som ni påstår är världens bästa, för det läcker som ett såll.
Barcelona Napao
2009-01-19 20:33
Ämne: tarrak

Tack så my....
Om ingen annan sitter där så är det bara ta den platsen så var det för mig o min tjej senast vi var där.
Barcelona Napao
2009-01-19 20:32
Ämne: Napao

Jag kan gar....
Ja det kan vara så men jag skulle skaffa biljett innan matchen, och när jag skrev om högre priser menade jag om man ska köpa biljetten på plats av dom typerna utanför arenan när det blir slutsålt.
Barcelona pc_80
2009-01-19 20:31
tarrak

Tack så mycket. Har en fråga till bara.
Om jag kollar på t.ex. Lateral 2 tier så finns det 9 lediga platser, men utspridda. Jag vill ha tre stycken bredvid varandra. Blir man tvungen att sitta exakt på de platserna man köpt, eller kan man sätta sig var man vill på sin sektion?
Barcelona tarrak
2009-01-19 20:26
Napao

Jag kan garantera att det inte kommer vara utsålt mot Espanyol, några höjda biljettpriser i kassan existerar inte heller. Men visst kan man köpa biljetterna i förväg, men då skall man göra det direkt från klubben, inte via ombud som kräver extra påslag.
Barcelona The Reporter
2009-01-19 20:23
BlueRed.

Han påminner visst om Aguero ;)
Barcelona The Reporter
2009-01-19 20:19
Vilken tid är idrottsgalan ? kanal?
Annons: